Tuli vaan mieleen kirjoitella aiheesta kun eilen ajelin Lahden motaria ja sattui tulemaan sen verran reippaasti vettä että pyyhkijät täysillä ei nähnyt tietä "kunnolla" saati sitten edessä ohittanutta autoa rekan vesisumussa.
Itse uskalsin tuossa tilanteessa ajaa n. 100km/h todellista, mutta ohitse meni hujahtamalla pari autoa. Itsellä ei vain luotto auton hallintaan / renkaisiin riittäisi ajamaan "järvessä" 130km/h+ kun tullut sen verran monesti vesiliirtoa nähtyä ja itsekin pari kertaa luistellut miltei uusilla renkailla.
Normaalisti tuossa motarilla jos sataa vettä niin että pyyhkijät ehtivät mukana ajelen 110-120km/h riippuen paljonko tiellä sitten vettä.
Toinen mikä oli erittäin rasittavaa tuossa vko sitten kun jsahlmankin tuli bongattua Kemin lähettyviltä oli rekan ohittaminen vesisateella leveäkaista tiellä (ennen Oulua pohjoisesta päin), ei kyllä nähnyt oikeastaan muuta kuin autojen valot himmeänä, joka herättääkin kysymyksen miten paljon käytätte takasumuvaloa vesisateella? Itse ainakin toivoisin ihmisten käyttävän enemmän juurikin noissa tilanteissa jo kun vettä tulee niin paljon että pyyhkijät ovat päällä kokoajan ja nopeudet 90km/h+, se näkyvyyden parantuminen on ihan huikeaa taaksepäin että ennemmin itse sen pidän päällä vaikka se sattuisikin sitten unohtumaan kelin parannuttua hetkeksi vielä päälle.
Mites te muut ja millä perustein valitsette nopeutenne? Luottoa vain renkaisiin? Leveämmät kumithan tekevät liirtoon lähdön helpommaksi jos nyt oikein olen käsittänyt?
Itse uskalsin tuossa tilanteessa ajaa n. 100km/h todellista, mutta ohitse meni hujahtamalla pari autoa. Itsellä ei vain luotto auton hallintaan / renkaisiin riittäisi ajamaan "järvessä" 130km/h+ kun tullut sen verran monesti vesiliirtoa nähtyä ja itsekin pari kertaa luistellut miltei uusilla renkailla.
Normaalisti tuossa motarilla jos sataa vettä niin että pyyhkijät ehtivät mukana ajelen 110-120km/h riippuen paljonko tiellä sitten vettä.
Toinen mikä oli erittäin rasittavaa tuossa vko sitten kun jsahlmankin tuli bongattua Kemin lähettyviltä oli rekan ohittaminen vesisateella leveäkaista tiellä (ennen Oulua pohjoisesta päin), ei kyllä nähnyt oikeastaan muuta kuin autojen valot himmeänä, joka herättääkin kysymyksen miten paljon käytätte takasumuvaloa vesisateella? Itse ainakin toivoisin ihmisten käyttävän enemmän juurikin noissa tilanteissa jo kun vettä tulee niin paljon että pyyhkijät ovat päällä kokoajan ja nopeudet 90km/h+, se näkyvyyden parantuminen on ihan huikeaa taaksepäin että ennemmin itse sen pidän päällä vaikka se sattuisikin sitten unohtumaan kelin parannuttua hetkeksi vielä päälle.
Mites te muut ja millä perustein valitsette nopeutenne? Luottoa vain renkaisiin? Leveämmät kumithan tekevät liirtoon lähdön helpommaksi jos nyt oikein olen käsittänyt?
Comment