Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi Jaguar XF haastaa mm. A6:n (TL 11/08)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uusi Jaguar XF haastaa mm. A6:n (TL 11/08)

    Kylläpä tuli hyvä vaikutelma uudesta Jaggesta... Muodot on ainakin kohdallaan. TL mainitsee vahvuuksia ja heikkouksia (+/-) XF 2.7D:n testissä.

    + Moottori
    + Vaihteisto
    + Varustelu

    - Jousitusmukavuus
    - Takatilat kolmelle
    - Tavaratila

    Jaguar XF 2.7D V6 Luxury alk. 64 900 €

    Mielestäni erikoinen ja jopa hyvä vaihtoehto verrattuna A6:n, Bemarin 5-sarjaan ja Mersun E-sarjaan.

    #2
    Ja varmasti tosiaan hyvä varustelu autossa. Pitäisi käydä tuo Jaggekin kokeilemassa toki.

    Comment


    • #3
      Noissa miinuksissa on se hyvä puoli, että jousitusmukavuuden saa melko varmasti paremmaksi hommaamalla vaikka jotkut miedot madallusjouset (+ulkonäkökin paranee piirun verran), takapenkillä harvoin tarvii itse olla/melko harvoin takapenkillä kolmea henkeä on ja tavaratilan koon kanssa oppii elämään.
      Eli noin ajateltuna autossa on pelkkää plussaa.. ;)

      Comment


        #4
        Ainakin omalla kohdalla etuvetoakselien puute vaikuttaisi ostopäätökseen. Muuten tuo auto kyllä miellyttää silmää.

        Comment


        • #5
          Nätti peli kyllä etenkin tuolla remmiahdetulla kasilla, tosin tuon etuvetoakselin puute karsii tämän myös minun listoilta pois.

          Comment


            #6
            Innostuin Jaguaarista, täytyy mennä huomenna koeajamaan pari mallia.

            "Sisätiloissa Jagge osoitta Audille miten tehdään OIKEASTI kaunis sisustus. Siihen ei tarvita Audin tapaan kamalaa ergonomiaa ja kaiken selkeyden ja ergonomian uhraamista muotoilun eteen. Audin on muodikas samoin kuin rajattomalla budjetilla InterSportista ostoksilla ollut teini tai teinityttö liialla meikillä, eli hakemassa huomiota lapsellisella tavalla ja nimenomaan jipoilla. Jagge taas on kaunista ja paitsi näyttävää niin myös hillittyä. Kaikki Jaggen katseenvangitsijapiirteet ovat ennemmin innovaatioita ja kekseliäitä kuin Audin tapaan vain liioiteltuja juttuja joilla haetaan huomiota. "

            Poimittu täältä: http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t4989

            Comment


            • #7
              Pari viestiä eteenpäin löytyi lainaus autobildistä:
              "On ilmeistä, että emokonserni Ford on pitänyt tarkasti huolta kustannuksista. Yksityiskohdat kuten valokytkin vilkkukytkimessa tai niukasti pehmustetut istuimet säästävät rahaa. Lisäksi nollasarjasta peräisin olevasta testiautostamme kuului nitinää huonokuntoisilla teillä."

              Comment


              • #8
                Olen lukenut samanlaisia kommentteja sieltä täältä, eli useamman tahon mielestä uuden XF:n yleinen laatutaso ei vastaa mitenkään auton hintaa. Itse en ole autoa nähnyt, mitä nyt liikenteessä ohimennen, enkä ole siitä juuri mielipidettä vielä muodostanut. Pitäisi käydä itse katsomassa.

                Comment


                  #9
                  Kävin tänään koeajamassa kaksi Jaguaria.

                  X-type oli huono, nyt ymmärrän mistä autotoimittajat kirjoittavat kun lukee "tunnoton ohjaus keskialueella", luulin että ratti on kuminauhalla kiinni etupyörissä, jarrupalat taisivat olla aivan loppu tai ainakin HYVIN erityyliseen ajoon kuin oma jarruja käyttävä ajotyylini vaatii. Sisustan harmaa muovinen käyttöpaneeli Ivory-nahkapenkkien kanssa ei oikein rimmannut. Avain oli samanmuotoinen kuin isoveljen Cabriolet Escortissa 80-luvulla, tosin Jaggessa oli taittuva avain.

                  XF olikin toista maata, kelpo auto ja eritoten sisätilojen tietyt yksityiskohdat ilahduttivat. 2.7 diesel automaatilla ajelin, ei se nyt mikään tykki ollut, mutta eipä minusta ollut A6 3.0 TDI quattrokaan.

                  Avaimeton toiminta, rullamallinen vaihdekeppi (iDrive, MMI -tyyliin, siis vaihteisto) ja tuuletusaukkojen kääntyminen piiloon/esille autoon istuttaessa/poistuttaessa edustivat nykyaikaa. iPhonen käyttäjänä arvostan myös auton tietokoneen kosketusnäyttöä.

                  Silti hinta, +70 k€ ja se, etten nyt ole aivan liekeissä autosta, eivät sovi yhteen. Perustelut ehkä järkkäisi itselleen jos olisi syytä, nyt ei ole. Jagge oli ihan hyvä, mutta etsintä jatkuu.

                  Comment

                  Working...
                  X