Parin "vieraissa" vietetyn vuoden jälkeen on mieleen juolahtanut palata taas Audi-kantaan. Kyse on ihan arkisen käyttöauton virkaa toimittavan auton valinnasta, siis pelkkää rata- tai kesäpäivien iloa ei olla hankkimassa. Eräs tuttu autokauppias kerran totesi että auton valinta on tunneasia jota koitetaan perustella järkisyin, ja tähän kysyisin arvon palstalaisilta mielipiteitä.
Eli kiikarissa olisi joko A5 3.0 TDI tiptronic quattro tai TTS S-tronic. A5:ssa houkuttelee coupe-koriin yhdistetyt kohtuulliset tilat ja kehuttu 3.0 TDI-tekniikka. TTS taas puhuttelee enemmän tunneosastolla, käytännöllisyys ei niinkään tule heti mieleen plussapuolina. Käyttökustannukset autoilla nykyisillä polttoaineen hinnoilla ja dieselvero huomioiden ovat varmaan melko lähellä toisiaan.
Autoni ei sinällään tarvitse olla mikään tilaihme, taloudessa on kaksi henkeä ja harrastusten vuoksi toisena autona on maasturi johon kyllä mahtuu tarvittaessa porukkaa. Koitin muistella koska nykyisen käyttikseni takapenkillä on joku istunut, enkä ihan heti muistanut moista. Mutta TTS:n kohdalla mietityttää muuten auton kabiinin koko, alkaako se ajan mittaan ahdistamaan?
A5:n kohdalla mietityttää auton -anteeksi A5:n omistajat- muotoilun tavanomaisuus, etenkin takaviistosta katsoessa. Lisäksi A4 on äkkipäätään aika saman näköinen. Samoin sisältä auto on mielestäni hivenen pliisu. Molemmissa kohdin TTS vetää pidemmän korren.
Mutta sitten on eräs asia joka autokuumeessa tahtoo unohtua eli jokapäiväinen köröttely, miten auto istuu siihen? Eräs aiempi autoni oli Mitsu Evo IX, ja niin upea ajettava kun Evo olikin niin jokapäiväisessä ajossa auto oli lopulta vähän rasittava. TTS hieman pelottaa tässä suhteessa, A5 tuskin tuottaisi pettymystä. Mutta kun tuo A5 ei tahdo puhutella samaan malliin vaan mielessä pyörii vaan TTS:n kuvia.
Olisiko kellään mitään apua?
Eli kiikarissa olisi joko A5 3.0 TDI tiptronic quattro tai TTS S-tronic. A5:ssa houkuttelee coupe-koriin yhdistetyt kohtuulliset tilat ja kehuttu 3.0 TDI-tekniikka. TTS taas puhuttelee enemmän tunneosastolla, käytännöllisyys ei niinkään tule heti mieleen plussapuolina. Käyttökustannukset autoilla nykyisillä polttoaineen hinnoilla ja dieselvero huomioiden ovat varmaan melko lähellä toisiaan.
Autoni ei sinällään tarvitse olla mikään tilaihme, taloudessa on kaksi henkeä ja harrastusten vuoksi toisena autona on maasturi johon kyllä mahtuu tarvittaessa porukkaa. Koitin muistella koska nykyisen käyttikseni takapenkillä on joku istunut, enkä ihan heti muistanut moista. Mutta TTS:n kohdalla mietityttää muuten auton kabiinin koko, alkaako se ajan mittaan ahdistamaan?
A5:n kohdalla mietityttää auton -anteeksi A5:n omistajat- muotoilun tavanomaisuus, etenkin takaviistosta katsoessa. Lisäksi A4 on äkkipäätään aika saman näköinen. Samoin sisältä auto on mielestäni hivenen pliisu. Molemmissa kohdin TTS vetää pidemmän korren.
Mutta sitten on eräs asia joka autokuumeessa tahtoo unohtua eli jokapäiväinen köröttely, miten auto istuu siihen? Eräs aiempi autoni oli Mitsu Evo IX, ja niin upea ajettava kun Evo olikin niin jokapäiväisessä ajossa auto oli lopulta vähän rasittava. TTS hieman pelottaa tässä suhteessa, A5 tuskin tuottaisi pettymystä. Mutta kun tuo A5 ei tahdo puhutella samaan malliin vaan mielessä pyörii vaan TTS:n kuvia.
Olisiko kellään mitään apua?
Comment