Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko Audi premium vai ei?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko Audi premium vai ei?

    Mielenkiintoinen ajatus heräsi, kun internjetin syövereistä luin BMW:n spokespersonin lausunnon siitä, ettei Q5 ole uhka X3:n ostajalle. Bemarilla pelätään vain MB GLK:n vievän asiakkaita X3 segmentistä. Perusteluiksi bemarihenkilö sanoi, ettei Audi ole premium-merkki, vaikka hinnoitteleekin tuotteensa premium-hintoihin.

    Itseäni varoiteltiin v. 2005 turhasta rahanhaaskuusta ostaessani ensimmäistä A4:sta, että Audi on vain ylihintainen volkkari.

    Miten on, onko Audi "premium" vai ei? Mitä premium-määritttely tarkoittaa, media kuitenkin luokittelee tietyt merkit premiumiksi.

    Millä perusteella bemari(n henkilö) voisi erotella Audin ulos BMW:n ja Mercedes-Benzin luokasta?

    Porsche ja Ferrari ovat urheiluautoja, Maybach ja Rolls Royce & kump luxusluokkaa tms. Premium on lyhennelmä "laadukkaiden perheautojen segmentistä".? "Pikkuisen parempaaa taviksille"?

  • #2
    Jos vertaa vuosituhannen vaihteen B5:ttä aikalaisiinsa "ei premium" kilpailijoihin, on se ylivoimainen;
    Mondeo, ruma kuin susi ja kauhea meteli
    Volvo S40 renault?
    Bora hajuton ja mauton eikä juuri kunnon koneita tarjolla
    Avensista ja kumppaneita en edes viitsi haukkua...

    Aika moni on ihmetellyt kun olen sanonut tuon (profiilissa kotisivulinkki) kulkineen olevan `99.

    Ehkä nyt vastasin vähän ohi kysymyksen, mutta jos uutta aanelkkua vertaa Jettaan, on A4 paljon menevämmän oloinen.Jetta näyttää lähinnä tyylikkäältä kauppakassilta. Se coupe passatti alkaa olemaan ihan asiallisen näköinen, olisko siitä haastajaksi? Mikähän semmoisen hinta on verrattuna A4:ään?

    Comment


    • #3
      Jos audi ei ole premium, ei sillon ole bemarikaan, eikä siten mersukaan. mutta jos noista yksikään ei ole premium niin mikä siten on.

      aika törkeän kommentin päästänyt bemarin edustaja. jos olisin ollut paikalla kun tämä on lauottu,olisin varmaan tahtomattani naurahtanut tuolle kommentille halveksuvaan sävyyn aika kuuluvasti.

      pakko vielä lisätä että omasta mielestäni bemari on sitten itsekin premium vain hintansa puolesta. vasta viimeisimmät mallit on olleet itseäni edes jollain lailla kiinnostaneet.silti tähän asti ei ole minkäänlaista poltetta ollut vaihtaa bemariin. eivät vaan ole olleet niin vakuuttavia.
      Viimeksi muokannut LauriJT; 12.8.2008, 22:52.

      Comment


      • #4
        Saksalaiset taisivat itse arvostaa omia merkkejään seuraavasti:

        1. Porsche
        2. Mercedes-Benz
        3. BMW
        4. Audi
        5. Volkswagen

        Missä sitten kulkee premium-luokan raja on eri juttu..

        Comment


        • #5
          Suomessahan yritetään nykyään kovasti kaupitella Skodaakin "aitona premiumina" ... Jättäisin muiden murheiksi tällaiset pohtimiset ja keskittyisin miettimään pitääkö itse autosta, eihän täällä kukaan sitä autoa hanki itsetuntonsa jatkeeksi. Eihän?-)

          BMW:n edustajalle voisi todeta moisen ylimielisyyden usein kostautuvan, ja X3 alkaa olla pahimpiin kilpailijoihinsa nähden jo pahasti vanhentunut. Ja näihin pitää laskea ainakin uudet GLK ja Q5, kenties myös Volkswagenin mallit ja Land Roverit.

          Comment


            #6
            Kyllähän Audissa jotain on. Kävin katselemassa autoja viikonloppuna ja ainoa mikä kelpasi oli tuo A4 B7 2.7tdi koneella. Toki s-line systeemeillä varustettuna. Uudet korimallit on hienoja, toki liian kaukana mun budjetista. Sisustassa on jotain mikä tuntuu "mun autolta"
            Teknisesti saattaa olla volkkarin kanssa samoja, mutta se fiilis on sitä premiumia. Avokki sano, että jos tuo saa sut hymyilemään tuolleen niin pakko se on hankkia. Samaten tykästy ittekkin tuohon, mikä on paljon kun kyse on naisihmisestä :)

            Muitakin tuli tsuumailtua:
            Bemareista en huolisi kuin tämän 96-200? korin, uudet on kauheita sisältä. Ulkoa ehkä just ja just menee.
            Mersut, noh aika aneemisia jollei ole triljoonaa lisävarusteisiin tuhlattu. Jotenkin vahnanaikasia.
            Kia tuli testattua kans. Ajeleehan sillä, jos on paljo kersoja ja kaikki rahat menee kämppään ja kersoihin. 1.6crdi:tä kone oli ihan kiva, mutta Golffikin tuntu pirteämmältä muka.
            Toyota? Joo en ole vielä yli 40v perheellinen.
            Nissan? Ei ikinä, mittarit kojelaudan keskellä on no-go jne.
            Volvo? V70 D5 menis kyllä, mutta sekin oli hemmetin laiskan tuntunen peli vaikka pitäs olla menohaluja. Sisältä aneeminen. Uusin korimalli on liikaa vielä meikälle.
            Skoda? Samaa kuin Volkkari, eli hajutonta mautonta jne. Ennemmin sitten vaikka pari Ceediä kuin uusi Passat. Reilusti ylihinnoiteltu imagoonsa nähden. Koittakaas tarjota niitä vaihdossa tai myydä moista..
            Volkkari? Ainoa joka menisi nyt noista on Caddy life, mutta se ei ole premiumia nähnykkää joten se siistä.
            Ford? Uusi mondeo on ihan kivan näköinen ilmestys, mutta hinnaltaa liian kallis. Ehkä huonoin sijoitus rahallisesti? Tiputtaa arvonsa nopeampaa kuin Kiat jne.
            Ranskalaiset? Vähärasvasina ja rapeina kiitos..
            Italialaiset? JOS olis miljonääri niin sitten, perusautoissa no thänks.

            Muita en jaksanu käydä tsekkaas. Ei kiinnostanu edes noiden vertaa.

            Comment


            • #7
              Tuo nyt taitaa olla aika ikuinen väittelynaihe, onko vaiko eikö. Totta kai kun käytetään pitkälti samoja osia, koneetkin samat (siis alkupäässä, ylärekisterin koneita ei skodasta löydy...) niin syntyy vaikutelma, että sama paska eri paketissa kovemmalla hinnalla. Ja tietysti skodasta täytyy sanoa sen verran,
              että lienee tällä hetkellä hinta/laatusuhteeltaan paras vaggine mitä on...

              Mutta kun vertaa vaikka audin a4:ää ja passattia, niin kyllä mm. sisustuksen osalta huomaa että eroa on. Materiaaleista sen huomaa. Se, onko hinnalle sitten vastinetta, on jokaisen omassa päätäntävallassa.

              Toisaalta, jos ne kaikki on samoja autoja, niin miksi ihmeessä on sitten eri merkkejä ollenkaan ? Eikö olisi sitten viisainta pistää Audi, VW, Seat ja Skoda yhteen ja tehdä vain yhdenmerkkistä autoa ?

              Comment


                #8
                vain yhdenmerkkistä autoa
                Merkkiuskollisuus on varmaan esteenä. Itsekään en Audia laita kun vw se olla pitää. Myöskin audien kylkilinja on aina hivenen pistänyt silmään, parhaimman näköisenä pidän b6-korista a4. Uuden a4:n kylkilinja viittaa mielestäni saarivaltion tuotteisiin ja hylkii melko voimakkaasti.

                Comment


                  #9
                  Nykytrendi taitaa olla virtaviivaisuus ja siinä Audi on kyllä edelläkävijä.
                  Ainakin jos katsotaan farmareissa takaluukun tiloja.
                  Lattiapinta-alaa on ihan ok, mutta katon tietämillä ei juuri ole tilaa.

                  Koiraihmiselle siis vaihtoehdot vähenee jos boksi pitäis saada mahtumaan.

                  Comment


                    #10
                    Tämä on siis näkökulmakysymys. Ensimmäinen oli siis BMW:n näkökulmasta. Tässä asia Volvon näkökulmasta, poimittu TM.netistä:

                    VOLVO jättää pyrkimisen premium-luokkaan

                    Monissa autolehdissä on kerrottu tänään FORDin uudesta strategiasta VOLVOn suhteen. FORD on erittäin tyytymätön VOLVOon, sen myyntiin sekä kehitystyöhön ja niinpä isot muutokset astuvat voimaan nopealla aikataululla.

                    Suurin uutinen on se, että VOLVOa ei yritetä jatkossa enää hinata premium-luokkaan. Audi-BMW-Mercedes ovat liian vahvoja tällä alueella ja tuotteet sekä kyky eivät riitä haastamaan näitä merkkejä.

                    FORD on päättänyt, että VOLVO kilpailee jatkossa ennemminkin perheauto-segmentissä mm. Volkswagenin, Skodan jne. kanssa. Lisäksi kaikki kehitystyö ja tulevat mallit vedetään entistä tiivimmin FORD-pohjaisesti sekä FORD-komponenteilla.

                    Lopuksi FORD sättii tytärtään huonosta ympäristöpolitiikasta ja hitaudesta tällä alueella.

                    http://www.teknikensvarld.se/nyheter...olvo/index.xml


                    On tämä vitsikästä.

                    Comment


                    • #11
                      Eilisessä Wetterin mainoksessa V50:stä mainostettiin vielä tyyliin "tervetuloa premium-luokkaan"

                      Comment


                      • #12
                        Volvo ei ole volvo vain Ford, joten tuo on mielestäni ihan selvä homma.

                        Toisaalta uudet Fordit on ihan näppärän näkösiä, mutta aika eri luokkaa oikeiden Saksalaisten kanssa.

                        Comment


                        • #13
                          Joskus vastaavassa keskustelussa mietittiin tätä samaa että mikä on premium. Auton laatu on tietysti yksi kriteeri. Tähän luetaan sekä materiaalit, vikaherkkyys että tietysti auton tekninen edistyksellisyys ja taso.

                          Toinen on huoltopalvelut ja takuut, jotka toimivat laadukkaasti. Tämähän ei omien kokemusten mukaan Audin kohdalla Suomessa toteudu ja pudottaa omistajien mielestä tasoa aika paljon.

                          Kolmantena taitaa olla sitten muiden mielikuva autosta.

                          Comment


                          • #14
                            Volvo nyt ei ole ollut Volvo since -99. Mutta esim. viikko sitten Pohjolan Sanomien Autot&Liikenne-osastolla oli katsaus Nissanin Eurooppaan tulevaan luksus-merkkiin. Siinäkin sanottiin sen olevan kilpailija BMW:lle, MB:lle, Porschelle(?!) ja Lexukselle. Aloin miettimään että missä helvetissä Audi on, vai oliko se jätetty pois, koska porkke oli siinä? Ihme hommaa.

                            Comment


                            • #15
                              Premium vai ei... Usein lehtien (mielipide) palstoilta saa lukea kuinka taas mersukuski ohitteli törkeästi tai bemarilla ajettiin poliisin yli. Yleensä kaikissa negatiivisissa mutu puheissakin aina mielletään, että mersut ja bemarit menee lujaa ja aiheuttaa vaaratilanteita. Saabit roikkuu puskurissa kiinni, eikä uskalla mennä ohi.. Audit ovat aika neutraaleja otuksia. Mielestäni tämä aiheuttaa juuri sen vaikutelman, että Audin ei tarvitse todistaa mitään. Ja miksi pitäisi? Audit ovat herrasmiesten (ja naisten) ajokkeja. Se jos mikä luo premium vaikutelman.

                              Comment


                              • #16
                                Premium-auto testi:

                                Auton oven sulkeutuessa ääni kuulostaa:

                                1) Ei-Premium: Peltinen rämähdys, kuin vetäisi autotallin oven kiinni. Lisäksi ovi tuntuu kevyeltä ja sitä saa kiskaista niin, että tottumattomalta revähtää joku lihas.

                                2) ns.Premium: Vaimea, matala kumahdus ilman mitään ylimääräisiä pellin räminöitä. Lisäksi ovi tuntuu painavalta ja menee kiinni melkein itsestään, ilman lihasrevähtymiä.

                                Siitä sitten jokainen omaan kotteroon kokeilemaan onko oma auto premium vai ei.

                                Comment


                                • #17
                                  Toinen on huoltopalvelut ja takuut, jotka toimivat laadukkaasti. Tämähän ei omien kokemusten mukaan Audin kohdalla Suomessa toteudu ja pudottaa omistajien mielestä tasoa aika paljon.
                                  Joo, itsellä saman suuntaisia kokemuksia audicenterin räpellyksestä. Itselläni painoi ainakin jonkin verran vaakakupissa ostopäätöstä tehdessä juurikin mielikuva ammattitaitoisesta ja laadukkaasta huollosta, koska itselläni ei ole pahemmin aikaa asiaan paneutua. Eli laatu tosiaan on se tärkein kriteeri, kaiken pitää olla toimivaa ja hyvistä materiaaleista eikä mikään saa nitistä eikä suhista ja kaiken pitää yleensäkin pelittää kunhan noudattaa laadittua ohjelmaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    mersukuski ohitteli törkeästi tai bemarilla ajettiin poliisin yli. Yleensä kaikissa negatiivisissa mutu puheissakin aina mielletään, että mersut ja bemarit menee lujaa ja aiheuttaa vaaratilanteita. Saabit roikkuu puskurissa kiinni, eikä uskalla mennä ohi.. Audit ovat aika neutraaleja otuksia.
                                    eikä ku audeilla ajetaan lasten yli ja rällätään yöllä laskettelurinteitä pilalle.

                                    en muista mistä luin,oisko ollu Tuulilasi, että vag konserni nostaisi skodan kansanauton rooliin ja alkaisi myydä/markkinoida vw:tä premiumina/lähes premiumina.

                                    Comment


                                    • #19
                                      eikä ku audeilla ajetaan lasten yli ja rällätään yöllä laskettelurinteitä pilalle.

                                      en muista mistä luin,oisko ollu Tuulilasi, että vag konserni nostaisi skodan kansanauton rooliin ja alkaisi myydä/markkinoida vw:tä premiumina/lähes premiumina.
                                      Ai niin, noinhan se oli oliki. Damn...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Onroud Näytä viesti
                                        Volvo ei ole volvo vain Ford, joten tuo on mielestäni ihan selvä homma.

                                        Toisaalta uudet Fordit on ihan näppärän näkösiä, mutta aika eri luokkaa oikeiden Saksalaisten kanssa.
                                        No toisaalta, mikä uuden Mondeon erottaa huonommaksi kuin mm. A4, MB C ja BMW 300 ? Toki onhan se reilusti noita isompi....

                                        Testeissä se on ollut aivan kilpailukykyinen, voittanutkin noista ainakin osan.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ns premium merkit pitää hintansa paremmin. Foortti ei täten ole premiumia vai kuinka? 8v vanhan Mondeon saa pitkästi alta 10te kuten Passatinkin. A4:sta saati A6:sta ei ihan saa, puhumattakaan BMW:stä tai MB:stä.

                                          Ei tuo Modeo tai Passat kuitenkaan ihan halpoja ole uutena ostaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuohon huoltopuoleenhan Audilla on herätty. Juuri äskettäin oli uutinen muistaakseni tuulilasi.fi:ssä että Audin huoltoliikkeet joutuvat hakemaan oikeutensa merkkihuolloiksi uudestaan tiukentuneiden laatukriteerien myötä.

                                            Tästä keskustelusta tulee mieleen että eikös meidän audisteina olisi hyvä yhdentyä vielä ja neuvotella premium-merkiltämme etuja? Me, tyytyväiset ja innostuneet Audiharrastajat olemme kuitenkin parasta markkinointimateriaalia, ja pienillä vastaantulemisilla voisi valmistaja/maahantuoja myydä monta hyvää Audia uusille ja vanhoille Audisteille. "Osta Audi, saat minun kautta hyvän alennuksen/hyvityksen vanhasta/talvirenkaat kaupan päälle." Tms.

                                            Olisiko tässä jo uuden topicin paikka?

                                            Comment


                                            • #23
                                              No toisaalta, mikä uuden Mondeon erottaa huonommaksi kuin mm. A4, MB C ja BMW 300 ? Toki onhan se reilusti noita isompi....
                                              Kuten sanoin Ford näyttää premiumilta, se on hyvä auto ja kehtaisin vallan mainiosti sellaisella ajaa.

                                              Se ei kuitenkaan olea premium koska,
                                              se ei ole "kallis", ei pidä hintaansa, ei saa isoilla moottoreilla ja varusteilla ja on lisäksi imagoltaan kansanauto.


                                              VW on taas selkeästi karistamassa sitä imagoa itsestään. Passat on erittäin premiumia olemukseltaan, phaetonista puhumattakaan. Täytyy kyllä koeajaa tuo uusikorinen passat jossain vaiheessa, jotenkin alkanut nyky polttoaine hinnoilla kiinnostamaan vaikka Audi ei olekaan ;)

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuohon huoltopuoleenhan Audilla on herätty. Juuri äskettäin oli uutinen muistaakseni tuulilasi.fi:ssä että Audin huoltoliikkeet joutuvat hakemaan oikeutensa merkkihuolloiksi uudestaan tiukentuneiden laatukriteerien myötä.
                                                Mitäköhän tälläkin muka voitetaan? Yksikään auditointi tms. ei muuta asennevammaisten "asiakaspalvelijoiden" toimintaa. Ainoa ratkaisu näihin ongelmiin on henkilöstön vaihtaminen uusiin, mieluiten alan ulkopuolta tuleviin henkilöhin, jotka oikeasti ymmärtävät asiakaslähtöisyyden. Meillä suomessa auditoinnin tullee tekemään maahantuojan organisaatio, joka ei todellakaan ole mikään asiakaslähtöisyyden mekka ja jos auditoija on itse sitä mieltä, että asiakas on aina väärässä, ei liene odotettavissa minkään sortin parannusta palveluun. Todelliset muutokset vaatisivat maahantuonnin siirtämistä tehtaalle ja uuden henkilöstön rekrytointia. Premiumia olisi, että asiakas kokisi mahdollisten ongelmien olevan tärkeitä kaikille jälkimarkkinoinnin portaille, eikä vain auton myyjälle, joka loppupeleissä joutuu p*skan takaisin lunastamaan, kun maahantuoja ei saa mitään aikaiseksi...

                                                EDIT: Eikä premiumissa voi olla tyyppiviaksi tunnustettu juttu saksassa ja "ominaisuus" suomessa? Kohtuullisen suurta idiotismia näin interwebin aikakaudella, mutta niin kuvaavaa maahantuojan asikaslähtöisyydestä. Ehkäpä Kiesin kannattaisi lähettää muutamat mystery shoppaajat vierailulle omiin rinkeli liikkeisiin takuuvikojen kanssa.
                                                Viimeksi muokannut jf; 18.8.2008, 20:42. Perustelu: Pari juttua jäi...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Premium autoihin liittyy yleensä pitkä ja eksoottinen lisävarustelista. Lisäksi moottori-, vaihteisto- ja vetotapavaihtoehtoja on paljon.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllä tuon oman nelkun kanssa tepuloidessa on preeemiumit karisseet aikoja sitten. Hyvä nelivetoinen talviauto, varustettuna helvetillisellä määrällä "pikkuvikoja".
                                                    Merkki vaihtuu seuraavaksi, se on varmaa..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vioista päästäänkin kysymykseen, että missä ei ole vikoja? Ei kilpailijoista MB tai BMW sen kummemmin loista viattomina.

                                                      Jokaisesta mallista/merkistä löytyy vikoja ja myös niitä maanantaikappaleita.

                                                      Tokihan premium autossa pitää olla premiumluokan pikkuviat ja "ominaisuudet" :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itse pohdin vähän tätä "premiumia" ja sen rahallista arvoa nykyistä käyttöautoa ostaessa. Kriteereinä olivat diesel, farmari, sopivasti tilaa, tietyt pakolliset varusteet ja neliveto. Viimeisin rajaa vaihtoehtoja jo aikalailla. Yksi miellyttävä vaihtoehto olikin Audi A4, mutta kun sitä vertasi valinnan kohteeksi päätyneeseen Octaviaan, olisi reilun 10000 euron lisärahalla saanut lähinnä paremman äänieristyksen ja tietysti reilusti enemmän statusarvoa. En kuitenkaan nähnyt tarpeelliseksi sijoittaa noin paljoa siihen, että olisin saanut rinkelit keulalle, vaikka Audia yleisesti arvostankin. Toisille taas pelkkä Skodan merkki keulalla olisi riittänyt syyksi olla edes tutustumatta autoon.

                                                        Hyvät kokemukset edellisestä Golfista kallistivat vaa-an joka tapauksessa VAGin tuotteeseen, ja Skodaankin olen ollut erittäin tyytyväinen. Ensimmäisen 22000 kilometrin aikana ongelmia on ollut lähinnä pyöränkulmien suuntauksessa, ja vakionopeudensäädin on kahdesti kieltäytynyt toimimasta mutta molemmilla kerroilla ehjääntynyt auton uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Tämänkin saavat takuuseen korjata. Lisäksi Octavia pitää ainakin toistaiseksi arvonsa varsin hyvin, se kun on dieselinä todella suosittu ja myös käytettynä haluttu.

                                                        Kaikilla on kuitenkin oikeus mielipiteeseensä, ja autoasiat ovatkin pitkälti henkimaailman juttuja. Jos ei olisi rahasta kiinni, niin luultavasti ajaisin kuitenkin Audilla.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Aika tyhjentävästi sanottu Petrin toimesta ;)
                                                          Ei mikään näistä mainitusta premium-luokan autoista ole mielestäni viaton.
                                                          Onkos tullut mietittyä sitä, että bemari ja mersu on päässyt samalle viivalle teho-polttoaineekulutuslukemissa vasta aloitettuaan käyttää piezo-suuttimia bensamoottoreissaan. Bemarin öljynkulutus nyt on niin tiedetty ominaisuus, ettei siitä jaksa kamalasti kirjoittaa. Mersua ja bemaria vaivaa (vieläkin) takapyörien kääntyminen enemmän mutkaisen ratakisan säätöihin sopivaksi iän myötä. No, kyllähän sen Audikin sai siipeensä noitten VAG-konsernin tukivarsien laatuongelmien myötä.
                                                          Aika paljon näihinkin kädenvääntöihin liittyy se, pitääkö takavetoisesta vai etuvetoisesta autosta. Nelikko repii tietyissä tapauksissa käsille samaan tapaan kuin etuvetoinen. Sellaistahan ei vanhan liiton takavetokuski siedä, vai sietääkö (????)
                                                          Herää siis kysymys koska audi tekee takavetoisen version.....heh,heh!
                                                          Viimeksi muokannut Mason; 19.8.2008, 12:32. Perustelu: Lisäys

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei voisi mainososasto sitten selkeämmin enään asiaa ilmaista

                                                            http://www.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X