Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hieman erilainen autohakureissu, Dkw Mungan metsästystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Nyt ollaan sitten kotona, kymmeneltä pääsi kantamaan olutlaatikoita huoneen koristukseksi. Mikäli joku Turkulainen oli kaupungissa/jokirannassa hieman ennen sitä, sai huomata että Munga kulkee jälleen eteenpäin! Puolisen tuntia ähräsin ja tutkisin hommaa satamassa auton laivasta pois ajettuani. (Tulli-nainenkaan ei topannut hieman erikoisen päin liikkuvaa kapistusta, tyytyi vaan huutelemaan että joku ei nyt täsmää ja näytti että mene etiäpäin, vai taaksepäin...). Homman nimi on se, että taitaa olla kaksi vikaa. Kytkennät tyssääntyneet, plus että vivusto on niin maan perkuleen sohlo ettei sen kanssa saa oikein voimaa oikeaan suuntaan tarpeaksi. Pikkuisen purkamisen jälkeen pääsin ronkkimaan meisselilläni oikeaan paikkaan, ja sain kammettua pakin pois päältä. Totta munassa mä sitten vahingossa laiton pakin uudestaan päälle ensimmäisen pysähdyksen kohdalla, kun piti kakkonen laittaa, ja sama uusiksi. Ykkönen ja kolmonen ei nyt mene päälle, ottaa vaihdekeppi kojetauluun kiinni, sen verran voimalla tuli aamulla runnottua vaihdekeppiä että hieman on vissiin vääntynyt.

    Pientä remppaa se vaatii vaan.


    Tukholman ajelut navigaattorilla meni hyvin, se oli tuossa pressun päällä kuskin penkin takana, eihän siitä ajamisesta olisi muuten tullut mitään. Nyt jo oli ihan täysi työ ja tuska vähän kattella muutakin liikennettä, saatikka sitten navigaattoria vielä jostain tuulilasista.

    Tämä homma oli nyt sitten vähän tässä, auto on kotona ja nyt sitten alkaa sen remontointi pikkuhiljaa. Vaihdevivuston kun huomenna yritän entisöidä alkuperäiseen loistoonsa, niin auto on täysin kruisailukunnossa lähiympäristöä varten. Vähän kyllä ihmetyttää kaikkien kiinnostus mun toilailuja kohtaan, itselle kun tämmöisten vastaavien tempausten tekeminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Mitään mainetta ja kunniaa tällä ei ollut tarkoitus tehdä, ja toivottavasti sitä ei myöskään tule, mutta kiitos kaikille hyvästä palautteesta (kukaan ei vissiin ole kehdannut sanoa että, Idiootti, miksi tollaista vanhaa romua tarttee roudata tänne ajamalla). Tarkoitus oli vaan pitää pientä matkapäiväkirjaa muutamille kavereille, kun täältä sitä on helppo seurata ja kirjoittaa, sekä liittyi vähän forumin aiheeseen.

    Tähän kuvaan on hyvä lopettaa, auto siinä kunnossa kun kruisailin sillä Turun keskustan läpi kotiin:

    Comment


    • #62
      Ja kattokaa poppikoneet! Jätkä ei oo muuta kuunnellu ku fyr elisee:)

      Comment


      • #63
        Mää oon todella mielenkiinnolla lukenut tätä reissua ja toivon, että joskus pääsen kyytiin!

        Comment


        • #64
          Hyvän värinen asiallinen maasturi keltaisilla peltivanteilla. XXL-oloinen pressu päällä ehkä hieman kolhon näköinen takakulmasta, mutta avona ihan rock. Edestäpäinkin katsottuna maastoutuu pressu päällä kesantopellolle todella hyvin !

          Jos orkkiskoneita ei sattuisi saamaan......,
          Tässä tyrkyllä kone: http://www.matz-autoteile.de/test/in...d=24&Itemid=44
          .....niin meniskö tohon mitenkään Ooppelin koneen tilalle vaikka Audin nelipyttyinen turbo -teholappuun max 53HP ? Kuvan perusteella tuohon liki putkirunkoiseen ajokkiin voisi saada menemään lyhennetyllä kardaanilla uudemman quattro-tekniikan ja koneen.
          http://www.munga.worldoftechnic.de/B...ody_motor.html
          http://www.munga.worldoftechnic.de/B...nterachse.html
          http://www.munga.worldoftechnic.de/T..._fahrwerk.html

          näinkin voi tehdä:
          http://www.munga.worldoftechnic.de/B...6_68_toyo.html

          Kiitokset viihdyttävästä real time-real life -matkakertomuksesta.

          [COLOR=#003333]Mehrzweck UNiversal Geländewagen mit Allradantrieb[/COLOR]

          Harrastuksen tueksi

          Ersatzteile:
          Der vermutlich größte und älteste Händler:
          Matz Autoteile GmbH
          http://www.matz-autoteile.de;
          Willy Weiß in Weil der Stadt-Münklingen
          http://www.willyweiss.de/
          Kemper-Parts in Bibergemünd:
          http://www.kemper-parts.de

          Mungan On Line www-Shoppi
          DKW MUNGA
          http://swap.cid-online.net/membersta...l=kemper_parts

          Munga tehdasmanuaali
          http://cgi.ebay.de/Original-Werkstat...08151344a13016
          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 16.8.2008, 13:45.

          Comment


          • #65
            On muuten ylläolevissa linkeissä ihan kuin Motonetin hinnasto!
            En oisi uskonut mungalla olevan näin paljon omalaatuisia harrastajia.
            Tuskinpa ovat sentään näin paljon tehneet vaivaa koe-ajon eteen kuin Suomalainen.

            Comment


              #66
              Aivan mahtava tarina, täytyy myöntää.
              Ruotsin pakitusepisodin jälkeen joutui pitämään muutaman minuutin repeilytuokion, eikä lukemisesta meinannut enää tulla mitään. Loput postaukset menikin siitä eteenpäin lähinnä vatsaa pidelllessä. Kyllä suomalainen hulluus on ihan omassa kastissaan =)
              Mutso rispekto!
              ...naurattaa vieläkin!

              Comment


              • #67
                ompa muuten ihan huolella pistetty lattiaan tiiviste massaa näköjään, ei varmaan ruostu pois tällä vuosisadalla.

                Comment


                  #68
                  Nyt vaan kerrot miten kunnostus edistyy ja mitä tulli ja ake tykkää tuollaisesta.

                  Comment


                  • #69
                    Tuli tänään käytyä Mungaa katsomassa.. On se hieno! Ja aivan mielettömän siistissä kunnossa...

                    Comment


                    • #70
                      Istusin tänään "takapenkillä" bueno!

                      Comment


                      • #71
                        Vaihdevivustoa on kunnostettu, loppupeleissä turhankin pikkutarkkalaite noinkin ronskiin peliin. Nyt menee vaihteet päälle, ja tulee poiskin. Ykkönen edelleen vähän kiukuttelee poistuloa, ja kakkonen on jäykkä käyttää myös. Mutta eiköhän se noin mene tämän loppukesän, parempaan käytökseen vaaditaan sitten laatikon purkua.

                        Ajeltu jonkun verran, kelit ei vaan oikein ole suosinut. Huomenna pitäisi sitten mennä näyttämään laitetta konttorille, katsotaan saako tuota rekisteröityä kahdeksalle hengelle niinkuin tehdas sen on tarkoittanut. Muuten hommassa ei pitäisi olla minun mielestäni isompia ongelmia, täysin toimiva peli. Uusi konekkin on siististi asennettu sinne, ja menee tehojen/kuutioiden puolesta muutoskatsastuksen rajoihin.

                        Comment


                          #72
                          Ota ainakin se naru pois siitä kumityynyn ympäriltä.

                          Comment


                          • #73
                            Leimalla ainut ongelma oli takaheijastimien puute, akun kiinnitys ja runkonumeron meistauksen puute (niitatussa lätkässä numero alunperin). Nykyisten "takapenkkien" koko ei riitä istumapaikoiksi, eli tarvii tehdä sinne alkuperäistyyliset jakkarat. Veropäätöstä joutunee odottamaan kauan, markkina-arvon määrittäminen tuolle ei ole ihan helppo homma luonnollisesti.

                            Vaihdevivusto vieläkin vähän vammainen, toimii kun tietää miten kuuluu käyttää, inspiraatio pitää saada sen korjaamiseen, vaatii vähän isompaa auton purkamista. Uudet kumitkin löytyi kaverin rengasliikkeen vanhasta varastosta. Juuri passeli kuvio mun käyttöön, mukavat kaupungissa ja maastossakin luulisi jotain pitoa riittävän.

                            Rupesi oikeesti tuo väri ottamaan kaaliin, niin perjantaina töitten jälkeen eväiksi pari koppaa kaljaa ja makkaraa, sekä parin kaverin apu.

                            Comment


                            • #74
                              Toi väri sopii huomattavasti paremmin, ei tosin herätä ehkä niin paljon huomiota kuin räikeämmän värisenä :D

                              Comment


                                #75
                                Huomattavasti parempi väri

                                Comment


                                  #76
                                  Sehän muuttui ihan tyylikkääksi!

                                  Comment


                                    #77
                                    Mihinkä nokasta on audin rinkulat hävinneet?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ei kyllä pysty muuta sanomaan kun että lienee melkonen reissu ollut :) Omalla reissulla tuntui jo kankut puutuvan a3:n kabiinissa joten lienee mungalla ollut vielä mielenkiintoisempaa :D

                                      Hyvin kirjoitettu juttu!

                                      Comment


                                      • #79
                                        Tuollaista mä oon aina halunnu!!

                                        Yksi niistä jutuista jonka luin kokonaan.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Autossa ei koskaan Audin rinkuloita ole ollutkaan, Auto Unionin vain ;) Mutta tosiaan eilen huomasin saman homman, se on unohtunut jonnekkin talliin. Tarvii etsiä ja ruuvata takaisin.

                                          Lisäksi tarvii yrittää metsästää joku vesi/laser-leikkaaja, kuka voisi tehdä mulle tuohon tuon isomman rinkulamerkin maskiin, se kun tuosta puuttuu.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Jos sitte ensivuonna keksit lähteä sinne etelä-afrikkaan ni lähen matkaseuraksi hakemaan oman citin!
                                            Loistava "tarina"

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tuli nähtyä tuo rumilus alkuperäisväreissä jokunen viikko sitten. Huomiota herättävä kieltämättä. Mukava kesäauto varmasti.

                                              Comment


                                                #83
                                                Näkiskös tuon livenä torstain kerhokaffella ABC:llä?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Valitettavasti ei taida näkyä, olen silloin Tampereella kouluttautumassa. Ensikuussakin menee väliin kun välimatka lisääntyy satakertaiseksi, mutta katotaan sitten Marraskuussa jos sattuisin olemaan paikalla :)

                                                  Tosiaan, veropäätöksen käsittelyaika oli 7päivää. Persnahasta kaivettu rahat verojen maksuun, ja ens viikolla saattaa olla sitten väliaikaiset kotimaiset kilvet jo paikoillaan (älytöntä että kilpimaksukin pitää maksaa kahteen kertaan, jos ei normaalit EU-kilvet kelpaa). Niin, 27,42euroa tuli veroja maksettavaksi...

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Mika, huomennahan on tampereen pyynikillä miittipäivä, siellä sitte mungaa esille? :)

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Jos vaan täällä olisin sillä ollut, niin toki olisin tullut pelipaikalle. Valitettavasti vaan joutunut tyytymään tuollaisen "johtotähden" kyytiin, ja Munga jäi talliin.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Häh, siis Mungan verot oli 27,42? Siis se jotain 29 prosenttia ja siihen alvi päälle? :-o

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Olisiko painon mukaan laskettu veroprosentti ollut jotain 24prossaa, ja siihen alv tietty päälle vielä. Auton arvo oli arvioitu vanhalla ikävähennysmenetelmällä, koska reaaliarvon määrittäminen olisi ollut lähes mahdotonta. Eli autolle oli haettu hinta lähimmäs vastaavasta uudesta autosta, ja siihen tehty joka kuukaudelle prosentin vähennys. Tuosta kaikkien vähennysten jälkeen oli määritelty käyväksi myyntihinnaksi 100e, mistä verot tuli maksuun. Harmittaa vaan, että maksoinko nyt autosta ylihintaa 1800e ;)

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Niin, 27,42euroa tuli veroja maksettavaksi...
                                                            Meinasitko tehdä verovalituksen? :-)

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Alvihan tosta kannattaa ainakin valittaa ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X