Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

BMW 320d xDrive A

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Olen kyllä käynyt helevetin pitkän kiekan miettimässä tätä autonvaihtoasiaa. Vaihto ei ole helppoa, kun on alla kelpo auto, mistä ei ole mitään valittamista. Jotain uutta ja vaihtelua kuitenkin kaipaa, olen miettinyt tehonlisäystä tms. mutta en tiedä saako riittävästi kicksejä siitä että jättää jonkun teinin valoissa, kun kuitenkin pääasiallinen käyttö on tuolla moottoritiellä, eikä sielläkään kehtaa kovin pitkään kovin paljoa yli 140km/h päästellä.

    GLK kiinnostaisi, mutta ei ole järkiasia. On myös vaimon mielestä liian huomiotaherättävä. Totta. Q5 taas ei iske ulkonäkönsä puolesta, tekniikka ok, mutta hintakin taas aika suolainen. Uusi A6 taas tuntuu turhan isolta, perheemme mahtuu nyt kamoineen A4:een, enimmäkseen ajelen yksin, ja pidän enemmän kompaktista, kuin isosta laivasta.

    Niinpä katse kääntyy taas demariin, uusi facelift näyttää aina vain paremmalta, niin pieniä kuin muutokset ovatkin. Lisäksi kulutusta on saatu vielä pihistettyä viime vuodesta huikeasti (en muista tarkkoja lukuja, mutta viime vuoden 320dA kulutti saman verran kuin 320dA xDrive nyt. Itseäni kiinnostaa parin laskutoimituksen jälkeen tuo takavetoinen business-malli, olisi mukavaa vaihtelua ikuisen etuveto- ja nykyisen neliveto-autokatraani jälkeen. Audiin on ilmennyt myös tietty kyllästyminen, ei valittamista, mutta muitakin merkkejä olisi kiva kokeilla.

    Ja onhan se helkkarin hyvän näköinen tavisauto. ;-)
    Viimeksi muokannut kiloWatti; 25.8.2008, 22:33.

    Comment


    • #32
      M-Sport -paketti voi helpottaa jälleenmyyntiä aikanaan merkittävästi. Hinta paketille voi olla kyllä melkoinen? Ainakin bemari-foorumeilla vähintään tuo M-Sport aerodynamiikkapaketti on välttämättömyys suurimmalle osalle :)

      Comment


        #33
        M Sport paketti maksaa 5110-5480 euroa, eikä aerodynamiikkapakettia saa ilman sitä, ainakaan hinnaston mukaan. Olisi varmasti melko individual buimuri sen kanssa, mutta en ajatellut noihin "pienitehoisiin" kuitenkaan satsata liikoja.

        Onko sulla antaa muuta BMW-palstan linkkiä, kun en tiedä kuin tämän http://www.bmwclub.fi/ ?

        Comment


        • #34
          btcf.fi

          Comment


            #35
            Eikö tuo kontion antama vinkki ole lähinnä tuunaajien ja spoilereiden laittajien saitti?

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja badfear Näytä viesti
              Itse hairahduin tuossa lähihistoriassa baijerilaiseen ja se oli kyllä elämäni suurin pettymys kun luulin ostavani laatua. Kyseessä oli BMW mallia E46 330D vuosimallia 2001 ja Suomi-auto.

              Laadukasta autossa ei muuta ollut kuin sisusta ja kohtuu nätti kori. Talvella auto ajettavuudeltaan täyspaska, kelin ollessa mallia loska. Auratulla lumella sillä sentään pärjäsi. Renkaita en lähtisi syyttämään koska alla pyöri uudet laatumerkki nastat, ja toki alkuperäiskoossa 225-45/17.

              Etupään pyöränripustus on varmasti automaailman huonoin mahdollinen. Tärinää jarrutettaessa ilmeni loppuun asti, vaikka lähes jokainen etupään osa oli vaihdettu uuteen. Perän vollotusta, jota maahantuoja korjaa teipillä.... airbagien ja turvavyönkiristimien valojen vilkuttelua ym. pientä ja edullista korjattavaa.
              Oliko yksilösi tummanvihreä beigellä sisustalla? Kävin tuollaisen kerran koeajamassa, ja siinä yksilössä oli jotain Pahasti Vialla. En olisi yllättynyt, jos olisi vasemmalla takakädellä kolarikorjattu tms.

              Itse taas olen ollut tähän bemariin tyytyväisempi, kuin mihinkään kahteen aikaisempaan autooni yhteensä.
              Bemari on tässä reilun vuoden aikana vaatinut yhden koiranluun eteen ja öljynvaihdon. VAGeihin upposi enemmän korjausrahaa kuin välitän muistella, kuitenkin nippu tukivarsia, MAFfia, ilmamassamittareita, termareita, ikkunannostinmekanismeja sunmuuta. A6 vietti muutaman kalliin päivän Audicenterissä kojelauta purettuna, kun Airbagin johtosotkuja selvitettiin.

              Veljen A4 B6 1.8Tq on hyvä vertailukohta tähän omaani. ~Samantehoinen, samankokoinen neliveto. Ulkonäkö on makuasia, itse kallistun bemarin puoleen. Sisältä Audi on tyylikkäämpi, muovit ovat vähän parempia ja mittaristo tyylikkäämpi. Nahka/puolinahka sporttipenkit molemmissa tekevät paljon sisustan ilmeelle.
              Ajettavuudessa bemari vie. Audi tahtoo mennä suoraan. Bemariinkin on rakennettu pieni turvallinen aliohjaavuus, mutta sen voi helposti ylittää, ja itse päättää millaisessa asennossa mutkat otetaan. Parjaamissasi talvikeleissä, siinä missä Audi tuntuu menevän kuin kiskoilla, bemari on varpaillaan ja valmis tasapainoisiin, ennakoitaviin ja neutraaleihin ohjausliikkeisiin. Pitkillä matkoilla Audin käytös on rentouttavaa ja mukavampaa, mutta normaalimatkoilla ja yllättävissä väistötilanteissa bemarin ketterämpi käsiteltävyys on enemmän mieleen.

              Tällä kaikella ei tietenkään ole mitään tekemistä uuden mallin kanssa. xDrive on kuulemma paljon Audimaisempi käytökseltään (vakaampi eli tylsempi) kuin oman vanha 32:68 planeettapyörästöhärveli. Toisaalta uusi A4 B8 on paljon aiempia malleja parempi painojakaumaltaan, kun moottori ei ole enää ajovalojen välissä.

              Edit: Itse en enää Suomessa nelivetoa ostaisi, niin olematon talvi täällä etelässä tuntuu olevan. 123d coupe himottaisi, mutta antaa hintojen laskea pari vuotta :)
              Viimeksi muokannut aqualung; 26.8.2008, 14:37.

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viesti
                Eikö tuo kontion antama vinkki ole lähinnä tuunaajien ja spoilereiden laittajien saitti?
                Sitä se valitettavasti on myös, mutta joukkoon mahtuu todella paljon asiantuntevia henkilöitä, kuten täältäkin. Vastauksia kannattaa katsella sillä silmää, että minkätyyppinen henkilö vastaa.. Itse olen pyörinyt www.btcf.fi muutamia vuosia ja ongelmanratkaisuja sekä mielipiteitä löytyy kyllä varmasti.

                Edit: Tuossa erään BTCF-foorumilaisen E91 X-drive juuri M-paketilla http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=156949
                Kyllähän se ihan näyttävä on, mutta onko sitten noin suuren satsauksen arvoinen..Luultavasti Saksasta tilaamalla M-ulkokuoren saa noin 1000-1500e hintaan. Pikaisella haulla löytyi useampia henkilöitä, kellä on omistuksessa E91 äksänä, ei kun mielipiteitä kysymään..
                Viimeksi muokannut zaci; 26.8.2008, 14:54.

                Comment


                • #38
                  Kunnollisen käyttäjäpalstan puutteen (vrt. Audifinns, UltimateVW.com, Saabclub.fi, Volvolandia jne jne) muuten huomasin suomalaisten Bemaristien osalta ja ihmettelin hyvinkin taajaan kun taloon meinasi tulla E90 325i.

                  Comment


                    #39
                    Eilen löytyi www.mersuforum.net, noita on kyllä hauska lueskella, kun tulee vähän eri näkökulmaa asioihin. Samoja asioita muuallakin käsitellään.

                    Comment


                    • #40
                      Oliko yksilösi tummanvihreä beigellä sisustalla?
                      Ei ollut vihreä, eikä beigellä sisustalla. Ja 100% varmasti ei kolarikorjattu. Auto tuli mulle BMW rahoituksen takaisin lunastamana, ilmeisesti maksut jäi maksamatta entiseltä omistajalta.

                      siinä missä Audi tuntuu menevän kuin kiskoilla, bemari on varpaillaan ja valmis tasapainoisiin, ennakoitaviin ja neutraaleihin ohjausliikkeisiin.
                      Itse pidän ehdottomasti Audi-kuvauksestasi. Käyttöauton ehdottomasti paras ajo-ominaisuus on "kuin kiskoilla" vai mitä? En ikinä haluaisi talviliukkailla olla "varpaillaan" Leikkikalut sitten erikseen.

                      Comment


                        #41
                        Kuten osa teistä tietääkin oli edellinen kulkineeni 2006 mallin BMW 325xiA touring E91 täydellisellä M-paketilla eli penkit, puskurit, helmat ja 18"vanteet +kaikkea muuta pientä +takavalot vaihdettiin M-mallisiksi vielä Suomessa. Ulkonäkö oli onnistunut täysin vakioon nähden, huomattavaa on myös, että osan ulkoväreistä saa vaan M-paketilliseen autoon.

                        Mutta mutta, autoa 33tkm ajettuna vaihtaessani eivät hyvittäneet M-paketista senttiäkään vaikka kyseessä oli sama liike ja myyjä mistä olin sen alunperin ostanutkin, muissa liikkeissä tarjottiin vieläkin vähemmän...
                        Eroonkaan eivät siitä päässeet, ainakin 11kk se siellä lojui ja viimeisin näkemäni pyynti oli 8t€ vähemmän kun mulle hyvittivät!
                        edit.Auto näköjään siirretty Helsinkiin myyntiin, ei varmaan ainakaan helpota myyntiä että kilometreiksi on laitettu 77tkm kun mittarissa oikeasti 37tkm http://www.laakkonen.fi/index.php?ma...01121142582894


                        Autossani ei siis ollut mitään teini-lasikuitu virityksiä, vaan vain aitoja M-osia kiinni silti se ei kelvannut kellekään (ulkovärikin bmw foorumeilla kehuttu M-sininen)

                        Ai, että miksikö minulla oli BMW? Sitä ostaessa keväällä 2006, se oli käyttämälläni mutkaisella ja liukkaalla koeajo lenkillä parempi ajaa kun A4 B7 (ja hyvitys vaihdossa antamastani 4motion portterista oli useita tuhansia parempi tässä BMW myymälässä)
                        Viimeksi muokannut pantealex; 3.9.2008, 19:01. Perustelu: auton olinpaikka selvitetty

                        Comment


                          #42
                          Oho, aika yllättävä tieto tuosta myynnistä. M-sport pakettia tuputtavat minullekin demarifoorumilla, mutta otan siitä vain tarpeelliset osat kun en itsekään usko sen lisäarvoon jalleenmyynnissa.

                          Olen siis hankkimassa 320dA touringia, tuota 2009 faceliftiä. Haluatko konsultoida, voitaisiin ottaa vaikka privana?

                          Comment


                          • #43
                            Eipä oikein millään lisävarusteilla ole mitään jälleenmyyntiarvoa, korkeintaan helpoittavat myymistä. Ainoana poikkeuksena ilmastointi, jota ilman autoa on lähes mahdotonta jo myydä. :) Jonkin verran Suomessa arvostetaan myös vetokoukkua.

                            Comment


                              #44
                              Joo, ihan itselleni olenkin ostamassa, hui hai pikkurahoista, kuka sitä haudassa euroja laskeekaan. Bemarilla on hyvät paketit, dynamic ja comfort jotka yhdessä jo kattavat melko ison osan tarpeista. Muut lisukkeet saa pikkurahalla ja sitten onkin taas työkalu pariksi vuodeksi kunnossa.

                              Viimeinen niitti tajuta vaihdon ajankohtaisuus oli, kun eilen tsekkasin huvin vuoksi nykykulkineen kulutuksen ja päästöt.

                              Audi (2.0T) 9,4 l/100km ja C02 244 g/km

                              vs

                              BMW (320d) 4,9l/100km ja C02 130g/km.

                              !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                              Comment


                              • #45
                                No, tokihan sitä voi verrata omenaa ja appelsiinia ja valita sen kummasta pitää enemmän.

                                Olen aina pitänyt BMW:n moottoreista, mutta ehkä olisi kohtuullista tuoda vertailuun mukaan myös Audin 2 ja 2,7 litraiset teollisuusmoottorit? Silloin lukemat ovat 5,4/6,3 vs 4,9 l/100 km ja 143/164 vs 130 g/100 km. No, kaikesta pitää maksaa joten vertaillaanpa hintoja: 39000/48900 ? vs 44000 ?. Kaiken kaikkiaan luvut ovat niin lähellä toisiaan, että itse tekisin valinnan kokonaisuuden mukaan, eli huomioiden mieltymys autoon ja auton kokonaishinta halutulla varustuksella.

                                Ja suoraan sanottuna, en lähtisi bensa- ja dieselmallejakaan vertailemaan keskenään ihan noin mustavalkoisesti.

                                Comment


                                  #46
                                  No mutta minähän teen vertailua mustavalkoisesti ja vaihdan omenan banaaniin. Ei tässä mistään teoretisoinnista olekaan kyse. Olen vaihtamassa autoa ja tuo on se mitä vaihtamalla saan. Jos BMW on kalliimpi, on siihen varmasti jokin syy. Ja maksan siitä mielelläni. Auto on puhtaasti minua, ei teoreetikkoja varten.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Viimeinen niitti tajuta vaihdon ajankohtaisuus oli, kun eilen tsekkasin huvin vuoksi nykykulkineen kulutuksen ja päästöt.

                                    Audi (2.0T) 9,4 l/100km ja C02 244 g/km
                                    vs
                                    BMW (320d) 4,9l/100km ja C02 130g/km.
                                    Yllättävä käänne että vajaavetoisessa dieselissä on pienemmät päästöt/kulutus kuin nelivetoisessa bensiinissä :l

                                    Comment


                                      #48
                                      Maailma avartuu yllättävästi kun ottaa audilasit pois silmiltä. Etuveto ei ole itselleni vaihtoehto nyt, eikä neliveto välttämättömyys.

                                      Ajattelin nyt keskittyä designin ja brändin sijasta itse autoon ja tekniikkaan.

                                      Comment


                                        #49
                                        Anteeksi. En ajatellut, mutta totta kai kirjoitukseni huomataan. En ole kaannyttamassa ketään, suljen nyt suuni ja toimin.

                                        Comment


                                          #50
                                          Näkis vaan paljon todellisuudessa esim noi bemun dieselit vie kun ainakaan bensat ei pääse lähellekään luvattuja lukuja

                                          Comment


                                          • #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
                                            Näkis vaan paljon todellisuudessa esim noi bemun dieselit vie kun ainakaan bensat ei pääse lähellekään luvattuja lukuja
                                            Ihan vaan muistutus aiheesta, josta täälläkin on varmasti ollut keskustelua (?). BMW:hän ei lupaa mitään kulutuslukemia, vaan lukemat on mitattu EU-standardi -testillä, joka on kaikille sama ja riippumattoman osapuolen tekemä. Se on sitten täysin eria asia millä asteella tuo testi kuvaa todellisuutta eli ilmeisesti hyvin vähän.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kyseisessä testissä ilmeisesti stop-and-go toimii paremmin kuin todellisessa liikenteessä, ainakaan Suomessa. Sillähän nuo BMW:t ovat saaneet paljon kilpailijoita alemmaksi noita lukuja.

                                              Itse en ymmärrä mitä ihmettä kW hakee, kun tuo bensan ja dieselin tähän. Ajaisit mielummin skootterilla sitten, kuluttaa vielä vähemmän ja on halvempi. Tekeekö se sitten Aprilliasta paremman kuin Audista?

                                              Comment


                                                #53
                                                Eikun Vespan ajattelin ostaa ensi kesänä. ;-) Tyyliä täytyy olla.

                                                Olipahan oppia tämäkin, kaikesta saa puhua niin kauan kunhan ei mene dissaamaan Audia. Itselleni kun on vain muodostunut ihan tavaksi elämässä ennenpitkää kyseenaistaa omia itsestäänselvyyksiä, ettei institutionalisoidu.

                                                Kukin rakastakoon kulkinettaan niin paljon kuin haluaa, itse haluan nyt kokeilla jotain muuta. Ihan paskan auton olen toki hankkimassa, jos se yhtään huojentaa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja kiloWatti
                                                  Maailma avartuu yllättävästi kun ottaa audilasit pois silmiltä. Etuveto ei ole itselleni vaihtoehto nyt, eikä neliveto välttämättömyys.

                                                  Ajattelin nyt keskittyä designin ja brändin sijasta itse autoon ja tekniikkaan.
                                                  Ihmettelen itsekseni, miten olet edes päätynyt koskaan audiin.
                                                  Voit muuten verrata A2tdi:tä vaikka johonkin moottorilla olevaan penariin. Veikkaan että ne lukemat ei ole niitä, millä maailma pelastuu (penarilla).

                                                  Mulle on sama millä kukakin ajaa, kunhan on tyytyväinen valintaansa.
                                                  Tähän asti penarilla ei ole ollut tarjota edes mallia, mikä kiinnostaa.

                                                  -Ahdettu bensa
                                                  -Oikea neliveto
                                                  -Farkku

                                                  Liekkö vieläkään, kun ei niin paljon ole kiinnostanut-->olen tyytyväinen.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Eikös tuo kulutustesti tehdä EU-standardin mukaisilla laitteilla. Ei ole väliä missä se tehdään. Useimmitin se tehdään valmistajan tiloissa eli huijaus on täysin mahdollista. Pitäisi tehdä pistokokeita kaupasta saatavilla autoilla, niin voitaisiin verrata kulutuslukemia tehtaan ilmoittamiin ja siitä tarvittaessa isot sanktiot. Bemari-dieseleillä, Toyota hybrideillä ja Kio:lla voisi tehdaslukemat muuttua paljon.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Itse tykkään paljon molemman merkin tietyistä tuotteista.

                                                      Bemarin tosin, ken kavereistakin jotkut on hommannut, niin sen auton hankintahintaan on sisältynyt kateutta, naljailua ja vittuilua.

                                                      En ymmärrä. Kiitos ja anteeksi.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        2.0TDI / 2.0TFSI / 3.0TDI S Tronic quattro vaihtoehto (myös varmaan muutamat etuvetoisena) on tulossa A4:n kanssa ensi vuonna. Toivottavasti myös A3:n kanssa tulee lisää quattro Stronic vaihtoehtoja.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja 4vant
                                                          Marko hyvä, viimeisestä 20 viestistäsi käy varsin selväksi tyytymättömyytesi Audiin. Varsinkin suhteessa jälkimarkkinointiin täällä jaetaan näkemystäsi. Bemari on varmasti ihan hyvä auto - verrokit pitää täällä vain valita huolellisesti ettei tule karkeita asiavirheitä. Jos olisin itse samassa tilanteessa, en olettaisi saavani täältä kovasti puoltavia näkemyksiä. Kyllä täällä suvaitaan muidenkin merkkien väki - esimerkkinä vaikka Juhana, joka on vielä bemaristinakin antanut ansiokasta panosta auton vahatopikkiin.
                                                          Jouni, koska lännenmiehen täytyy puolustautua, kävin lukaisemassa pikaisesti +30 viimeisintä viestiäni ja täytyy lukea viestit melko puolueellisesti jos sieltä löytää Audin arvostelua autona.
                                                          1. Se, että kehuu muita merkkejä, ei ole Audin haukkumista. Mukaanlukien internetistä poimittujen kulutus tms. lukemien tuominen palstoille, sekä Audin että muiden merkkien omat ilmoitukset. (ja jep, oma kulutuksenikaan ei OIKEASTI ole tuo 9,4 vaan 14-20l/100km)
                                                          2. OLEN arvostellut Audin vetkuttelua hintojen julkistamisessa, koska viestinnän näkökulmasta meni hyvää "ilmaista" palstatilaa ohi Tuulilasin ja Tekniikan Maailman jutuista puuttuneista hintatiedoista. Tämä ei ole tavatonta, muillekin on aiemminkin sattunut näin. Lisäksi sain sisäpiirin tietoa asiasta, joten pahoitteluni kuluttajanäkökulmasta tekemästäni media-arvioista tiedotusta kohtaan.
                                                          3. Arvostelin myös huoltoa, tai vuokra-auton toimittajaa (koska en tiedä kumman vika oli) siitä ettei minulla ollut sovittua autoa sovittuna aikana käytössäni, vaikka varasin sen 2 viikkoa ennen huoltoa.

                                                          Siinä kritiikit.

                                                          Muutoin juttuni ovat olleet tätä linjaa, kuten tämänin keskustelun avauksessa:

                                                          Olen vaihtamassa autoa jollain aikataululla ja mielestäni 2-litrainen diesel on ollut tällä hetkellä järkevin vaihtoehto (öljyn hintaheilunnasta huolimatta), ja sekä Audin että BMW:n 2-litraiset ovat aivan ilahduttavia ajettavia.

                                                          Olen pohtinut A4:n päivittämistä ja miettinyt tosissani Q5:sta, mutta eilinen koeajo ja tiedot faceliftin hinnoista saivat minut miettimään asioita uudelleen. Nätit ledit ja Audin parempi muotoilu eivät välttämättä riitä merkkiuskollisuuteen, sitä paitsi vaihtelu virkistää 5 VAG-vuoden jälkeen.

                                                          Ja tukea Bemariaatoksille on tältä foorumilta tullut yllättävän paljon. Ei täällä tyhmää väkeä kirjoittele.

                                                          Tutkitaan ensin, hutkitaan sitten vasta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ei täällä tyhmää väkeä kirjoittele.
                                                            Tämä on yksi fiksuimpia foorumeita mitä tästä maasta löytyy.Oikeasti.
                                                            Menkää kauppalehden keskustelupalstalle katsomaan, jos uskotte _siellä huutelevien_ "sijoittajien" olevan fiksuja...
                                                            Golfpiste.com on varsin räikeä palsta, OCF on vähän rennompi kuin tämä mutta keskimäärin varsin pätevä.

                                                            Paljon on kiinni moderoinnin tasosta ja palstan yleisimagosta. Idioottifoorumille eivät fiksut ihmiset viitsi kirjoitelle->oravanpyörä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Edelleen kiloWatti, kukaan ei ole sanonut etteikö Audia saisi mollata täällä, jos ei ole tyytyväinen. Vaan sinulle on yritetty sanoa noista vertailukohdistasi, jolloin teet vain koko viestiketjusta ääliön mölisemistä.

                                                              Oli sitten vaikka Toyota Aygo vs. Ferrari Enzo, niin tuskin se Ferrari on sen takia huonompi että siinä on jostain kumman syystä korkeampi polttoaineen kulutus?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X