Miksei Audilla ole 2.0 TDI Quattro Autom. vaihtoehtoa? Teknisesti puutetta ei voi perustella.
Kävin eilen koeajelemassa jo toistamiseen (eka kerta runsas vuosi sitten, talvella) bemarin 3-sarjan dieselin. Molemmat ajot vakuuttivat, eilisestä olen todella yllättynyt, miten erinomainen ajettava ihan perus 320dA Touring oli. Ainoana miinuksena mainittakoon liian pehmeä niiailuun taipuva alusta - omassani on madallettu sport-alusta. Muutoin kaikki pelkkää plussaa. Toki pikkuisen hitaamman oloinen kuin omani (vaikka paperilla samat arvot, kierroksetko bensakoneessa tekevät tunnun..?), mutta ei välttämättä todellisuudessa, ja niiailu poistuu M sport-alustalla hintaan 530 euroa.
Olen vaihtamassa autoa jollain aikataululla ja mielestäni 2-litrainen diesel on ollut tällä hetkellä järkevin vaihtoehto (öljyn hintaheilunnasta huolimatta), ja sekä Audin että BMW:n 2-litraiset ovat aivan ilahduttavia ajettavia. Mutta, vaatimuksenani on dieseliinkin vaihdettaessa samat herkut kuin nykyisessä; neliveto ja automaatti. Audillahan tämä ei dieselpuolella toteudu kuin ostamalla 3.0TDI Tiptronicin, Mersulla 320 CDI 4Maticin, ja tuolloin puhutaan jo 60-70 k€ hinnoista.
Nytpä BMW vetäiseekin jokerin hihastaan. 3-sarjan faceliftin myötä myyntiin tulee 320d xDrive A, vieläpä "kohtuulliseen" 52 400 euron hintaan.
Jos vertaa teknistä puolta,
Audi A4 2.0 TDI (en löytänyt kvatron tietoja audi.fi:stä)
0-100km/h 9,7 sek
Teho 105kW
Vääntö 320 Nm
Kulutus Yhdistetty 5,4
CO2 143
(www.audi.fi)
ja
BMW 320xdA
0-100km/h 8,5 sek
Teho 130kW
Vääntö 350 Nm
Kulutus Yhdistetty 5,6
C02 146
(www.bmw.de)
kallistuu kuppini BMW:lle, onhan kyseessä kuitenkin nelivetoauto. Melko hyviä arvoja.
Olen pohtinut A4:n päivittämistä ja miettinyt tosissani Q5:sta, mutta eilinen koeajo ja tiedot faceliftin hinnoista saivat minut miettimään asioita uudelleen. Nätit ledit ja Audin parempi muotoilu eivät välttämättä riitä merkkiuskollisuuteen, sitä paitsi vaihtelu virkistää 5 VAG-vuoden jälkeen.
Onko Audimiehillä tietoa bemareista minkä verran? Millaiset huoltovälit esim uusissa dieseleissä on? Nykyisessä A4:ssa ajotyylilläni huoltoväli on vähän päälle 20tkm, nyt on 70tkm taulussa ja kaksi huoltoa jo tehtynä, kolmas odottaa 1000km päässä.
Demarin kalliimmista vakuutuksista olen kuullut, mitä muuta olisi hyvä tietää bemuista?
Jonkin verran keskustelua xDrivestä on käyty täälläkin
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=40835, ja tiedän BMW Club Finlandin, mutta ACF:n veroista asiakeskustelupalstaa en ole löytänyt. Jos joku tietää, kyselen mielelläni demarimiehiltä lisää.
Muitakin kantoja kuullaan kernaasti. Comments?
Kävin eilen koeajelemassa jo toistamiseen (eka kerta runsas vuosi sitten, talvella) bemarin 3-sarjan dieselin. Molemmat ajot vakuuttivat, eilisestä olen todella yllättynyt, miten erinomainen ajettava ihan perus 320dA Touring oli. Ainoana miinuksena mainittakoon liian pehmeä niiailuun taipuva alusta - omassani on madallettu sport-alusta. Muutoin kaikki pelkkää plussaa. Toki pikkuisen hitaamman oloinen kuin omani (vaikka paperilla samat arvot, kierroksetko bensakoneessa tekevät tunnun..?), mutta ei välttämättä todellisuudessa, ja niiailu poistuu M sport-alustalla hintaan 530 euroa.
Olen vaihtamassa autoa jollain aikataululla ja mielestäni 2-litrainen diesel on ollut tällä hetkellä järkevin vaihtoehto (öljyn hintaheilunnasta huolimatta), ja sekä Audin että BMW:n 2-litraiset ovat aivan ilahduttavia ajettavia. Mutta, vaatimuksenani on dieseliinkin vaihdettaessa samat herkut kuin nykyisessä; neliveto ja automaatti. Audillahan tämä ei dieselpuolella toteudu kuin ostamalla 3.0TDI Tiptronicin, Mersulla 320 CDI 4Maticin, ja tuolloin puhutaan jo 60-70 k€ hinnoista.
Nytpä BMW vetäiseekin jokerin hihastaan. 3-sarjan faceliftin myötä myyntiin tulee 320d xDrive A, vieläpä "kohtuulliseen" 52 400 euron hintaan.
Jos vertaa teknistä puolta,
Audi A4 2.0 TDI (en löytänyt kvatron tietoja audi.fi:stä)
0-100km/h 9,7 sek
Teho 105kW
Vääntö 320 Nm
Kulutus Yhdistetty 5,4
CO2 143
(www.audi.fi)
ja
BMW 320xdA
0-100km/h 8,5 sek
Teho 130kW
Vääntö 350 Nm
Kulutus Yhdistetty 5,6
C02 146
(www.bmw.de)
kallistuu kuppini BMW:lle, onhan kyseessä kuitenkin nelivetoauto. Melko hyviä arvoja.
Olen pohtinut A4:n päivittämistä ja miettinyt tosissani Q5:sta, mutta eilinen koeajo ja tiedot faceliftin hinnoista saivat minut miettimään asioita uudelleen. Nätit ledit ja Audin parempi muotoilu eivät välttämättä riitä merkkiuskollisuuteen, sitä paitsi vaihtelu virkistää 5 VAG-vuoden jälkeen.
Onko Audimiehillä tietoa bemareista minkä verran? Millaiset huoltovälit esim uusissa dieseleissä on? Nykyisessä A4:ssa ajotyylilläni huoltoväli on vähän päälle 20tkm, nyt on 70tkm taulussa ja kaksi huoltoa jo tehtynä, kolmas odottaa 1000km päässä.
Demarin kalliimmista vakuutuksista olen kuullut, mitä muuta olisi hyvä tietää bemuista?
Jonkin verran keskustelua xDrivestä on käyty täälläkin
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=40835, ja tiedän BMW Club Finlandin, mutta ACF:n veroista asiakeskustelupalstaa en ole löytänyt. Jos joku tietää, kyselen mielelläni demarimiehiltä lisää.
Muitakin kantoja kuullaan kernaasti. Comments?
Comment