Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

USA tuning TV-sarjojen autojen tehot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    OT:n OT:Kyllähän lauhduttimia käytetään. Paree se on, että lauhduttimen anodit kuluu.
    Ovat kyllä kalliita, joten "halvempi" oikasta.
    Kölijäähdytys taas on sama kuin olis syyläri koneessa ja sielä kiertää normi jäähdytysnesteet.
    Meillä oli veneessä kölijäädytys.

    Sikäli jos mulla olis 1500 jenkkihv:tä omaava rassi niin vois olla "ylpee".
    Jenkeistä tosin en perusta ollenkaan.
    Mahtaa olla muuten tosi hauska radalla moinen, varsinki mutkissa.

    Comment


      #32
      Kyllä Jassolla ihan ajatus tuossa on, myönnetään. Virikäytössä jenkki-V8 on kiitollinen kohde.Meikäläinen, joka ajan kaikkea muuta kuin kilpaa, ajattelen asiaa toiselta kantilta.

      Ja on noita nähty luotettavia patoja muitakin, taloudellisempia kuin nuo jenkkien bensarosvot.

      Mutta koska tämä aihe koskee virityshommia, taitaa olla parempi, kun lopettaa tämän huutelun..

      Comment


      • #33
        Jos jenkeistä jotain ajattelee niin ainoastaan bensankulutus ahdistaa. Iso kasi + automaatti on letkeä ajella ja vääntävät alhaaltakin jo mukavasti. Tietty helppo viripotentiaali on plussaa myös. Muutama Mopar ollut taloudessa (B150 ja B250 rami) ja tykkäsin kovasti.

        Comment


          #34
          Pimp my ride:ssä asensivat impalaan? duratec dieselin. Ympäristöystävällinen ja kuluttaa vähän, eli 10l/100km :)

          Sen verran oli potkua värkissä, että vakio lambo jäi jälkeen kiihdytysbaanalla.

          Tokihan tuollasesta möhködieselistä on otettu aika julmasti tehoa ilmeisesti muutenkin.

          Comment


            #35
            Katsoin tänään tuon Corvette-pätkän, ne sanoi siinä mun mielestä että ahtoa on 25 psi:tä.

            Aika harvoin muuten Pimp my ridessa tekevät mitään konehuoneeseen. Lisäävät vaan hitosti painoa stereoilla ym roinalla.

            Comment


            • #36
              Eilen alkoi Jimiltä uus sarja missä Bangladeshin pojat väänsi autoon muotoja suorasta pellistä pelkästään käsityökaluilla. Ihan kunkku-sarja.

              Siinäkään ei kyllä koneelle tehty oikeen mitään ja madallus oli mallia-laikka, mut ei se nyt niin tarkkaa ole kun näyttää vaan päällepäin hyvältä. =)

              Comment


                #37
                Hämmästelin kyllä hetken jos toisenkin kun satuin näkemään tuon ohjelman! Kyllä on aika käsittämätön kulttuuriero verrattuna länsimaihin. Ihan millä tahansa näyttää saavan ajaa tiellä jos se vaan kulkee.

                Ja tuo työn laatukin näytti olevan sinne päin. Pakkelia oli varmaan sata kiloa valmiissa autossa, mutta päällepäin se näytti aika siistiltä. Ajo-ominaisuuksia tuskin oli ollenkaan.

                Comment


                  #38
                  Uudet pmr-jaksot on GAS:n putiikissa kuvattu. Nyt siellä paasattiin ympäristöystävällisyydestä. Hampusta tehdyt kankaat penkeissä ja kierrätyspuuta käytetty takakontissa jne. Toki siellä ne n+10 monitoria silti vielä oli :)
                  Iso-arskakin oli mukana oikeen.

                  Tuo Jimin sarja on jatkoa. Aikasemmin väänsivät UK:ssa ihan samanmoista. Mutta näppärä se Neepu on käsistään. Rundiakin voi ajella autolla jossa ei oikeestaa mikään ole ajokunnossa :)

                  Comment


                    #39
                    En ole kyllä koskaan tajunnut, että miksi laittavat takakonttiin jonkun jättikokoisen monitorin ja miksi autoon kuin autoon pitää laittaa vähintään 18" blingbling vanteet alle.

                    Comment


                      #40
                      eikö tuo 18" ole jo hiukan "pieni", eiköhän nuo lähde nykyään siitä 20:sta aina 26:een. Pitäähän uskottavuuden säilyä =)

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja Teemu M Näytä viesti
                        Eilen alkoi Jimiltä uus sarja missä Bangladeshin pojat väänsi autoon muotoja suorasta pellistä pelkästään käsityökaluilla. Ihan kunkku-sarja.

                        Siinäkään ei kyllä koneelle tehty oikeen mitään ja madallus oli mallia-laikka, mut ei se nyt niin tarkkaa ole kun näyttää vaan päällepäin hyvältä. =)
                        Huomasittekos muuten millaiset spacerit pojat tyrkkäsivät taka-akselille.. Kovin itsetehdyn näköiset ja levittivät varmaan 10 cm/puoli!

                        Comment


                          #42
                          15cm spacerit sanottiin muistaakseni olevan. Etupyörät kääntyilevät varmasti melko mielenkiintoisesti, ja loputkin ajo-ominaisuudet menivät sen siliän tien... Keula tuossa autossa oli melkein hyvän näköinen, perä karmea. Eikös se emosarja kulkenut London Garage - nimellä?

                          Edelleen American Hot Rod on silti mielestäni autonrakennusohjelmien ykkönen Suomessa näytettävistä, näytetään edes vähän sitä tekemistä, eikä vain kaikenmaailman kepposia, niinkuin Overhaulin'ssa.

                          Comment


                            #43
                            Bangla Bangers tuli ensin. Lontoon mekatsu pistettiin Bangladeshiin Leepun kaveriks. Seuraava sarja sitten toi Leepun Lontooseen säätämään.

                            Comment


                              #44
                              Petri, http://www.youtube.com/watch?v=z4BrHzlOOQg
                              http://www.youtube.com/watch?v=snaJHZEervc

                              Tossa oli revitty 900hp/1800nm tosta impalasta.
                              Niin ja alakerta oli jostain kuorma-autosta, että osat
                              kestäisi. :D

                              Comment


                              • #45
                                15cm spacerit sanottiin muistaakseni olevan. Etupyörät kääntyilevät varmasti melko mielenkiintoisesti, ja loputkin ajo-ominaisuudet menivät sen siliän tien..
                                Olikohan spacerit tehty tarkoillakin toleransseilla? Ihme ettei Bernie niistä valittanut yhtään, mutta liian jäykkä alusta oli jopa vaarallinen!

                                Comment


                                • #46
                                  Esimerkiksi tuo Nelssoni tekee nuita bolt-on koneita. Tätä Impalaa olen aina kalsarikännätessä kuolannut... :D

                                  Meillä on kerhotallilla enimmäkseen jenkkiharrastajia, ja useampikin on sanonut ettei harrasta euroja/japseja mm. siksi, että niihin ei ole varaa. Jenkkeihin saa voimamoottoreita yms. palikkaa amerikasta niin halvalla. Tietysti 500hv jenkissä on eri asia ku jossain golffissa...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kuten Petri tuossa yllä viittasi "500hv golffeihin", niin tämä on oikeastaan syy miksi itse siirryin juuri vastakkaiseen suuntaan, eli jenkeistä euroihin. Jenkkikoneista saa kyllä voimaa helposti ja kohtuullisella panostuksella, mutta ongelma tuppaa olemaan korin massa ja yleensä moottorin kaverina oleva automaattiaski.

                                    Teho ja suorituskyky kun ei kuitenkaan ole ihan sama asia, ja 500hv koneella ladattu 1300 kiloinen euro menee kelloa vastaan ihan tajuttoman paljon kovempaa kuin 500hv mikä-tahansa-perus-jenkki. Ja kun nykypäivänä tuo bensakin jonkin verran maksaa, niin eurossa saa molemmat ominaisuudet ikäänkuin samassa paketissa: kohtuu hintsusti gasoa raapivan kulkineen, mutta samalla suorituskyky on a-luokkaa.

                                    Jenkkimuskelin tuomaa ajofiilistä sensijaan on melko hankala koittaa tavoitella minkään eurokinnerin puikoissa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X