Tere!
Ajattelimpa tiedustella muutamia 'yleisiä' kaupankäynnin asioita varsin asialliselta foorumilta (on muuten niitä ainoita joissa vielä jutut pysyy useimmiten asialinjalla).
No joo elikäs:
1) Arveluttaa sellainen seikka kun olen ostamassa autoa yksityiseltä niin onko aina käytössä ns. perävalotakuu? Kuitenkin 5000 ?, 10000 ? tai vaikkapa 15000 ?:n siirtäminen toisen tilille on sen verran suuri summa että jo se ottaa pattiin jos kauppakohteesta paljastuukin myöhemmin (vaikkapa vesikelillä / pakkasella) joku probleemi. Tarkoitan siis että vikaa ei voi tai ei osaa huomioida kesäolosuhteissa? Onko tässä vaan luotettava myyjään jos hän sanoo ettei sadevesi tule kabiiniin tms?
Eli rahat kokonaisuudessaan tiskiin ja sitten odottelemaan kädet ristissä että kaikki toimii, näinkö?
2) Paljon on paljon ajettu nelivetotekniikka? Onko jotain kilometrirajaa (100 tkm / 200 tkm / 300 tkm / 500 tkm) jonka jälkeen voi varautua pahimpaan? Ja ylipäänsä onko nämä torsen/haldex -nelikot varmoja pelejä?
3) Onko yrityksillä jotka tuo autoja maahan millainen takuukäytäntö vai toimiiko he pääsääntöisesti yksityishenkilöiden kaupankäynnissä olevan käytännön mukaan?
nimim: ens viikolla useampaa ehdokkia kokeilemaan?
Ajattelimpa tiedustella muutamia 'yleisiä' kaupankäynnin asioita varsin asialliselta foorumilta (on muuten niitä ainoita joissa vielä jutut pysyy useimmiten asialinjalla).
No joo elikäs:
1) Arveluttaa sellainen seikka kun olen ostamassa autoa yksityiseltä niin onko aina käytössä ns. perävalotakuu? Kuitenkin 5000 ?, 10000 ? tai vaikkapa 15000 ?:n siirtäminen toisen tilille on sen verran suuri summa että jo se ottaa pattiin jos kauppakohteesta paljastuukin myöhemmin (vaikkapa vesikelillä / pakkasella) joku probleemi. Tarkoitan siis että vikaa ei voi tai ei osaa huomioida kesäolosuhteissa? Onko tässä vaan luotettava myyjään jos hän sanoo ettei sadevesi tule kabiiniin tms?
Eli rahat kokonaisuudessaan tiskiin ja sitten odottelemaan kädet ristissä että kaikki toimii, näinkö?
2) Paljon on paljon ajettu nelivetotekniikka? Onko jotain kilometrirajaa (100 tkm / 200 tkm / 300 tkm / 500 tkm) jonka jälkeen voi varautua pahimpaan? Ja ylipäänsä onko nämä torsen/haldex -nelikot varmoja pelejä?
3) Onko yrityksillä jotka tuo autoja maahan millainen takuukäytäntö vai toimiiko he pääsääntöisesti yksityishenkilöiden kaupankäynnissä olevan käytännön mukaan?
nimim: ens viikolla useampaa ehdokkia kokeilemaan?
Comment