Tuon Ylivieskan auton voi unohtaa. Näin sen ennen fixiä. Huh huh... kilometrit antaa aihetta epäillä. Molemmat etupenkkien ovien puoleiset sivut istuttu läjään. Maalipinta on kuin hiekkapaperilla pyyhitty. Tosi epäsiisti yleisvaikutelma. On se tietenkin nyt fixin jälkeen kohentunut mutta silti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI
Collapse
X
-
Olen miettimässä A6 C6 2,4 Avantin ostoa. Yksi tärkeä kysymys tuli kun koeajoin yhtä manuaali Quattroa, eli veto jäi pikkaisen päälle jos kiihdytti talla pohjassa ja päästi sitten nopeasti kaasun pois pitäen kuitenkin vauhteen päällä. Tuo veto jäi päälle siis ihan vähäksi aikaa mutta kuitenkin niin että sen selkeästi huomasi. Onko tuo quattron tai muuten auton ominaisuus vai olisikohan tuossa jotain vikaa?
Comment
-
Yksi tärkeä kysymys tuli kun koeajoin yhtä manuaali Quattroa, eli veto jäi pikkaisen päälle jos kiihdytti talla pohjassa ja päästi sitten nopeasti kaasun pois pitäen kuitenkin vauhteen päällä. Tuo veto jäi päälle siis ihan vähäksi aikaa mutta kuitenkin niin että sen selkeästi huomasi. Onko tuo quattron tai muuten auton ominaisuus vai olisikohan tuossa jotain vikaa?
Veikkaan, että kyseessä voisi olla moottorin/sähkökaasun ominaisuus. Kierrokset laskevat maltillisesti kaasu pois nostettaessa tjs. Tämä arvelu ko. moottorityyppiä sen enempää tuntematta, voihan se tietysti olla vikakin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jekki Näytä viestiNo niin. Sori vaan pojat. En sitten kuitenkaan uskaltanut Olympia autoon siirtyä. Valitsin varman ja turvallisen vaihtoehdon, Ford Kuga, -08.
Kiitos asiallisista vinkeistä kuitenkin.
Comment
-
Kerrotaan nyt oma kokemus tähän, eli 3 kk ajettu otsikon mukaisella kulkineella(Q), 268 -> 279 Mm.
Huollot/korjaukset: Öljyt+suodatin(LL ennenaikaisesti, 13 Mm edellisestä), tuulilasi(oli vissiin alkuperäinen, aika lailla kulahtanut, vasta-aurinkoon ei meinannut nähdä mitään), polttoainesuodatin.
Nyt kun ei enää Webastoa tarvi käyttää, niin viime tankillisella kulutus 7.44 l/100 km.
Hyvin tyytyväinen kehonkuljetusvälineeseen.
Comment
-
Onko 165kW ja 171kW koneissa suuria eroja siinä, mistä tuo ero pääasiassa johtuu? Mistä lähtien koneet ovat olleet 171kW:lla? Jossain kohti vuotta 2006 tuo muutos taisi tapahtua, mutta onko tarkempaa tietoa olemassa?
Moottorien tarkoista teknisistä eroista en osaa sanoa. Tehokkaammalle mallille luvataan karvan verran paremmat 0-100km/h kiihdytysarvot (manuaalille 7,1s vs. 7,3s), mutta suurta käytännön merkitystä tehoerolla ei ole. Toisin sanoen ei ole järkeä pitää tätä mietoa tehoeroa esim. hankinnan ratkaisevana tekijänä.
4F:n ainoassa varsinaisessa faceliftissä syksyllä 2008 tuli käyttöön 240hv/500Nm moottoriversio.
Comment
-
Vieras
Ei kriittistä, mutta suuttimet erilaiset, ahdin ( muistaakseni) ja softa. Ja vanha kone oli EU3 kun uusi oli EU4.
Ja uusi malli tulle yleensä n.viikolla 22-25 tuotantoon, eli Kesäkuussa.
ASB koneessa ei kuitenkaan vielä DPF;ää.
Comment
-
Minun kärryni on kesäkuulta 2006, BMK+DPF löytyy. Näyttäisi siltä, että (alku)vuonna 2006 on vielä tehty aakutosia myös ilman DPF:ää. Muistelen että Suomessakin oli jonkin aikaa hinnastossa rinnakkain samoja malleja tarjolla DPF:llä ja ilman.
Hiukkassuodatinta vailla olevissa yksilöissä on aivan aavistuksen pienemmät CO2-päästöt ja siten myös hieman vähäisempi vero kotimaahan tuotaessa. Lisäksi ei tarvitsisi stressata mahdollisesta suodattimen täyttymisestä ja monta euroa maksavasta vaihtamisesta.
Tässä vielä BMK- ja ASB- versioiden tietotaulukot.
Pienen Saksan-markkinakatsauksen jälkeen täytyy muuten todeta, etteivät kolmelitraisen TDI-4F:n hinnat ole laskeneet käytännössä lainkaan sitten viime syksyn.
Comment
-
Osaatteko kertoa enempää yhdistelmästä Tiptr + ratin takana olevat läppä vaihteet? Onko tämä joku yleinen käytäntömalli, mutta sitä ei mainosteta kovinkaan, vai onko tämä joku yksittäinen asiakastilaus?
Tässä muutaman kuukauden olen aktiivisemmin seuraillut Saksan markkinoita ja vasta yksi tällainen tapaus on tullut eteeni, joten mistään kovin yleisestä kombinaatiosta ei taida olla kyse?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja M.V. Näytä viestiOsaatteko kertoa enempää yhdistelmästä Tiptr + ratin takana olevat läppä vaihteet? Onko tämä joku yleinen käytäntömalli, mutta sitä ei mainosteta kovinkaan, vai onko tämä joku yksittäinen asiakastilaus?
Tässä muutaman kuukauden olen aktiivisemmin seuraillut Saksan markkinoita ja vasta yksi tällainen tapaus on tullut eteeni, joten mistään kovin yleisestä kombinaatiosta ei taida olla kyse?
Comment
-
Omassa autossa on ratin takana olevat vaihteenvalitsimet ja kyseessä on kolmipuolainen nahkaratti, ilmeisesti urheilullinen mutta ilman logoja. Joskus noita tulee jopa käytettyä eli eivät ne aivan turhia ole. Jälkiasennus on mahdollinen, mutta silloin ratti täytyy vaihtaa ja se on oletettavasti aika kallista.
Comment
-
Minkälainen hyöty noista läpysköistä on Tipin kanssa? Mitä niillä sitten tehdään? Oliver tuossa mainitsi, että dieselin ja tomaatin kanssa suurta käyttöä ole ollut. Mitä niillä sitten tehdään? Koitan tässä vain selittää itselleni onko sillä minkäänlaista suurempaa merkitystä siinä, onko läpyskät vaiko ei. Varsinainen valintakriteeri suuntaan tai toiseen tuokaan ei itselleni ole. Yhdessä potentiaalisessa vaihtoehdossa tuollaiset vain näytti olevan ja sitä jäin pohtimaan. Toivottavasti ymmärrätte mitä haen takaa.
Comment
-
Läpsyillä saa tehtyä saman kuin vaihdekepin tippi- eli manuaaliasennolla huiskimalla vaihteita ylös- tai alaspäin. Suurin merkitys lienee käsihallintalaitteiden yhteydessä. Itsellä ison bensakoneen yhteydessä tarve käyttöön ilmenee ainoastaan moottorijarrutusta halutessa. Sitä ei valitettavasti ole haluavallekaan tarjolla diesel-ympäristössä, joten varusteen tarpeellisuus jäänee kahvipöytäkeskustelujen tasolle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja M.V. Näytä viestiOnko 165kW ja 171kW koneissa suuria eroja siinä, mistä tuo ero pääasiassa johtuu?
Mistä lähtien koneet ovat olleet 171kW:lla? Jossain kohti vuotta 2006 tuo muutos taisi tapahtua, mutta onko tarkempaa tietoa olemassa?
Comment
-
Ainakin mulla tuo tippi haluaa keskustassa cruisailessa ajella nelosella, joten aika usein tulee (+)läpyskästä esitettyä pyyntö vitosesta ja aika usein tuo uskoo pyyntöä, tiedä sitten, olisiko vaihteiston ohjelmoinnilla jotain tuohon tehtävissä.
Maantiellä ohitukseen valmistautuessa tulee (-)läpyskästä yleensä nykästyä valmiiksi 1- 2 pykälää pienemmälle, niin jää tuo viive huomattavasti pienemmäksi kuin pelkällä kick-downilla. Toki nuo samat rituaalit saisi tehtyä siitä soppakauhan varresta, mutta tuo on jotenkin vaivattomampaa. Me like.
Comment
-
Comment