Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kova 4F kuume on päällänsä. Nykyisessä b8 allroadissa on sähkösäätöiset penkit jossa kuskin penkki muistilla. Hemmetin hyvä varuste kun perheessä on yksi auto ja kaksi kuskia. Rouvan kanssa meillä on sen verran pituuseroa, että penkkiä joutuu ruuvailemaan ihan huolella. Nyt olen katsellut nettiautosta vain
    4äffiä joissa sähköpenkit, mutta aloin epäillä että onko ne yleensä muistilla varustettu? Ovipahveissa ei kuvissa näy muistipaikan nappuloita ja varusteisiin ei ole ruksattu "sähkösäätöiset istuimet muistilla".
    Jos muistia ei löydy niin koko sähkösäädöllä ei tässä tapauksessa olisi enää merkitystä kun säädöt joutuu hakemaan joka kerta uudelleen.

    Comment


      Muisti on ollut erillinen varuste, ja sen olemassaolon huomaa tosiaan parhaiten ovipahvin nappuloista.

      Comment


      • No voi räkä. Olin tosiaan siinä uskossa että sähköpenkit on aina muistilla. Mutta eihän se näin taida ollakaan. Ilmeisesti yhtään 3.0tdi 176kw avant quattroa ei sitten ole myynnissä jossa muisti olisi. Onko sitten lie ollut niin kallis varuste. Melko tarpeetonhan sähkösäätö ilman muistia on minusta.

        Comment


          Vähän samaa mieltä. Käsisäädöt on paljon nopeammat. Se on aina yhtä miellyttävää vaikka sateella mennä auton luokse, avata ovi ja siinä vaiheessa tajuta että penkki on 25cm lyhyemmän kuskin säädöissä. Sitten nojaa siihen sähkösäädön nappulaan ja odottaa että penkki hiljakseen ruksuttaa taaksepäin. Koko ajan tulee vettä niskaan ja ovesta sisälle autoon.

          Comment


          • Toisaalta minä en rouvan säätöjen jälkeen mahdu edes penkin ja ratin väliin, niin sähköpenkin pystyy ulkopuolelta ajamaan taakse päin. Entisen b6:n kanssa piti aina kurkotella säätövipuun.
            Kylläpä yksi noinkin "mitätön" varuste voi laskea autokuumetta nopeasti :(
            Muutama muistilla varustettu kulkine nettiautosta löytyy, mutta niissä tökkii sitten väri tai sisustan väri.
            Täydellistä yhdistelmää ei ole yhtään
            vaikka olisin valmis maksamaan hyvästä 4F:stä hyvän hinnan.
            Viimeksi muokannut ahonen; 23.9.2018, 13:57. Perustelu: typo

            Comment


              Muistilla oleva sähköpenkki säätyy keskuslukon avauksella ko. avaimelle talletettuun asentoon. Ei tartte tehdä mitään.

              Comment


                Eikö Ville Saksa ole vaihtoehto?

                Comment


                  Kyllä itsellekin tuo muisti on jatkossa erittäin pakollinen varuste. Kun tuota pituuseroa on akan kans se 30cm niin muisti auttaa kummasti. Varsinkin kun siihen on nyt tottunut.


                  Tuossa keväällä kun noita katselin niin kyllä ainakin itselle osui kohdalle aika montakin yksilöä 4F Facelift jossa muistit löytyy. Muutenkin aika paljon oli kivasti varusteltuja yksilöitä tarjolla. Tästä omasta ei taida puuttua kuin sähköinen takaluukku.


                  Minkäslaisilla spekseillä olet yksilöä etsimässä?

                  Comment


                  • vm.08 ->, quattro, 176kW, tiptronic, alle 250tkm ajettu, valkoinen tai tumma väri, ei vaaleaa sisustaa, vetokoukku, vähintään takatutka, sähköpenkit. Plussaa webasto/eberistä, ilma-alustasta ja keyless-go:sta

                    Saksasta tuottaminen olisi vaihtoehto kyllä, mutta pitäsi ensin saada myytyä tuo nykyinen kulkine, että olisi valuuttaa hankkia.

                    Sporttinahat/nahka-alcantarat voisi lisätä myös vaatimuksiin.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 24.9.2018, 17:44. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                    Comment


                      Liikkeen kautta tuottaminen? Vaikka siinä rahallisesti vähän häviääkin niin pääsee vanhasta eroon helposti.

                      Comment


                        vm.08 ->, quattro, 176kW, tiptronic, alle 250tkm ajettu, valkoinen tai tumma väri, ei vaaleaa sisustaa, vetokoukku, vähintään takatutka, sähköpenkit. Plussaa webasto/eberistä, ilma-alustasta ja keyless-go:sta
                        Olisin tätä omaani sinulle voinut kaupata, mutta sattuu olemaan vaalealla sporttinahkasisustalla. Muuten olisi haluamiisi spekseihin osunut kyllä hyvinkin täydellisesti.

                        Comment


                          Mites toi 4f:än sivupeilien lämmitys toimii? :D

                          Tuossa yks päivä (vasta 2 vuoden omistuksen jälkeen) tajusin että siinä peilien säätönamiskassa taitaa olla myös lämmityksen kytkin. Nyt sitä olisi voinut käyttääkin mutta mitään ei napista tapahdu.

                          Vaihtoehtoja on mm. se että en vain osaa käyttää autoa, jotain on rikki tai napista huolimatta lisävarustetta ei olekaan...

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viesti
                            Liikkeen kautta tuottaminen? Vaikka siinä rahallisesti vähän häviääkin niin pääsee vanhasta eroon helposti.
                            Yhdestä vasta Saksasta tuodusta vähän jo kauppaa väänsin. On tosin rautajousilla
                            mutta muuten kuvissa erittäin siisti ja suuriosa vaatimuksista täyttyy. Käyn pe katsomassa jos on vielä myynnissä.
                            Aika pientä vaihtuvuus näissä on nettiautossa eli taitaa olla ostajan markkinat.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Ronde79 Näytä viesti
                              Olisin tätä omaani sinulle voinut kaupata, mutta sattuu olemaan vaalealla sporttinahkasisustalla. Muuten olisi haluamiisi spekseihin osunut kyllä hyvinkin täydellisesti.
                              Kerro toki lisää. Vaatimuksista voi tarpeen tullen joustaa jos auto muuten miellyttää.

                              Comment


                              • Mites toi 4f:än sivupeilien lämmitys toimii? :D


                                Jos toimii yhtään samanlailla kun A5 niin peilien säätökytkin pitää olla lämmityssymboli kohdassa ja samalla kytkeä takalasinlämmitin päälle.

                                Comment


                                  Ei tarvitse laittaa takalasinlämmitintä päälle, pelkkä peilien säätökytkin keskiasentoon. Samoin toimi myös B8:ssa.

                                  Alkuperäinen kirjoittaja ahonen Näytä viesti
                                  Yhdestä vasta Saksasta tuodusta vähän jo kauppaa väänsin. On tosin rautajousilla
                                  mutta muuten kuvissa erittäin siisti ja suuriosa vaatimuksista täyttyy. Käyn pe katsomassa jos on vielä myynnissä.
                                  Aika pientä vaihtuvuus näissä on nettiautossa eli taitaa olla ostajan markkinat.
                                  Ajattelin niin että valkkaat itse mobile.de sivuilta sopivan ehdokkaan ja soitat johonkin autoliikkeeseen joka tuo autoja mitä se maksaisi.

                                  Itse olen kolme autoa tuolla periaatteella Saksasta tuottanut, kaikki tätä kautta: http://www.autocenter.fi/vaihtoautot...tavia-unelmia/

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja ahonen Näytä viesti
                                    Yhdestä vasta Saksasta tuodusta vähän jo kauppaa väänsin. On tosin rautajousilla
                                    mutta muuten kuvissa erittäin siisti ja suuriosa vaatimuksista täyttyy. Käyn pe katsomassa jos on vielä myynnissä.
                                    Aika pientä vaihtuvuus näissä on nettiautossa eli taitaa olla ostajan markkinat.
                                    Saksan tarjontaa katseltu ja olin yhteydessä autocenteriin. 4F hintaluokan autoja ei kannata tuoda "avaimet käteen" -systeemillä vaan vaihtoehdoksi jää tax free -tuonti jossa auto pitää maksaa etukäteen sekä verottaa itse. Rahoitusta ei tässä tapauksessa saa. Kuluja tulee vajaan 3000€ + verot. Ei kuulosta kovinkaan kannattavalta kun äkkiseltään katsottuna hyvien 4äffien hinnta alkaa 12k€:stä saksassa.
                                    Toki jos oikein hyvän yksilön löytäisi.

                                    Tänään kävin ensimmäistä kertaa koeajolla (225tkm ajettu 176kW) yhdellä yksilöllä mistä sähköpostilla tein kauppaa. Alkukesällä Saksasta tuotu. Onhan tuo a6 isolla koneella ja automaatilla vaan maukas peli.
                                    Kauppa-akti jäi ainakin toistaiseksi tekemättä. Mielestäni myyjä arvosti liikaa autoaan. Muutamia pikku kolhuja ja ruostepilkkuja jotka pitäisi laittaa, lämmittimen puute ja mukana tulevat keski-Euroopan kitkat aiheuttaa sen verran lisäkuluja hankinnan päälle ettei päästy yksimielisyyteen hinnasta. Kohtuullisen hyvityksen saisin Allusta, mutta silti väliraha jäi liian suureksi.

                                    Comment


                                      Kannattaa kyllä Ruotsin tarjontaa seurata... kruunun arvo on ihan mukavalla tasolla ja tuntuvat 4F:t olevan jopa hivenen edullisempia. Hakeminen on huomattavasti helpompaa ja halvempaa kuin Saksasta ja lämmittimetkin (webasto) löytyy lähes kaikista. Kuten oli puhetta, niin itse olisin Ruotsista hakenut ellei tämä nykyinen olisi kohdalle osunut. Toki jonkin verran olisi hakemalla säästänyt mutta oli tämä paikalliseen tarjontaan suhteutettuna erinomainen löytö.

                                      Comment


                                        Ok no nyt ymmärrän miksi Autocenterissä myynnissä oleva kalusto on niinkin tuoretta.

                                        Comment


                                        • Onko firmoja jotka tuo Ruotsista autoja toimeksiantona? Itsellä ei oikein aika ja resurssit riitä lähteä itse hakemaan.

                                          Comment


                                          • Vaikkapa Facebook:sta "Biili Ruotsista"

                                            https://www.facebook.com/BiiliRuotsista/

                                            Pari kaveria tuota kautta autot tuottaneet kotiovelle Ruotsista.

                                            Comment


                                            • Pikainen katsaus Ruotsin tarjontaan ja kyllähän blocketistakin muutama vaihtoehto löytyisi.
                                              Verot lienee noin 4000€:n luokkaa ja tuontipalvelu noin tonnin. Odotellaan jos allroadille ilmaantuu ostaja niin pääsee tosissaan kaupan tekoon.

                                              Tässä yksi esimerkki blocketista:
                                              https://www.blocket.se/stockholm/Aud....htm?ca=11&w=3

                                              Comment


                                              • Ruotsissa on hyvänä puolena myös https://biluppgifter.se/ sivusto, josta löytyy kilometrilukemat, omistajat, rekisteröinnit yms ilmaiseksi. Itse ostin loppu kesästä sieltä tuodun 4f:n, just laitettiin 1500w tt-thermon letkulämmitin, kun ei siis ollut minkäänlaista lämmitintä. Yhtenä huomiona on hirveä kiveniskemien määrä etupuskurissa ja tuulilasissa mittarilukemaan nähden.

                                                Comment


                                                • Tukholman seudulla muutaman kymmenen pirssiä katsoneena tuli todettua, että kiveniskemää on usein todella paljon keulassa ja lasissa. Paikalliset sanoivat että hiekka/murske yhdistettynä suolaan tekee ikävää jälkeä. Isommissakin liikkeissä n. 100 tkm ajetuista konepeltejä ja puskureita oli maalattu.

                                                  Näin tietysti kotimaassakin jos ajetaan aina puskurissa kiinni.

                                                  Tutkailin tarjontaa kolmessa liikkeessä myös Luulajassa. Ruostetta (eli suolaa) piisasi jarruosissa ja alustassa. Kokemusteni perusteella ei ole ainakaan helpompaa löytää hyvää yksilöä kuin Suomesta. Euro-kruunu-kurssi on niin hyvä että vaivannäkö kuitenkin kannattaa.

                                                  Comment


                                                  • Mitäpä raati on mieltä, onko ihan hullun hommaa lähteä 330tkm ajettua b8 allroadia vaihtamaan
                                                    tähän:
                                                    https://www.nettiauto.com/audi/a6/9552385

                                                    Aukoton huoltohistoria ja ollut edellisellä omistajalla pitkän matkan ajossa.
                                                    Korjaushistoriasta en ainakaan ensimmäisellä kyselyllä saanut tietoa.
                                                    Jos nyt oletetaan että ajelisin tuolla sinne 400tkm (15tkm vuodessa) korville niin mitä saattaisi tulla eteen?
                                                    Väliraha alkaisi olla aika sopiva tähän ja kolmen-neljän vuoden päästä 4f:ien arvo on varmaan muutenkin tullut alas.

                                                    Comment


                                                      4F 3.0TDI quattro hintaluokka alkaa jo nyt sieltä 5000eur tietämästä yli 300tkm ajettuna, joten en itse ainakaan tuoreemmasta vuosimallista oikein paljon laske arvoa ylemmäs. 2009 vuotinen auto on kuitenkin myös jo 10 vuotta vanha ja yli 300tkm taulussa alentaa arvoa arvaamattoman paljon. En ainakaan väliä menisi maksamaan b8->4F välille.

                                                      Comment


                                                      • Näinhän se on. Jos sen kolmisen vuotta tuolla ajaa, mikä yleensä ollut mulla vaihtosykli, niin onko tuosta sulanut 10k€ hinnasta pois? Kaukana tuosta kympistä ei olla Allunkaan kanssa. Himpun alle 19k€ maksoin 3 vuotta sitten ja nyt siitä hyvittettäisiin 10-11. Kuulemma pidemmät myyntiajat kuin perus a4 ym liirumlaarumia.
                                                        Tarkoitus olisi löytää n. 200tkm ajettu 4f, niin meikäläisen ajoilla siihen tulee max 50tonnia/3 vuotta lisää.
                                                        Pitäisi vaan päästä tekemään suorakauppa. Nyt jää välirahat niin isoksi että pitäisi pian ottaa luottoa, eikä siinäkään oikein järkeä ole.

                                                        Comment


                                                          Sanoisin että tuossa 330tkm ajetussa on hinta aika korkea, olkoonkin että kivasti on varusteltu yms. Sanoisin että noilla kilsoilla pitäisi olla lähempänä 10k€ pyynti faceliftillä. Tuo oma josta vähän kirjoituksia vaihdeltiin lähtis varmaan aikalailla samaan hintaan, mutta on tosiaan se 100tkm vähemmän ajettu
                                                          Muuten on kyllä aika turvallista tekniikkaa nämä, vaikka niitä muutamia pikku tyyppi-"ominaisuuksia" löytyykin. Eiköhän +300tkm ala kuitenkin jo suuttimetkin olla kohta huomiota vaille, vai oliko näissä facelift moottoreissa tuotakin parannettu?

                                                          Comment


                                                          • Kiivaan sähköpostiviestittelyn jälkeen tuo 339 ajettu saada kyllä jäädä kauppaan. Ei vaan ole järkeä maksaa väliä, vaikka myyjän mielestä 3900€ on sopiva väliraha,
                                                            kun autojen hintaero uutena on ollut paljon enemmän :)
                                                            Tarjontaa olisi kyllä Suomenmaassakin kunhan saisi tuon nykyisen muutettua rahaksi, mutta huonosti tuntuu liikkuvan sekä 4f:t että b8 allut.

                                                            Comment


                                                            • Ei kannata ottaa ressiä noista myytävien 4äffien myyntiajoista, ei niitä tähän maailman aikaan viedä väkisin käsistä. Tiedän, kun yhden sellaisen hävitin pari kuukautta sitten :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X