Kävin sen edellisen viestini auton koeajamassa ja kauppaan jäi. Tosin saatan palata vielä myöhemmin hakemaan sen kotiin. Sieltä kuului tyhjäkäynnillä sellainen napsahdus noin joka kolmas sekuntti ja se sai epäilemään. Mistähän tämä voisi kertoa? Lupasivat tutkia auton ja korjata, sitten harkitsen uudestaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI
Collapse
X
-
Manuaalivaihteisto yleensä on kunnossa, jos se ei pidä ääntä ja vaihteet kytkeytyvät hyvin päälle. Jos öljyjä viitsii niistä edes joskus vaihtaa niin ovat hyvinkin pitkäikäisiä. En ottaisi stressiä manuaaliaskista, jos se ei koeajolla oireile. Tämä siis koskee torsen quattrojen laatikoita.
Edit: Itellä on ollut tapana tehdä manuaaliaskien kanssa niin, että vaihtaa niistä öljyt auton hankkimisen jälkeen niin tietää ainakin sen tehdyksi.
Comment
-
Kävin tänään koeajamassa kuumetta aiheuttanutta 4F:ää. Siinä oli kesäksi 17" OEM vanteet halpis renkailla ja talveksi ihan OK. kuntoiset nastarenkaat, mutta 17" kokoisena. Ajatus olisi että ei hieman kuoppaisempi soratie haittaisi etenemistä, joten mitkä optiokoodit täytyy löytyä että mahtuu 16" vanteet pyörimään jarrujen ympärillä???
Comment
-
Comment
-
Ajatus olisi että ei hieman kuoppaisempi soratie haittaisi etenemistä, joten mitkä optiokoodit täytyy löytyä että mahtuu 16" vanteet pyörimään jarrujen ympärillä???
Comment
-
Ei standardikokoinen 225/50/17 ole mikään huono vaihtoehto ja kaukana "kivireestä". Siinä on profiilia kuitenkin ihan riittävästi ja varsinkin jos on ilma-alustalla, niin ei ole soratielläkään mikään huono. Yllättävän mukava on myös 245/40/18 joskin tuossa toki leveys alkaa tekemään jo omia haasteitaan.
Tuossa kakkoskulkineessa (4F -07 2.0TFSI Avant) on kesärenkaina 205/60/16 ja rautajousilla varustettuna on jopa välillä hiukan vetelän tuntuinen. Toki se on mihin on tottunut.
Comment
-
Tuossa minun Allroadissa tuli mukana 225/55/17 talvirenkaat, eihän se tehdaskoko ole mutta hyvin mahtuu alle ja mittarivirhe lähes olematon. Ja tosiaan korkeampi profiili niin kelpaa minulle. Tuon kokemuksen perusteella otin kesärenkaiksi sitten melkein vastaavat halkaisijaltaan 255/35/20.
Comment
-
Hieman alkanut C6 houkuttelemaan seuraavaksi perheautoksi. Jos vaan takapenkille mahtuu yhden aikuisen lisäksi pari turvaistuinta/-kaukaloa.
Sen verran on tullut C6:n tutustuttua että spekseiltään mietinnässä on jotain seuraavaa:
- facelift (vm. -07 -->)
- tiptronic automaatti
- varusteista vähintään sporttipenkit, tutka(t) ja s-line (ulko)paketti / sporttialusta. Plussaa keyless-go, ACC, sähköpenkit ja hyvät hifit
Olikos se niin että kaikki tipillä olevat on samalla quattroja ja toisin päin? Dieseleistä 3.0 tdiq taitaa olla se ns. ehdoton valinta (ja mieluiten uudempi 176kW vaikkei käyttöverossa isoa eroa ole), ja eikös 2.7 tdi ole sama kone vain hieman kuristettuna. Mites sitten bensamallit, olenko käsittänyt oikein että ainakin 2.4 ja 3.2 FSI saa quattro+tipillä? Entä nuo TSFI:t (2.0 ja 3.0), kannattaako unohtaa suosiolla? Bensaahan nuo V6:t imee varmasti huolella, mutta toisaalta ei taida V6 dieselitkään kovin pienellä mennä plus tuo käyttövero on Suomessa(kin) tunnetusti aika maukas.Viimeksi muokannut peped; 29.5.2019, 15:26.
Comment
-
Joo, ei mitenkään mahdu keskelle aikuista jos on kaukalo ja istuin. Isofix kiinnikkeet on sen verran keskellä, reunille jää hyvin tilaa ja istuimien välissä ei niin paljoa. Jos pelkät korokkeet ja asettaa ne penkkien reunoille niin sitten keskellä varmaan mahtuu. En kyllä tiedä miten korokkeet reunalla pysyy ja onko miten epämukavat istua.
2.4 ja 3.2 bensakoneet syö aivan sikana, eivätkä kyllä mitenkään ihmeellisesti kuljeta tuota koppaa. Eli ne unohtaisin kyllä aika herkästi pois.
Oma haave olisi 3.0tfsi, mutta aika harvinaista kamaa ja tuntuu pitävän hintansa aika hyvin.
Ei toi 3.0tdi kyllä hirveästi syö. En sitä osaa pelkäisi. Uskon että raskaallakin jalalla kulutus alkaisi 8.xx.
Bensakoneet imee sen verran, että ainakin omissa excelöinneissä dieselin veroero on kurottu jo noin 15tkm vuosiajolla.
Comment
-
En tiedä miten iso ero takapenkin leveydessä on C7 vs C6 kopassa. Meillä C7 on keskellä istuinkoroke, toisella puolen Britaxin kevyempi turvaistuin ja toisella puolen Britaxin selkä menosuuntaan. Ei ole liikaa tilaa ja 8v joutuu laittamaan kahden vyöt kiinni kun ei aikuisen käsi mahdu laittamaan. Vyön jatkot olisi kova juttu.
Comment
-
Mitäs näistä nyt sitten kannattaa tsekkailla huoltojen yms osalta? Tippi öljynvaihdot suositeltu ~60tkm välein / kuuluuko viralliseen huolto-ohjelmaan ollenkaan?
Esim. https://www.nettiauto.com/audi/a6/10471848
Eikös tämä 2.7 TDI ole samaa sarjaa kuin 3.0, vähän vaan "kuristettu" malli eli hieman pienemmät tehot?
Comment
-
Mites tuo 3.0 tsfi bensa, ei tuntunut siitä hirveästi keskustelua löytyvän... Onko samaa öljynsyönti ongelmaa kuin kaksilitraisessa? Millainen hihnan-/ketjunvaihto väli? Lienee kallis paukku. Muita mahdollisia ongelmia / tsekattavia asioita?
Aika vähässä tuntuu olevan 3.0 tsfi:t ja hinnat pysyneet aika korkealla, mutta liekkö sitten myös hinnan väärti verrattuna 2.8 ja 3.2 myllyihin.
edit: Niin ja kulutuksesta etenkin matka-ajossa olisi myös kiva kuulla kokemuksia.
Comment
-
Täällä keskustellaan TDI malleista, yritä etsiä tietoa vaikkapa tästä:
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...sa-c6-4f-t-fsi
Comment
-
Onko noissa 171kW ja 176kW malleissa muuten merkittävästi eroa? Jälkimmäinenhän on facelift, eli ulkoasu autossa on hieman erilainen - näkyvimpänä ehkä LED-päiväajovalot vai onko jotain muutakin huomattavaa eroa? Onko noilla eroa käyttövoimaveron, kulutuksen tai muun vastaavan suhteen?
Comment
-
A6 2.7TDI -06 nelikkoaudi olis tulossa itselle. Muutama kysymys siitä. Ekana, radion näyttö/ajotietokoneen näyttö ei herää ollenkaan. Sitten sähköinen käsijarru ei mene päälle ollenkaan, mutta jarrujärjestelmä toimii kyllä testerin kanssa. Katkasija kuulema tuntuu hän omituiselta. Voisinko vika olla siinä koko paneelissa, ja siksi ei se radion/ajotietokoneen näyttö ei herää? Ja sama käsijarrun kytkennässä?
Sitten auto herjaa ahtopaineen jotaki paineanturia. "Ahtopaineen säädin virtapiiri avoin" säädin vissiin entinen, missähän mahtaa audissa sijaita se? Ja olisiko heittää vinkkiå hintapolitiikasta.
Niii ja lisäyksenä, käsijarru ja ajotietokonee näyttö/radio rupes temppuamaan samaan aikaan kun auto oli ollut seisonnassa hetken.
Comment
-
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ori-kokemukset
Tuosta löytyy jotain kirjoittelua aiheesta. Pitkälti sama kone kuin 3.0tdi niin samat ongelmatkin. Ei tiedossa erityisiä öljynsyönti ongelmia ja muutenkin pitäisi olla ihan pätevä kone.
Comment
Comment