Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei lähellekkään siinä määrin kuin C5 korissa. Puolison auto on nyt ajettu 230tkm ja ei vikaa eikä ulkomaan marmorihistoriassa ole merkintöjä korjauksista. Kompurakin kuulostaa normaalille. Toki jos pussi puhkeaa, on korjauskustannus huomattavasti isompi kuin C5 korissa.

    Comment


    • Kompuran saa n. 500 eurolla ja takapussit n. 200e/kpl Suomesta ostettuna (ei marmorilta, mutta samaa osaa kuin orkkikset). Eteen maksaa jonkin verran enemmän kun tulee koko tolppa samassa paketissa.

      Valitsisin itsekin myös jatkossa ilmajousilla, vaikka nykyisessä (+260tkm ja 9 vuotta ikää) onkin juuri nyt pientä ilmavaivaa alustassa.

      Comment


      • Audi A6 3.0 TDI osto saksasta

        Hei foorumilaiset,

        Olen harkinnut auton tuontia saksasta. Välittäjiähän kyllä löytyy ei sen puoleen mutta olisiko foorumilaisilla suosituksia välittäjän suhteen. Itse arvostaisin sellaista välittäjää joka olisi mielellään audi-ihmisiä ja näinollen tuntisi autosta myös ne mahdolliset tyyppiviat joihin kiinnittää huomiota. Esimerkkinä hyvästä välittäjästä käyttäisin bemu puolelta nimimerkkiä major jonka firma on käsittääkseni tämä: http://www.viacar.fi/. Harkinnassa oli nimittäin 530 D mutta vaaka on sitten kallistunut audin puolelle..

        Sitten toinen kysymys: Katselussa olisi tarkalleen ottaen Audi A6 3.0 TDI quattro s-line (kuten olen jostain suosituksia lukenut että tällainen kannattaa tuoda). Vuosimallina 2005-2007, autovero ratkaisee aika pitkälle asian. Juuri tuohon veroon liittyen, onko luotettavaa tietoa saatavissa tullin mahti-tietokannasta? Meinaan että onko verotus ankarampaa näillä s-line malleilla sillä nämähän on arvokkaampia kuin perus audit?

        Tällä hetkellä ajokkina on V70 TDI ja kilsoja jo yli 500 tkm. Nuoruudessa ollut parikin audia ja ennen volvon ostoa oli tarkoitus ostaa juurikin A6 mutta kellekään ei kelvannut entinen audi vaihdossa joten täytyi tyytyä volvoon. Jos sítten nyt palaisi takaisin mieluisaan merkkiin..

        PS. Eka viesti tällä foorumilla joten olen uusi täällä.

        Kiitos vastauksista. Eikä haittaa vaikka kerrotte muitakin kokemuksia aiheeseen liittyen.

        Niin ja mahtoikohan tämä mennä oikeaan paikkaan..

        -jabez-

        Comment


        • S-line -paketti ei vaikuta veron määrään. Ainoastaan vuosimalli, kilometrimäärä ja seeookakkoset. Kannattaa katsella Mahdista tai toteutuneista verotaulukoista, niin pystyy aika tarkasti haarukoimaan veron määrän. Sen verran näitä isompia patoja rankaistaan, että ei noiden tuominen ulkomailta mikään kultakaivos ole. Toisaalta valikoimaa on rutkasti enempi kuin Suomessa, joten lienee helpompi löytää mieluinen kulkine vaikka tuo ei paljoa halvemmaksi tulisikaan.

          Comment


            Juuri A6-sessa voi käydä niin, että uudempi on halvempi koska CO2 on matalempi. 3.0 tdi uudistui juuri noilla korvilla jolloin CO2 päästöt tippuivat ainakin paperilla paljon.

            Comment


              Katselussa olisi tarkalleen ottaen Audi A6 3.0 TDI quattro s-line (kuten olen jostain suosituksia lukenut että tällainen kannattaa tuoda). Vuosimallina 2005-2007, autovero ratkaisee aika pitkälle asian. Juuri tuohon veroon liittyen, onko luotettavaa tietoa saatavissa tullin mahti-tietokannasta?
              Melkeinpä suosittelisin ensin katsastamaan kotimaan tarjonnan. Jos mieleistä ei löydy, niin vasta sitten suuntaat katseen Saksanmaalle/Ruotsiin/Viroon ym.

              Näinä vaikeina aikoina on melko pitkälti ostajan markkinat tuon hinta/kokoluokan autoissa täällä kotimaassa. Kyseinen automalli ei ole tuote joka viedään myyjän käsistä. Säälimätön tinkijä voi tehdä kaupat, jonka hinnalla vastaavaa ei yksinkertaisesti pysty tuomaan ulkomailta kulut ja verot huomioiden.

              Comment


              • Kiitos vastauksista, hyviä kommentteja. Hieno homma että s-lineä ei veroteta kovemmin. Sitä kannattaa siis tavoitella..

                Joo, ja olen katsellut myös kotimaan markkinoita ja huomannut että muutama s-line on myynnissä. Alustavasti vaan näytti sille että halvemmalla saan tuontiauton. Toki se että pitää ostaa toiset renkaat ja asentaa lohkolämppäri nostaa hintaa.

                Edelleen odottelen vinkkejä välittäjistä jos jollain on niitä antaa. Toki olen jo joitakin katsonut ja alustavasti jo valinnutkin välittäjän kun hänen kanssaan on sähköposteja vaihdeltu. Mutta niin kauan tuo välittäjäasia on auki kun autoa ei ole tilattu.. ja kiirettä ei toisaalta ole kun ei ihan pakko ole toista autoa vielä hankkia.

                Comment


                • Niin ja sattuisiko täällä oulun seudulla olemaan foorumilaista joka voisi käyttää koeajolla tuolla audilla. Pullakahvit tietysti tarjoan.. jos se riittää.

                  Comment


                    Joo, ja olen katsellut myös kotimaan markkinoita ja huomannut että muutama s-line on myynnissä. Alustavasti vaan näytti sille että halvemmalla saan tuontiauton.
                    Huomioi kuitenkin se, että pyyntihinta on yleensä aivan eri asia, kuin myyntihinta. Tuttava kävi hiljattain kyselemässä 2008 mallisen hyvinvarustetun A6 Avant 3.0TDiq vaihtotarjousta uuteen muunmerkkiseen autoon. 14k kieppeillä pyörivät tarjoukset. Tämä ei tietysti ole sama hinta, millä noita irtoaa yksityisiltä/liikkeistä, mutta se asettaa kuitenkin tietyn riman näiden autojen hinnoittelulle.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja Jabez Näytä viesti
                      Edelleen odottelen vinkkejä välittäjistä jos jollain on niitä antaa. Toki olen jo joitakin katsonut ja alustavasti jo valinnutkin välittäjän kun hänen kanssaan on sähköposteja vaihdeltu. Mutta niin kauan tuo välittäjäasia on auki kun autoa ei ole tilattu.. ja kiirettä ei toisaalta ole kun ei ihan pakko ole toista autoa vielä hankkia.
                      Itse käyttänyt Hannun palveluita: http://www.graulin.com/
                      2 Audia mulle toimittanut, joskus ajeli itse A8:lla. Voin suositella.

                      Comment


                        S-line saattaa sitten tarkoittaa joko
                        a) sisäpakettia, jolloin eroa tavalliseen on ainakin penkeissä ja ratissa
                        b) ulkopakettia, jolloin eroa tavalliseen on ainakin puskureissa ja vanteissa
                        c) molempia näitä
                        d) pelkkiä S-line -merkkejä muuten tavallisessa autossa

                        Itse panostaisin enemmän ilmajousiin, värilliseen MMI-järjestelmään ja muistilla oleviin sähkösporttipenkkeihin.

                        Comment


                        • Käytä vain Graulinia, suosittelen.

                          Comment


                          • S-line todellakin on hämäävä Audeissa, se kun ei kerron oikeastaan mitään auton varustetasosta. Itse olen omistanut nyt 2 Audia (B7 A4 ja 4F A6), joissa kummassakaan ei ole S-line merkkejä missään ja silti varusteita enemmän kuin melko monessa vastaavassa S-line mallissa.

                            Comment


                            • Hyviä selvennyksiä tuon s-linen varusteisiin. Enpä muuten olisi itsekään tiennyt että s-line voi tarkoittaa monia eri asioita.. tulikin sitten haastetta siinäkin suhteessa lisää. Ilmajouset olisi varmasti hyvä asia - niin kauan kuin ne toimii. Sitten voi ollakin että euroja palaa kun ne alkaa piiputtamaan. Miten nuo rattivaihteet, onko se itsestäänselvä lisävaruste esim. s-linessä vai satunnainen lisävaruste joka on aikanaan hankittu?

                              Ja kiitos välittäjävinkistä. Täytyypä tutustua häneen, jotenkin tuntuu että jos välittäjä itsekin on audi-fani niin olisi kenties astetta parempi asiantuntija auton suhteen.

                              Comment


                              • Sellainen kysymys vielä että mitä teidän vakuutusmaksut maksavat? Minulla on 70 bonuksia ja lähitapiola heitti "tarjouksen" 950e.. volvossa kun kasko maksaa rapiat 200e niin tuntuu huimalta tuo audin vakuutus. Tosin se tarjottiin loistokaskona joten luulisi sen saavan halvemmallakin? Ja mitä kustantaa käyttövero vuositasolla? Mukava olisi tietää etukäteen. Tuo 950e siis kaskovakuutus. Liikennevakuutus oli ihan kohtuutasolla ei paljon volvon vakuutusta kalliimpi. Onhan eroja tietysti paikkakunnittain mutta jotain suuntia siitäkin saa.

                                Comment


                                • 4F kasko on satoja euroja kalliimpi kuin esim vastaavan tekniikan ja iän B7, eli aika tyyris, ihan bmw 500 luokassa.

                                  Comment


                                    Käyttövero löytyy Trafin sivuilta. Olisko meidän -06 mallissa jotain luokkaa 750€/v jossa käyttömaksu ja dieselvero.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja Jabez Näytä viesti
                                      Niin ja sattuisiko täällä oulun seudulla olemaan foorumilaista joka voisi käyttää koeajolla tuolla audilla. Pullakahvit tietysti tarjoan.. jos se riittää.
                                      Verrokiksi löytys 2008 A6 Avant 2.7TDI q Tip, ilmajousituksella, väri MMI:llä, S-line:llä jne. Käydään kojolla kun saadaan vaan sovitettua aikataulut. 'Vain' 2.7 konetta ei kannata arastella :-) Laita privaa jos kiinnostaa.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja Vinsu Näytä viesti
                                        Esimmäiset "levitaatiot" on ollu 6 kk alla. On kyllä miellyttävä ajaa. Seuraavakin on pusseilla jos on valinnan varaa.
                                        Itsellä takana reippaat pari kuukautta ilma-alustaisella ja ainakin vielä hymyilyttää. Ja onhan se kiva kun saa napista hienosäädettyä alustan käyttäytymistä, esim. comfort normaaleille suomalaisille roudan runtelemille kantateille tai dynamic moottoritien ramppeihin... Aika tietty näyttää kuinka kallista lystiä tämä on, mutta tarvittaessa varaosia saa jo kohtuulliseen hintaan, ainakin Saksasta.

                                        Comment


                                          +1, paitsi että 5+ vuotta ja n. 150tkm. Ilmajousitus ja 3.0tdi :-)

                                          Comment


                                          • Ilmat on kyllä ehdoton varuste 4F listalta etenkin jos kyseessä on avant ja meinaa joskus jotain kuljettaakin. Rautajousilla perse putoaa järjettömän paljon kuormattuna valtaisan peräylityksen vuoksi.

                                            Pari kuukatta sitten omasta korkkasi etuiskari ja kyllähän uuden hinta kuulusti melko kohtalokkaalta. Kuitenkin puolasta löytyi melko hyvä tarjonta purkuosia ja itse maksoin 40tkm ajetusta etujousesta 450€. Toki tuo on rautajousiin verrattuna kallista, mutta kyllä tuo ajomukavuus on huomattavasti parempi.

                                            Comment


                                            • no itse en kyllä vaihtaisi tuota audin madallettua sport alustaan ilmaan mistään hinnasta, makuasioita, makuasioita...

                                              Comment


                                                Tossa mun 4f -05 on vero+käyttö maksut 781e.Liikennevakuutus 224e,liittokasko 620e Turvassa

                                                Comment


                                                  Tuosta s-linestä sen verran, että mitä haet sillä? Ulkonäköä vai sisustusta? Omassani ei ole s-lineä, mutta on kylläkin nahka-tara sähkösporttipenkit. Sporttipenkit oli itselleni poissulkeva kriteeri auton valinnassa. Toisaalta sitten taas nelipuolainen ratti, mikä ei tässä mallissa ole ainakaan itselleni ongelma. Kotimaassa on suurehko tarjonta noista ja varustelu ei aina näy pahasti hinnassa. Toisaalta Saksan autoja ei ole suolassa kylvetetty niin pahasti joka on bonus. Vakuutuksethan näissä on poskettoman kalliit kuten on tuotu jo ilmi. Ja myös voin todeta omalta kohdaltani että ilmajousitus on miellyttävä varuste, ainakin toimiessaan. :) Täytyy koputella puuta, 250tkm meni tuossa hiljattain puhki eikä jousitusjärjestelmään kai ole uusittu osia.

                                                  Comment


                                                    Tällä hetkellä autottomana ja 4F on ollut vahvasti harkinnassa seuraavaksi. Jotenkin tuo 3.0TDI tuntuu järkevimmältä, vaikka kilometrejä ei ehkä tule "tarpeeksi". No, muutto jonnekin kauemmas on myös hyvinkin todennäköinen, joten ei anneta sen häiritä. Tuota ilma-alustaa on täällä kehuttu niin paljon, että alkaa melkein menemään pakollisten varusteiden kirjaan. :) Onko se oikeasti niin hyvä? Jos pk-seudulla jollain on niin pieni kyyditys kelpaisi kyllä, että saisi tuntumaa. Aika huonosti vain tällä hetkellä markkinoilla sellaisia, joihin budjetti riittäisi (eli pre-faceliftiin).

                                                    Tero laittoikin jo niitä "pakollisia" varusteita. Onko näihin minkälainen urakka jälkiasentaa webasto ja saavuttaako tehdasasenteisella merkittäviä hyötyjä? ACC on myös sellainen varuste, josta en oikein osaa sanoa onko siitä enemmän hyötyä vai haittaa joten kokemuksia saa kertoa. Onkohan AR:n ja perusmallin pusseissa eroja hinnoissa tai kestävyydessä?

                                                    Comment


                                                      Webasto ei ole vaikea laittaa, tehdasasenteisessa voi olla aika paljon käyntisyklejä koska lähtee automaattisesti kylmänä.

                                                      AR:n alusta taitaa olla erilainen ja niistä olen lukenut ongelmatapauksia toisin kun perusmallista. Ilma-alustaa pääsee testaamaan vaikka mun kasissa, eri auto mutta alusta sama.

                                                      Comment


                                                      • ACC on todella hieno varuste, mutta melko harvinainen 4F yhteydessä. Jälkiasentaminen ei hirveän vaikeaa ole, kunhan auton mittaristo on oikeaa tyyppiä. Mittariston pitää olla sellaista mallia, joka näyttää vakkarin asetetun nopeuden numeroina. Eli jos ACC:ta haluaa valmiina tai jälkiasentaa, niin melkeimpä voi alkupään vuosimallit unohtaa.

                                                        Comment


                                                          Kiitos kokemuksista. Kyllä tuota ACC:täkin tuntuu alkupään malleissa olevan, lähinnä niissä yksilöissä, joissa on muutenkin ruksittu varusteita kunnolla. Vaikuttaisi tuo ilma-alusta olevan sellainen, joka kannattaa noista priorisoida. Jani tuossa jo lupautuikin asentamaan webaston ;) enkä tuota ACC:tä osaa aivan välttämättömänä pitää. Ässän jälkeen on aika selvää että peruslauteet ja punaiset näytöt eivät kelpaa. :) S-linea ei tosiaan myöskään osaa pitää pakollisena, samat varusteet kun tuntuu saavan ilman tuota pakettiakin.

                                                          Katsotaan josko tässä ostoilmoituksen saisi rustailtua vai tyytyisikö tarkkailemaan markkinoita. Kiirettä auton hankinnalle ei tällä hetkellä ole. Jatketaan Jani vaikka yv:llä josko saataisiin jokin ajankohta sopimaan myöhemmin.

                                                          Comment


                                                            Ilma-alusta.
                                                            MMI Navi Plus.
                                                            S-line ulos.
                                                            Xenonit
                                                            S-line/sport penkit. Muistipenkit olis vielä kiva lisä.
                                                            Ilmastointi plus.

                                                            Siinä semmoset jotka meidän autosta tulee mieleen, jotka on tärkeitä.
                                                            S-line ulos ei ole paljoa, mutta etupuskuri on kilometrin paremman näköinen kuin vakio.
                                                            Yksi jota meiltä ei löydy on kontin sähköinen avaus/sulku, se olis kova juttu.
                                                            ACC on vähän siinä ja tässä, niin paljon kehä3 sisällä ajoa ettei tarvetta tunne. Mökkireissuillakin pärjää ilman. En toki hanttiin olisi laittanut jos se olisi ollut varusteena.

                                                            Edit. Jos olisi vielä nahka/alcantara penkit täysnahkojen sijaan, olisin tyytyväinen.
                                                            Viimeksi muokannut pulla; 11.1.2015, 22:15. Perustelu: xenonit

                                                            Comment


                                                            • Edelliseen vielä iso navi värinäytöllä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X