Ei lähellekkään siinä määrin kuin C5 korissa. Puolison auto on nyt ajettu 230tkm ja ei vikaa eikä ulkomaan marmorihistoriassa ole merkintöjä korjauksista. Kompurakin kuulostaa normaalille. Toki jos pussi puhkeaa, on korjauskustannus huomattavasti isompi kuin C5 korissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI
Collapse
X
-
Vieras
-
Kompuran saa n. 500 eurolla ja takapussit n. 200e/kpl Suomesta ostettuna (ei marmorilta, mutta samaa osaa kuin orkkikset). Eteen maksaa jonkin verran enemmän kun tulee koko tolppa samassa paketissa.
Valitsisin itsekin myös jatkossa ilmajousilla, vaikka nykyisessä (+260tkm ja 9 vuotta ikää) onkin juuri nyt pientä ilmavaivaa alustassa.
Comment
-
Audi A6 3.0 TDI osto saksasta
Hei foorumilaiset,
Olen harkinnut auton tuontia saksasta. Välittäjiähän kyllä löytyy ei sen puoleen mutta olisiko foorumilaisilla suosituksia välittäjän suhteen. Itse arvostaisin sellaista välittäjää joka olisi mielellään audi-ihmisiä ja näinollen tuntisi autosta myös ne mahdolliset tyyppiviat joihin kiinnittää huomiota. Esimerkkinä hyvästä välittäjästä käyttäisin bemu puolelta nimimerkkiä major jonka firma on käsittääkseni tämä: http://www.viacar.fi/. Harkinnassa oli nimittäin 530 D mutta vaaka on sitten kallistunut audin puolelle..
Sitten toinen kysymys: Katselussa olisi tarkalleen ottaen Audi A6 3.0 TDI quattro s-line (kuten olen jostain suosituksia lukenut että tällainen kannattaa tuoda). Vuosimallina 2005-2007, autovero ratkaisee aika pitkälle asian. Juuri tuohon veroon liittyen, onko luotettavaa tietoa saatavissa tullin mahti-tietokannasta? Meinaan että onko verotus ankarampaa näillä s-line malleilla sillä nämähän on arvokkaampia kuin perus audit?
Tällä hetkellä ajokkina on V70 TDI ja kilsoja jo yli 500 tkm. Nuoruudessa ollut parikin audia ja ennen volvon ostoa oli tarkoitus ostaa juurikin A6 mutta kellekään ei kelvannut entinen audi vaihdossa joten täytyi tyytyä volvoon. Jos sítten nyt palaisi takaisin mieluisaan merkkiin..
PS. Eka viesti tällä foorumilla joten olen uusi täällä.
Kiitos vastauksista. Eikä haittaa vaikka kerrotte muitakin kokemuksia aiheeseen liittyen.
Niin ja mahtoikohan tämä mennä oikeaan paikkaan..
-jabez-
Comment
-
S-line -paketti ei vaikuta veron määrään. Ainoastaan vuosimalli, kilometrimäärä ja seeookakkoset. Kannattaa katsella Mahdista tai toteutuneista verotaulukoista, niin pystyy aika tarkasti haarukoimaan veron määrän. Sen verran näitä isompia patoja rankaistaan, että ei noiden tuominen ulkomailta mikään kultakaivos ole. Toisaalta valikoimaa on rutkasti enempi kuin Suomessa, joten lienee helpompi löytää mieluinen kulkine vaikka tuo ei paljoa halvemmaksi tulisikaan.
Comment
-
Katselussa olisi tarkalleen ottaen Audi A6 3.0 TDI quattro s-line (kuten olen jostain suosituksia lukenut että tällainen kannattaa tuoda). Vuosimallina 2005-2007, autovero ratkaisee aika pitkälle asian. Juuri tuohon veroon liittyen, onko luotettavaa tietoa saatavissa tullin mahti-tietokannasta?
Näinä vaikeina aikoina on melko pitkälti ostajan markkinat tuon hinta/kokoluokan autoissa täällä kotimaassa. Kyseinen automalli ei ole tuote joka viedään myyjän käsistä. Säälimätön tinkijä voi tehdä kaupat, jonka hinnalla vastaavaa ei yksinkertaisesti pysty tuomaan ulkomailta kulut ja verot huomioiden.
Comment
-
Kiitos vastauksista, hyviä kommentteja. Hieno homma että s-lineä ei veroteta kovemmin. Sitä kannattaa siis tavoitella..
Joo, ja olen katsellut myös kotimaan markkinoita ja huomannut että muutama s-line on myynnissä. Alustavasti vaan näytti sille että halvemmalla saan tuontiauton. Toki se että pitää ostaa toiset renkaat ja asentaa lohkolämppäri nostaa hintaa.
Edelleen odottelen vinkkejä välittäjistä jos jollain on niitä antaa. Toki olen jo joitakin katsonut ja alustavasti jo valinnutkin välittäjän kun hänen kanssaan on sähköposteja vaihdeltu. Mutta niin kauan tuo välittäjäasia on auki kun autoa ei ole tilattu.. ja kiirettä ei toisaalta ole kun ei ihan pakko ole toista autoa vielä hankkia.
Comment
-
Joo, ja olen katsellut myös kotimaan markkinoita ja huomannut että muutama s-line on myynnissä. Alustavasti vaan näytti sille että halvemmalla saan tuontiauton.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jabez Näytä viestiEdelleen odottelen vinkkejä välittäjistä jos jollain on niitä antaa. Toki olen jo joitakin katsonut ja alustavasti jo valinnutkin välittäjän kun hänen kanssaan on sähköposteja vaihdeltu. Mutta niin kauan tuo välittäjäasia on auki kun autoa ei ole tilattu.. ja kiirettä ei toisaalta ole kun ei ihan pakko ole toista autoa vielä hankkia.
2 Audia mulle toimittanut, joskus ajeli itse A8:lla. Voin suositella.
Comment
-
S-line saattaa sitten tarkoittaa joko
a) sisäpakettia, jolloin eroa tavalliseen on ainakin penkeissä ja ratissa
b) ulkopakettia, jolloin eroa tavalliseen on ainakin puskureissa ja vanteissa
c) molempia näitä
d) pelkkiä S-line -merkkejä muuten tavallisessa autossa
Itse panostaisin enemmän ilmajousiin, värilliseen MMI-järjestelmään ja muistilla oleviin sähkösporttipenkkeihin.
Comment
-
Hyviä selvennyksiä tuon s-linen varusteisiin. Enpä muuten olisi itsekään tiennyt että s-line voi tarkoittaa monia eri asioita.. tulikin sitten haastetta siinäkin suhteessa lisää. Ilmajouset olisi varmasti hyvä asia - niin kauan kuin ne toimii. Sitten voi ollakin että euroja palaa kun ne alkaa piiputtamaan. Miten nuo rattivaihteet, onko se itsestäänselvä lisävaruste esim. s-linessä vai satunnainen lisävaruste joka on aikanaan hankittu?
Ja kiitos välittäjävinkistä. Täytyypä tutustua häneen, jotenkin tuntuu että jos välittäjä itsekin on audi-fani niin olisi kenties astetta parempi asiantuntija auton suhteen.
Comment
-
Sellainen kysymys vielä että mitä teidän vakuutusmaksut maksavat? Minulla on 70 bonuksia ja lähitapiola heitti "tarjouksen" 950e.. volvossa kun kasko maksaa rapiat 200e niin tuntuu huimalta tuo audin vakuutus. Tosin se tarjottiin loistokaskona joten luulisi sen saavan halvemmallakin? Ja mitä kustantaa käyttövero vuositasolla? Mukava olisi tietää etukäteen. Tuo 950e siis kaskovakuutus. Liikennevakuutus oli ihan kohtuutasolla ei paljon volvon vakuutusta kalliimpi. Onhan eroja tietysti paikkakunnittain mutta jotain suuntia siitäkin saa.
Comment
-
Vieras
Käyttövero löytyy Trafin sivuilta. Olisko meidän -06 mallissa jotain luokkaa 750€/v jossa käyttömaksu ja dieselvero.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jabez Näytä viestiNiin ja sattuisiko täällä oulun seudulla olemaan foorumilaista joka voisi käyttää koeajolla tuolla audilla. Pullakahvit tietysti tarjoan.. jos se riittää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Vinsu Näytä viestiEsimmäiset "levitaatiot" on ollu 6 kk alla. On kyllä miellyttävä ajaa. Seuraavakin on pusseilla jos on valinnan varaa.
Comment
-
Ilmat on kyllä ehdoton varuste 4F listalta etenkin jos kyseessä on avant ja meinaa joskus jotain kuljettaakin. Rautajousilla perse putoaa järjettömän paljon kuormattuna valtaisan peräylityksen vuoksi.
Pari kuukatta sitten omasta korkkasi etuiskari ja kyllähän uuden hinta kuulusti melko kohtalokkaalta. Kuitenkin puolasta löytyi melko hyvä tarjonta purkuosia ja itse maksoin 40tkm ajetusta etujousesta 450€. Toki tuo on rautajousiin verrattuna kallista, mutta kyllä tuo ajomukavuus on huomattavasti parempi.
Comment
-
Tuosta s-linestä sen verran, että mitä haet sillä? Ulkonäköä vai sisustusta? Omassani ei ole s-lineä, mutta on kylläkin nahka-tara sähkösporttipenkit. Sporttipenkit oli itselleni poissulkeva kriteeri auton valinnassa. Toisaalta sitten taas nelipuolainen ratti, mikä ei tässä mallissa ole ainakaan itselleni ongelma. Kotimaassa on suurehko tarjonta noista ja varustelu ei aina näy pahasti hinnassa. Toisaalta Saksan autoja ei ole suolassa kylvetetty niin pahasti joka on bonus. Vakuutuksethan näissä on poskettoman kalliit kuten on tuotu jo ilmi. Ja myös voin todeta omalta kohdaltani että ilmajousitus on miellyttävä varuste, ainakin toimiessaan. :) Täytyy koputella puuta, 250tkm meni tuossa hiljattain puhki eikä jousitusjärjestelmään kai ole uusittu osia.
Comment
-
Tällä hetkellä autottomana ja 4F on ollut vahvasti harkinnassa seuraavaksi. Jotenkin tuo 3.0TDI tuntuu järkevimmältä, vaikka kilometrejä ei ehkä tule "tarpeeksi". No, muutto jonnekin kauemmas on myös hyvinkin todennäköinen, joten ei anneta sen häiritä. Tuota ilma-alustaa on täällä kehuttu niin paljon, että alkaa melkein menemään pakollisten varusteiden kirjaan. :) Onko se oikeasti niin hyvä? Jos pk-seudulla jollain on niin pieni kyyditys kelpaisi kyllä, että saisi tuntumaa. Aika huonosti vain tällä hetkellä markkinoilla sellaisia, joihin budjetti riittäisi (eli pre-faceliftiin).
Tero laittoikin jo niitä "pakollisia" varusteita. Onko näihin minkälainen urakka jälkiasentaa webasto ja saavuttaako tehdasasenteisella merkittäviä hyötyjä? ACC on myös sellainen varuste, josta en oikein osaa sanoa onko siitä enemmän hyötyä vai haittaa joten kokemuksia saa kertoa. Onkohan AR:n ja perusmallin pusseissa eroja hinnoissa tai kestävyydessä?
Comment
-
Webasto ei ole vaikea laittaa, tehdasasenteisessa voi olla aika paljon käyntisyklejä koska lähtee automaattisesti kylmänä.
AR:n alusta taitaa olla erilainen ja niistä olen lukenut ongelmatapauksia toisin kun perusmallista. Ilma-alustaa pääsee testaamaan vaikka mun kasissa, eri auto mutta alusta sama.
Comment
-
ACC on todella hieno varuste, mutta melko harvinainen 4F yhteydessä. Jälkiasentaminen ei hirveän vaikeaa ole, kunhan auton mittaristo on oikeaa tyyppiä. Mittariston pitää olla sellaista mallia, joka näyttää vakkarin asetetun nopeuden numeroina. Eli jos ACC:ta haluaa valmiina tai jälkiasentaa, niin melkeimpä voi alkupään vuosimallit unohtaa.
Comment
-
Kiitos kokemuksista. Kyllä tuota ACC:täkin tuntuu alkupään malleissa olevan, lähinnä niissä yksilöissä, joissa on muutenkin ruksittu varusteita kunnolla. Vaikuttaisi tuo ilma-alusta olevan sellainen, joka kannattaa noista priorisoida. Jani tuossa jo lupautuikin asentamaan webaston ;) enkä tuota ACC:tä osaa aivan välttämättömänä pitää. Ässän jälkeen on aika selvää että peruslauteet ja punaiset näytöt eivät kelpaa. :) S-linea ei tosiaan myöskään osaa pitää pakollisena, samat varusteet kun tuntuu saavan ilman tuota pakettiakin.
Katsotaan josko tässä ostoilmoituksen saisi rustailtua vai tyytyisikö tarkkailemaan markkinoita. Kiirettä auton hankinnalle ei tällä hetkellä ole. Jatketaan Jani vaikka yv:llä josko saataisiin jokin ajankohta sopimaan myöhemmin.
Comment
-
Vieras
Ilma-alusta.
MMI Navi Plus.
S-line ulos.
Xenonit
S-line/sport penkit. Muistipenkit olis vielä kiva lisä.
Ilmastointi plus.
Siinä semmoset jotka meidän autosta tulee mieleen, jotka on tärkeitä.
S-line ulos ei ole paljoa, mutta etupuskuri on kilometrin paremman näköinen kuin vakio.
Yksi jota meiltä ei löydy on kontin sähköinen avaus/sulku, se olis kova juttu.
ACC on vähän siinä ja tässä, niin paljon kehä3 sisällä ajoa ettei tarvetta tunne. Mökkireissuillakin pärjää ilman. En toki hanttiin olisi laittanut jos se olisi ollut varusteena.
Edit. Jos olisi vielä nahka/alcantara penkit täysnahkojen sijaan, olisin tyytyväinen.
Comment
Comment