Onnea uudelle autolle. :) Tai omistajalle uuden ostosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT ostamassa.
Collapse
X
-
Vieras
-
Tuli myös itse opittua jotain uutta. En tiennyt, että vanhimmat TT-yksilöt (10/1998-04/2000) ovat poistuneet tehtaalta väärä taustapeili tuulilasiin asennettuna. Vasta runkonumerosta 8N-Y-076001 lähtien TT sai oman oikean taustapeilin 8N7857511. Sitä vanhemmissa yksilöissä oli Audin muista malleista lainattu kolhonmallinen taustapeili (4D0857511 tai 8D0857511A). Siis tuo TT:tä varten suunniteltu peili 8N7857511 on sellainen pieni ovaalin muotoinen. Tähän asti luulin, että kaikissa olisi samanlainen peili, mutta ilmeisesti tehdas on vähän säästänyt taas tässäkin yksityiskohdassa.
E: Nyt Miikka voi aloittaa uuden ketjun: "Audi TT korjaamassa".
Comment
-
Tjaa, tuosta syystä varmaan on sitten myös 2 eri tuulilasiakin spekattuna. Ihmettelinkin tuota klasia uusiessa :)
Comment
-
Joo, siinä uudemmassa tuulilasissa on peilin nasta ylempänä. Henkilökohtainen mielipide on kyllä että se uudempi peili on toki paremman näköinen ja käy autoon paremmin, mutta käytettävyydeltään vanha on paljon parempi.
Etka kun ei välttis ole kykenevä aina rajaamaan alustanumerolla kaikkia osia, niin itselleki tuli ensin väärä tuulilasi kun sitä olin vaihtamassa. Siinä kun primeriä meinasin alkaa laittamaan, niin katoin että ompas ylhäällä tuo peilin nasta ja sitten tajusin. Onneksi olin kerenny jo leikata vanhan lasin irti...
Comment
-
Terve,
tuli hommattua sininen tuonti TT 1999, 139tkm, etuveto (ei muuten haittaa pätkääkään:). Ei tietoa lastutuksesta mutta vääntää ja potkii sen verran iloisesti jo matalilta kieroksilta ja verattuna pariin muuhun koeajossa saamiin kokemuksiin, niin epäilen suuresti että on lastutettu. Määräaikaishuollot on saksalaisen huoltokirjan mukaan tehty ajallaan, mitä nyt apulaitehihna vähän vinkaisee pakkaskäynnistettäessä ja lämpömittari näyttää 20c alle todellista lukemaa. Joo että mittarimoottorin vaihto lienee edessä, ellei sitten sitä viisaria pitäisi fiksata akselillaan kohdalleen... Tjaah, näpit syyhäis pahasti madalluksen ja paremman näköisten vanteiden perään, semminkin kun vanteita on vain yksi kierros. Katsotaan mitä muuta ajokokemukset tuo tullessaan.
Comment
-
Mulla on apulaitehihna vinkunu jo 3 vuotta kylmäkäynnistyksessä. Kesällä ois tarkotus avata keula niin vaihtuu siinä sit.
Toinen mikä tuota lämpötilan näyttöä voisi aiheuttaa on lämpöanturi. Tuota termaria veikkaisin itsekkin todenäköiseksi aiheuttajaksi.
Tervetuloa munkin puolesta TT hurahtaneiden joukkoon.
Comment
-
Kiitos ja jep;)
Ketjut on luettu ja olen jo tarkistanut engine tempin ilmastointipaneelista =90c, siksipä taitaa mittarissa olla vika. Mittari on pari kertaa näyttänyt lukeman oikein kun on sillä tuulella ollut, mutta yleisesti näyttää jotain 70c.
Saattaisinpa elektroa kokeilla suihkaista jos auttaisi yhtään. (oftpc -Naapuri heitti taannoin highend cd pyörittimensä roskiin, kuulemma laser lukupään vika olisi tullut liian kalliiksi korjata. Suihkautin muutaman kerran elektroa pyöritinmoottoriin ja vot kun alkoi toimimaan normaalisti).
Noh mistähän noita uudempia mittarimoottoreita löytyisi ja mihin hintaan? Pitääköhän ihan itse avata ja hakea tyyppinumerolla korvaavaa päivitettyä mallia netistä?
Comment
-
Kummassako kohdassa se näyttää 90c? kanavassa 49 vai 51? 49 todellinen ja 51 pitäis olla mittariston näyttämä.
VCDS vois kans ajaa output testin ja kattoa onko viisari oikeasti vika asennossa. Nimimerkki amalin korjailee noita mittaristoja Helsingissä.
Comment
-
No mutta mielenkiintoista! Kone lämpimänä kanava 49 näyttää 60-63c ja 51 näyttää tasaisesti 90c. Mittari siis näyttää aikalailla samaa kuin 49 eli n. 63c. (-btw olen ymmärtänyt että olisi myös mahdollista olla "viilempää sorttia" oleva termari)? Eikös juuri 51 näytä moottorin lämpötilaa?
Taisi mennä vähän korjausketjuksi;)
Comment
-
Termari vaihtoon nii lämmöt on taas 90. Osta sit orkkis termari nii ei tartte olla heti kohta taas vaihtamassa.
Comment
-
Thanks! Jos haluaisi pihistellä niin kesänhän voisi vielä ajella "puolitermarilla" ja asennuttaisi sitten syksyllä samaan syssyyn lohkolämppärin. Hetkonen, en ole kuitenkaan vielä sisäistänyt tuota 51c kanavan funktiota (-tässä tilanteessa), joka näyttää kuitenkin 90c. Was is das?Viimeksi muokannut Raulint; 8.4.2012, 19:10.
Comment
-
Tuossa tutkiskelin tuon kanavan toimintaa VCDS kautta. Vaikuttaisi olevan jonkin sortin oletus moottorin lämmöistä. Nousee vaikkei moottori edes lämpeäisi anturin mukaan. Testasin tuon siten että huijasin irtonaisella anturilla ja lämmitin sitä föönillä kun anturin jäähdytti niin kanava 49 putosi mutta 51 ei.
Jos lämpöjä meinaa seurata niin kanava 49 on oikea, kulkee käsi kädessä VCDS kanssa.
Comment
-
Olen huomannutkin puhallin nopeuden kasvavan itsekseen perustuen juuri ilmeisesti tuohon 51:n sisäiseen laskelmaan. Pitäisiköhän sanoa että vau mitä automatiikkaa.. Mistäs pirusta olisi tuota voinut keksiä.
Mörssärin linkittämää clippiä on tullut katseltua jo aikaisemminkin, mutta 51:n funktio ei auennut siitä ainakaan minulle täysin, joten kiitokset kaikille keissiin vastanneille!
Onhan toi mittari kuitenkin sen kaksi kertaa -mitä nyt olen sattunut huomaamaan, näyttänyt 90c. Eli mittarikin saattaa ehkä piiputtaa silloin tällöin jos ko. ~60c termarin toimintaan on uskominen. Noh sen sitten näkee.
Lisäys: Koputetaas puuta. Semmoinen kutina on syntynyt että Teettoseen joutuu vähän paneutumaan, taitaa ollakin ihan oikea harrasteauto. Longlifeöljyjen päivitys "normiöljyiksi" pakottaisi tehdä jos on skeidannut koneen.Viimeksi muokannut Raulint; 10.4.2012, 00:08.
Comment
-
Etsit jostain tallin johon vetäydyt TT:n kanssa koko viikonlopuks ja alat tutustua TT:n saloihin ja hienouksiin ;) Tai näin ainakin itse tein, alotin nimittäin heti miten konehuoneen tutkimisen ja mietin mitä mikäkin osa tekee ja miten se toimii :))
Onnea ny vielä kerran uudelle TT:n omistajalle, meitä ei ole koskaan liikaa :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN] Näytä viestiOnnea ny vielä kerran uudelle TT:n omistajalle, meitä ei ole koskaan liikaa :)
Comment
-
Ei näitä ainakaan täällä Mikkelin korkeudella liikaa oo. Hyvä jos kerran kuussa näkee..
Tuon määrän takia taidankin hakea takkini :D
Comment
-
Noni, 150km tuli pyöriteltyä illan aikana ja olipahan hubaa =)
Ainut ongelma, mitä ei mielestäni aiemmin ollut kun kaksi kertaa käytiin autoa katsomassa, oli moottorin "alilämpö". Aluksi epäilin mittarin klesaavan mutta sitten kun katselin kanavaa 49 niin näytti koneen lämmöt pyörivän huomattavan paljon matalammalla kuin piti (50c-70c).
Katselin kuitit läpi ja ei näyttänyt olevan termaria vaihdettu (tuotu englannista). Mitähän tuo kustantaa ja kuinka pian kannattaisi hoitaa kuntoon?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Näytä viestiKatselin kuitit läpi ja ei näyttänyt olevan termaria vaihdettu (tuotu englannista). Mitähän tuo kustantaa ja kuinka pian kannattaisi hoitaa kuntoon?
Comment
-
Joo ei ollut vaihdettu, tsekkasin vielä kuitit uusiksi. Tosiaan kanava 49c ja mittari näyttävät samaa "seilaavaa" 50-75 celsiusta riippuen vauhdista, ajoittain kaupungissa nousi lähes 90 celsiukseen. Kanava 51c taas näyttää tasaista 90 celsiusta mikä on sinällään mielenkiintoista, eikös tuon 51c:n pitänyt ottaa tieto juuri mittaristosta?
Comment
-
Mullahan on siis sama oire paitsi että lämpö heittää kapeammalla alueella 60-64c. Eihän toi vajaatermari pitäisi kait kesällä haitata hirveesti, vai mitä sanot Mörssäri? Kannattaahan se tietysti vaihtaa anyway.
En ole itsekään vielä tiedustellut hintaa termarille/vaihdolle, saattaisin jopa kenties yrittää vaihtaa sen itse sopivan tilaisuuden tullen.
Comment
Comment