Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
lämpö anturi, sytkä puolat on vaihdettu.
käyntiin lähtö kylmänä vaatii tosiaan usiamman käynnistys yrityksen, pieni sirisevä vinkuna kuuluu tyhjäkäynnillä, en paikallistanut että onko ihan normaali ääni?
sitten hallitunkilla olis tarkoitus autoa nostella ilmaan niin kestääkö nostaa tasauspyörästön kohdalta perä ilmaan. aika tukevan näköinen palkkihan siinä on?
entäs keula kun muovin irroittaa niin onko siellä paikka josta nostaa keula?
Ei ole keulassa ennen etuakselistoa mitään kohtaa kun kestäisi nostamisen. Ja tuo sirinä voi tulla esim. lisäilmapumpusta joka lähtee päälle aina kun kylmänä starttaa tai sitten vaikka bensapumpusta, jonka heikko toiminta voi tehdä starttaamisen vaikeaksi ja kyseessä on vielä aika yleinen vika.
Bensapumpulle myös ääni. Minun mielestä sitä ei korvalla kuule onko se menossa rikki vaikka poistaisi takapenkinkin. Jos kyseessä P-A-pumppu, niin tuohon 225hv on melko kallis osa. Eli kannattaa hieman etsiä vikaa ennenkuin vaihtaa. Korjaamo sai tilattua jostain pumpun hieman alle 300e. Laakkosella taisi olla 600e. Mutta: Vikakoodit ensin, kertoo tuon Haldexin. Mutta ei pitäisi katkaista vetoa, jotain on ongelmaa. Öljymäärä ei siihen vaikuta...
Oikean puolen tankkivaruste pumpun kera oli alle 400e marmorilla kun toissa kesänä sellaisen hain. Ehjässä pumpussa on erilainen ääni, vanhaan verrattuna joka lopulta hajosi kokonaan. Ehjää ei kuullut vaikka luukku oli pois tankin päältä, vanhan kuuli penkin pehmusteiden läpikin ennen kuin hajosi
Mitä pumpun vaihtoon tulee niin, coupe malliin palakakkua kun voi ottaa penkin pois ja luukut näkyvillä, mitä nyt kädet saa työntää syvälle tankkiin, jolloin tyhjä tankki olisi erittäin paljon parempi kuin oma täysi.
Roadsteriin pumpunvaihto on noin päivän urakka, siinä pitää repiä penkit pois ja takaosan verhoilut, lisäksi kirota pari tuntia kun ei kädet meinaa mahtua pienistä aukoista pumppuun käsiksi.
Ois tarkoitus hypätä Audi kuskiksi ja tarkoitus olisi ostaa Audi tt vm99-2003. hinta max 14 tonnia ja autoliikkeestä mieluiten.
eka linkki vaikutti parhaalta "vikojen suhteen"
Ei ollut kolinoita ajaessa, jarruremppa tehty ja jakopäänhihna vaihdettu n.vuosi sitten. ostettu vakuutusyhtiöstä vissiin 2007,siksi "perä erilainen" jonka jälkeen ollut ajossa.
vaihteet meni hyvin silmään.
lämmöt siinä 70-90 astetta oli ajaessa. ei näkynyt ruostetta, ikkunat toimi muuten kaikin puolin hyvältä yksilöltä vaikutti miten hinta mitä mieltä? sekä olisiko jotain mitä kannattaisi muuta katsoa noista, Haldeksille ei öljyjen vaihdon lisäksi muuta oltu tehty, mittaristossa ei ollut vikaa. huollot tehty normaalin mukaan tiiviisti huoltokirjan mukaan.
2:linkki kolisi jotain takana ei oikein löytynyt syytä, kunnolla kun kiihdytti sihahti kaasua polkiessa/vaihteen vaihtaessa jota ei ekassa autossa mielestäni tapahutunut, olisiko rikkinäinen by pass?, mittaristo vaihdettu sekä jakopäänhihna.
Olisi kiva jos jotku TT omistajat auttaisivat mahdollista tulevan uuden tt:n omistajaa/ mielipiteet hinta/km suhteen.
3: linkissä kilometrit ilmoitettu ihmeellisesti/ei tietoa tuntui odoulta se...
tässä autot joita kävin katsomassa.
Tuo kakkoslinkin auto on minun 2005 Suomeen Saksasta tuoma. Silloin oli kilometrejä 37500 ja auto oli minulla kolmosautona, myydessä neljä vuotta sitten oli kilometrejä vain parikymppiä enemmän.
Maski, takavalokoristeet ja alustasarja sekä 18" vanteet on uutena autoon laitettu, auto oli ollut Saksassa rouvalla harrasteautona. Mittariston vaihdatin ja myös hihnan vuosien takia, voi olla vaihdettu sen jälkeenkin.
Minun käyttöaikana auto kävi Nürburgringillä, Gotlandringilla, Motopark Virtasalmella ja Ahvenistolla, hienosti käyttäytyvä TT joka Saksassa GPS:n mukaan kulki 243 km/h.
Jos haluat hyvän historian omaavan auton niin osta tuo ja vaihda tarvittaessa bypass, se on pieni hinta siitä että saa auton jonka historia on ok!
Jotenkin tuntuu että ykköslinkin TT:ssä vähän ilmaa hinnassa (km ja vuosi). Oman -01, 150tkm ostin tuohon hintaan nähden huomattavasti halvemalla yksityiseltä. Eikä ole kummempaa vikaa vuoden aikana ilmennyt (kulutusosaa lähinnä). Toki liikkeestä ostaessa nyt pieni "takuu" mutta on niitäkin viety kuluttajariitalautakuntaan kun liike ei ole suostunut maksaamaan korjausta. Joten jos huomattavasti edullisempaan hintaan saa yksityiseltä, niin kannattaa ainakin koeajaa, nimittäin sillä ylimääräisellä tonnilla tai kahdella korjauttaa jo aika paljon.
Kävin ohikulkiessani vilkaisemassa tuon ZJI-699 TT:n Länsiautossa Hämeenlinnassa. Yllättävän hyvin oli pidetty, pieni kolhu perässä, muuta en pikasilmäyksellä löytänyt. Huoltojakin oli tehty ihan ok.
Jos tallissa olisi tilaa niin olisin tuon ostanut vanhojen muisteluun, tuolla tuli useamman kerran käytyä isolla Ringilläkin, pienemmistä puhumattakaan...
Yksi autoliike myy -07 TT:tä, jossa vain 41 tuhatta mittarissa. Näyttää siistiltä. Huollettu tasan yhden kerran. Yli 100km/h ajettaessa alkaa tärisyttämään aika paljon, myyjän mukaan "seisonut pitkään, täytyy tasapainottaa renkaat"...
Onko vinkkejä, mistä auton kilometrejä erityisesti voisi aavistella? Mites muuten tuohon suhtautuisitte?
Yleisestä sisustan kuluneisuudesta/kulumattomuudesta voi jo päätellä paljon. Jos vaikka rattia katsoo, niin ei se paljon 40tkm aikana kerkiä kulumaan. Mitä huoltoon tulee, niin eikö se ensimmäinen huolto ole 20-30tkm välin(en varmaksi sano) ja siitä seuraava longlifen mukaan? Mutua mutua, kertokoot fiksummat lisää ja korjailkoot
-07 auton olisi pitänyt käydä huolloissa enemmän kuin kerran. Huoltoväli enimmillään 30tkm tai kaksi vuotta.
Jatkuvasti kosketeltavat osat on hyvä merkki kilometreistä - ratti, vaihdekeppi, ovien kahvat, vilkkuviiksi... Maalipinnanpaksuusmittari tai hemmetin tarkat silmät on hyväksi italiantuontien kanssa. VCDS:ää kannattaa myös käyttää jos vaikka koodit paljastaisivat jotain...
Sinällään ei nuo kilsat mahdottomat ole, mutta dokumentaatio ei ole täydellinen.
Vcds on kyllä kaveri tuollaisessa. Sillä kun mm. näkee milloin auto on viimeksi huollettu (paljon ajettu viime huoltonollauksesta ja paljon aikaa kulunut).
Tuo tärinä lujaa ajaessa arvelluttaa. Eniten siitä syystä, että luulisi firman vaivautuneen korjaamaan tuollaisen. "Huolletaan se kauppojen jälkeen" ei kuulosta ihan vakuuttavalta :/
Lamppuvaroitinkin palaa. Meneekö näistä uusista ballasteja kuten vanhemmista?
Itse tuli palattua takaisin Audileiriin(TT 2008,etuveto,manuaali).Nyt on parisen vkoa tullut ajeltua ja tyytyväinen olen ollut.Tiistaina menee vielä autoliikkeen piikkiin huoltoon(jakohihna,lohkolämmitin ja sisähaaroitus,katsastus).Mites näissä on vaihteistoöljyn vaihto?
Pitää antaa kyllä kehujakin Lappeenrannan Delta-autolle,tosi mukavat fiilikset jäi kaupoista.
Kommentteja kaipailen 2006 ja uudempien TT omistajilta tekniikan toimivuudesta koskien lähinnä 2.0 tfsi moottoria, s-tronicia ja muita mahdolisia vikaherkkiä juttuja. Manuaalilaatikko lienee varmatoiminen, onko näissä autoissa kaksoismassavauhtipyörä? Ymmärtääkseni sähkövikoja ei ole samassa mittakaavassa kuin vanhemman korimalliin TT:ssä. Onko hihnanvaihtoväli 180 tkm ja onko havaittu ennen aikaista kulumaa tai jopa poikeamisia? Tarkoitus olis hommata mukava auto useammaksi vuodeksi ja pystyn itse huoltamaan perusasiat kuten jarrut, iskarit, nivelet, jne. Pääsenkö TT:n kanssa vähillä murheilla ja pienillä laskuilla vai onko odotettavissa jotain muuta? Löytyykö esim. iskareita tarvikkeena? tässä tuli uudelta clubilaiselta paljon kysymyksiä, mutta arvostan kovasti vastauksiasi.
Mietin aikoinaan itsekin TT 8J:tä hankkiessa että millainen murheenkryyni toi mahtaa olla, mutta kaikki epäilykset ovat osoittautuneet turhiksi, itse asiassa toi on ollut erittäin hauska ja kaikin puolin luotettava värkki vuodesta toiseen.
Itsellä on 3.2 vapari ja S tronic kaksoiskytkimellä, omassa käytössä ollut pomminvarma yhdistelmä eikä lohko kuluta öljyä lainkaan. Veikkaan että 2-litrainen ahdettu on perusvarma VAG sekin, tosin saattaa vähän litkiä öljyä. Varsin huoltovapaa (perushuollot ja öljynvaihdot riittäneet) sekä edullinen ylläpitää, vakuutushintoja kannattaa vertailla. Iskareita sekä muitakin varaosia löytyy hyvin niin kuin kaikkiin VAGgineisiin. Sähkövikoja ei ole ollut, eikä oikeastaan mitään muitakaan murheita. Jos jotain kritisoitavaa tosta pitää löytää, niin vaparia ei pysty virittämään. :) Samoin jos mällää, niin alumiinikoriseen ei kovin moni koske, mutta nekin pajat yleistyy koko ajan. Myös A4:sesta tuttu hansikaslokeron pumppu sekä kahva menee jossain vaiheessa, mutta nekin saa korjattua muutamalla kympillä. Takapenkillä ei käytännössä tee yhtään mitään, lapsi, koira tai kauppakassi sinne vielä mahtuu. Sen sijaan kun takapenkit kaataa ja ottaa hattuhyllyn pois, niin tonne saa menemään paljon tavaraa sisään, mm. 8x renkaat, tosin silloin takaluukku jäi 10 senttiä auki ja piti sitoa narulla.
Ympärivuotiseen ajoon ehdottomasti quattro, kesällä on ihan sama mistä pyörästä vetää.
Moro,
Uutena jäsenenä harkitsemassa tämän ostoa; http://www.nettiauto.com/audi/tt/7685156
Kaikki valmiina ja autovarauksessa.
Tulee minulle kakkosautoksi melkein päivittäiseen ajoon.....
Kokemuksia, hyviä ja huonoja?
Toisena vaihtoehtona ostaa 3.2 g, manuaalina.
Ei vaan meinaa osata päättää. Kumpikin koeajettu, sama lopputulos, et ihan perkuleen hyvä fiilis :)
Kestävyyden kannalta mietin manuaalia, mut taas käytettävyyden kannalta automaatti houkuttelee.
Tallissa jo A6 Avant multitronic.
Mäkin uutena jäsenenä mietin TT:n hankintaa.. 300 000 km olen turboPassatilla ajellut ja ehkä joku sporttisempi menisi vaihteeksi. Vaimo tosin epäilee että TT:ssä on vähän vähemmän tilaa kuin farkkupassatissa. Tuolla rahalla saisi kyllä aika paljon järkevämmän auton, kannattaako aina olla järkevä, tuskin? 2 litraisia näyttää olevan kaupan jonkin verran, eikä nuo näytä kenellekkään kelpaavan= ostajan markkinat? Sen 2 litraisen kulutus lienee samaa luokkaa kun mun 1,8T pasaatin.
Suunnilleen samoihin luulisi menevän samalla ajotyylillä. Toki tilaa on vähemmän, mutta kyllä sillä pari henkeä sujuvasti kulkee ja takapenkit kun kaataa niin kyytiinkin mahtuu jotain.
No vaimon kanssa nyt ei taida tulla yksimielisyyttä TT:n ostosta..MB CLK kovakattoisena & diesel voisi olla vaihtoehto joka kelpaa vaimolle ( ja kyllä mullekin :) ). Noikaan ei ole oikein perheautoja joten hinnoittelu näyttää kohtuulliselta, ainakin jos vertaa nitä niistä joutuu maksamaan uutena.
Comment