Aiheesta löytyy lukuisia topikkeja esim. http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=64957 Oletko sitä hämeenlinnassa myytävää hopeista 240tkm ajettua TT:tä katsellut vai erehdynkö yksilöstä ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT ostamassa.
Collapse
X
-
Olen miettinyt TT ostamista ja huomannut että quattroa on 132kw koneella ja 165kw:lla. Onko noissa isokin ero huollon/tehon/käytettävyyden yms suhteen? Elikkä jos ostaa tuon 132kw 180hp niin kohta harmittaa miksei ostanutkaan tuota tehokkaampaa. Rallia ei ole tarkoitus ajella, mutta huollettavuus ja sen kustannus ratkaisee enemmän. Mitä mieltä olette?
Comment
-
Huoltojen suhteen ei suuria eroja noiden välillä ole. Moottorin etupuolella on hieman ahtaampaa 165kw mallissa kuin tuossa 132kw mallissa. Johtuu pääasiasssa tuplacoolereista. Esim. öljynsuodatin on tosi ahtaassa paikassa. Niinkuin oikeastaan kaikki TeeTeessä. :) Jos huollatat liikkeessä, tuskin huoltojen hinnoissa suuria eroja on. Samaa rautaa ne melkein on.
Comment
-
ja eipä nämä mini-panzerit mitää tykkejä tolla 165kw:llakaan ole. Vois sanoa, että tehottomampaa pannua ei olisi saanu näihin asentaa edes tehtaalta.
Comment
-
Juu kyllä tuntu tulevan äitiä ikävä kun juhannuksen viettoon olin menossa. Oli 2 hlöä, täys tankki ja kontti täynnä kamaa niin tuntu kovinkin tuskaselta ohitella 225hp:n kans. En tiä paljonko kevyempiä ne 180hp etuvedot on, mutta oisko niissä teho/paino suhde samaa luokkaa kun tässä. Jollonka tuo 180hp quattro vois olla aika kehno valinta. Ois vaan ehkä alunperinki pitäny ostaa se 3.2 motilla oleva. Sen verta keränny rahaa lisää, että ois semmosen saanu.
Comment
-
Hain itsekkin tänään TT:n pihaan, muutamia kysymyksiä päivän ja noin 500km jälkeen heräsi:
Yhdellä kaukosäätimen painalluksella aukeaa vain kuskin ovi, kahdella perättäiselle pääsee sitten jo kaverikin kyytiin.
Ovet eivät aukea sisältäkään päin jos avain on virtalukossa ja ovet ovat menneet automaattisesti lukkoon, pitää painaa keskikonsolin ovenavaus nappia, että autosta pääsee pois. Jos avaimen ottaa pois virtalukosta ovet aukeavat nätisti.
Tässä ihmetelty, että kuuluuko molempien asioiden olla noin? Uudemmassa nelosessa ne on toteutettu mielestäni paremmin (yhdestä painalluksesta aukeaa kaikki ovet, sisältä pääsee ulos vaikka avain virtalukossa) Jos molemmat ovat normaaleja ominaisuuksia, pystyykö noita vag-com:lla tai jollain muuttamaan?
Takajarrut laahaavat myös aika pahasti. Palat aivan loppu ja levy vähän urilla. Miten akuutti ongelma tuo on? Kestääkö(jos minulla kestää hermot sitä rahinaa) tuolla ajella viikon tai kaksi ja vaihtaa samalla kun laitan uudet vanteet alle? Vai pitäisikö mennä heti maanantaina vaihdattamaan?
Muuten TT:llä ajeleminen on ollut kyllä yhtä riemua, täysin eri tyylinen auto kuin tuo löysä a4. Ei nitise eikä natise käytännössä yhtään enempää kuin 7 vuotta uudempi nelonen. Todella tyytyväinen olen ollut.
Comment
-
olisin odoittanut mörisempää moottoria konepellinalle
Jos molemmat ovat normaaleja ominaisuuksia, pystyykö noita vag-com:lla tai jollain muuttamaan?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Gnolli Näytä viestiNonni, saitte ylipuhuttua! Nyt tuli haettua tommoinen musta tt quattro 165kw koneella -99 vuosimallinen. Kiitettävästi kiihtyy autojonojen ohi, mutta olisin odoittanut mörisempää moottoria konepellinalle. Kiios vastauksista velihyvät!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiNiistä jarrujen laahaamisesta, palautuuhan käppärin vipu satuloissa kokonaan sitä satulassa olevaa pykälää vasten kun käppäri ei ole päällä?
Jotenkin oletin tuon laahauksenkin liittyvän ihan takajarruihin. Rahina kovenee aina jarruttaessa ja jarrutuksen jälkeen jää "päälle", siitä jos ajelee vähän aikaa jarruttamatta voi ääni kadota kokonaan.
Comment
-
kyllä se ihan käsikopelolla pitäisi tuntea tai nähdä takaa auton alle kurkaamalla. Voihan se kyllä olla että jos se jarrutuksen jälkeen ei palauta paloja irti tarpeeksi niin jarrujen aukominen ja rasvaus voi auttaa. Jos ne vivut ei lepää molemmat sitä tukea vasten niin käppäristä taisi ainakin tulla toispuoleinen ja muistaakseni se taisi laahatakin sillon. On aika pitkä aika siitä kun takajarrut edellisessä autossa temppuili. Silloin ainakin sain ohjeen että pura, puhdista ja rasvaa huolella ja polje palat takaisin levyyn kiinni varmasti ennenkun käytät käsijarrua.Viimeksi muokannut LauriJT; 17.7.2010, 13:49.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ambid Näytä viestiYhdellä kaukosäätimen painalluksella aukeaa vain kuskin ovi, kahdella perättäiselle pääsee sitten jo kaverikin kyytiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kotzi Näytä viestiKyllä mulla ainakin aukee kummatki ovet kun kerran painaa nappia.
Comment
-
Nyt puraisi TT kuume ja sopiva ja oikealla värilläkin tuli käytyä koeajamassa... Autoa vaivasi tuo rikkinäinen FIS-näyttö, todennäköisesti myös Haldexin ja perän öljyt kannattaisi vaihtaa myös (ajettu 150tkm, ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu). Mietin myös tuota öljysihtin tsekkausta kun sen tukkeutumisesta on ollut puhetta. Osaako joku sanoa edellä mainittujen toimenpiteiden korjausarviota?
Muuten tuntui toimivan hyvin, hihna vaihdettu 10tkm sitten ja ikkunat pelasivat niinkuin pitikin. Tuleeko muuta mieleen ennenkuin syydän rahat tiskiin ja ostan ensimmäisen autoni ikinä =)
Comment
-
Mittaristoongelmat= typpivika, jos on "made in France with italian quality parts".
Nimimerkki amalin korjaa niitä Sörnäisissä.
Öjyjen vaihdot hyvä idea jos ei tietoa huolloista.
Nimimerkki metsässä:ltä voisit kysyä sihtihommasta,mitä kustantaa.
Käytä hakua vaan, paljon infoa löytyy, esim. projekti osiosta.
Onnea ensim.autohankintaan ja tervetuloa forumiin!!
Comment
-
Miikka: Ei muutakuin TT alle, itse ostelin tuossa kesällä ja olen ollut tyytyväinen tuohon omaani. Amalin tekee loistavaa työtä noiden FIS näyttöjen kanssa, itse kävin juuri vaihdattamassa omani. Eli peruhuollot autoon ja kovaa ajoa :-)
Comment
-
Prkl, niinhän siinä taas kävi että kun jäi arpomaan niin luu jäi käteen... Toisaalta olen nyt kyllä iloinen että tuli tuota TT:tä käytyä koeajamassa koska tykkäsin siitä niin pirusti. Alunperin olin ostamassa "kauppakassia" eli bemun sarjaa 1/3/5 tai audin a3/a4/a6. TT on ollut aina sellanen "haave", jostain syystä kuitenkaan en sitä lähtenyt edes aluksi koeajamaan. Nyt sitten sattui toista autoa katsellessa liikkeestä löytymään myös se, pieni lenkki ja olin ihan myyty. TT:ssä kuitenkin ihan oma fiilis, eikä tälleen yhden ihmisen taloudessa nuo ahtaat tilatkaan haittaa.
Nyt vaan pitää jäädä kyttämään seuraavaa, ei nämä onneksi koskaan lopu ja saksasta saa uittamalla lisää. Löytyy varmaan muista topiceista, mutta mitä luokkaa näissä TT:issä on ollut verot jos saksasta tuo? Katselin että noita 3,2 litrasella dsg-laatikollakin saisi aika edukkaasti sieltä, todennäköisesti kuitenkin kallistun tähän 225hp versioon. Entä onko kokemuksia näistä firmoista jotka näitä tuo suomeen?Viimeksi muokannut Miikka; 18.9.2011, 12:17.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Miikka Näytä viestipieni lenkki ja olin ihan myyty
Onnea auton etsintään!
Comment
-
En tiedä, että kuinka on noiden tuonti nykyää. Ainakin noi 3.2:t on päästöjen mukaan ja nykyää menee suhteessa helkurin rankalla kädellä veroa. Varsinkin kun vertailuautotkin on kalliita. Kattelisin ihan rauhassa kotimaan tarjontaa, ja ostaisin hyvin hoidetun yksilön. Ne on näissä puoli voittoa.
Comment
-
Jarpale: kiits, onneksi "pahin kuume" on nyt saatu sammutettua ja voi järjen kanssa rauhassa katsella kun ei ole mikään tulipalohoppu =)
Sen takia itseasiassa tuonne mobile.de sivuille eksyin kun tuntuu että suomesta ei ainakaan tällä hetkellä löydy haluamaani yksilöä = hopeista kun en siis halua ja kilometrit mieluummin alta 150t. Tietenkin mieluummin ostaa yksilö joka on hyvin pidetty ja huollot tiedossa, tuo jota kävin extemporee koeajamassa oli vähän "huonolla historialla" ja sen takia jäin arpomaan. Nopeasti kun katselin noita tullin tilastoja niin n. 3k€ on ollut verot 225hp:n version quattro TT:en, hinnat keskiarvoltaan jossain 10-13k€ saksassa.
Noh, pitää katsella mitä noita nyt tulee myyntiin, aikaa tässä on käytännössä siihen saakka kun lumet iskee maahan =)
Comment
-
Jos löydät Viron puolelta sopivan yksilön niin ota yhteyttä.
Mitä kaveria on uskominen vertailussa 1.8tq/ 3.2dsgq, niin jälkimmäisen bensankulutus on järkevissä lukemissa, mukavampi moottori normipyörityksessä sekä vähemmän rikki. Tämä siis jos 3.2 isolohkoon on ketjuremontti tehty.
Comment
-
Todennäköisesti 225hp versio tulee kotiin, tänään käyn koeajamassa tätä yksilöä
http://www.nettiauto.com/audi/tt/4286233
Väri ei ainakaan kuvien perusteella sykähdytä, kyllä se musta pitäisi olla... Paikanpäällähän sen sitten näkee =)
Comment
-
Comment