Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehovalvonta käynnissä?

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    "- Esimerkiksi vapaiden nopeuksien Saksassa tunneleissa saa ajaa vain 80 kilometrin tuntinopeutta, Jaakko Klang huomauttaa."

    Sen verran mitä minä ajoin viime syksynä saksan motaria ja oli vapaa nopeus ja kun tunneli tuli niin oli 120 rajoitus, ei suinkaan 80...

    Comment


    • #92
      "Liikennevirran hidastaminen lisäisi turvallisuutta paljon, sillä esimerkiksi moottoriteiden kaiteet on tehty kestämään törmäykset, jos auto ajaa niihin 120 kilometrin tuntinopeudella.

      - Ylinopeudella, 150 kilometriä tunnissa, ajavaa autoa turvajärjestelmät eivät auta, Klang muistuttaa. "

      Fiksun tuntuista kommentointia.

      Rahastustahan tuo on ei mitään muuta.. Toisaalta tiet ovat nyt niin huonossa kunnossa, jotta kohta täytyy ostaa iso katumaasturi että pystyy 40km/h ajamaan ettei selkähajoa töyssyihin tai pikeminkin kuoppiin joita kivasti tuonne on talven aikana kertynyt.

      Comment


      • #93
        Ajelin 5 päivää Tsekeissä, Slovakiassa ja Itävallassa, yhteensä yli 1800km. Sen jälkeen tuntuu että valitus suomalaisesta liikennekurin löysyydesta on aivan turhaa. Slovakiassa keltaisilla viivoilla ei tuntunut olevan muuta kuin varoitusluontoinen vaikutus. Porukka ohitteli tupla keltaisilla vaikka kuinka paljon. Kaikissa maissa moottoriteillä näki usein yli 190 km/h nopeuksia vaikka rajoitukset oli 130 km/h. Yhtään poliisia en nähnyt kyttäämässä ja liikenne toimi joustavasti. Suomessa vastaavasta ajosta soitettaisiin poliisia monta kertaa tunnissa.

        Comment


          #94
          Ei tarvitse mennä kuin tuosta rajan yli itänaapuriin niin liikennekuri- tai käyttäytyminen on aivan kivikautisella tasolla! Käykääpä kokeilemassa esim. Moskovassa ajamista keskellä kaupunkia 120 - 130 km/h tunnissa...jonossa...aivan normaalia siellä!!

          Comment


          • #95
            Joo kyllähän liikenne toimii joustavasti jos kaikki ajaavat suunnilleen samaa nopeutta jne,mutta sitten kun sattuu poikkeuksia niin kaikkia vituttaa.

            Poliisien tehovalvonnat vituttaa kun saa jatkuvasti pelätä että mistä ne keksii seuraavaksi pysäyttää/sakottaa mutta ihmettelen miksi eivät koskaan ole sillon paikalla kun pitäisi. Eilen taas joku molopää meinas viedä 5-tiellä peilin mukanaan kun pyyhkäs sinisellä TDi Golfilla ohi (joo jos luet niin elä tee toiste,säikäyttää tommonen) juuri ennen ohituskaistan loppumista varmaan 140 kun itse ajoin vakkarilla semmosta himpun päälle 100 hyvällä turvavälillä edessä ajavaan (vituttaa 6 metrin välilä ajaminen).

            Seurailtiimpa sitten kolopalloa hetki = heti seuraavalla ohituskaistalla lähti seuraavista parista ohi ja sitten kahden kaistan yli varkauden rampille,kaupungissa armottomalla kiihdyttelyllä paino karkuun ja KGB;n nurkalta painu sinne jonnekkin.

            En tiedä mistä näitä sikiää,vasta viikko sitten piti mainita parkkipaikalla kun yks nero parkkeeras 25cm päähän, ja joka viikko meinaa rysähtää kun ihmiset ei varkaudessa ymmärrä mitä tarkoittaa väistämisvelvollisuus.

            vähän OT mutta no oli siinä asiaakin.

            Comment


            • #96
              Alkuperäinen kirjoittaja apuustin Näytä viesti
              Ajelin 5 päivää Tsekeissä, Slovakiassa ja Itävallassa, yhteensä yli 1800km. Sen jälkeen tuntuu että valitus suomalaisesta liikennekurin löysyydesta on aivan turhaa. Slovakiassa keltaisilla viivoilla ei tuntunut olevan muuta kuin varoitusluontoinen vaikutus. Porukka ohitteli tupla keltaisilla vaikka kuinka paljon. Kaikissa maissa moottoriteillä näki usein yli 190 km/h nopeuksia vaikka rajoitukset oli 130 km/h. Yhtään poliisia en nähnyt kyttäämässä ja liikenne toimi joustavasti. Suomessa vastaavasta ajosta soitettaisiin poliisia monta kertaa tunnissa.
              Samanlainen meininki on tuossa E75 / 4-tiellä. Alias kinttupolulla.. Heti Hartola & Sysmä alueelta, aina Kemiin asti.

              Ohi painetaan: Risteysalueilla, tuplakeltasilla viivoilla, ohituskieltoalueella.

              Vaikka ei _varmasti_ nähdä että tuleeko sieltä ketään vastaan. Harva se päivä näkee kun meinaa ohittajan keula kolahtaa vastaantulevan keulaan. Ja Nämä edellämainitut kun tekee raskaiden yhdistelmien kanssa, niin alkaa darwinismi nostaa päätänsä esille pikkuhiljaa..

              Kiire on kova! Ja voitettu aika riskeihin nähden olematonta!

              Comment


                #97
                Suosittelen Fasulle automatkailua. Belgiaan, Ranskaan, Italiaan. Itään. Aasiaan. Ei ole 4-tiellä sama meno, voin panna pään pantiksi. Suomessa törkeä ylinopeus on Italiassa kotimammojen keskinopeus, siis oikeasti voidaan paukutella 140-150 siellä missä suomalainen pitää törkeänä kaahaamisena jotain satasen nopeutta.

                Matkailu avartaa, ja sitten vähitellen ymmärtää, miten todella kiltisti täällä ajellaan, jopa ns kaaharit.

                Ruotsiin jos matkustaa autolla, niin havaitsee taas sen, että eivät ole itäsuomalaisten heimoa. Eivät juurikaan aja kilpaa ja hiiltyile maantiellä. Oma havainto on, että Suomessa maantiekeke-ilmiö on sitä vahvempi, mitä harvempaa on liikenne. Ja mitä lähempänä itärajaa ajelee. Ilmiö ei liity venäläisiin vaan lupsakoihin alkuasukkaisiin. Ja omakin suku on sieltä päin, tämä vahvistaa havainnon, toki poikkeuksiakin sääntöön löytyy jopa sukulaisista.

                Pistän nyt tämän topiikin kuitenkin nyt lukkoon, kun en halua profiloitua enempää tällä virkavallan vastustajan saralla. Alunperin avasin sen, kun hiljaisena kesäloma-aikana tuntui, että oli tarpeeton, ei liikenneturvallisuuteen liittyvä nopeuskyttäys käynnissä. Jos teillä on vastaavia tuntemuksia joskus, niin pistäkää pystyyn uusi aihe.

                Tai jos haluatte kommentoida tuota suomalaista liikennekulttuuria laajemmin, niin niitähän on ollut mm täällä.

                Comment

                Working...
                X