Itse en ainakaan saanut ässästä keulaa paikalleen kun kone nousi liikaa noilla kumeilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
034 Motorsport
Collapse
X
-
Minulla oli entisessä 1.8t quattrossa street density moottorin etukumi ja vaihdelaatikon kumi. Molemmat meni paikalleen heittämällä ja ovat jäykemmät kuin alkuperäiset. Sen sijaan en voi sanoa, että näiden kanssa saisi mitään huomattavia muutoksia autoon elleivät entiset ole jo ehtoopuolella. Omasta autostani alkoi vaihdelaatikon kumi olla loppu ja tuo uusi selvästi helpotti vaihtoja.
Comment
-
Tais olla että suositellaan Race mallia moottorin kumeiksi ja Street mallia laatikon kumeiksi.
Kuitenkin race mallit menee molempiin hyvin eikä tule liian jäykäksi. Laatikon toiminta ainakin on parantunut niillä mihin noita on laiteltu.
Yhden ihmisen tiedän raportoineen ettei kone mahtunut enään paikoilleen. Muualta en ole mitään negatiivistä kuullut.
Joitain 034M tuotteita on kotona hyllyssä.
Comment
-
Mikähän noissa Onten kumeissa mahtaa olla pielessä ettei sovi enää keula paikalleen?? Löytyykö jokin looginen selitys miksi näin? Tuossa on sitten ihan perää mitä joku on kommentoinut tuolla 034M sivuilla että jää kone ylös sen 6-7mm. Huono homma jos tilailee tuolta tavaraa ja odottelee niitä mahdollisesti kauankin ja sit ei edes sovi paikalleen.
Mitenköhän noista alkuperäsistä voi todeta, että onko ne vielä iskussa vai ei? Konetta kun ei oo paikallaan niin käyttämällä/ajamalla ei onnistu ainakaan.
Itellä kanssa toinen laatikon kumi melkosen ehtoopuolella että se menee vaihtoon joka tapauksessa tai tietysti molemmat samaan aikaan. Myös kardaanin tukilaakeri menee vaihtoon. Tuo onkin hankala päättää, että kumpia sinne laittaa, street vai track density. Tarvis päästä kokeilemaan molempia vaihtoehtoja että miten on eroa mukavuuteen.
Onko Jani jotain noista hyllyssä?
Comment
-
19v kumit voi tosiaan olla niin väsyneet, että uusilla nousee jonkun verran mikä on normaalia. Mutta tuo Onten kommentti että nousi niin paljon ettei saanut enää keulaa kasaan mietityttää. Mikä siinä sit jäi ettei saanu enää kasattua? Menikö konepelti kumminkin kiinni ilman että kone osuu siihen? Voiko noi kumit asentaa jotenkin väärin että siitä johtuis tuo korotus? Ei kyllä uskois että niitä monella tapaa voi asentaa.
Comment
-
Jos on koneeseen tehty custom dp/sarjat vanhojen ja väsyneiden mukaan, uudet ja terhakat saattaa aiheuttaa sopimattomuutta.
Aikanaan tuskailin saman ongelman kanssa kun koitin oikeata moottorikuminkorkeutta mitata s2:seen.
Ihan mahdoton tehtävä asennettusta kumista ja vähintäänkin vaikea mitata ilman moottorin painoa.
Päädyin mittaamaan siten että laitoin pylväsporakoneen tasolle puntarin ja painoin istukalla että sain 70kg puntariin, näin koitin 140kg moottorin painoa simuloida. Mutta 10kg painon muutos muutti korkeutta millejä, joten jos on joustavaa kamaa, ihan taatusti jää eri korkoon jos esim ahdin on vaihtunun 10kg painavempaan, tai jotain muita muutoksia on.
Comment
-
Kai se sitten on vaan luotettava, että ei liian ylös jää ja tilata nuo kumit tuolta. Itellä kanssa varmaan paino alkuperäseen verrattuna hieman muuttuu. Mites AnLe, etkös säkin ollu tehny porukalle jotain custom kumeja?? Jostain muistaisin lukeneeni.
Onkohan Ontella ollu kaikki vermeet koneessa kiinni kun on todennut, että kone jää ylös? Meinaan jos on huomannut kun nakannut perusmoottorin paikalleen uusilla kumeilla että jää ylös niin siitähän puuttuu monta kymmentä kiloa painoa ennen ku kaikki on perusmoottorissa kiinni. Tarteis saada kaveri nyt kommentoimaan näitä pähkäilyjä täällä =).
Comment
-
Joo, oonhan mä noita väkästelly, mut nyt on valmiit osat loppu, ja pitää oikeesti tehdä talliremppa ennenku alan noita uudestaan tekemään, että pien tovi menee. Olen muutaman säätöprikan aina mukaan laittanut, koska nuo ei jousta, ja jos korko on väärä tarvii se prikoilla hakea, olen koittanut mahdollisimman lähelle tuolaista s2 moottoria tuomaa painoa ton koron koittaa tähdätä mutta jos on millipeliä osien sopivuuksien kanssa, ei ilman prikkoja pärjää, mutta toisaalta taas korin puoleisia ei tartte tuossa mun/Petri N. mallissa ottaa irti kun konetta pudottaa paikallensa/irrottaa konetta, koska pultit lähtee kokonaan irti on tilaa touhuta. Eli sen koron kun kerran hakee, ei tartte niiden kanssa pulata enään. Voikohan tuota enään epäselvemmin sanoa.
Comment
-
Moottorissa oli kaikki osat paikallaan kun koitin uusilla kumeilla. Kun mittailin kumeja irtonaisina pöydällä niin uudet kumit oli n. 5mm pidemmät kuin vanhat (mitattu tasaisista pinnoista joihin moottori vastaa).
Yksi syy miksi kone jäi korkealle on myös että vanhat kumit olivat kuitenkin jo niin väsyneet että painuivat moottorin painosta kasaan huomattavasti enemmän kuin uudet.
Konepeltiä en koittanut paikalleen, mutta keulapala ei sopinut alkuunkaan. Kaikki letkujen liitännät olivat monta senttiä liian korkealla (kumiletku taipuu kyllä, se ei ollut ongelma) ja se kumityyny keulan alapäässä ei sopinut koloonsa vaikka sääsi vastakappaleen niin ylös kuin mahdollista (tämä oli ongelma).
Comment
Comment