Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

bensa 2.8 vai 2.5 TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Oma kulkine 2.5 tdi V6 quattro -98 vei talvella seka-ajossa 10 pintaan. Tosin suht lyhyitä matkoja, matka-ajossa sitte 100kmh vauhdissa 7 - 7.5.
    Nyt kesärenkailla (245/40-18) matka-ajossa menee tuo sama kuin talvella, mutta ei kaupunki ajossa alle 9 pääse.
    Melko paljolta kuulostaa. Kaupunkiajossa en ole saanut yli 10l/100km menemään ellei mukaan lasketa "q-kelejä". Lähes aina kaupunkikulutus jää alle 9l, maantiellä 80-90km/h ajettaessa n. 6,5-7 ja 120/130km/h n. 7,3l/100km. Sekalainen pyörii 7.5l hujakoilla.
    Kaasujalka on sieltä raskaammasta päästä ja renkaat 235/40-18. Viimeisen 3tkm keskikulutus 7.2, tosin pääasiallisesti maantieajoa.

    Ainoat luotettavat JA "mukavat" koneet (edellisestä vuosituhannelta) konsernin sisällä taitavat olla nuo rivivitoset. Oma vaihtuu 3.0tdi:hin jahka hinnat putoavat järkevälle tasolle ja mikäli niissä ilmenee jotain tyyppivikaa niin siihen ei mene kauaa :)

    Comment


      #32
      No, omassa toki oman tekijänsä on ajetut 330tkm, jolla lienee jo jotain vaikutusta kulutukseen, tiedä sitten.
      Juuri vaihdoin autoon madallusjouset ja suunnattiin kaikki renkaat. Täytyy katsoa oliko suuntauksilla suurempaa vaikutusta.

      Comment


      • #33
        Jos retkahdat 2.8 30v koneeseen, niin ensiksi vaihda lambdat. Itsellä tippui kulutus n. 1,5l/100km. Voin muuten väittää, että vasen(kuskin) puoli on perseestä vaihtaa. Pulttipyssyllä ei pysty suoraan vetää(jarrutehostin) edessä, ja jos se on kiinni, niin se on tosiaan kiinni. Lokasuojassa on reikä, 21mm lenkki,helvetinmoinen jatkovarsi ja yritystä. Tunnissa ei autokorjaamo saanut sitä irti.Yrittivät veloittaa tunnin työn. Mistä? Maksoin 10? toisten kahvikassaan.

        Comment


        • #34
          no niin, C5 2.8 -98 quattro on alla. Vanha meni vaihdossa ja ei tarvinu kauaa kauppaa hieroa. Todella hyvä ajaa. 180 tkm mittarissa. Lamdat taitaa olla vaihdettu. rautajouset laitettu taakse ilmajousien sijasta, ja tasokorkeus varovalo tulee päälle ajossa (ainakin kun kuormaa päällä). muuta haittaa ei olekkaan. saako varoitusvalon pois toiminnasta jotenkin.
          Niin ja noi 19 vanteet lähtee vaihtoon jossain vaiheessa. on se hieno peli

          Comment


            #35


            Jos aletaan lipsumaan otsikon aiheesta.
            Ottaa seuraavan korimallin A6:sen, niin löylyä löytyy tarvittaessa yli 300/700 ja raapii vielä joka nurkasta.

            Alkuperäinen kirjoittaja Janek
            Samaa kokoluokkaa A6:n kanssa
            Ja 300:nen penari painii kyllä A4:sen kanssa samassa kokoluokassa.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja tomppa Näytä viesti
              no niin, C5 2.8 -98 quattro on alla.
              Siitä vaan varttitunnin päästä Nihtisillan ABC:lle esittelemään :)

              Comment


              • #37
                Jos aletaan lipsumaan otsikon aiheesta.
                Ottaa seuraavan korimallin A6:sen, niin löylyä löytyy tarvittaessa yli 300/700 ja raapii vielä joka nurkasta.
                Ja 300:nen penari painii kyllä A4:sen kanssa samassa kokoluokassa.
                Tottakai, ja kun aletaan oikein kunnolla ottamaan löylyä niin otetaan vaikka uusi RS6.

                Mähän en puhunut 300 sarjalaisesta vaan 500 sarjalaisesta
                Katselin eilen autowikistä mittoja, ja kyllä numerot tosiaan oli pienemmät e39:ssä kuin A6:ssa, ei kyllä tuntunut siltä kyseisiä autoja ajellessa, mutta se on kuitenkin samaa kokoluokkaa A6:sen kanssa.

                A6 on kyllä huomattavasti hienompi kuin moni bmw.

                Comment


                • #38
                  "no niin, C5 2.8 -98 quattro on alla..."

                  Onnea valinnalle! Toivon pitkiä ja huolettomia km.

                  Liity kerhoon, niin saat halvemmalla osia:)

                  Comment


                  • #39
                    autoon olen tyytyväinen, ja täytyypä tulla joskus sinne nihtisillalle näyttäytymään, tänään en kerinny. Ja täytyy myös liittyä kerhoon, kun kiireet hellittää. kiitos vielä mielipiteistä

                    Comment


                    • #40
                      Onnea audille!
                      Osia saa nopeammin ja jotakuinkin samaan hintaan tai halvemmalla muualta, et siinä mielessä ei kannata. Mutta muita jäsen etuja esim. ratajuttuja jos sellanen kiinnostaa.

                      Comment


                        #41
                        Talouden C5 S6 (V8) haukkaa maantiellä 12 ja lyhyessä kaupunkipyörityksessä 17. Ei siis mikään maailman taloudellisin mutta muuten erittäin miellyttävä peli.
                        *Ihan uteliaisuudesta; mitkä renkaat puheenjohtajalla on alla? Itellä kulutus samoissa lukemissa. Jussina oli tommonen 370km/sivu matkaa ja 11,7 kulutus/sivu josta motaria 135km/h tampere hyvinkää. ja muuten sitä satkua

                        Comment


                          #42
                          Kyllä siinä jotkut mustat ja pyöreet on :)

                          Eli äänekkäät ja uraherkät Bridgestonen Potenzat 235/40/18 jotka vanteiden mukana Saksasta tuli.

                          Comment


                            #43
                            Minä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt miten joku pääsee 1.8T:llä nuihin 7-8 litran kulutuslukemiin?
                            Oma käyttis 1.8T (sähkökaasu, haldexveto eli poikittaiskone) menee seiskan molemmin puolin maantiellä. 6.4 tai 6.3 taitaa olla pienin mitä ajotietokone on antanut maantiereissun päätteeksi. Se on pari desiä optimistinen, mutta siis alle seiskan varmasti. Korina Octavia 1U.

                            Comment


                            • #44
                              Vielä vähän OT, mutta tuohon 1.8Tq kulutukseen liittyen: omassa on ollut nyt ajotietokoneen mukaan matka-ajossa 7,0-7.3l/100km kulutuksia keskinopeudella 85-90km/h (todellinen kulutus n. 7.2-7.5l/100km)

                              Rengastus on 205/55R16 ja lambda vaihdettu keväällä, tankissa 98 okt bensaa. Ajotyyli on ollut ennakoiva ja rauhallinen. Jotenkin näyttää että tuo 105km/h mittarinopeus on se raja jonka jälkeen kulutus sitten alkaa nousta tuonne kasin paremmalle puolelle.

                              Comment


                                #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                No tuohon ei paljoa vaadita =D heh...
                                Montako 2,5 TDI konetta sulla on ollut ja minkä vuotisia? Itse olen ollut ko. koneeseen tyytyväinen, toivottavasti ei tarvitse muuttaa käsityksiä, kop, kop ;-).

                                Comment

                                Working...
                                X