Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rekisterinumero bongauksia

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Rekisterinumero bongauksia

Tänään näin Seinäjoen kohilla rekisterinumeron ***-100 ja ajattelin, että nyt voisin aloittaa rekisterinumeroiden bongauksen. No siinä sitten Koskenkorvan kohdalla näin talon pihassa auton jonka rekkari oli ***-101, eli hyvin alkoi sitten tämäkin kun heti sai kaksi alkuun.

Eli 100 lähdetään ja katsotaan kuinka pitkälle pääsee kun järjestyksessä yritetään. Ja vaikka bongaisi 103 ennen 102:sta niin sitä ei hyväksytä. On bongattava se 103 'uudestaan'. Näin itse meinaan tehdä.

Onko foorumilla muita henkilöitä jotka jo harrastavat tälläistä 'harrastusta'? Ja onko jotain muita ns. sääntöjä kenties?

Lisää haastetta, kun alottaa ykkösestä sadan sijaan...

Comment

Halpa ja hauska harrastus. Itse aloitin numerosta 1 ja nyt on haussa 144.

Meillä on ollut seuraavat säännöt:
      *Bongataan suomen rekisterissä olevia henkilö-, paketti-, kuorma- ja linja-autoja
      *Bongaukset kirjataan lokiin, johon tallennetaan aika, paikka, auton merkki ja koko tunnus

Ongelmana on usenkin tuon kirjainosan bongaus, on aika haastavaa hämärässä.

Yleensä jonkin numeron bongaamiseen saattaa kulua esim. kuukausi, mutta heti bongauksen jälkeen ko numeron näkee useita kertoja.

Comment

Itse olen aloittanut pari kuukautta sitten kyseisen touhun, mutta tosin ykkösestähän sitä on lähdettävä liikkeelle, tällä hetkellä metsästän numeroa 7... On se hankalaa kun pitää etsiä juuri suuruusjärjestyksessä, eniten on kyllä tullut vastaan autoja, joilla rekisterinumerona 1...

Comment

Lisää kierrettä rekkaribongaukseen saa, kun kerää vain Audeja ...

Comment

...niin ja ottaa "jokaisesta bongaamastaan kilvestä" valokuvan niin joku voi oikeastikki uskoa ja päästään täten seuraavaan numeroon...

Comment

Kappas, tätä näköjään harrastaa muutkin. Meillä oli aikoinaan pieni porukka Kuopiossa ketkä bongaili kilpailumielessä 1-99 rekkarit. Mulla ei tuo -99 riittänyt vaan ajattelin viedä homman loppuun saakka. Taidan olla tämän lajin "veteraani". Säännöissä oli juurikin aiemmin mainitut nuotit, eikä peräkärryjä tai ulkomaisia autoja laskettu.
              Aloitin bongailun ykkösestä keväällä vuonna -94 intissä ollessa ja saavutin viimeisen kilven -999 tammikuun 22. vuonnna 2004. =)
              Viimeksi muokannut JAP3; 3.7.2008, 11:24. Perustelu: Oli vuosiluku väärin. 10v tohon touhuun meni =)

Comment

Itse myös huvikseni bongailen, en kylläkään ole rekisteröitynyt virallisille sivuille ja tallenna bongauksia sinne.
                Myös Ahvenanmaan rekisterissä olevat autot hyväksytään.

Nroa 27 olen etsinyt pienen ikuisuuden...

Comment

Pitäisikö sitä vain alottaa itsekkin 1:stä.. Olen vain ajatellut että alle 100 ei oo kaikkia numeroita, mutta kyllä sitä taitaa olla kun ollaan päästy loppuun asti! :O

Comment

Ei, kun aloita nollasta ;)

Comment

Pannaanpas tämä tänne vaikka vanha onkin...
                      http://www.kilvet.com

Comment

Pistetäänpäs vähän muisteluita :).
                        En oikein jaksa syttyä tuosta pelkistetystä 1/100 --> bongailusta. Oma konsepti oli kouluaikana (-60-luvulla) seuraava:

- Mustapohjaisissa kilvissä oli joko 2 kirjainta ja 3 numeroa tai myöhemmin 3 kirjainta ja 2 numeroa.
                        - Kullakin kunnalla oli omat sarjat tyyliin MMM-1 -- 99. Kirjain-numerosarjoja myönnettiin tarpeen mukaan paikkakunnan koon perusteella. Ensimmäinen kirjain oli läänin tunnus, muut merkit olivat juoksevia. P oli perävaunujen tunnus.
                        - Käytössä olivat kirjaimet A, B, C, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, V, X, Y, Z ja numerot 1 - 99. A, B ja C (Hki), T ja E (Turun ja Porin lääni), G ja R (Kymen lääni), H ja I (Hämeen lääni), K (Kuopion lääni), L (Lapin lääni), M (Mikkelin lääni), O (Oulun lääni), S (Pohjois-Karjalan lääni), U ja Z (uudenmaan lääni).
                        - Kun auto vaihtoi lääniä, se piti rekisteröidä uudestaan. Samalla tunnus vaihtui.
                        - Oli helppoa seurata, missä kunnan / kaupungin rekisteritunnukset kulloinkin menivät. Myös tutut ulkopaikkakuntalaiset yhdistelmät selvisivät.
                        - Seurasin rekisteröinnin etenemistä ja merkitsin muistiin tunnukset sekä autonmerkit ja -mallit. Muutamista sarjoista tuli lähes kattavia.
                        - Myös auton, joka ei vaihtanut lääniä, ikä selvisi tunnuksista.
                        - Kun siirryttiin valkopohjaisiin kilpiin, jatkui entinen käytäntö vielä jonkin aikaa. Samalla tulivat käyttöön normaalia lyhyemmät laatat sellaisia vaativiin automalleihin.

Olin hirveän pettynyt, kun siirryttiin pois läänikohtaisista tunnuksista. Mielestäni se vei täysin pohjan rekkaribongaukselta, koska mitä mieltä on bongata rekkareita, joilla ei ole mitään viestiä?

Nykyisissä tunnuksissa on niissäkin tietysti oma logiikkansa, mutta siihen en ole sen kummemmin perehtynyt. Jos harrastaisin bongausta edelleen, seuraisin mieluummin kirjain- kuin numeroyhdistelmiä.
                        Viimeksi muokannut Quality; 4.7.2008, 08:46. Perustelu: Menivät vähän kymmenet ja sadat sekaisin :)

Comment

Pikkupoikana, siis tuolla Aimon vuosiluvuilla suunnilleen, oli tapana istua ruutuvihon kanssa kadun varteen. Oli tehty 10x10 ruudukko ja siihen piti ruksia kaikki numerot 01-99. Ajanvietettä sekin.

Comment

Tästä tais joskus olla jossain tiedotusvälineissäkin.
                            http://turunseudunrekisterikilpinume...oidenklubi.com

Käytännössähän numerot 1-9 on usein maksettuja erityiskilpiä. 2-numeroisia löytyy paljon jenkeistä ja muista lyhytkilpisistä.

Itse tuli 80-luvulla pitkillä automatkoilla bongattua ajankuluksi vastaantulevien ja edessä/takana/ohi menevien autojen rekkareita ilman sen kummempia systeemejä. Paperille vaan rekkari ja sen perään auton merkki (ja malli).

Comment

Juma, onko meitä hulluja muitakin? Aloitin muistaakseni kevättalvella 2002 ykkösestä ja nyt haetaan numeroa 853. Kohta se loppuu...

Comment

Pari vuotta sitten näin Levillä LEV-1 rekkarin eli nyt voin ettiä numero 2:sta. Eikös se oo sallittua? :)
                                Viimeksi muokannut Niso; 3.7.2008, 18:09.

Comment

Kai se on, eipä siinä mitään menetä, tän päivän saldo: 3kpl 1:siä! :D 1 numeroita löytyy mielestäni aivan liikaa, sais se 7 tulla jo :(

Comment

Viime syyskuussa aloitin ja nyt haussa numero 28. Kilometrejä tulee vuodessa kuitenkin noin 100 000 joten mahdollisuuksia on. Talvella tosin vastaantulijoista hieman hankalaa.

Comment

Puolenkymmentä vuotta sitten kaverin kanssa pidimme pienen skaban: minä bongasin numerot 1-100 ja kaveri 101-999, numerojärjestyksellä ei ollut väliä. Kun kaverilla oli kaikki kasassa, itseltäni puuttui muistaakseni 3 tai 4 numeroa. (ärrk!)
                                      Huomasin, että kisatessa ei väsy eikä turtumus juurikaan iske - ei kisasta siis haittaakaan tainnut olla ;)

Nykyisin ykkönen on ylikorostuneen yleinen ostorekkareiden takia, 2 ja 3 näyttäisivät olevan (mutua) harvinaisempia

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen
                                        Nroa 27 olen etsinyt pienen ikuisuuden...
                                        Minulla olisi sinulle bongattavaa...

Comment

Tätähän ei usko kukaan mutta bongasin sen puoli tuntia sen jälkeen kun kirjoitin tuon. Vanha lantikka tais olla.
                                          Notta kiitos tajouksesta ;)

Comment

Tuota pelailtiin joskus kaverien kanssa ja olen 1-999 mennyt kerran :) Meni kyllä monta vuotta sen saavuttamiseen. Vaikeusastetta lisää tietysti se jos ei asu vaikka Helsingin tai Turun ympäristössä, koska jostain kumman syystä nuo "vajaanumeroiset" on keskittynyt varsinkin stadin suuntaan...

Hauska juttu on se, että ettisin joskus numeroa 75 todella kauan ja nyt omistan xxx-75 rekisterinumeroisen auton :)

Minun rastiani helpotti se, että käyn aika paljon jenkkiautotapahtumissa pyörähtämässä. Siellä piisaa noita vajaanumeroisia.. :)
                                            Viimeksi muokannut Shakal; 4.7.2008, 07:06.

Comment

Tänään on hyvä ilta Helsingissä bongailla 1 - 99 -sarjan numeroita. Perinteiset Cruisingit kun on taas ja jenkkejä lienee liikenteessä ihan reippaasti.

Comment

wrc-1 oli salon torilla kruisailemassa keskiviikkona =)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Mä itte
                                                  Juma, onko meitä hulluja muitakin? Aloitin muistaakseni kevättalvella 2002 ykkösestä ja nyt haetaan numeroa 853. Kohta se loppuu...
                                                  Ja nyt se loppui. 30.6.2009 kello 16:53 bongattu punaisesta '85 -mallisesta Opel Corsa 1.2 S:stä numero 999 Porin Yrjönkadun ja Hallituskadun risteyksessä.

*phuuh* \o/
                                                  Viimeksi muokannut Lape; 30.6.2009, 18:29. Perustelu: Sekoilua

Comment

Ei tämä näemmä nopeaa touhua ole, varsinkin kun tulee oltua tien päällä aika vähän nykyään.

Vuosi sitten olin etsimässä nroa 27 ja nyt tarttis löytää 44.

Comment

Kuopiossa bongattu A8 Laakkoselle oli menossa. Rekkarihan oli AUD-1

Comment

Laakkonen vissiin kierrättää tuota rekkaria eri autoissa vuosien varrella? Eikös tuo pari vuotta sitten ollut siinä uudessa A4:ssa, vai muistanko väärin?

Comment

Audi A8 L 4.2 FSI V8 quattro, maahantuojan esittelyauto (VV-Auto Group Oy, Helsinki)
                                                          AUD-1 kilpi. Ilmeisesti kierrättävät joo.
                                                          Lähde -> http://kilvet.com

Comment

XO-1 , oli joku uusi/uudehko A8.

Comment

Working...
                                                            X