Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Osuva hinta-Audi A6 Avant 2.5TDI/AEL

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Osuva hinta-Audi A6 Avant 2.5TDI/AEL

    Tervehdys,
    Ajattelin kysäistä asiaan paremmin vihkiytyneiltä mikä olisi teidän mielestänne sopiva pyyntihinta nyt 284tkm ajetulle C4-koppaselle farkku A6:selle?
    Alla tosiaan uudet renkaat hyvillä vanteilla. Maalipinta ei ole enää priima. Tekniikka on kunnossa, ja jakopääremppakin juuri tehtynä.
    (alkuperäinen hintapyyntöni taitaa olla vähän yläkantissa, kun ei kovin moni ole selkeää ostohalukkuutta tai tarjousta antanut...)

    Myynti-ilmoitus
    Viimeksi muokannut Mason; 15.6.2008, 16:53. Perustelu: kirjoitusvirheen korjaus

    #2
    Hinta on sellainen asia, mikä on aina vaikee saada määriteltyä.
    Auto on jo toki 12v vanha, mutta ajettu normaalia vähemmän. Silti se 300tkm on aivan nurkilla. Varmasti kilsoja edessä vielä vaikka kuinka.

    Dieselin hinta ja lomakausi ei helpota myyntiä varmaan ollenkaan.

    Mutta remontit ei suoranaisesti nosta auton arvoa, lähinnä helpottavat myyntiä tuolla noin 8te hinnalla.

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta!
      Oli kyllä vähän samanlainen ajatus tästä tilanteesta. Ns. järkevän innan määritys on tosi vaikeaa, näin varsinkin kun on kyseessä oma kiintymyksen kohde :).

      Comment


        #4
        En usko että tuo pyynti kovin paljon pielessä on.

        Nimimerkki Kokemusta on... :)

        Comment


        • #5
          Suoraan kysymykseen suora vastaus, pyyntihinta 6800e, myyntihinta 6500e. (perustuu katsaukseen nettiauton vastaavista). Ja tämä hinta on siis sellainen jolla se menisi kaupaksi suht ripeästi, joku voi tuon 8ke maksaa jos on vuosi aikaa odottaa.

          Varusteita kattava lista mutta miten paljon ostaja antaa niille arvoa? ei ihmeitä. Toki jos ne saa muutamalla satasella niin se ollaan niistä valmiita maksamaan, mutta jos myyjä kuvittelee enemmän niin on väärässä. Kattava varustelu on enemmänkin myyntiä edistävä tekiä jolla erottuu muista ehdokeista. Ota vanteet pois ja laita peltiset tilalle, et häviä hinnassa mitään.

          edit. ja voisin kuvitella että tuollaista autoa haluava ottaa sen mieluummin automaattina, eli sekin miinusta kun ajatellaan myyntiä.

          http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1880187 tuossa hieman verrokkia minusta autosta joka on hinnoiteltu oikein. Hinta on kohdillaan, nyt se kaipaa vain sen yhden halukkaan...
          Viimeksi muokannut jjj84; 18.6.2008, 17:33.

          Comment


            #6
            jjj84: ei voi käyttää verrokkina tuota linkittämääsi.
            1) linkissä AAT kone eli 115hv ja Masonilla AEL 140hv
            2) linkissä automaattiloota ja Masonilla manuaali

            Minusta tuo 6500€ on kyllä aivan alakanttiin.

            Mason: pidä vain pyynti 8k€, koska vähän ajettu manuaali AEL koneinen on kuitenkin kestävä yhdistelmä. Itse en löytänyt nettiautosta ollenkaan verrokkia, jossa olis ollu AEL, manuaali ja ilmastointi. 1.9 koneisia on turha verrata ja AAT koneista myös.

            Comment


            • #7
              ja voisin kuvitella että tuollaista autoa haluava ottaa sen mieluummin automaattina, eli sekin miinusta kun ajatellaan myyntiä.
              Kyllä siinä taitaa tuon ikäisen auton kohdalla käydä juuri päin vastoin.

              Comment


              • #8
                Kyllä 90-luvun ja sitä vanhemmat automaatit on aika vaikeita saada kaupaksi.
                Kokemusta on kolmesta kappaleesta ihan lähimenneisyydestä.

                Comment


                • #9
                  Nämä 100/A6-Avantit on aika haluttuja autoja. Olen töissä Hyrylässä, aitiopaikalla ja näen mitkä autot menee nopeasti kaupaksi. Uudempi esim. 2,4 Avantti on huomattavasti vaikeampi myydä. Monien autojen myyntiaika on todellisuudessa erittäin pitkä, usein jopa yli vuoden eli kannattaa odottaa, kyllä niitä kyselijöitä tulee. Auton pitäisi olla täysin kunnossa, kun potentiaalinen ostaja tulee eli vaihda se lasi myös nyt.

                  Comment


                    #10
                    Omaa AEL/manuaali/avanttia en ehtinyt laittaa kuin foorumille myyntiin. Oli myynnissä viikonlopun ja meni. Automaatti on tosiaan iso miinus tuon ikäisessä autossa(audissa), koska kestävyyden suhteen eivät ole kovin häävissä maineessa. Rikkoontuneen korjaaminen on vaikeaa/mahdotonta ja vaihtolaatikko on kallis.

                    Comment


                      #11
                      Tuo lienee C4-kopalla? Kävin juuri aamulla kyselemässä tuulilasin hintaa.
                      Lasi + liimat 270,- ja siihen alkuperäinen tiiviste 25,- (johan se kerkisikin olla melkeen 2 vuotta ehjä...)

                      Eli käytännössä 300:n remppa, jota ei ehkä saa myyntihinnassa takaisin, mutta helpottaa varmasti myyntiä.
                      Vanhassa lasissa on yleensä jo muutakin vikaa, naarmuja tms, joten uusi lasi kehiin vaan.

                      Comment


                      • #12
                        jjj84: ei voi käyttää verrokkina tuota linkittämääsi.
                        1) linkissä AAT kone eli 115hv ja Masonilla AEL 140hv
                        2) linkissä automaattiloota ja Masonilla manuaali

                        Minusta tuo 6500€ on kyllä aivan alakanttiin.
                        Joo tuota koneasiaa näin asiaan perehtymättömänä en huomioinut.

                        Laatikkoasia on tosi kyllä, eli automaatti on varmasti vikaherkempi mutta ehkä se on vain minun ajatusmaailmani mutta kuvittelisin että tuollaista 300tkm ajettua farkkuaudia halajaa enemmänkin joku vanhemman sukupolven herrashenkilö joka kaipaa automaatin vaivattomuutta. Eli tuohon perustuen manuaalin haluavia olisi huomattavasti pienempi osuus.

                        No jos koneen ansiosta uusi myyntihinta: 7100e :) Tosiaan jos aikaa on odottaa vuosikaupalla niin varmasti saa isot rahat, mutta itse ainakin jos laitan auton myyntiin niin haluan että se katoaa pihasta kk sisään.

                        Comment


                          #13
                          Ei perhana 300tkm ajettua diisseliautomaattia kiitos. Tosi iso miinus.
                          Laatikko toimiessaan on kyllä hieno, mutta ongelmien sattuessa iso riesa.
                          ja kun siihen rullaat 100tkm lisää niin onnea automaattilaatikkoisen kauppamisessa. Manuaalin vielä saa menemään.
                          Tuossa taitaa olla se kestävämpi loota. Eikös 5v:t ollu niitä heikkoja manuaaleissa?

                          Vaikka mulla onkin 1.9tdi niin mulla on 360tkm ajettu tippiloota tuossa. Aiemmat audit oli automaatteja myös. Mikään näistä ei ole ollut ongelmaton. Vääntö tappaa tai jotain.

                          Joillei ole kallein niin menee kyllä ajan kanssa kaupaksi. Hintaa kannattaa myös katsoa toisesta näkökulmasta. 7999,- menee monasti helpommin kaupaksi kuin 8000,-

                          Comment


                          • #14
                            Kyllähän tässä kannattaa tosiaan tarkastella asioita monesta vinkkelistä.
                            Tässä minun hopassani on tosiaan tuo 6-vaihteinen laatikko. Vanhempi 5-vaihteinen ei kuuleman mukaan oikein kestä noita tehokkaamman version momentteja, varsinkaan jos innostuu lastuttamaan (oma on kyllä ihan vakio 103kW).
                            En millään muotoa ymmärrä kommentteja, etteikö varusteilla olisi minkäänlaista merkitys hinnan määrityksessä...sama logiikka uutta ostaessakin, kenties?
                            Otin otannan toteutuneista kirjatuista kaupoista tämän vuoden alusta vuosimallin -96 A6 Audeista: Hintahaitari ~300tkm ajetuista oli 7900-11500€, eikä kaikissa ollut edes AEL-motti. Suurin osa lienee autoliikkeestä myytyjä....joka ei tunnetusti hintaa laske.
                            No, auto tulee ensi viikon puolessa välissä pois maalarilta. Halukkaat saa tulla rengasta potkimaan ;)

                            Hyvää Juhannusta Audimiehille ja -naisille!

                            Comment


                              #15
                              Otin otannan toteutuneista kirjatuista kaupoista
                              Ainakin viimeksi kun tuota nettiautossa kokeilin niin en saanut todenmukaista listaa vaan siinä näkyi myös vanhentuneet ilmoitukset pyyntihintoineen, hyöty tasan nolla.

                              Comment


                              • #16
                                Ei saakkaan ottaa "tarkka haku" ja sieltä "myyty".
                                Pitää kirjautua sisälle, niin ylös tulee "ajoneuvohintatilasto". Siinä ei näy myymättömät.

                                Comment


                                • #17
                                  Hintatilastossa näkyy vain myyntihinta jos se on erikseen ilmoitettu, muussa tapauksessa tapauksessa näkyy pyyntihinta. Eli hintatilasto on aika, sanoisinko turha.

                                  Jos tuo otsikon auton tungettaisiin greyhenin hinnoittelujärjestelmään niin hyvä jos 6 alkavaan lukuun päästää. Greyhenin hinnat sitten taas perustuu "oikeiden" autoliikkeiden hintoihin.

                                  n millään muotoa ymmärrä kommentteja, etteikö varusteilla olisi minkäänlaista merkitys hinnan määrityksessä...sama logiikka uutta ostaessakin, kenties?
                                  Greyhen huomioi varusteet kun ne napsii järjestelmään sisään, myyntihinta nousee joillakin satasilla vaikka sinne tunkisi mitä. Varusteet maksavat auton ensiostajalle omaisuuden, rahojaan niistä ei saa koskaan takaisin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Pitää kirjautua sisälle, niin ylös tulee "ajoneuvohintatilasto". Siinä ei näy myymättömät.
                                    Kyllä, juuri noin tein ja siellä näkyy esim kaverini 1999 Transporter useaan kertaan, eikä ole vieläkään myyty.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sitten kaverisi on merkannut sen myydyksi ja laittanut myyntihinnan vielä siihen.
                                      Eihän noihin tilastoihin voi oikein millään luottaa. Vielä kun ei tiedä autojen kunnosta yhtään mitään, ja lisäksi niitä ei saa enää avattua nähdäkseen varusteet ym.

                                      Comment


                                        #20
                                        Sitten kaverisi on merkannut sen myydyksi ja laittanut myyntihinnan vielä siihen.
                                        Ei kun minä hoidin myyntiä ja kyseiset ilmoitukset näkyvät myös minun profiilissani kohdassa "ei myynnissä". Raportoin tuosta myös ylläpidolle keväällä mutta mitään vastausta en saanut. Olisi todellakin mukava saada tietää ihan toteutuneita hintoja.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Enpä ole hoksannut itse moista, tuohan on aivan perc:stä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minun mielestäni ei tuo hinta ole pielessä, sehän on kumminkin aikalailla yksilöstä kiinni. Tuo kumminkin hyvillä varusteilla + maalarin jälkeen siisti.

                                            Ite yritin viimekesän tuskaisesti myydä edellistä, elokuu kun koitti niin meni heti. Harvaa kiinnostaa näköjään auton vaihto/osto kesälomilla.sinänsä ihme, kun lomilla olis aikaa....

                                            Hyvää juhannusta kaikille!

                                            Comment


                                            • #23
                                              En millään muotoa ymmärrä kommentteja, etteikö varusteilla olisi minkäänlaista merkitys hinnan määrityksessä
                                              Onhan niillä -myyjälle. Ostaja ei lisävarusteista yleensä halua maksaa sitä, mitä ne maksaisivat erikseen. Viime vuonna möin volkkaria todella laadukkailla varusteilla (vanteita, valoja, istuimia jne.) ja pistin hinnan realistisesti yläkanttiin. Ketään ei kiinnostanut. Hiljalleen laskin hintaa ja riisuin samalla varusteita, kunnes auto lopulta meni kaupaksi.
                                              Möin riisumani varusteet erikseen ja sain niistä saman verran rahaa kuin mitä isomman pyyntihinan ja myyntihinnan erotus oli. Toki, kaikkia varusteita ei myytäväksi irti saa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                6-v manuaali on viitosdieselin perässä pelkkää plussaa. Kun tuollaiselle autolle löytyy sopiva ostaja niin siinä ei ykkössatasilla ole hinnassa väliä. Kannattaa pitää autonmyynnistä ääntä lähipiirissä ja myös "yllättävissäkin" paikoissa. Myös sanomalehti voi olla se oikea myyntikanava joillekin automalleille. Nykyisissä tuontiautobuumin ja veromuutoksen jälkimainingeissa on kärsivällisyys autonmyynnissä enemmän kuin tarpeen.

                                                Vaikka itsekin tunnen VAG tekniikkaa suht paljon en mielelläni ostaisi automaattilaatikkoista konsernin tekelettä. Mersussa taasen ei ajomäärällä ole mitään väliä, automaattilaatikko on ainoa oikea valinta.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Hyvin varustettu auto on yleensä helpompi myytävä, kuin perusvarusteinen karvalakkimalli. Edellyttäen pyyntihinnan olevan järkevällä tasolla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aivan, mutta jos on hiljan varustellut auton ja uskoo saavansa varusteiden hinnan auton myynnin yhteydessä takaisin, ei onnistu.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kukas nyt käytetystä tavarasta koskaa täyttä hintaa maksaisi?
                                                      Ja makuja on niin monia. Jälkiasenteiset lisävarusteet voi jopa vaikeuttaa myyntiä.

                                                      Itse ainakin laitan hakuihin suoraan ne varusteet mitä haluan, eli jos autossa on ilmastointi eikä muuta ja toisessa on kaikki varusteet niin toki varusteet kiinnostaa, mutta jos haluan vain sen ilmastoinnin niin hinta ja kunto ratkasee.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Varusteista vielä, noita aluvanteita ja renkaita en laske jälkiasennusvarusteiksi ,vaikka en aio niistä ilmaiseksi luopuakaan. Muut autossa olevat varusteet on alkuperäisasennuksia.
                                                        Teidän kommenttinne lienevät kuitenkin yleisellä tasolla olevia kommentteja, joten jätän ne omaan arvoonsa.
                                                        Olen tosi aktiivisesti yrittänyt löytää myynnissä olevia vastaavanlaisia autoja täällä Suomen maalla, mutta ei ole tärpännyt. Yksi ihmeellinen vm. -96 A6 sedan-versio löytyi, jossa oli ainakin myyntitekstin perusteella 2.5l TDI....V6. Joko myynti-ilmoituksessa oli virhe, tai sitten on Saksan poika laittanut V6-kiukaan vaihtokoneena. Noinkohna muuten sopisi kiinni C4-koppaseen? On kai niitä laitettu kiinni, mutta minä en vaan asiasta tiedä. En kyllä vaihtaisi V6:sta luotettavamman rivi vitosen tilalle!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Eiköhän se V6 kiulu mene tuohon koppaan kun niitä on jopa A4:ssä, ja lisäksi noissa C4-kopissa on veekaseja kiinni myös.

                                                          Itsekin bongasin moisen Avantin Nettiautosta, siinä taisi olla rullanokkainen 180hv.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Preferenssinä:

                                                            Ostin muutama kk sitten suht vastaavan Audin. Hinta oli n. 7k euroa. Tekniikka oli hyvin huollettua ja kunnossa, kuitteja oli paljon. Autoon oli Suomeen tuotaessa asennettu Webasto kaukosäädöllä. Penkit ovat alkuperäiset kangaspäällysteiset. Kuskinpenkin selkänojan sivussa on kangas kulunut puhki. Kilometrit olivat n. 360 tkm. Tuulilasi oli vasta uusittu, mutta mennyt saman tein uudestaan rikki ja sen joutuu vaihtamaan seuraavaan katsastukseen. Remmin vaihdosta oli n.45 tkm. Sähkölasit tässä on myös takana, mutta ei kaukosäätöä keskuslukituksessa (hommasin jälkiasennusvärkin). Vetokoukku on Suomessa asennettu ja kiinteä. Kahdet hyvät renkaat tuli mukaan (molemmat Audin aluvanteilla). Auto oli maalattu Suomeen tuotaessa, mutta maalipinta ehtinyt jo vähän kärsiä eli pientä laittoa tarvii (kiveniskemiä). Ne alemmat ovilistat pitää myös uusia. Mistä muuten hommasit ne omaasi?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X