Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT quattro vm-00-04. MK1.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT quattro vm-00-04. MK1.

    Koneena olisi tuo 225hv.

    Olisiko tuo hyvä ostos?
    Tietenkin hiukan puolueellinen foorumi kysyä :)

    Lastu tässä yksilössä on jota olen katsellut, ei varmaan pitäisi olla mitään ongelmia talvella?

    Mittarit noista kuulemma hajoilee pakkasilla?
    Mihin hintaa tuollasen uuden mittariston nykyään saa?

    Jos omistajat voisivat kertoa risuja ja ruusuja,niin olisin kiitollinen.
    Ja sen,että mitä kannattaa tarkemmin autosta syynätä,kun sitä menee koeajamaan?

    Kiitos.

  • #2
    Pekka pirulauta :D Siirryt japseista sit Vagineisiin :)

    Itellä on TTq 225hp versio, tosin 2000 vuosimallinen kikotin. Ihan kiva lelu se on, tehoa tosiaan vaan alkaa jo tarvimaan lisää ja turbokittejä olen jo miettinyt tuohon joita löytyy kyllä jos paalua löytyy.

    Jos täysin vakio alusta on niin radalla huomaat aliohjautuvuutta, mutta sen saa korjattua jäykemmillä kallistuksen vakaajilla (samalla tietenkin paremmat puslat väliin), sen jälkeen tietysti nelivedolle pientä päivitystä haldex performance mokkulalla niin saa vedon tasapainotettua paremmin kaikille renkaille ja talvella ilo on ylimmillään.

    Talvella se on tosi jännä peli ajaa, kun on hiukkasen normaalia lyhempi auto kuin normaalit neliveto audit ja volokkarit. Ei ole niin rauhallinen meno kun kikkailee.

    Mittaristoissa tosiaankin on probleemaa, mutta siihen ei välttämättä tuo pakkanen ole mitenkään kytköksissä. Itsellä ei vielä ole kuollut oma mittaristo (kop kop), mutta kyllä niitä on aika reippaasti mennyt. Koko mittariston hinta on siinä 900euron tienoilla, mutta muistaakseni täällä pyörii yksi tyyppi joka osaa/pystyy korjaamaankin niitä.

    Koeajolla kannattaa ajaa jossain monttusella tiellä niin kuulet kuinka alusta kolisee. Koiranluut ja nuo kallistuksenvakaajan puslat pettää ensimmäisenä ja tämän jälkeen alapallot alkaa väljistymään. Tuo ei kuitenkaan niin äärettömän kallis remontti ole, etteikö autoa kannattais ostaa.

    Harmi, kun joudun jättämään TT:n tänne kesälomaksi kun ollaan passatilla tulossa sinne päin juhannuksen tienoilla, muuten olisin voinut vielä ajattaa tuon oman auton sulla ihan vain että saat tuntumaa ajosta, kun on tuota kulma-ajo-ominaisuutta hieman paranneltu.

    Nyt tuo on tosi kiva ajaa

    (tosin tällä hetkellä haldexissa on ongelmia kun sieltä on pumppu paskana)

    Comment


    • #3
      Mulla ainakaan ei ole ollut mitään mittari ongelmia, ja on myös tuo 00 ikäluokan auto! eikä kyllä muitakaan propleemia..... sattuiko sitten olemaan maanantai versio=?

      Comment


      • #4
        Mullakin -00 ja mittaristo toiminut hyvin. Tosin varamittaristo löytyy jo hyllystä :) Ovien mikrokytkimissä on jonkun verran joillakin ollut ongelmaa, eli esim. ikkuna ei välttämättä mene täysin kiinni kun oven sulkee.

        Comment


        • #5
          Olisit nyt Jyri vähän kehunut omaa laitettas :-). Pekka on kans vähän enemmän rakentelevaa tyyppiä niin varmasti jos pekka tuon ostaa niin nähdään pientä projektiakin tuon ympärillä

          Jyrin projektista on kyllä tullut varsin komea peli.

          Comment


          • #6
            Mutta Arihan se täällä :)

            Pitää vaan saada tuo oma S14:n ensin taipaleelle,niin sitten voi tosissaan alkaa miettimään TT:tä.

            Miten on noihin varaosa saanti pitääkö aina mennä "marmorille"?
            Vai löytyykö paikallisesta varaosa liikkeestä?

            Comment


            • #7
              meinaa aika herkästi marmorillakin menemään saksan tilaukseen jotkut osat. ruotsin puolelta varastosta löytyy aika hyvin. ihme kyllä hyllystäkin voi jotain vähän enemmän menevää ja pikkuhilua löytyä vaikka osa olisikin vain 8N alkuinen. hintaa niillä ei onneksi aivan kohtuuttomasti aina ole.

              oma on hankittu pari viikkoa sitten ja ihan ainoaksi käyttöautoksi. tosin nyt on seissyt pajalla kohta viikon kun säädän ovia, puran/kasaan sisustaa, vaihtelen osia ja tarkistelen autoa tarkemmin. jakopääremppa olisi kanssa lauantaina tehtävä. muutama häiritsevä seikka on löytynyt mihin joku auton pitempään omistanut voisi auttaa löytämään ratkaisua.

              eli takaa kuuluu ajossa räminää/natinaa. kuulostaa ihan kuin olisi joku verhoilusta tuleva. sen verran olen jo etsinyt että takapenkin istuinosa on melko löyhästi kiinni toisesta päästä, siitä se ei kuitenkaan tule. hattuhylly natisee ja kitisee käsitellessä kauheasti, mutta ääni kuuluu vaikka se olisi tavaratilassa kassien päällä irtaallaankin. yksi mitä epäilen myös on tuo oikeassa takaverhouksessa oleva ensiapulaukun kotelo. se ei kauhean hyvin näyttänyt olevan kiinni ainakaan omassa.

              melkolailla hyvän tuntuinen vehje tuntuu muuten olevan (paitsi concert 1), hienointa on että sillä on tosi mukava matkustaa ja tehoa on sen verran paljon jo vakiona että kiihtyvyys on aika reippaan oloinen vielä kutosvaihteellakin. ajoasennosta ja pienistä ikkunoista johtuen kulmien hahmottaminen edessä on aika vaikeaa vielä. ilmastointi on hytin kokoon nähden melkein liiankin tehokas.


              Edit: räminän lähde löytyi jo, oli ensiapulaukkukotelo vähän huonosti kiinni, nyt on paremmin kiinni ja hiljaista on =)
              Viimeksi muokannut LauriJT; 14.6.2008, 22:24.

              Comment


              • #8
                Mullakin on tt toimunut nyt 1,5v ainoana käyttöautona ja suupielet korvissa saa vieläkin ajella. (Tosin nyt taitaa joutua pikkuhiljaa ruveta luopumaan autosta) :( . Rakentelukohteena ihan kiva: palikkaa löytyy joka lähtöön ja hinnatkin alkaa olemaan suht. inhimistisellä tasolla. Tosin kaikki omat ja naapurin rahat tuohon kyllä saa menemään tarvittaessa.
                Nuo Arin mainitsemat alustan ja haldexin päivitykset olisi kyllä aika must jos meinaa esim. radalla käydä kovemmin tykittelemässä. Voimaakin tuohon pikkuiseen 1.8t:hen saa tarvittaessa ihan kohtalaisen mukavasti.
                Talviautonahan tt on aivan loistava. Pikku koppi lämpenee nopeasti ja quattrolla on kiva leikkiä, eikä tarvitse jäädä valoihin sutimaan. Tosin tuo HPC varmasti kasvattaa hupia ainakin potenssiin 10.
                Kaikenkaikkiaan loistava auto (vaikka itse sanonkin.) Jos tilaa ei kauheasti tarvitse, en keksi mitään syytä miksi ei pitäisi tt:tä varteenotettavana vaihtoehtona. Ja kyllähän tuollakin tarvittaessa 5-6 ihmistä lyhyen matkan siirtää (kokeiltu on:).

                Comment

                Working...
                X