Harkinnassa olisi laittaa uusi Audi A3 Sportback 1.4TFSI tilaukseen, mutta muutama kysymys olisi teille kaikille Audeista ja varsinkin tuosta A3:sta enemmän tietäville.
Koeajossa tuo A3 tuntui erittäin laadukkaalta ja mahtavalta ajettavalta. Alusta ja ohjaus toimii kuin ajatus. Kävin ajamassa sekä vakio- että urheilualustalla ja kyllähän tuo urheilualusta tuntui tasaisella mutkatiellä vielä huomattavasti paremmalta. Muutama kysymys siis tuosta sporttialustasta:
- Kuinkahan tuo sporttialusta mahtaa toimia talvella kun kaikki paikat kaupungissa (ainakin täällä savossa päin) on täynnä "nimismiehen kiharoita"? Tippuuko paikat hampaista ja meneekö tärinään hermot?
- Ajattelin myös pitää vakio rengaskoon (205/55R16) myös sporttialustan kanssa jos se tulisi raksittua tilaukseen. Toimiiko tuo vakio rengaskoko sporttialustan kanssa yhteen vai meneekö silloin alustaan laitetut rahat hukkaan?
Ainoa varsinainen moite koko autossa (tai ainakin koeajoautoissa) oli aivan järkyttävä rengasmeteli. Saksan sileillä teillä kun viikon verran viime kesänä ajeltiin samanmoisella A3:lla niin melua ei ollut juuri nimeksikään, mutta Suomen karkeat tiet tuntuu olevan A3:lle myrkkyä. Koeajoautoissa oli tietysti jotkin Pirellin W/Z-nopeusluokan renkaat, jotka ei melua varmasti ainakaan hiljennä.
- Eli arvoisat uusikorisen A3:n omistajat: saako oikeilla rengasvalinnoilla (205/55R16 ja T tai H nopeusluokka) jyrinää yhtään hiljennettyä? Motarinopeuksilla tuntui, että pelkääjän paikalla istuvallekin pitää huutaa. Koeajoautoissa melu oli niin kamalaa, että en ole varma pystyisinkö sen kanssa elämään. Jos sitä edes vähän saisi pienennettyä niin se varmaan olisi jo siedettävällä tasolla. Sanokaa nyt, että se johtui vain renkaista ja karkeista kevät-teistä ja kyllä se siitä kun vaihtaa pehmeämmät renkaat ja kesän lämpö tasoittaa tiet... :-) Auto oli muilta osin niin pirun hyvän tuntuinen, että ei haluaisi jättää tilausta tekemättä pelkän rengasmelun takia. Auttakkee...
Koeajossa tuo A3 tuntui erittäin laadukkaalta ja mahtavalta ajettavalta. Alusta ja ohjaus toimii kuin ajatus. Kävin ajamassa sekä vakio- että urheilualustalla ja kyllähän tuo urheilualusta tuntui tasaisella mutkatiellä vielä huomattavasti paremmalta. Muutama kysymys siis tuosta sporttialustasta:
- Kuinkahan tuo sporttialusta mahtaa toimia talvella kun kaikki paikat kaupungissa (ainakin täällä savossa päin) on täynnä "nimismiehen kiharoita"? Tippuuko paikat hampaista ja meneekö tärinään hermot?
- Ajattelin myös pitää vakio rengaskoon (205/55R16) myös sporttialustan kanssa jos se tulisi raksittua tilaukseen. Toimiiko tuo vakio rengaskoko sporttialustan kanssa yhteen vai meneekö silloin alustaan laitetut rahat hukkaan?
Ainoa varsinainen moite koko autossa (tai ainakin koeajoautoissa) oli aivan järkyttävä rengasmeteli. Saksan sileillä teillä kun viikon verran viime kesänä ajeltiin samanmoisella A3:lla niin melua ei ollut juuri nimeksikään, mutta Suomen karkeat tiet tuntuu olevan A3:lle myrkkyä. Koeajoautoissa oli tietysti jotkin Pirellin W/Z-nopeusluokan renkaat, jotka ei melua varmasti ainakaan hiljennä.
- Eli arvoisat uusikorisen A3:n omistajat: saako oikeilla rengasvalinnoilla (205/55R16 ja T tai H nopeusluokka) jyrinää yhtään hiljennettyä? Motarinopeuksilla tuntui, että pelkääjän paikalla istuvallekin pitää huutaa. Koeajoautoissa melu oli niin kamalaa, että en ole varma pystyisinkö sen kanssa elämään. Jos sitä edes vähän saisi pienennettyä niin se varmaan olisi jo siedettävällä tasolla. Sanokaa nyt, että se johtui vain renkaista ja karkeista kevät-teistä ja kyllä se siitä kun vaihtaa pehmeämmät renkaat ja kesän lämpö tasoittaa tiet... :-) Auto oli muilta osin niin pirun hyvän tuntuinen, että ei haluaisi jättää tilausta tekemättä pelkän rengasmelun takia. Auttakkee...
Comment