Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Sportback:ia ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Laatikko on kuivakytkinmalli, joten huolto-ohjelmassa vaihdettavia nesteitä siellä ei ole. Kestävyys vaihtelee kovasti riippuen edellisten omistajien ajotavoista. Omalla on nyt menty yli 180tkm, eikä laatikkoa ole tietääkseni koskaan avattu. Kytkimet luonnollisesti kuluu ja menee jossain kohti vaihtoon ja mekatroniikka saattaa joissain yksilöissä alkaa jumitella ja vaatia korjausta, mutta kaksoiskytkinvaihteistojen alkuvuosien laajuista hajoamisepidemiaa näissä ei enää esiinny.

    Muita juttuja mallista löytyy laajalti tästä ketjusta.

    Comment


      #92
      A3 8v 2.0tfsi quattro kulutus

      Paljonkohan tällänen bensa neliveto kuluttaa ajolla kaupungissa? Pidempiä matkoja tulee tehtyä vähän harvemmin. Nykyinen a3 8v etuveto bensa vie kaupungissa noin 6-7L/100. Myönnettäköön että raskas kaasujalka ?. Maantiellä 4.6-5.6L/100 jälleen kaasujalasta riippuen. Kiinnostelis tollanen neliveto hieman...
      Viimeksi muokannut Killeri; 2.6.2023, 10:25. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

      Comment


        #93
        Puolisen litraa tapaa haldex tehdä lisää verrattuna vastaavaan etuvetoon.

        Comment


        • #94
          2004 Audi A3 3.2 Quattroa ostamassa

          Tuollainen polttelis, ja olis sitä tarkoitus mennä huomenna katsomaan useamman sadan kilometrin päähän. Reilu 200tkm on mittarissa, ja ketju pitäis olla vaihdettu. Olisko jotain vinkkejä DSG/Haldex testailuun? Ilmeisesti VCDS:llä kannattaa jotenkin katsoa ketjun venymä (ihan varmuuden vuoksi)? Eli jos tuolla läppärillä on jotain hyviä tarkastuskohteita, niin voisko saada niihin lyhyet ja mahdollisimman selkeät ohjeet, ettei tarvi ihmetellä sen läppärin kans kovin kauaa (siinä on vähän kiire, että kerkeää tarvittaessa junalla kotiin). Entä mitä asioita koeajolla, muutakuin hidasta ja räväkkää ajoa, tasakaasulla ja kiihdyttelyä, kaikilla vaihkepin asennoilla ja rattiläpsyillä. Tuo nelivedon testaaminen näin kesällä tietty aika hankalaa.

          Comment


            #95
            Nämä arvot katselin 2007 TT:n 3,2 koneesta. Vaihteluväli tuolle 2004 koneelle kannattaa varmistaa.


            • The timing chains values in blocks 90,91, 208 & 209 must always be read when the engine is warm. Measurements must always be taken at a minimum of about 60°C operating/oil temperature or higher, otherwise the cam adjustment is not yet fully active.

            • Measurements are always taken at idle

            Comment


              #96
              VCDS output testillä saa haldexin lukittua kiinni, voi vaikka jossain soratiellä tai hiekkaparkissa koittaa paikaltaan luistonesto pois kytkettynä ampua pari autonmittaa liikkeelle, eron kyllä huomaa ja voi sitten vaikka jäljistä tarkistaa ruopiiko takapyörät mukana.

              Comment

              Working...
              X