Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Opel Record Viperin tekniikalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Opel Record Viperin tekniikalla

    Oli kyllä lohduttavaa nähdä että "isossa maailmassa" virittäminen vielä onnistuu.

    Hieman piti ensin hieraista silmiä kun näin speksilapun. :)

    http://valitalo.org/files/sekalaista/opelrecord.jpg
    http://valitalo.org/files/sekalaista/opelrecord2.jpg
    http://valitalo.org/files/sekalaista/opelrecord3.jpg
    http://valitalo.org/files/sekalaista/opelrecord4.jpg
    http://valitalo.org/files/sekalaista/opelrecord5.jpg

    Jos olisi ylimääräistä hilloa tarpeeksi niin tuon voisi tuoda suomeen vain AKEn kiusaksi :)

  • #2
    98000 eurolla siitä saa omistaja aika kivan nousun kun ei viperikään maksa edes puolia tuosta :)

    Comment


    • #3
      Eipä ihme, että maksaa, kun kaksi autoa pitää ostaa, että saa yhden laitettua.

      Comment


      • #4
        Olis tehny vähän hillitymmät lokasuojan levitykset ja jotkut tavallisemmat vanteet, niin olis ollu enempi sleeper -henkeä.. Muuten kyllä asiallinen swappi :-)

        Comment


        • #5
          Jari, tuskin saksassa maksaa vanha opel juuri mitään ;)

          Comment


            #6
            Noi imusarjoihin tulevat haitariputket kyllä pilaa vähän fiilistä. Härski laite.

            Comment


            • #7
              Toi on varmaan melkonen helvetinkone..

              Comment


              • #8
                Siinä on ollut aiemmin vapaavirtausfiltterit suoraan kiinni kaasuläpissä, mutta taisivat ottaa liikaa kuumaa ilmaa kun nuo (rumat) putket on laitettu.

                Comment


                • #9
                  Voi äiti että olisin tuollaisen tuolla Germaaniassa asuessani halunnut.
                  Siinä olisi kaikki pikkujohtajat M bemuissa ja AMG:n konttoreissa saaneet kuukausien impotenssin kun vanhalla Adamilla olis vilkuttanut pitkillä tilaa ladulle XXL-nopeusluokassa =)

                  Comment


                    #10
                    Asiallinen peli kyllä, mutta eihän tuossa nyt kuitenkaan mitenkään paljon tuota voimaa ole. Sen verran on nykypäivänä suomessakin viritys harrastus edennyt, että kyllä lähes joka pitäjästä löytyy vehkeitä, millä tuolle takavaloja näyttäis.

                    Comment


                    • #11
                      Eipä tuo tosiaan ole mahdottoman tehokas (oikeastaan aika onneton kokoon nähden), mutta kyllä se kahdeksanlitrainen V10 konepellin alla aina hätkäyttää.

                      Turbot kylkeen niin johan alkaa tehojakin olemaan ;)
                      Viimeksi muokannut okkim; 18.4.2008, 07:33. Perustelu: konetta stroukattu ,-)

                      Comment


                      • #12
                        ipä tuo tosiaan ole mahdottoman tehokas, mutta kyllä se seitsemänlitrainen V10 konepellin alla aina hätkäyttää.
                        Taitaa olla 8 litrainen tuo viperin kone ja uudemmissa vielä isompi...:)

                        Comment


                        • #13
                          Tuo on kuin Sutii-Oppeli jossa hieman isompi vapari. Hyvää slipperiainesta. Toni jo kertoikin kaapin paikan havainnot.

                          Viperistä tulee mieleen Saksan videot jossa Audilla mennään maaliin varttimailiilla ennen Viperiä. http://www.youtube.com/watch?v=b7HmVc9PUTE
                          - kävikö vain 3:lla ?
                          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 18.4.2008, 06:30.

                          Comment


                          • #14
                            Tässä on hyrskyttimet kyljessä, ja kaapin paikkakin alkaa taas löytymään ;)

                            http://www.youtube.com/watch?v=yBEeo...eature=related

                            Comment


                            • #15
                              Vaikka tuo hieno onkin, on se kuitenkin vain ooppeli ;)
                              Weineckin Cobralla sen sijaan voisi jo vilkutella valoja vaikka Veyronille. Ja löytyy jopa mobilesta muutama myynnistä: http://lyhytlinkki.net/?t7djgg7y
                              http://www.youtube.com/watch?v=cDE2jqyFmNA
                              http://www.pistonheads.com/gassing/t...?f=23&t=300660
                              Taitaapi olla kanssa made in germany

                              Comment


                              • #16
                                Ihan kiva kopra, tosin milläs tuo teho saadaan tienpintaan. Ei siis vertailla mihinkää Veyroniin kuitenkaan tuota vaikken kumpaakaa ole ajanut.

                                Mikroautot erikseen.

                                Onhan se jonkinmoinen saavutus saada tollanen Oopel liikahtamaan tai edes mahdutettua tollanen kone tuonne noukalle. Mitenkähän tuon ajettavuuden kanssa on. Ei taida olla opelin korissa enään alkuperästä kuin ulkomuoto :)

                                Comment


                                • #17
                                  Vaikka tuo hieno onkin, on se kuitenkin vain ooppeli ;)
                                  Tulihan se sieltä...

                                  Hemmetin siisti Opel, olisi kiva tietää enemmänkin tuon teknisistä ratkaisuista.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Melkeinpä sanoisin, että pre-80-lukulaiset ooppelit eivät ole vain oooppeleita.

                                    Comment


                                    • #19
                                      pre-80-lukulaiset ooppelit eivät ole vain oooppeleita.
                                      Sinä sen sanoit, vielä silloin muinoin olivat ajan tasalla ja vielä etujoukoissa.
                                      Sittemmin nukahtivat tyytyväisinä itseensä, loppu onkin sitten huonoa historiaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ostin oman RiSani kyseisestä kaupasta, missä tuo AC Cobra on... Myyjä kertoi, että silloin tällöin käy ajattamassa hyviä asiakkaitaan autolla ja on kuulemma näkemisen arvoisia ilmeitä pelkääjän paikalla kun 200 km/h alkaa kaasun pohjaan laiton jälkeen lyömään tyhjää! Eivät arvostaneet RiSan ostajaa, kun eivät kyytiä tarjonneet ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lunta tupaan, mutta mitä VW:llä ja Audilla oli tarjolla -70 luvun taitteessa: kupla ja satku. Opelilla oli linjakkaita coupemalleja, kuten kadet, record, manta ja commodore. Puhumattakaan kolmannesta saksalaismerkistä, joka noudatti esim. ergonomiassa jo 60-luvulla samoja linjauksia kuin nykyisin. Tusklin tarvitsee edes mainita 1700, 1600 ja 2002 -malleja.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jari puhuu asiaa. Audin historiamuisteloissa hypätään aina mielellään sinne 30-luvulle hopeanuolten aikaan, 60- ja 70-lukua ei jostain syystä paljoa nostalgisoida. ;) Kovin oli kalpeaa tarjonta sen aikalaisiin bemariin ja mersuun verrattuna. OK, täyttä offtopikkia...

                                            Comment


                                              #23
                                              Tusklin tarvitsee edes mainita 1700, 1600 ja 2002 -malleja.
                                              Jos bemariin viittaat, niin kyllä se -02 ohjaamo musta huomattavasti fiksumpi on kuin esim a-mantassa. -70 luvun lopullahan tuli B-manta ja 300srj bemari.

                                              Jopa 60-70 luvun taitteessa syntyneessä 02-sarjan bemareissa alustaratkaisut olivat sentään jotain muuta, kuin sontakärryn taka-akseleita (vrt. opel manta/ascona yms.). Joten ei se opel nyt niin valtavan moderni ollut. Koneet oli patarautaa pohjasta kanteen. Hienoja coupeja kyllä oli mutta niin oli esim. bmw CS3000. Volkkarilla nyt ei tosiaan ollut tuohon maailman aikaan mitään järin ihmeellistä tarjottavaa. Se tosin olikin kansanauto ihan oikeasti. Sillä saralla sillä oli paljonkin annettavaa. Ja olihan voortillakin capria ja tuhnusta coupena. Itse asiassa Capri on mielestäni aika hieno peli. Miinuksia tulee taas siitä alustasta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                B-manta ja 300 bemari tulivat molemmat vuonna -75

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Englannissa (muistaakseni) rakennettiin joskus B-ascona 3.0L suoralla kutosella, ja olisiko ollut
                                                  vielä nelivedolla(?). Pitää kaivella niitä vanhoja Opellehtiä.

                                                  Nuo -60 ja -70 luvun opelit olivat kyllä hyvän näköisiä ja suht hyviä ajettavia (lopetan lauseen tähän).

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
                                                    Sinä sen sanoit, vielä silloin muinoin olivat ajan tasalla ja vielä etujoukoissa.
                                                    Sittemmin nukahtivat tyytyväisinä itseensä, loppu onkin sitten huonoa historiaa.
                                                    Näin on, kyllä 70-luvun Opeleissa oli vielä tyyliä. Hain eilen kaksi -73 GT Opelia lisää. Toiseen ei ole papereita, suunnittelin vähän jos tekis siitä rata-auton. E34 M5:n koneella vois olla ihan hauska peli ;)

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X