Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vito, Transporter ym. pakut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Öljyn kulutus ongelmaa on ollut, moottorin vaihtoa tarjotaan korjaukseksi. Egr lauhduttimia on vaihdeltu ja joissain myös turbohuolia..

    Comment


      #92
      Mikäs mersussa noin etoo, mulla alla nyt 2011 valmistettu yksilö ja kyllä kelpaa ransittien jälkeen. ;)

      Comment


      • #93
        Kyllähän Mersu nyt on ylivoimaiselta tuntunut ajettavuudeltaan yms. Mutta etuna pitäisin myös sitä että menis edes kymppitonni ilman remontteja. Sitten vielä toi ruostuminen. Tiedä sitten onko asia yhtään paremmin nyky volkkarissa. Mutta edellisestä t5 portterista jäi ainakin hyvä kuva itelle. Sitä on vaan tullut laiskaksi joten automaatti olis plussaa, mutta uskaltaako ostaa. Onko noissa sitten miten paljon ollut vikoja ja onko paljon eroa minkä koneen jatkona se dsg on.
        Imago ei sitten taas kestä oikeen noita hiaceita ja ranskiksia yms.
        Viimeksi muokannut jünther; 22.5.2017, 22:05.

        Comment


          #94
          BiTdi koneissa on ongelmana öljynkulutus ja remppa on kallis. DSG:t hajoaa poliisi ja taksikäytössä mutta ehkäpä ne paremmin kestää normaalissa käytössä.
          Ota toisiksi tehokkain nelikkona ja tomaattina. Tai sitten BiTdi josta kuitit konerempasta ja uudesta egr venasta.

          Comment


          • #95
            No Nyt tuli kattavasti.
            Vielä yks kyssäri, elikkä mitäs tuo dsg tykkää kärryn vedosta? Ei paljoa itellä, mutta sillon tällön tulee kärryä vedeltyä

            Comment


              #96
              Paperilla ei ole ongelmaa. 200tkm ajettu on aina 200tkm ajettu. Ei siitä hajoa kuin kytkinpakka. Tai on kulunut.

              Comment


                #97
                mikäs t5 vaidelaatikon 4vaihdetta vaivaa,kun näkyy myynissä olevan muutama samalla vaivalla?

                Comment


                • #98
                  Villi veikkaus että kyseiset portterit on 1,9tdi ja 5v lootalla? Jos näin, niin se laatikko vaan on yksinkertaisesti huono.

                  Comment


                    #99
                    2.5 litrasia

                    Comment


                      Työajoa paljon T4, T5 ja T6 fwd portterilla, sekä Vivarolla ajettuna.

                      Työkäyttöön ja muuhunkin sopi parhaiten toi lyhyt T4, sen kulku oli vain 500tkm ajettuna yksinkertaisen jämäkkää ja en muista olisinko ikinä konetta saanut sammumaan. Ajomukavuuskin parani kun väliseinän repi irti ja siirsi 10 cm vinosti taaksepäin. Itse ajoin tällä 2,5 aikana reilu 200tkm.

                      Sitten ajelin kolmisen vuotta ja vajaa 200tkm Vivarolla. Oli yllätys miten hämmästyttävän hyvä toi 2.0cdti oli. Se oli suorastaan ripeä, ohjaamo oli tilava, hiljainen ja kuskin jakkara oli ihan omaa positiivista luokkaansa. Suurin haitta oli että auto oli telakalla koko ajan. Määräaikaishuoltojen välillä paukkui, niin kompuraa, useampi moniurahihna, takapyörän laakereita joka kerran heitti motarilla auton poikittain väylälle. Paras tavaratila, vaikka lyhyt verrattuna lyhyeen portteriin. Rumahan se oli oli ku mikä, mutta tavarat sai järjestykseen. Sijaisautona huoltojen ajan oli sitten Hiace, se opetti nöyryyttä ja kuritti ihmisitä.

                      Miulle tarjottiin 150 Vitoa Vivaron tilalle ja lyhyiden koeajojen jälkeen pihalle märkien lehtien päälle jumiin jäämisen jälkeen rejektoin Viton.

                      T5 pitkä portteri oli järkytys Vivaron jälkeen. Mie luulin että olisin saanut jotain T4:sta kehittyneempää, ei mutta se oli niin ajo-ominaisuuksiltaan kuin ohjaamomukavuudeltaan jotain Hiacen luokkaa. 40tkm ja välilevy paskana, sekä SI-nivelen lukkoja. Ongelma helpottui vähän vasta kun väliseinä siirrettiin taaksepäin. Istuin saisi olla parempi. Sanoinkuvaamatonta vitutusta valoissa sammuvaan koneeseen. Auto oli niin paska ajaa että 5 vuodessa tuli vain 150tkm, vertaa T4/Vivaroon. Paskuus varmasti selittyy 75kW melko väännöttömällä koneella, ja muutenkin ala-arvoisella alustalla - jatkuvaa nypytystä ajaessa joka ei rauhoittunut edes kuorma päällä, auton liikkuminen tosin rauhoittui. Aivan surkeat valot, tuli luonnollisesti halogeeneilla, joilla ei lyhyillä ollut juuri mitään näkyväisyyttä huonolla kelillä. Sekin varustelutaso-ongelma. Todella helposti hangessa jumissa, etenemiskyky fwd T4:seen verrattuna aivan surkea. :-D

                      T6 on ollut ajossa nyt vuoden verran. 84kW. Väliseinä siirtyi heti luovutuksessa taaksepäin. Samanlainen nypyttäjä ja yhtä huonot luovi-ominaisuudet kuin T5:ssakin tuulisella kelillä, sortaa heti jos vähän puhaltaa. Ongelma varmaankin johtuu taas varustetasosta, kuten aivan absurdin huonot halogeeniajovalot. Tässäkin lisäpitkät keulalla auttavat taajaman ulkopuolella jos liikennettä ei ole, mutta käytännössä lyhyillä joutuu välillä ajamaan. AdBlue(tm) ongelmia, kesällä toimii, talvella meinannut jättää reissun päälle kun yhtäkkiä 2000km range putoaa nollaan - tähän tehtiin joku korjaus, katsotaan miten ensi talvi menee. Polttoaineenkulutus taas kivasti kasvanut. Ei puhettakaan T4 tai Vivaron kaltaisista Lpr:sta Kajaaniin ja melkein takaisin ajoista.

                      T6 on kyllä selkeästi parempi kuin T5 niin ajoltaan kuin kaiken kaikkiaan muutenkin, pl. toi helvetin adbluen talviongelma. Tosin miulla on nyt vääristinyt otanta kun olen T4 aikana ajanut hyvin varustellulla yksilöllä ja nämä T5/T6 on haitarin alapäästä.

                      Comment


                        Paljon tunnutaan kehuvan ajo-ominaisuuksia tosta opel/renault/nissan pakusta,rumahan se on kyllä.

                        Comment


                        • Mehtäkoneurakoitsija kaverilla on vivaro ja sitä olen muutaman kerran siirrellyt. Ihan ok peli, ja viatkin kai olleet kohtuullisen pieniä. Nelikkoa hällä tekis mieli, mut kohtuuhinnalla ei kuulemma oikein tahdo löytyä ajolleen yhtä hyvää pakua.

                          Comment


                          • Onko muilla mimmosta kokemusta tosta t6 ? Neliveto ehdoton edellytys. Mites noiden uudempien koneet ? Lähinnä tuo 110 kw miten on toiminut onko lastentauteja ja öljyn kulutusta kuten tossa t5 isommassa koneessa.

                            Comment


                            • T5 2.5TDI 4M -08 pitkällä korilla on ollut erittäin mukava ohjelmoituna ja kone aika huoleton. Ja tämä 173cm mahtuu hyvin hyttiin..
                              Lumisilla keleillä oikein mukava ajaa. Myös luisussa ;-)


                              Mielessä on käynyt bitdi nelikkona pitkällä korilla, mutta paljon huonoa kuullut myös..

                              Comment


                                Mulla on nyt vajaa 30tkm mittarissa 75kw T6:ssa.
                                Kusipönttö jäätyy talvella, egr meni takuseen, pari kolme päivitystä tehty. Muuten toimiva laite. Ei syö öljyä. Muuten kiva mutta nelikkoa ei löydy ja on manuaali.

                                Comment


                                  Kokeilkaa uutta Dailyä ZF:n 8-portaisella laatikolla, tehohaitari 140-210hv, kokoluokka 9m3-18m3. Kaikki takavetoja, vetokykyä 3500kg.

                                  Comment


                                    Olen ajanut tuollaisella Dailylla pari viikkoa. Voimalinja pelaa hienosti eikä ole paharuokainen. Työnlaatu on halvempi kuin Sprintereissä tai Portereissa, tiedä sitten miten pidemmän päälle oikeasti kestää. Etenemiskyky on sitten ihan syvimmästä päästä kuten kaikilla vajaavetoisilla, jää kiinni jo kesällä asfaltille jos on varjopaikka.

                                    Sinänsä Daily ei oikein kuuluisi tämän topikin alle, se on kahta numeroa suurempi kuin otsikon Vito ja Transbrothel.

                                    Comment


                                      Onko täällä kellään kokemusta pitkästä T4 transporterista 77kW pumpparikoneella? Kyseinen katselemani yksilö on madallettu, mahtaneekohan olla mahdoton kuoppatutka tuollaisena?
                                      Kyseiseen yksilöön ei ole tehty kytkin- ja vp-remppaa vaikka kilsoja takana jo yli 400tkm, tuuria vai kestääkö nämä oikeasti käytössä?

                                      Comment


                                      • Itsellä oli ennen T4 portteri, tosin vaparikoneella ja syncrona. Kyllä ne kilsoja kestää ja osatkin halpoja. Pahimpia ruostepaikkoja ainakin etuovien ovikotelot, kaaret ja takapuskurin alla usein mätää.

                                        Madalluksen poistaminenkin helppoa jos se mietityttää. Edessä vääntösauvajouset ja takana jousien vaihto 30min homma. Välyksettömällä alustalla ainakin hyvä ajettava, joskin jonkun verran löysä mutkatiellä.

                                        Comment


                                        • T4 pumppari? Onko sellaisiakin tehty?

                                          Comment


                                            Vai onko se sitten jo T5, kun vuosimalli on 2004? Eikös nuo 1.9tdit ole jo pumpparikoneella?

                                            E. Hyvin sitä näköjään unohtaa 9vuodessa; omat kokemukset nelikko 2.5tdi T5:stä edellisellä sivulla ja matrikkelin kokemukset juuri pitkästä T5:stä 77kW koneella:
                                            T5 pitkä portteri oli järkytys Vivaron jälkeen. Mie luulin että olisin saanut jotain T4:sta kehittyneempää, ei mutta se oli niin ajo-ominaisuuksiltaan kuin ohjaamomukavuudeltaan jotain Hiacen luokkaa. 40tkm ja välilevy paskana, sekä SI-nivelen lukkoja. Ongelma helpottui vähän vasta kun väliseinä siirrettiin taaksepäin. Istuin saisi olla parempi. Sanoinkuvaamatonta vitutusta valoissa sammuvaan koneeseen. Auto oli niin paska ajaa että 5 vuodessa tuli vain 150tkm, vertaa T4/Vivaroon. Paskuus varmasti selittyy 75kW melko väännöttömällä koneella, ja muutenkin ala-arvoisella alustalla - jatkuvaa nypytystä ajaessa joka ei rauhoittunut edes kuorma päällä, auton liikkuminen tosin rauhoittui. Aivan surkeat valot, tuli luonnollisesti halogeeneilla, joilla ei lyhyillä ollut juuri mitään näkyväisyyttä huonolla kelillä. Sekin varustelutaso-ongelma. Todella helposti hangessa jumissa, etenemiskyky fwd T4:seen verrattuna aivan surkea. :-D
                                            Taidan passata tämän transpordellin välistä ja katsella jotain järkevämpää..
                                            Viimeksi muokannut vV8m5; 11.1.2018, 01:21.

                                            Comment


                                              Kyllä -04 on jo T5. Meillä on tuollainen 77kW lyhyenä ja vauhtipyörä porsi 180 tkm nurkilla. Vaikea uskoa, että olisi 400 tkm menty ilman remonttia.

                                              Comment


                                                Mulla kokemusta Caravelle -10 T5.5 2.0TDI - ihan hyvin toimi, kunnes mentiin yli 300tkm rajan ja rupes paukkumaan. Ajoltaan mukava ja lastutettuna ihan pirteä kampe.
                                                Sen jälkeen ajeltiin -12 116CDI 4matic Vitolla - aivan kauhea! Laatikko hirveä luumu, neliveto aivan uskomattoman huono, ei sillä kiinni jäänyt, mutta viiveet ja tökkäykset ihan uskomattomia. Meni vaihtoon vajaassa vuoden ajojen jälkeen.
                                                Nyt sitten käytössä T6 -16 Caravelle bitukkana ja 4motionina - aivan mahtava auto. Kohtuullisen hiljainen, tehokas, DSG+4motion yhdistelmänä todella mukava. Tämän rattiin ku pääsi Viton jälkeen oli olo kuin olisi kotia päässyt. Nyt on ajettu sitten 15tkm ilman mitään murheita, jotain pientä toki vielä takuuaikana korjautettiin Laakkosella, mutta niitä ei mun mielestä lasketa. Etenki ku tämä on aivan ensimmäisiä T6 malleja, jotka tullut uunista ulos, joten oli odotettavissakin, että jotain pientä lapsentautia siellä voi olla.

                                                Comment


                                                • Ajatuksissa ollut vaihtaa tuo roveri jahtikauden päätteeksi pois, tilalle pakua. Käytännössä se olisi jompikumpi otsikon tuotteista. Vaatimuksena 2.5 TDI ja neliveto. Mieluiten toki manuaali.

                                                  T4 jo vanhempaa tekniikkaa, mutta varsin kestävää ja itselle tuttua. Korit ja niiden happamuus varmaan näiden suurin ongelma?

                                                  T5 vähän tuoreempi, neliveto ilmeisesti haldex eikä visko, kuten tuossa vanhemmassa? Toimiessaan parempi, mutta enemmän hajoavaa osaa. Lisäksi tuossa koneessa vissiin kalliita huolto kohteita, vrt vanhempaan jakaja koneeseen.

                                                  Ei tule aktiivikäyttöön, lähinnä satunnaiseen vara auton virkaan ja jahtikäyttöön syksyisin. Kilometrit ei sinänsä pelota, budjetin autoissa kuitenkin jo kilometrejä oltava reilusti.

                                                  T4 porttereilla historiassa ajanut, sen jälkeen pakuilut ollut vähässä. Ainakin se oli ihan riittävä kulkine, vrt johonkin hiaceen, mikä ei sopinut omaan käteen ollenkaan.

                                                  Olisiko näistä kokemuksia tai suosituksia?

                                                  Comment


                                                    Ketjussa on varmasti jo aika kattavasti asiaa käsiteltykin, mutta mitä tuossa kaveriporukan kimppapaku-kuviota on seurannut niin tällaisia kaikkia noita T4 ja T5 -porttereita yhdistää yksi asia: ruoste. Toki siihen vaikuttaa auton ylläpito, mutta siistiltäkin näyttävä auto on melko nopeasti epäsiisti kun ruoste pukkaa läpi.

                                                    Kavereilla on ollut T4 1.9TDI, T4 2.5TDI 75kW ja nyt T5 2.5 TDI 4Motion. Viimeisin on ollut ongelmallisin. Ei mitään mahdottomuuksia, mutta kaikkea pientä. Neliveto sinällään on toiminut. T5 on kyllä miellyttävämpi ajella kuin T4 vaikka T4:kään ei huono ole.

                                                    Kunhan kavereilla menee taas paku vaihtoon niin luultavasti merkki vaihtuu. T6 on sellaista kuraa konepuoleltaan ettei voi edes harkita. Luultavasti hankkivat Viton. Ei ole vaan sekään ihan helppo löytää kun vaatimuslistalla on neliveto, pitkä kori ja pariovet.

                                                    Comment


                                                      MB-pakut eivät myöskään ole tulleet kuuluisiksi ruostumattomuudesta. Menneiden vuosikymmienien aikana lähipiirissä on ollut melko monta MB-pakua, niin Vitoja kuin Sprintereitä ja jos ei niitä pidä kuin kukkaa kämmenellä ja säilytä lämpimässä tallissa ajamattomana, niin kolmevuotiaana alkaa ruoste puskea milloin mistäkin läpi.

                                                      Comment


                                                      • Nyt alkaisi tämäkin hankinta lähestymään, kokemukset lähinnä tuon nelivedon osalta kiinnostaa. T4 on viskolla ja T5 haldexilla. Toimiiko molemmat esim pakittaessa? T4 malliin on saanut myös takaperän kytkettävää lukkoa, onko vastaavia ollut T5 malleissa, vai onko niissä vain jarruilla avustettavia "lukkoja" ?
                                                        T5 houkuttelee parempien varusteiden puolesta, mutta T4 taas hinnan ja kestävyyden kannalta.

                                                        Comment


                                                          On T5:ssa kytkettävää lukkoa, on vain kohtalaisen harvinainen varuste. Intin vanhoista ainakin sitä löytyy.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X