Suomi-auton omistajalle tulee marmorilta kutsuja VIP-tilaisuuksiin ja Audi-uutislehtiä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?
Collapse
X
-
Vara-osien saatavuuden kanssa voi tulla ongelmia jos auto on tuotu USA:sta.
USA:sta tuodaan yleensä muutto-autoja, joten niiden rekisteröinissä ei ole ongelmia, mutta korjaamisessa myöhemmin voi hidasteita ilmetä.
Ongelmia voi siis syntyä kun USA-malli on käyttö-autona henkilöllä joka on autojen, korjausten ja tekniikan suhteen täysin korjaamojen armoilla.
Siinä missä merkkiliike sanoo, että "autoon pitää tilata osia USA:sta, voi kestää kauan ja maksaa aikalailla paljon", niin Pärnänen saattaisi kekseliäisyyttä käyttäen saada ropellettua laitteen ajoon EU-osilla. Vaatii vähän viitseliäisyyttä ja kekseliäisyyttä. Eikä lopputulos tietty ehkä aina kestä sitä samaa arvostelua mitä merkkiliikkeiltä on tapana odottaa.
Oma autoni on uitettu suomeen n.5v sitten, autossa oli vielä 2v sitten minulle tullessaan puutteita ja vikaa. Ilmeisesti oli lähdetty ostamaan audi satasta, mutta "löydetty" sitten samaan hintaan urS4, ja menty halpaan.. Kallis 2,8 V6 q olis ehkä ollut parempi veto kuin halpa 4,2 V8 q.. Mene ja tiedä.
Väitänpä, että elintason noustessa, suomalainen keskiluokka alkaa haluta luksusta, sopivassa hinta luokassa ei ole liiemmälti tarjontaa luksus autoista, johtuen 90-luvun puolivälin tapahtumista maassamme.
Katselin hetki sitten auto kuumeen kourissa n. vm-03 W8 Passatteja suomessa ja saksassa. Jos hakukriteerinä käytti vain väriä ja tiettyjä varusteita, niin suomesta löytyi 1 mitä saattoi harkita, saksassa vaihtoehtoja oli kymmeniä.
Suomessa on sanonta, että käytettyä ostaessa ei voi valita väriä, saksassa voi.
Olen törmännyt ennenkin liikkeisiin joiden slogan on: "Vain Suomiautoja". Kauppa se on joka kannattaa, jos ei tunne riskejä niin ehkä on parempi kaupata niitä suomiautoja. Toiset tekee samaan aikaan hyvää tiliä myymällä autoja, miettimättä liikaa kuka ja mistä ne on tuotu, kun hinta on kohdallaan niin raha liikkuu. Riskit kuuluu yrittämiseen, vaihtureiden kunnollisella arvioinnilla niitä voi pienentää, ei koskaan kokonaan poistaa. Mutta kukin tavallaan.
Comment
-
Sekä että.
Faktisesti voin sanoa, että tulee vastaan tilanteita, että vaikkapa -90 luvun VAGineisiin saattaa joutua tilaamaan osia USAsta, vaikka ne olisivatkin alkujaan saksasta sinne laivattu. USAn markkinoille on päästöjen yms yms syiden takia varta vasten tehty autoja joissa on moottorimalleja joita ei muille markkina alueille ole myyty. Kun siis moottorimalli on eri, niin monet saaste,pakoputkisto,moottorin yms osat ei ole yhteensopivia (ilman rakentelua).
Rakentelemalla ja luovuutta käyttämällä harrastaja kyllä tekee autosta kuin autosta pelin, pikkurahalla.
Mutta asiaan vihkiytymätön EI tee.
Muistan kuulleeni tapauksesta, jossa perhe osti USAsta muuttoautoksi neloskuorisen Golffin, että se sitten varmasti olisi "tavallinen" ja yleinen malli myös Suomessa. Eipä ollut. Näytti kyllä ihan tavalliselta, muttei sitä ollut.
USA malleissa polttimon kannat poikkeaa, lyhtyjen liittimet poikkeaa jne jne.
Ongelmia voi tulla siellä missä niitä vähiten saattaa odottaa. Mietippä tilannetta, että joudut takalyhdyn vaihdon(lyhty kerää vaikkapa kosteutta) takia ostamaan kolariautosta takalyhdyn johtosarjan, että saat eurooppa lyhdyt sopimaan, ja joudutpa selvittämään kytkentäkaaviot ja tarkistamaan johtojen värit. Ei naurata kun sitä itseksensä itkeskellen vaihtaa...
En ole varma, mutta voi olla, että joitain USA-mallien osia tehdään Mexicossa, siellä missä Jetat ja Golf V variantitkin.
Mitä sitä kuskaamaan kalliita(ja koko ajan kallistuvia) osia euroopasta USAan, kun mexikon pojat painaa niitä halvemmalla ihan vieressä.
Comment
-
5. Se on varusteltu pohjoismaihin ( riittävä lämmityslaite, laturi, akku, ajovalot, vilkut jne.)
Edit: Ai niin, tohon piti laittaa joku hymiön tapainen vielä loppuun.
Comment
-
Nyt kun taas puhutaan tuonti ja "Suomi-autoista" niin tuli mieleeni, että minusta jonkun toisen Saksasta tuoman auton osto on jotain mitä en aio itse tehdä koskaan. Mikäli päätän tuontipelin hankkia haen sen itse, mutta suomalaiselta kauppiaalta tai yksityiseltä en osta. Tai ostan, jos hinta on kohdallaan, mutta tuontiautoja myyvien liikkeiden hinnat ovat aivan samaa luokkaa "Suomi-autojen" kanssa vaikka on halvemmalla sinne hommattu. Ihmettelen sitäkin touhua, että monet uittavat auton tänne Saksasta ja laittavat saman tien myyntiin voittoa tavoittelevalla hinnalla. Sitten ihmetellään, että miksi kukaan ei osta tai miksi tuontiautoja syrjitään. Tuontiautot ja "Suomi-autojen" erot ovat pieniä, mutta se on varma etten itse aio tukea kenenkään autonhakubisnestä, kun sen voi hakea sopivalla hinnalla itse.
Comment
-
makini
Helpommalla näissä vanhemissa löytää saksan tuonnin jossa on penkinlämmittimet kuin suomi-auton jossa autom.ilmastointi.
Vaatimuksena oli molemmat ja molemmat sain. Ei liene vaikea arvata onko aito suomi-auto...
Niin ja onhan tuossa tehdashäly ja sähkölasit takana sekä jotain muuta, ei niitäkään suomi-autoissa kauhiasti näkyny.
Comment
-
Joo, tarkoitukseni viestilläni ei ollut aloittaa mitään sotaa. Taustatietona niin hain 2004 A4:en
ruotsista. Jos luette sen alkuperäisen viestin sillä taustatiedolla niin aika puppuahan tuo on.
Ruotsi taitaa kuitenkin olla aivan samaa markkinaaluetta kuin suomikin, eli samoja pakollisia
varusteita.
> 1. Siinä on Suomesta merkkiliikkestä ostettuna täysi kuluttajansuoja
Niin on ruotsissakin
> 2. Siihen tutustuminen ja ostaminen Suomessa on paljon helpompaa
No, helpommin pääsen göteborgiin kuin moneen muuhun paikkakuntaa suomessa
> 3. Sen ostamiseen ei liity matkustus, rahti, vakuutus yms. kustannuksia
Ja "suomalaisen" auton ostaminen on sitten ilmaista? Eikä lasipalatseihin matkustaminen aiheuta yhtään kustannuksia?
> 4. Sen käyttöhistoria ja todelliset ajokilometrit ovat tiedossa ja selvitettävissä
Onko? Entä ruotsin tapauksessa?
> 5. Se on varusteltu pohjoismaihin ( riittävä lämmityslaite, laturi, akku, ajovalot, vilkut jne.)
Eikö ruotsi ole pohjoismaa?
> 6. Siihen löytyy varaosia ja huolto/korjausohjeet, koska se kuuluu maahantuojan tuontiohjelmaan
Eikö maahantuojalla ole ohjelmassa vuoden 2004 A4:sta? Voinhan aina tilata osia Tepolta :)
> 7. Sen rekisteröintiin ja katsastukseen ei liity tuontiautoriskejä ja vaivaa (tyyppihyväsyntä, päästöt, dokumentit jne.)
Autossani on EU-hyväksyntä, se riittää. Dokumentit pitää olla suomalaisessakin autossa (kauppakirja, vakuutukset jne)
> 8. Se täyttää sellaisenaan suomalaiset määräykset eikä sen rekisteröimiseksi tarvita kalliita muutostöitä*
Aamen, näinhän se on kaikissa EU-hyväksytyissa autoissa
> 9. Siihen saa merkkiliikkeestä vakuutuksen, rahoituksen ja vaihtoauton voi sisällyttää kauppaan
Merkkiliikkeet eivät ota vaihtoautoja vastaan. Vakuutuksen otan muualta kuitenkin, ja rahoitusta en tarvitse merkkiliikkeeltä kiitos vain
> 10. Sen vakuutus- ja lunastuskorvauskysymykset ovat selkeät ja yksiselitteiset
Kyllä on. Vakuutusyhtiön vanhingontarkastaja kertoo vahinkojen arvon, tämän voi riitauttaa, miten eroaa?
> 11. Sen jälleenmyyntiarvo on kaikista näistä syistä aikanaan ratkaisevasti parempi, kuin ns. tuontiauton
No, tuo jälleenmyyntiarvo on se, millä rahalla sen auton saa myytyä, oli se auto sitten "suomiauto" vai ei.Viimeksi muokannut haraldh; 20.3.2008, 20:51.
Comment
-
Olisin voinut alkuperäisen suomiautonkin ostaa, jos olisi ollut. Montakohan näitäkin on suomiautoina nahoilla, navilla, telkkarilla, kattoluukulla ja eberillä varustettuna? Günther on tilannut takapenkeillekin penkinlämmittimet, mikä on suomiautoissakin tietääkseni harvinaista. Mikä lie über-arctic-paketti ollut...
"Aito Suomi-autoja" ei ollut ollenkaan vaihtoehtoina parhaasta nyt puhumattakaan, niin minkäs teet. Pitäisiköhän piipahtaa Autokeskuksessa :)
Comment
-
Muiro
Eikähön Tohkasen Vesa tuolla ylempänä aika hyvin kiteyttänyt tuon olennaisen ja samaa ideologiaa on omalla kohdalla sovellettu.
Kyseinen maahantuojan syrjintä vaihtoonotossa alkaa olemaan ainoa ase mikä pitää tuon hintaeron elossa sinänsä identtisten autojen kohdalla. Aika järjetöntä sinänsä mutta näillä se pitää pienen ihmisen pelata.
Comment
-
Tuossa vähän lisää syitä olla ostamatta uutta autoa suomesta ->
http://plaza.fi/ajassa/artikkelit/ve...en-varusteista
Siis lisävarusteiden hintoihin ei tullut vuodenvaihteessa juurikaan alennuksia vaikka autovero-%:t tippui. Aika hemmetin kovia hintaeroja lisävarusteiden hinnoissa Suomi-Ruotsi-Saksa akseleilla. Noista voi sitten mainostaa nyt viime viikkoina A6:n kohdalla olleita alennuksia tyyliin 12.000 euron lisävarusteet kaupan päälle...
Comment
Comment