Lopultakin vastapuoli todettiin täysin syylliseksi asiaan. Todettakoon että vastapuoli oli Pohjolayhtiön vanha vahinkotarkastaja (!!!), pelimies...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kolari !
Collapse
X
-
En tiedä onko tämä jo ollut joskus täällä.... Pahaa jälkeä!
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3105304
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Lukkarinen Näytä viestiOn hyvin häilyvää, missä saa kuvata, ketä saa kuvata, kuka kuvia saa käsitellä ja missä niitä voidaan julkaista. Vaikka paikka olisikin julkinen, se ei anna lupaa kuvata niin, että se rikkoo ihmisen yksityisyyden suojaa.
Tähän mielenkiintoiseen pohdintaan voisi vetää mukaan lain sähköisen viestinnän tietosuojasta: kaikesta sähköisestä viestinnästä syntyy tunnistetieto, jonka perusteella ihminen voidaan paikantaa. Esim. kännykän sijaintitieto kertoo luonnollisen henkilön olinpaikan kullakin hetkellä. Tuota tietoa ei kuitenkaan saa käsitellä muutoin kuin siihen oikeutettu ja hänkin vain, mikäli se on tarpeen.
Valokuvaamisessa syntyy tunnistetieto, kun kuvassa oleva, tunnistettava henkilö yhdistetään paikkatietoon, eli kuvanottopaikkaan ja -aikaan. Jos kuvassa näkyy muita henkilöitä kuin on tarkoitettu, heihin liittyvää tunnistetietoa ei saa käsitellä.
Mutta jos kuva julkaistaan sitä ei saa julkaista sellaisessa yhteydessä, jossa se loukkaa kuvattavan yksityisyyttä.
Myöskään henkilötietolain säännökset eivät koske 'henkilötietojen käsittelyä, jonka luonnollinen henkilö suorittaa yksinomaan henkilökohtaisiin tai niihin verrattaviin tavanomaisiin yksityisiin tarkoituksiinsa' (HetiL 2.3 §). Eli tunnistietoja saa kerätä yksityishenkilönä omaan käyttöönsä.
Comment
-
Pistämpä tämän juttuni tänne, kun on aika lähellä aihetta.
Tässä tänään (ja aikamonena muuna päivänä) oon ollut lähdössä valoristeyksestä vihreillä valoilla, niin eikös sieltä joku kaahaa risteävän tien yli reilusti punaisilla.
Muistan tähän hätään neljä kertaa nyt vähän ajan sisään (n.3vko), kun on ollut jo aika lähellä. Onneksi on tullut tavaksi katsella hieman ympärilleen valoista lähtiessä, ihan jo sillä, että sieltä voi tulla punaisia päin vaikka hälytysajoneuvo.
Noista kerroista kolme on tapahtunut samassa risteyksessä.
Kerran näin, että sieltä tulee auto päin punaisia, joten liutin autoa eteenpäin lähteäkseni sitten sen perään. En heti hokaissut, että sieltä tulee vielä toinen kamikaze, jolloin piti tehdä jo lukko jarrutus välttääkseni fuusioituminen.
Vaikka suht' rauhallinen ihminen olen, niin on noille törkeimmille tapauksille noussut oikean käden keskimmäinen sormi aika herkästi, nousee meinaan verenpaine noissa tilanteissa sen verran paljon.
Aikoinaan talvella olin ajamassa tien yli, jossa on 80km/h:n nopeusrajoitus.
Valot vaihtui minulle vihreäksi ja rupesin jo lähtemään liikkeelle, kun huomasin jotain sivusilmällä. Katsoin vasemmalle jolloin huomasin, että sieltä tulee yhdistelmä ja kuski vilkutteli pitkiävaloja, kun ei saanut yhditelmää pysähtymään. Sinällään ihan fiksua, että vilkutteli valoja ja herätti huomion.
Muutama vuosi sitten olin kääntymässä sivutieltä oikealle ja olin siis ryhmittynyt oikealle kaistalle. Vasemmalla puolellani oli kuorma-auto kääntymässä vasemmalle. Odottelimme punaisissa valoissa. Valojen vaihtuessa vihreäksi ihmettelin, kun rekka ei lähde liikkeelle, joten arvelin odotella vierellä, kun en vasemmalle nähnyt, että onko sieltä tulossa joku punaisi päin.
Onneksi tuli odoteltua, sillä edestä hujahti ambulanssi kovalla vauhdilla.
Oikeastaan nämä kaksi aikoinaan sattunutta tapausta on opettanut katsomaan muuallekin, kuin sitä vihreää valoa...
Comment
-
Onhan se ihan terveellistä katsella ympärilleen vaikka valo onkin virheä.
Kuopiossa tiedän ainakin yhden risteyksen, jossa valot vaihtuu tismalleen samaan aikaan toiselle vihreäksi, kun toiselle vaihtuu punaiseksi. Noissa valoissa ei ole viivettä jolloin valo olisi kummallekin suunnalle hetken punainen.
Olin kerran saada sakot päin punaisia ajamisesta kyseisessä risteyksessä. Poliisi väitti minun tulleen "vanhoilla vihreillä" vaikka ajoin ihan normaalisti vihreällä valolla. Konstaapelit sanoi, että liikennevaloissa on aina 15sek viive, ennen kuin valo vaihtuu.
Kovasti aiheesta väiteltyämme selvisin kuitenkin vain varoituksella. Sinänsä tyhmää, koska kyseiset valot todella vaihtuu kuten aiemmin kuvailin.
Nämä valot löytyy etelästä tulevan moottoritien keskustan rampin päältä. Eli, kun moottoritieltä nouseville valo muuttuu punaiseksi, niin Karjalankatua pitkin keskustan suuntaan ajaville vaihtuu valo vihreäksi samaan aikaan kuin motarilta nouseville syttyy punainen.
Comment
-
Jokunen päivä sitten meinas housuun tulla kun vihreät vaihtu niin muutama sekunti siitä tuli tukkirekka melkoista kyytiä punaisia päin! Järkyttävää meininkiä kyllä alkaa olemaan! ONNEKSI olin tarkkaavainen ja jo oppineena tarkkailin sivuille. Siinä olis joku toinen voinut pyyhkäistä alle ja loppu olisikin ollut selvä!
Comment
Comment