Sattui sopivasti lehtiartikkeli männäviikolla kun maavara-auto on ilmeisesti hankittava. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia jommastakummasta? Kiitos vaivautuneille.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
MB G vs Jeep Grand Cherokee
Collapse
X
-
Edellisen talven tollasella 4,7 V8 -00 Grand Cherokeella ajelin. Hyvä peli mielestäni. Varusteita riittävästi tuossa limited mallissa ja hyvä ajaa ainakin tuolla jäykemmällä alustalla mikä itselläni oli. Ei ongelmia ja voimaakin kohtuudella. Liikkui muun liikenteen mukana oikein jouheesti. Tais olla jossain vajaassa 9s 0-100 mikä on kohtuu hyvin tuon kokoselle möhkölle. Kulutus taisi olla sekalaisessa 14-16 luokkaa. Maantiellä meni 10-11 väliin, kun rauhassa ajeli.
Merkkifanaattisuus maasturiharrastajien kesken onkin sitten ihan oma lukunsa. Sitä riittää :D
Comment
-
Tuollaisia Grand Cherokeita tuli viime kesänä kokeiltua muutamaa kappaletta. On kyllä Limited-versiossakin niin löysä alusta että kori heiluu kyllä jenkki-tyyliin. Lisäksi jarrut aivan alimitoitetut. 30 tkm ajetuissa jo remppakunossa...
Kone on hieno, soundit loistavat ja varusteita riittää mutta on siinä jenkkinä omat puutteensakin- Itse päädyin lopulta aitoon japanilaiseen ;)
G-mersusta ei mitään omakohtaista kokemusta, varmaan hieno peli!
Comment
-
Siis mulla tuossa oli -20mm Eibachin alusta. Limited taitaa olla ihan vakio alustalla? Olihan tuo tietty 285 kumilla kohtuu levoton urissa, mutta ei se enää löysä ollut :D
Comment
-
Minulla oli joskus ajatuksena hankkia maasturiksi Jeep. Lähinnä perus Cherokee, jossa ilmastointi ja cruise. Halpoja suhteessa japseihin, syystä kai. ? Ilmeisesti Jeeppiä ei tuo ruoste vaivaa ihan samaan malliin kuin esim. Nissania ja Toyotaa. Onko kellään kokemusta perus Cherokeesta ja Wranglerista?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja QuattroTbo Näytä viestiWranglerista?
Ruosteista sen verran, että ne on tosi huonosti suojattu. Ainakin kaverin vanhempi Jeeppi oli tasaisessa ruosteessa pohjasta, mutta harrasteautona se ei niin nopeasti ruostu puhki. Ja onhan ne paksua tavaraa, että kyllä ruosteisen yksilön erottaa jo ostaessa. Ei ne käsiin ruostu.
Kunnon suojaus on kyllä järkevää tehdä.
Tekniikka toimi mun ymmärtääkseni molemmissa ihan ok. Toinen oli nelosella ja toinen kutosella.
Pikkuisia juttuja oli vanhemmassa (-90?), stefoja taka-akseliin ja kone sylkäisi kerran öljyt, kun huohotin jäätyi.
Karkeahan niissä oli käynti, mutta ihan varman oloisia tekniikaltaan.
Wrangler on varmaan harrasteautona ihan fiksu sijoitus. Suht huoleton, halpa korjata ja yksinkertainen rakenteeltaan. Lisäksi siihen saa paljon lisävarusteita, joita kaverikin tykkäsi hommata ja asennella. Eli sellainen kiva puuhastelu-auto.
Jeep on siitä jännä auto, että monella jolla on ollut Jeep, niin luovuttuaan siitä, niillä tulee myöhemmin ikävä sitä ja ne hommaavat joskus uuden tilalle.
Siinä on jotain luonnetta, mitä monessa muussa ei ole.
Mainitsemallani kaverilla onkin nyt kolmas Jeep rakenteilla.
Sama se on tuon mun Wagoneerin kanssa. Isällä oli joskus, niin minäkin hommasin. Ja maaliskuussa taitaa löytyä kaksi Wagoneeria profiilista...
Comment
-
Kiitos kommenteista. Vähäruosteisiksi oletin siksi, kun tienpäällä näkemäni yksilöt ovat olleet ikäisekseen melko siistejä verrattuna japsimaastureihin.
Wrangler olisikin selkeästi harrasteajoneuvo. Australiassa erään tuttavaperheen tyttärellä oli sellainen jonkin aikaa. Ei oikein pitänyt, taisi olla liian brutaali ja roisi laite nuorelle tytölle kaupunkiautoksi. Minulle kyllä sopisi "kesäautoksi", kaiketi se ajettavuudessa vanhan kuplan voittaa.
Käyttöautona esim. Cherokee 4,0 vois olla ihan ok sitten joskus, kun Audista aika jättää.
Oikeasti haluaisin sen pienemmän Land Cruiserin 3,0 dieselinä, mutta ne hinnat...ei mitään järkeä. Jos ei Jeeppiä satu kohdalle, niin odottelee ja ottais vaikka Sorrenton, kun niiden hinta kuitenkin tippuu. Menetteleehän sekin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja QuattroTbo Näytä viestiVähäruosteisiksi oletin siksi, kun tienpäällä näkemäni yksilöt ovat olleet ikäisekseen melko siistejä verrattuna japsimaastureihin.
Takaata ne varmaankin ruostuvat eniten ja korkea alusta niin ostotilanteessakin aika helppo kuikuilla, että miltä pohja näyttää. Tai sitten ajaa nosturille tai montulle.
Comment
-
Itsellä ollut useampikin Cherokee / Grand Cherokee. Vaimo haluaa edelleen Grand Cherokeen. -97 taisi olla uusin mitä alla on ollut.
Oli myös 2,5 TD koneella, mutta oli vähän traktori.
Grand Cherokee 4.0 tai 5.2 bensa mallit ovat ainakin ruåttin puolella kohtuu hintaisia jos ostaa 10 vuotta vanhan.
Osat ovat halvan taalan myötä edullisia ja noita -90 luvun pelejä pystyy vielä itsekkin laittelemaan.
Tuosta MB:n mallista en ole muuta kuullut, mutta kaverilla oli Pietarissa tuollainen käytössä. Totesi, että jää sitten viimeiseksi MB:n maasturiksi, minkä hankki.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja QuattroTbo Näytä viestiOnko kellään kokemusta perus Cherokeesta ja Wranglerista?
Comment
-
...taisin joskus kirjottaakin, että Jeep Grand Cherokee 5.2 litrasella V8:lla on tähän astisista autoista ollu miellyttävin kokonaisuus ympärivuotista ajoa ajatellen (varsinki ku asuin Sodankylässä), oli mahottoman mukava ja lepposa maantiellä, mukava matkoilla ja pääsi mettässä ja jänkien reunoilla sinne, minne kuski uskalsi ajella.
Itteasiassa tuossa tuli jo kateltua 2000-luvun alun Grand Cherokeita mutta dieselinä...käynthin laittaessa valitettavasti tunne ei vain ole samanlainen kuin noissa bensa-V8:ssa on...tiiäntiiän: poikamaista turhamaisuutta, mutta on niissä V8 konneissa jottain joka sykähyttää. Dieselinä oli ittellä ennen tuota Jeeppiä Chevrolet Blazer K5 (täyskoppanen) 6.2 V8 kaikilla laillisilla korotuksilla, ja seki oli mukava ja muhkeaääninen!, mutta ex-vaimo ei tykänny ajella sillä (oli kakkosautona) kun ei saanu sopimhan mihinkhän parkkiruuthun =o)
Mersun maastureita ei ole ittellä ollu, hienoja maantiellä kuitenki, maasto-ominaisuuksista ei alottajan mainittemasta mallista ole ittellä kokemusta ees kyytiläisenä.
Mutta Jeep on Jeep.
Comment
Comment