morjesta audilaiset. 80luvun neliveto audia turbottamaan.olisko 1.8 ja 2.0 konella olevat 80 sarjan quattro millainen lähtökohtana ? kuinka voimansiirto/kori näissä kestää ahtamista.tehotavoite on 350+hv vieläkö vakio laatikolla ja perällä menisi ..? onko näissä tehtaan jäljiltä tasauspyörästöissä lukkoja ? moottori tähän olisi jo valmiina odottamassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 quattro viritysaihiona
Collapse
X
-
-Minkäs korimallin kasikymppinen on haaveissa,Typ95 vai-89? Eli kantikas vaiko "sämpyläkoppanen". Entäs kone, millanen junttura odottelee tallin nurkassa kuoria päälleen. Mulla on muistaakseni;) jossain ladon nurkassa tollanen kanttikorinen 80"turppo-Q" ,eli jos sellasesta on kyse niin jotain saattaisin osata kertoakin.
Comment
-
sämpylä korista lähinnä katsellu mutta riippuen siitä kumpiko olis ajo-ominaisuudeltaan parempi ? mites näitten omamassat onko suuria eroja ? sekin tietysti vaikuttaa asiaan.1.8 16v mega ohjattu kone odottelee ja tarkoitus olis mottiinkin samalla tehdä lisäpäivityksiä.viimekesän penkkijarrutus antoi moottori tehoksi rapiat 300hv.n312hv. ei se vielä silti rakettia audistakaan noilla tehoilla tee. golf syncron kori ei kumminkaa tullu nyt kysymykseen sen omien heikkouksien takia
Comment
-
Välitykset on auttamattoman lyhyet tehokkaamman koneen kanssa. Kannattaa etsiä joku sopivampi aski ja ehkä peräkin.
Neloskoneellisissa 4.55 perät, vitosissa 4.11 ja kutosissa 3.89. T89-kopassa siis noin.
Teho ei myöskään tapa voimansiirtoa vaan vääntömomentti. Noin 500Nm menee varmasti ongelmitta, sen yli arpapeliä 01A-sarjassa. Rikkomalla saa toki rikki pienemmälläkin väännöllä.
Comment
-
Ei ne neloskoneen välitykset mitenkään auttamattoman lyhkäset oo, jos konetta saa kierrättää, ja käyttää yhtään yli 14 tuuman renkaita.
Muistaakseni 6000 kierrosta antoi huipuiksi 15 tuuman matalahkolla renkaalla 190 ja risat. Tuohon 2000 rpm ja tuuma lisää, ja alkaa olemaan maksiminopeutta yli 250, joka riittää sekä suomen teillä, että moottoriradoilla.
Comment
-
kierroskonehan tuo 16v on eikä väännötkään mene 500nm yli vielä 350hv.kuulostaa aikas lyhyiltä välityksiltä kyllä ..toivomus olis että 2:vaihteella sais 6000:n kohdalla vähintään 100 vauhtia ehkä 15/16 tuuman rengastuksella.eli käytännössä orkkis laatikkoa pitäis ilmeisesti alkaa välittämään alkuperäis vällyillä.tuo että alunperin jonkunlaiset lukot löytyy voimansiirrosta on kyllä plussaa.edit" olisitko mattilan juha myymässä tuota koria ?Viimeksi muokannut lcd-1; 20.2.2008, 21:44.
Comment
-
niin tänne essonvessa osastolle ei kai nämä tekniikka kysymykset oikein kuuluis mutta uutena jäsenenä koitin alussa kirjoittaa "pään" avauksen mahdollisimman selkeästi että tekniikastahan tässä kyse vaan on. eli nuo mallien väliset painot kiinnostais kovasti jos jollakulla olis tästä paremmi tietoa.vetosuhde näissä ilmeisesti aika liki samaa luokkaa kun vag:n vanhemmissa ?
Comment
-
t85 on vakiona kevyempi, mutta ruosteettomia sellaisia ei taida olla kuin Audistien märissä päiväunissa. t89 painaa enemmän, mutta niitä ei yleensä juurikaan tarvi hitsailla. Ajo-ominaisuudet noissa on aika samankaltaiset ja samat alustan palikat saa kiinni molempiin.
Minulla on sellainen käsitys, että noissa perämurikoissa on yhtä vahvat romut kaikissa pl. urkin/sportin perä mikä on kaiketi vähän järeämpi.
Comment
-
Olin myös tuossa uskossa, mutta ei ne kaikki romut ainakaan yhteensopivia ole. Opin vähän kantapään kautta, kun Jääskelän kilpa-autoon myin 4.55 murikan 4.55 murikan tilalle, kun se syö niitä kuin näkkäriä. Saihan se sen sinne sopimaan, mutta ei mikään heittämällä juttu tainnut olla :(
Vanha oli kiinteillä tassuilla ja mun toimittama irtomalli.
t81-85-89q alustaromut melko pitkälti vaihdettavissa autosta toiseen. Eroja on toki, mutta esim s2 coupen akselistot kokonaisena voi pultata 80-l puolivälin kanttikoppaan.
Comment
-
Olen siinä luulossa, että se kiinteätassullinen on juuri urkin/sportin perä, ja muut ovat irtotassuilla. Näissä siis ei vaihtokelpoiset sisäkalut, mutta muuten kyllä sopivat toistensa paikalle.
Comment
-
Ihan mielenkiinnosta, onko noi tiheät perät sitten heikompia vai onko kilpurissa niin paljon voimaa että menevät rikki? Perhealbumia joskus selailin, niin löysin juurikin kahta versiota noista nelisylinterisen peristä, vanhemmassa (vm. 85 ja vanhemmat) takakorvake kiinteänä kuoressa.
Comment
-
Tuolla myydään osiossahan olisi yksi vaihtoehto:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=60637
Comment
-
Peristä sen verran, käsitykseni mukaan irtokorvallisen ja kiintee korvallisen sisuskalut ei ole vaihtokelposia ja kiintee tassullisen ollessa rajummalla sisuskaluilla, ja tälläistä ei ole missään typ89ssä, mutta urq/spq ja jotkut typ85set pitää tuota sisällään.
Löytyypä yksi yyyberharvinainen rapeessa esiintyvä yhdessä koneessa ja vuosimallissa ollut enteilevästi "UR" kirjaiminen ja on 4.11 välitteinen.
Comment
-
-Kaikissa kone pitkittäin syl. määrästä riippumatta.
Kyllä sen neloskoneen toki voi kanttikoriseenkin laittaa, jossain streetfiren uumenissa on aika mallikas pätkä jääratakekkereistä ko. kombinaatiolla. Parempi painojakaumakin saavutetaan.
-Oma laitekin oli alunperin 1,8 ja tiheellä 4.55 välityksellä. Vakiolla 10v turbolla lähtee koko maukkaasti kun pitää kaasun pohjassa koko ajan. Jääratahommia silmällä pitäen tehtiin noilla perillä. -Ei kulje mutta kiihtyy edes jotenkin. Maantieajoon liian lyhyen välitykset, vie noin 50 litraa satasella kaakkua kun ajaa siivosti! -No ei nyt ihan ;)
Tokihan laite myytävänä on, mutta kokonaisena. Muokattu ajatuksella, "originaliteetillä" ja ajan hengen mukaan. Maalattu viime suvena, jota ennen ruosteet deletoitu. Leimattu vuodenvaihteessa, seuraava leima 3/09.
Autolla ajettu 220tkm, koneella about 120tkm.
Comment
Comment