Moro! Kyseessä autokuume.. Itsellä nyt audi a4 1.8tfsi ja vm 2011 aj.199tkm.. Nyt harkinnut vakavasti 2015 a4 1.8tfsi aj167tkm.. Nyt mietin ,että onko järkeä vaihdossa ,uudemmalla kuiteski ajettu noinki paljon,mitä saa tilalle ja tietysti n.8000€ välirahan menetys...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ostamassa.
Collapse
X
-
Eikö se kannattaisi jo seuraavaan koriin mennä? Ei tuossa muuten oikein voita mitään.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...b9-harkinnassa
Comment
-
En löytänyt suoraa ja selkeetä vastausta niin pakko kysyä täällä vielä: Eli onko noissa b8.5 korisissa jtn moottorin tyyppiä bensa koneisissa mitä kannattaa välttää? mietin uskaltaako tommosen a4 b8.5 1.8tfsi 125kw mallin ostaa? Auton myyjän mukaan ei syö öljyä. Ajattelin kyllä sen lisäturvan ostaa tähän mikä voimassa 12kk.
Comment
-
1.8tfsi b8.5 korissa on jo uudempaa päivitettyä ea888.3 versiota moottorista. Kestävämpi jakoketju sekä pienempi todennäköisyys että ei syö öljyä. Toki autoilla jo ikää ja ainahan ne voi alkaa syömään öljyä jos on ns nurkka ajossa sekä menty pelkällä 30tkm öljynvaihto välillä.
Meillä juurikin tuollainen b8.5 1.8tfsi q manuaali askilla käyttökulkineena nyt, 130tkm menty ja ei syö öljyä. Vesipumppu pitäisi vaihdella kun alkanut tihuttamaan pikkuisien jo. Nnnigon ( clubin yksi kuvaaja sankari ) vastaavalla ajetty jo yli 230tkm alkuperäisellä jakoketjulla eikä syö öljyä. Toki öljyjä ollaan vaihdeltu siihen 15tkm välein sekä käytetty 0w30/ 0w40 öljyjä (oem laatuisia sekä suositus myöskin)
Comment
-
Morjes.
Onko porukalla näitä b8 2.0tfsi quattroja vetokäytössä, +1500kg pakettia pitäsi vedellä kesäaikaan säännöllisesti ja nykiä venerampilta pakettia ylös.
Miten toimii tässä käytössä, kestääkö vakio kytkin yms...
Mitäs näissä on ongelmia muuta kun tuo öljynkulutus ja maaliongelmat?
jos öljynkulutusremontti autoon tehty uusiutuuko se vai korjaako remppa ongelman täysin?
mitäs muuta ongelmaa nöissä on mitä pitäisi ottaa huomioon jos tälläistä on ostamassa?
Comment
-
janne320d
En tiedä, onko kytkin kuinka lähelle sama, kuin 3.0TDI:n perässä, mutta sellainen tuntui kestävän QHad käytössä oikein hyvin. Järryn painoja en muista, mutta ramppi oli jyrkempi kuin veneenlaskupaikat perinteisesti.
Mäntäremppa ratkaisee öljynsyöntimurheen lopullisesti, jos konetta ei ole ehditty ajaa pilalle. Juurisyy oli männänrenkaissa ja niiden tukkiutuvissa poistoreijissä. Näistä saa aikaan kierteen, jonka tuloksena on pilalle kaavitut pytyt, mikäli tarpeeksi kauan jättää asian huomiotta. Meillä mäntärempattu yksilö, joka tuntuu pelaavan aok. Ajettu lie toista sataa tuhatta korjauksen jälkeen.
Vesivahinkoja on ollut jonkin verran. Kattoluukun vedenpoistot kannattaa siis pitää auki. Ongelma on täysin hoidettavissa huoltotoimenpiteillä.
Virtalukkoja on mennyt.
Pyöränlaakereita kuluu.
Nämä nyt näin nopeesti stetsonista.
Comment
-
Kyllä, kytkin kesti todella hyvin CAPAN ja KMU:n välissä. 300tkm ajettu kytkin oli hädin tuskin kulunut ja kaksoismassa kunnossa, enkä edes kehtaa tässä sanoa, millasia kuormia tuolla on kiskottu ihan jyrkästäkin mäestä - mut 1500kg venetraileri tuntuu tässä ainakin nyt ihan kauhean kevyeltä :D Loota hajos tuossa 300tkm ja silloin samalla laitettiin kokonaan uusi kytkinpaketti.
Comment
-
Tervehdys! Eli mikä Audin dieselmoottori EI syö öljyä, vai onko semmosta keksitty? Auton pitäs olla A4 2011- 2014 ni sattus budjetti ja koko kohilleen. Nyt alla n.1kk sitten liikkeestä ostettu (luojan kiitos) A4 -13 220tkm ajettu cjcc moottorilla oleva yksilö, joka vie öljyä reippaan litran / 1000km.Viimeksi muokannut M1k4; 23.6.2024, 21:01.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja M1k4Tervehdys! Eli mikä Audin dieselmoottori EI syö öljyä, vai onko semmosta keksitty? Auton pitäs olla A4 2011- 2014 ni sattus budjetti ja koko kohilleen. Nyt alla n.1kk sitten liikkeestä ostettu (luojan kiitos) A4 -13 220tkm ajettu cjcc moottorilla oleva yksilö, joka vie öljyä reippaan litran / 1000km.
Comment
-
Sulla Googgelin mukaan kutoskone. Neloskone kiikarissa jo ihan verojen yms. takia. Voihan se olla, että merkki vaihtuu jos ei riitä rohkeutta toista Audia ottaa. Aika paljon tuntuu Audilla olevan näitä öljynsyönti ongelmia.
Comment
-
Ennen faceliftiä ei 2.0 dieselit pahemmin syö öljyä. Omien kokemusten pohjalta tuo 3.0tdi menee lähes yhtä pienellä kulutuksella kun ajaa matkaa, ero on luokkaa 0.2litraa/100km. 3 litraisissa ei toisaalta ole kuulunut öljynsyönti murheista, että sitä puolta voisi ehkä hieman pohtia, jos haluaa faceliftin jokatapauksessa.
Comment
-
Muutaman diesel vaggilaisen ja mersun omistaneena ei mihinkään muuhun dieseliin ole tarvinnu öljyä vaihtovälillä (15000km) lisätä.
Tahtoo enempi olla kaupunki painotteista tuo ajo niin sen takia pikkuruokainen diisseli on valinnan perusteena ja eikä noita kilometrejäkään vuodessa enää ihmeemmin tule, viimeset 2 vuotta n. 6000km/v. Täytyy sanoa, että kyllä tämä auton valinta on nykyään melkosta arpapeliä. No katellaan tämä öljynkulutus mittaus loppuun niin sitten nähdään mikä on suunta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja M1k4 Näytä viestiSulla Googgelin mukaan kutoskone. Neloskone kiikarissa jo ihan verojen yms.
Comment
-
Joo eihän noin vähän metrit ja varsinkin kaupunkiajo puolla dieseliä mitenkään. Kone karstoittuu ja dpf ei pääse polttoon.
https://www.diesel-laskuri.net/
Vaikka eroa kulutuksessa olisi 3l/100km diesel vs bensa, niin tuolla ajolla rahaa säästyy ~50e vuodessa dieselin hyväksi. Polttoaineesta.
Joskin taitaa saman aikakauden bensarkoneetkin syödä öljyä, ellei mäntä remppaa tehty. Että ojasta allikkoon.
Comment
-
Entinen kulkine oli n.9L/100km syövä bensa peli n.340€ verolla niin ei tämä siihen nähden niin iso tappio ole ja se dieselin mukavuus sitä ei osaa selittää. Diesel ei ole niin herkkä tuolle kaasupolkimen asennolle, bensassa sen heti huomas kulutuksen nousuna.
Parin vuoden sisään ollu Golf 7 -14 1.4tsi 100tkm mittarissa ja Octavia -15 1.4tsi 145tkm mittarissa. Mukavia autoja kumpikin, mutta Golf hävitti öljyä 1L/3000km joten lähti kiertoon ja Skoda alko ruostumaan.
Mikä ois se turvallinen pieniruokainen bensa samassa kokoluokassa? ei nykyään voi suositella mitään, kaikissa on omat ongelmansa ja siksi oli välissä tuo vanhempi (turvallinen) bensa.
Noita idän ihmeitä nykyään karttanu, vaikkakin nuoruudessa oli montakin japsia.
Kyllä se dbf poltto ennen pitkää onnistuu. Työautona diesel paku jolle tulee kaupunki/työväli ajoa n.12tkm/v. ja sekin saa polttonsa joskus tehtyä tai on saanu viimeset 4v.
Comment
-
Kävin kokeilemassa 370tkm ajettua 2010 A4 3.0TDI Quattroa, jossa myyjän ilmoituksen mukaan"auto ravistaa veto päällä jarrua vasten hiissaten, tätä ei ole tutkittu". Vikakoodeja ei kuulemma ole, eikä asia ole muuttunut hänen omistuksensa aikana mihinkään (eli edellisten 50tkm aikana). Omasta mielestä tuo tuntui kuin se kytkin ei tajuaisi ottaa vetoa pois. Sellainen kummallinen jurnutus, kun hidastaa vauhtia. Autossa oli ohjelmoinnit moottorissa ja vaihteistossa. Mitä mieltä? Ei tuo nyt sentään ominaisuus taida olla?
EDIT. Siis S-Tronic kyseessä. Alunperin tämän postasinkin siksi S-Tronic ketjuun, koska ajattelin, että ehkä siellä osataan parhaiten tähän vastata.Viimeksi muokannut op76; 24.8.2024, 12:45.
Comment
Comment