No eipä tähän kyllä paljon apuja tullu mutta tulipa kuitenki ostettua..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 ostamassa.
Collapse
X
-
A4 B8 hankinta
Elikkäs ko. autoa olen vähän katsellut tuon entisen tilalle. Mut eihän noita taida uskaltaa kohta ostaa kun täällä tarpeex selailee! ;)
Hakusessa siis vm.11-12 B8 farkku,quattro,2.0 diisseli,manuaali,max 130tkm&30ke.
Mahdollisesti 105kw CAGA. Vieläköhän noissa on se surullisenkuuluisa korkeapainepumppu? Entä öljypumpun akseli viat? Mites se koritakuu,etulokarit ja mitä näistä on uusittu järestään maali/ruostevikojen takia?
Asiasta on kyllä keskustelua varmasti täällä mutta kaikkiin en oo löytäny vastauksii...
Laittakaa vaikka linkkejä tähän jos jossain on jo noista juttuu,käyttökokemuksia jne...
Comment
-
A4 B8 Saksasta/Ruotsista?
Harkinnassa tuollaisen A4:n vm. 2010 --> 2012 hommaaminen ehkä Saksasta/Ruotsista. Onko foorumilla ketään joka olisi lähiaikoina tuollaisen tuonut? Onko miten eroa Suomen tarjontaan? Paljonko säästää? Varusteita taitaa olla enemmän ja kilometrejä vähemmän...2.0TFSI taitaa olla oikea valinta, kun kilometrejä tulee vaan n. 10tkm vuodessa. Quattro ja automaatti myös vaatimuksena.
Comment
-
B8 A4 3.0TDiQ Manuaali tyyppiviat
Hei,
Kovasti autokuumetta pukkaa ja koeajollakin jo käyty joten heräsi muutamia kysymyksiä otsikon automallin kestävyydestä ja vioista.
Eli kiikarissa olisi 100-200tkm ajettu avant mallinen B8 A4 3.0TDiQ Manuaali CCWA moottorikoodilla.
Olen koettanut foorumia ja nettiä selailla mutta mitään selkeää kuvaa
kyseisen auton luotettavuudesta ei ole kehkeytynyt, muuta kuin maalipinnan ongelmat ja lokasuojien vaihtohommat.
Mitenkäs on tämä moottori puoli sitten? Onko syöttöpumppu tai öljypumppu vikoja kuinka ollut liikenteessä?
Ajettavuushan kyseisessä pelissä on huippua mutta sitten tyyppiviat kiinnostaisi ihan siinä mielessä että jos auton hankkii niin vois ne etupainotteisesti korjata/vaihtaa uuttaa osaa ennen isompaa remonttia :)
Comment
-
-
Harkinnassa tuollaisen A4:n vm. 2010 --> 2012 hommaaminen ehkä Saksasta/Ruotsista. Onko foorumilla ketään joka olisi lähiaikoina tuollaisen tuonut? Onko miten eroa Suomen tarjontaan? Paljonko säästää? Varusteita taitaa olla enemmän ja kilometrejä vähemmän...2.0TFSI taitaa olla oikea valinta, kun kilometrejä tulee vaan n. 10tkm vuodessa. Quattro ja automaatti myös vaatimuksena.
Comment
-
Vieras
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jtaJaa miksi? Vieläkö faceliftissä on tuolla koneella kunnon ohjaus?
Comment
-
Toitko itse vai käytitkö välittäjää?
Comment
-
Oman B8 3.0 TDI:n hankin toissa lokakuussa 176tkm ajettuna, ja nyt on rullailtu 245tkm:iin saakka.
Vaihdettu on etulokarit täysin maahantuojan piikkiin maalien ilman mukinoita halkeilun vuoksi reilun 200 tonnin ajon jälkeen. Moottorissa ei ole vikoja ollut mitään, mutta etupyörien laakereita tuo tuntuu syövän muutaman kymmenen tuhannen kilometrin välein. Vesipumppu kannattanee vaihtaa näillä kilsoilla seuraavassa huollossa.
DPF -ongelmat ennaltaehkäisin poistattamalla sen ja EGR:n käytöstä. Samalla uusi softa kärryyn, ja sekä kulku että vääntöalue muuttui paljon mukavammaksi.
Omani on manuaali, eikä mitään osia vaihdettu. Varauduin jo ostohetkellä kaksoismassan vaihtoon, muttei ole ollut mitään tarvetta. Turbokin toimii kuten pitää, tosin aavistuksen olen ainakin kuulevani enemmän vihellystä kiihdyttäessä kuin aiemmin.
Enkä itse ole turhautunut manuaalin kanssa kertaakaan, varsinkaan ohjelmoinnin jälkeen.
Ns. Must have -varusteina pidin autoa etsiessäni Drive selectiä sekä säädettävää iskunvaimennusta, joka ainakin VCDS:ssä kulkee nimellä Magnetic ride. Sporttipenkit tietty. Ajettavuushan tuossa on erinomainen, eikä alustan suhteen ole tarvinnut tehdä parannuksia. Mataluudeltaan tämä vastaa about S-line -alustaa, ehkä jopa inasen matalampi, vaikka konfiguraattorissa luki -20mm.
Comment
-
Audi A4:sta ostamassa.
Olen hankkimassa ensimmäistä Audia ja malliksi tarkentui A4 Avant Quattro TFSI 2.0 vm.2009 - 2013. Mitä kaikkea näistä kannattaa tarkistaa koeajoa tehdessä? Öljynkulutus tyyppivika on tiedossa mutta voiko tuota todeta jotenkin?
Comment
-
Jos varman päälle haluat pelata niin unohda pre-FL mallit vuoteen 2011 asti ja osta suosiolla auto vm. 2012 eteenpäin. Näissä 2.0 TFSI malleissa tuo öljynkulutus on taatusti korjattu. Toinen vaihtoehto on että, haet vanhempaa mallia olevan auton, jossa tuo ongelma on (todistettavasti) korjattu tehtaan piikkiin männät ja kiertokanget vaihtamalla...
Comment
-
Noita 2012 malleja tuntuu olevan aika vähän myynnissä. Mikä lienee myyjäliikkeen vastuu asiassa jos auto syö järjettömästi öljyä? Todennäköisesti samaa luokkaa kuin perävalotakuu. Mitä muita kohteita näistä kannattaa tarkastaa? Näissä kai automaattilaatikot tai vaihteisto ylipäätään ei liene heikoin lenkki?
Comment
-
Omien kokemusten pohjalta komppaan Kozelia. Exä oli pre-facelift (vm.2009 2.0 TFSI quattro) ja öljynkulutuksen lisäksi oli kasa muita ongelmia. 60tkm:n aikana hajosi puhaltimen moottori ja ohjausyksikkö, sähköisen käsijarrun ohjausyksikkö sekä kuskin puolen sähkölukko. Kovemmilla pakkasilla kääntyvät peilit saattoi jäädä ääriasentoihin eikä niitä saanut takaisin keskiasentoon ennen kuin auto sai lepoa lämpimässä parkkihallissa.
Nykyinen on muuten vastaava, mutta vm.2013 ja automaatti. Tässä olen havainnut "mutteriohjausta" lähellä nollaa olevissa lämpötiloissa. Saa nähdä tuleeko se kuntoon pelkällä softapäivityksellä vai meneekö hammastanko samalla vaihtoon. Tykkään myös facelift mallin etu- ja takavalojen muotoilusta enemmän, tosin menee makuasioiden puolelle.
Comment
-
Muutamia yksilöitä autoliikkeissä tutkailleena, nuo kannattaa tarkistaa pre-fl autoista.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=122402
Comment
-
-
-
Täytyy vielä sen verran sanoa, kun tuossa aiemmin tilitin kohtaamistani ongelmista A4:sten kanssa, että joka päivä kun kävelen parkkipaikalle niin suu kääntyy hymyyn. Aamuista työmatkaa odottaa oikein innolla (varsinkin näillä keleillä) ja sitä koittaa keksiä kaikenlaisia turhia reissuja että pääsisi vain ajamaan. Vaikka ongelmia on ollut, niin auton tuottama mielihyvä on kyllä korvannut siihen kuluneet pennoset. :)
Toki bemarillakin saattaa olla samanlainen vaikutus...
Comment
Comment