tulipa osallistuttua keskiviikkona ko. kinkereihin Jämillä Satakunnan/Pirkanmaan rajoilla.
Vaikka talvi on ollut kehno, oli Jämillä täysi meno päällä ja suorituspaikat suht hyvässä kunnossa. Parista kohtaa meni jää puhki, ja korkeuseroja käsittävä tosi mutkainen jäärata oli uskomattoman liukas.
Ensin ajettiiin kiitoradalle tehtyä rataa, joka käsitti pujotteluosuuden sekä jarrutus-väistö-paluu omalle kaistalle ja sama ilman jarrutusta 80km/h vauhdista. Lopuksi rata päättyi 180 mutkaan johon mentiin ABSit rapisten, vauhtia edelleen 80.
Toi esteen väistö ilman jarrutusta 80 vauhdista oli selvästi vaikein ja siinä kohden nähtiin radan ainoat pyörähtämiset. Itsellä meni toi viimeinen jarru kerran hiukan leveäksi kun vauhtia oli liikaa (A3). Sohjoinen lumi otti hyvin vastaan....
Muuten hinausapua tarvittiin rataosuudella, jossa nähtiin pari pehmeää sukeltamista sohjon sekään. Vaurioita ei yhteenkään autoon tullut.
Kalustona Jämillä oli 2 uutta A4sta 3.0 TDi Quattroja sekä 4 A3 2.0 TDI Quattroja.
Uusi A4 vakuutti rauhallisuudellaan ja hyvällä hallittavuudella, mutta oli selvästi aliohjaavampi kuin A3 noissa olosuhteissa. A3en oli tosi kiva syheröisellä jääradalla jossa pääsi vastaheitoilla pyörittämään sitä sydämensä kyllyydestä. Ajamaan pääsi koko päivän aikana tosi paljon, autokunnassa oli 2-3 kaveria ja vuoroja sekä autoja vaihdettiin taajaan.
Lopuksi oli leikkimielinen kisa käsittelyradalla, kiihdytys 150m, 180 käännös keilojen ympäri, pujottelua keilaradalla ja lopuksi jarrutus keilojen rajaamalle alueelle. Kaatuneista keiloista tai jarrutusalueen ulkopuolelle pysähtymisestä sai aikasakkoa. Allekirjoittanut pärjäsi 14 ukon joukossa "aika hyvin" ;cD
Kouluttajina oli mm. Esa Saarenpää ja muita kotimaisia rallikuljettajia, aktiiveja ja jäähdyttelijöitä (kuten Esa).
Vaikka talvi on ollut kehno, oli Jämillä täysi meno päällä ja suorituspaikat suht hyvässä kunnossa. Parista kohtaa meni jää puhki, ja korkeuseroja käsittävä tosi mutkainen jäärata oli uskomattoman liukas.
Ensin ajettiiin kiitoradalle tehtyä rataa, joka käsitti pujotteluosuuden sekä jarrutus-väistö-paluu omalle kaistalle ja sama ilman jarrutusta 80km/h vauhdista. Lopuksi rata päättyi 180 mutkaan johon mentiin ABSit rapisten, vauhtia edelleen 80.
Toi esteen väistö ilman jarrutusta 80 vauhdista oli selvästi vaikein ja siinä kohden nähtiin radan ainoat pyörähtämiset. Itsellä meni toi viimeinen jarru kerran hiukan leveäksi kun vauhtia oli liikaa (A3). Sohjoinen lumi otti hyvin vastaan....
Muuten hinausapua tarvittiin rataosuudella, jossa nähtiin pari pehmeää sukeltamista sohjon sekään. Vaurioita ei yhteenkään autoon tullut.
Kalustona Jämillä oli 2 uutta A4sta 3.0 TDi Quattroja sekä 4 A3 2.0 TDI Quattroja.
Uusi A4 vakuutti rauhallisuudellaan ja hyvällä hallittavuudella, mutta oli selvästi aliohjaavampi kuin A3 noissa olosuhteissa. A3en oli tosi kiva syheröisellä jääradalla jossa pääsi vastaheitoilla pyörittämään sitä sydämensä kyllyydestä. Ajamaan pääsi koko päivän aikana tosi paljon, autokunnassa oli 2-3 kaveria ja vuoroja sekä autoja vaihdettiin taajaan.
Lopuksi oli leikkimielinen kisa käsittelyradalla, kiihdytys 150m, 180 käännös keilojen ympäri, pujottelua keilaradalla ja lopuksi jarrutus keilojen rajaamalle alueelle. Kaatuneista keiloista tai jarrutusalueen ulkopuolelle pysähtymisestä sai aikasakkoa. Allekirjoittanut pärjäsi 14 ukon joukossa "aika hyvin" ;cD
Kouluttajina oli mm. Esa Saarenpää ja muita kotimaisia rallikuljettajia, aktiiveja ja jäähdyttelijöitä (kuten Esa).
Comment