Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Winter driving school

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi Winter driving school

tulipa osallistuttua keskiviikkona ko. kinkereihin Jämillä Satakunnan/Pirkanmaan rajoilla.
    Vaikka talvi on ollut kehno, oli Jämillä täysi meno päällä ja suorituspaikat suht hyvässä kunnossa. Parista kohtaa meni jää puhki, ja korkeuseroja käsittävä tosi mutkainen jäärata oli uskomattoman liukas.

Ensin ajettiiin kiitoradalle tehtyä rataa, joka käsitti pujotteluosuuden sekä jarrutus-väistö-paluu omalle kaistalle ja sama ilman jarrutusta 80km/h vauhdista. Lopuksi rata päättyi 180 mutkaan johon mentiin ABSit rapisten, vauhtia edelleen 80.
    Toi esteen väistö ilman jarrutusta 80 vauhdista oli selvästi vaikein ja siinä kohden nähtiin radan ainoat pyörähtämiset. Itsellä meni toi viimeinen jarru kerran hiukan leveäksi kun vauhtia oli liikaa (A3). Sohjoinen lumi otti hyvin vastaan....
    Muuten hinausapua tarvittiin rataosuudella, jossa nähtiin pari pehmeää sukeltamista sohjon sekään. Vaurioita ei yhteenkään autoon tullut.

Kalustona Jämillä oli 2 uutta A4sta 3.0 TDi Quattroja sekä 4 A3 2.0 TDI Quattroja.
    Uusi A4 vakuutti rauhallisuudellaan ja hyvällä hallittavuudella, mutta oli selvästi aliohjaavampi kuin A3 noissa olosuhteissa. A3en oli tosi kiva syheröisellä jääradalla jossa pääsi vastaheitoilla pyörittämään sitä sydämensä kyllyydestä. Ajamaan pääsi koko päivän aikana tosi paljon, autokunnassa oli 2-3 kaveria ja vuoroja sekä autoja vaihdettiin taajaan.

Lopuksi oli leikkimielinen kisa käsittelyradalla, kiihdytys 150m, 180 käännös keilojen ympäri, pujottelua keilaradalla ja lopuksi jarrutus keilojen rajaamalle alueelle. Kaatuneista keiloista tai jarrutusalueen ulkopuolelle pysähtymisestä sai aikasakkoa. Allekirjoittanut pärjäsi 14 ukon joukossa "aika hyvin" ;cD

Kouluttajina oli mm. Esa Saarenpää ja muita kotimaisia rallikuljettajia, aktiiveja ja jäähdyttelijöitä (kuten Esa).

Mitä vaatii että tuonne pääsee? Tukun rahaa uuden auton muodossa?

Tuo kuulostaa kivalta ja hyödylliseltä.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
      Mitä vaatii että tuonne pääsee? Tukun rahaa uuden auton muodossa?

Tuo kuulostaa kivalta ja hyödylliseltä.
      Niin kait - ainakin oma automyyjäni kutsui "ensimmäisen Audi nelivedon" hankkineen asiakkaansa tapahtumaan ;cD

Comment

Olin viime talvena erään forumilaisen "avecina" Tahkovuorella ajamassa samat kuviot. Oli tosi hauskaa särkeä konsernin autoja luvan kanssa =)
        Luisuympyrää jäi vähän ikävä.. Sitä voisi ajaa 30min joka aamu ennen töihin lähtöä.

Comment

Uuuden quattron ostaneet koulutetaan seuraavana talvena myyjän toimesta talviajokoulussa. Olin itse viime vuonna tuolla Jämillä, hauskaa ja hyödyllistä oli. Pitäisi saada vain jokavuotinen kertaus, kun tuolla kaduilla ja moottoriteillä on kaikenmaailman kiviä ja muita liikkujia, eikä omaansa raaski ihan rajoille viedä.

Miten te väistökokeessa saitte auton pyöräytettyä, onko B8 B7:aa herkempi pyörähtäjä, en minä muista meistä kenenkään väistössä pyöräyttäneen, muissa hommissa kyllä...korjatkaa viimevuotiset jos muistan väärin? :-)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja kiloWatti Näytä viesti
            Miten te väistökokeessa saitte auton pyöräytettyä, onko B8 B7:aa herkempi pyörähtäjä, en minä muista meistä kenenkään väistössä pyöräyttäneen, muissa hommissa kyllä...korjatkaa viimevuotiset jos muistan väärin? :-)
            Ei isot pyörähdelly vaan pienet eli A3et ;c)

Itse asiassa toi B8 vakuutti rauhallisuudellaan, tosin ei niin kiva leikkiä...

Comment

Eilen oltiin kans Turun porukalla Jämillä ja päivä oli erittäin mukava ja varmaan jäi jotain taitojakin liukkaalla ajamisesta. Keli ei ollut mitä parhain koska lunta ei tolla korkeudellakaan vielä kovin paljon ole. Kouluttajat oli todellisia "rattimiehiä" ja hauskinta oli juuri niiden kyydissä istuminen. Homma pelasi ja lähtisin ehdottomasti uudelleen.

Comment

Working...
              X