Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Audi A8 6.0 W12?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja palomies Näytä viesti
    Joten kysynkin että löytyykö tietoa, kokemusta, tai jopa faktaa tuosta V10 5.2 koneesta? Se että jatketaan tiedon ja kokemusten jakaminen koskien A8 D3 koria.
    S8 5.2 V10

    Comment


    • #32
      Viimeinen ehdotus kannattaa heittää tuonne "forumin parannusehdotuksia" ketjuun. Ei pällimpi idea ollenkaan.

      Comment


      • #33
        Dodiin.. Nyt on ensimmäinen Audi takapuolen alla ever. Koskaan aikaisemmin en ole edes kyydissä ollut. Tänään tuli ostettua D3 A8L vm. 2004. Aika karvalakilta vaikuttaa lisävarusteiden osalta, vaikka onkin W12-malli.

        Nyt ajettu n.50km. Hyvin alkoi matka, melko nopeasti syttyi moottorin vikavalo palamaan. :D (Pakokaasupäästöjen valvontajärjestelmä) Mistähän lie johtuu? Ohjekirjakin auttoi tuttuun tapaan paljon: "Aja auto välittömästi lähimpään Audi huoltoon." Pitää kaiketi sitten tiistaina ajaa samaan liikkeeseen takasin mistä ostin ja sanoa, että laittakaahan pojat kuntoon. Mitenköhän tuo kuluttajansuoja auttaa näissä asioissa, tuo kaiketi menee vielä autokaupan piikkiin?

        Saako muuten alustanumeron perusteella jostain kantakortin tiedot? Lähinnä kiinnostaa, mitä ne muutamat lisävarusteet on, mitä tuohon on aikanaan ruksittu..
        Alustan asetus Automatic=mitä?

        Josko tästä nyt kuitenkin autoksi olisi. ;)
        "The Best or Nothing" voitaisiin tässä tapauksessa muuttaa muotoon "The best or the second best" :)
        Viimeksi muokannut Tähtikuljettaja; 23.12.2011, 21:49. Perustelu: kirjoutusvihreitä

        Comment


        • #34
          Tästä kuluttajaviraston kanta virhevastuuseen: http://www.kuluttajavirasto.fi/File/...tokaupassa.pdf

          Eli ajat liikkeeseen ja istut juomaan kupin kahvia.

          Comment


          • #35
            Erwin palvelusta saa alustanumerolla listan varusteista uutena.

            Kyllä ekana päivänä syttyvä vikavalo todellakin kuuluu liikkeen virhevastuun piikkiin.

            Comment


            • #36
              Kiitos noista linkeistä.
              Ihmettelen kovasti, etteivät merkkiliikkeessä tienneet autosta yhtään mitään, ja lisävarusteiden tai teknisten asioiden selville ottaminenkin oli jotenkin älyttömän hankalaa. "Ei me näistä kyllä saada mistään selville mitään kantakortteja tai lisävarusteita". Kysyin, että "Eikös tässä ole ilmajousitus. Onko siinä jokin automaattinen jäykkyyden säätö tms.?" Myyjän vastaus: "Eeen kyllä yhtään osaa sanoa.. Saattaa ollakin.. (myyjä kurkkaa auton alle) En kyllä tiedä.." (Soitti puhelun jonnekin, joka kesti n. 15min ja sen jälkeen sanoi että "Joo kyllä siinä jotku ilmajouset on".

              Ymmärrän kyllä, ettei kaikkea pieniä yksityiskohtia voikaan tietää, mutta kun perusasiatkin tuntuivat olevan hakusessa.. Ja etenkin se, että asioiden selville ottaminen oli niin työlästä, liki mahdotonta.
              Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

              Hieno auto tuo on. Kori on tyylikäs eikä liian pröystäilevä, sama linja jatkuu tottakai sisällä. Ja onhan tuo todella mukava ajaa.

              Comment


              • #37
                Kyllä se on The best or nothing, kun olet joka jonon Johtotähdestä vaihtanut.. ;)

                Comment


                • #38
                  Dodiin.. Nyt on ensimmäinen Audi takapuolen alla ever. Koskaan aikaisemmin en ole edes kyydissä ollut. Tänään tuli ostettua D3 A8L vm. 2004.
                  No siinä ei kauaa nokka tuhissut! :) Kerrohan sitten kokemuksia tänne, itseäkin kiinnostaa tuo laitos nyt aikalailla.

                  Vähän hankala malli ensi-Audiksi, jos haluaa myöhemmin vaihtaa parempaan. ;)

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja Tähtikuljettaja Näytä viesti

                    Hieno auto tuo on. Kori on tyylikäs eikä liian pröystäilevä, sama linja jatkuu tottakai sisällä. Ja onhan tuo todella mukava ajaa.
                    Jokos sielläpäin on voimaa satanut taivaalta...?

                    Märkä asfaltti ei vielä anna oikeaa palautetta tuosta autosta niiden S-marsujen jälkeen.

                    Comment


                    • #40
                      Osta Mikko vajaaveto välillä...

                      Kyllä mä luulen, että antaa. Sen verran isoja eroja löytyy pelkästään korimallin sisältä, että ihmetellä täytyy.

                      Comment


                      • #41
                        No siinä ei kauaa nokka tuhissut! :) Kerrohan sitten kokemuksia tänne, itseäkin kiinnostaa tuo laitos nyt aikalailla.

                        Vähän hankala malli ensi-Audiksi, jos haluaa myöhemmin vaihtaa parempaan. ;)
                        Noh, niin.. Olen tässä jo vuoden etsinyt uutta autoa itselle. Velipoika lähti vuosi sitten Tammikuussa asepalvelusta suorittamaan, ja olen hänen autollaan nyt tämän vuoden ajellut. Hänellä on kohta asevelvollisuus suoritettu, joten oman auton hankissa alkoi tulla kiire ja tuo sitten sattui sopivasti. En oikeastaan edes etsinyt Audia, vaan 'Sonderklasse' mersua (W220 S600L). Noita on vaikea Suomesta löytää, ja autoliikkeistä sanoivat että "Ei me lähdetä asiakkaalle autoa tuomaan, on niin monimutkaista touhua." tai "Ei me noin vanhaa autoa aleta tuomaan.."
                        Olen silti ostokseeni erittäin tyytyväinen, on tuo Audi huomattavasti kivemman näköinen kuin tuo hieman anorektikko W220.

                        Kokemuksia ja kysymyksiä tulen tänne forumille varmasti kirjoittelemaan. On mukava lukea ja kirjoittaa forumille, mikä on näin asiallinen. Käyttäjät tuntuvat olevan ystävällisiä ja jaksavat auttaa ongelmatilanteissa. Ja sitä tietämystäkin löytyy suuressa määrin. Nostan hattua forumille ja sen käyttäjille.

                        En usko, että sitä tarvetta auton vaihdolle tulee kyllä nyt moneen vuoteen. :) Ehkä seuraava olisi tämä uuden mallin S Mersu... Sydän sykkii edelleen ko. merkille, mutta kun laadukas ja tyylikäs Audi sattuu eteen, niin sitä arvostaa aivan yhtä paljon.

                        Tällaista tällä kertaa. Oikein rauhaisaa joulua kaikille saman lipun alla autoileville.

                        Comment


                        • #42
                          Kerrotaan ja kerrataa hiukan lisää kokemuksia ko. kulkineesta.
                          23.12. Siis hain auton VV-herttoniemen lasipalatsista.
                          24.12. Syttyi moottorin vikavalo palamaan, ohjekirja: Pakokaasupäästöjen valvontajärjestelmä = ??
                          Akku meni kerran niin tyhjäksi, että piti kaapeleilla käynnistää. Vikakoodeja tulostin 20 sivullista, varhaisimmat puolen vuoden takaa.
                          27.12. Vein auton samaan liikeeseen takaisin korjattavaksi.
                          29.12. Sain auton takaisin, tarvittavat korjaukset tehty, vikakoodit nollattu ja akku vaihdettu.
                          31.12. Eli tänään, sama s**tanan vikakoodi syttyi palamaan..

                          Eihän näille oikein mitään voi, mutta vähän sylettää viedä taas auto takaisin. Mulla saattaisi olla muutakin tekemistä, kun vierailla ko. liikeessä joka toinen päivä. Eivät ilmeisesti ole juurikaan tutkineet, mistä moinen vikavalon syttyminen johtuu. Sinällään ymmärrän, olisihan se voinut olla vain jokin satunnainen vika, johtuen esim. juuri tuosta huonosta akusta.

                          2.1. Auto menee takaisin liikkeeseen juurikin tuon vikavalon takia. Oletan, että tarvittavien toimenpiteiden kustannukset menevät liikkeen piikkiin. Toivotaan, että auto nyt sitten tulisi kuntoon. Päivitellään siitä lisää tuonnempana.

                          Muutoin kyllä hyvä auto ajaa. Comfort-asetuksella jousitus on oikein mukava, ja voimaakin löytyy riittävästi, että pysyy muun liikenteen mukana.

                          Comment


                          • #43
                            Ehjänä on kyllä käsittämättömän hiljainen auto ulkopuolelle. Pakoäänet on todella hiljaiset ja jos paikallaan tyhjäkäyntiä höpöttää, niin yhdestä kävin korjaamon pihalla ihan kokeilemassa että väriseekö se, kun ei meinannut kuulla ääntä siitä että olisi käynnissä. Olihan siinä pientä melua ympärillä, mutta hämmästyttävän hiljainen se on kyllä.

                            Comment


                            • #44
                              Pistähän koodeja tännekin, voi olla foorumilaisillakin tietoa vian aiheuttajasta.

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                Ehjänä on kyllä käsittämättömän hiljainen auto ulkopuolelle. Pakoäänet on todella hiljaiset ja jos paikallaan tyhjäkäyntiä höpöttää, niin yhdestä kävin korjaamon pihalla ihan kokeilemassa että väriseekö se, kun ei meinannut kuulla ääntä siitä että olisi käynnissä. Olihan siinä pientä melua ympärillä, mutta hämmästyttävän hiljainen se on kyllä.
                                Lie käynti sen verran tasaista ettei paljon värinöitäkään tunnu. :)

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                  Pistähän koodeja tännekin, voi olla foorumilaisillakin tietoa vian aiheuttajasta.
                                  Engine I:
                                  5 Faults Found:
                                  18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
                                  P1653 - 008 - - Intermittent
                                  17497 - Mixture Regulation; Bank 2; Range 1
                                  P1089 - 001 - Lean Limit Exceeded
                                  17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1
                                  P1151 - 001 - System too Lean - MIL ON
                                  18339 - Coolant Fan Control Module (J293)
                                  P1931 - 002 - Malfunction - Intermittent
                                  18331 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2
                                  P1923 - 008 -
                                  Readiness: 0000 1000

                                  Engine II:
                                  1 Fault Found:
                                  18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
                                  P1653 - 008 - - Intermittent
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 31.12.2011, 20:39. Perustelu: lisäys

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tuossa autossahan on kaksi ECUa, molempien vikakoodit pitää lukea.

                                    Tästä vianselvityksestä voisi tehdä oman viestiketjun.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                      Tuossa autossahan on kaksi ECUa, molempien vikakoodit pitää lukea.

                                      Tästä vianselvityksestä voisi tehdä oman viestiketjun.
                                      Niin.. Totta, alkaa mennä kyllä jo hiukan sivuun aiheesta.
                                      Ja itsehän en sitten ymmärrä (vielä) yhtään mitään näistä vikakoodi jutuista. :D

                                      No, jokatapauksessa maanantai aamuna menee auto pajalle, josko pojat siellä saisivat jotain selville...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Jos voin suositella, niin sellainen VAG-COM on melko hyvä kanpe. Ei tartte omistaa kuin 2.7T niin se on melkein pakollinen varuste.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Eiköhän nuo koodit jonnekin Lambda/imuvuoto ongelmiin viittaa

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kyllä liike noi korjaukset joutuu maksaan et ei siitä huolta. Muistaakseni liike joutuu auton myynti hetkestä 6kk eteenpäin korvaamaan kaikki sellaset viat mitä ostohetkellä ei pystynyt havaitsemaan "silmämääräisesti". Itellä ainakin onnistu myyjän piikkiin korjaukset vielä 4kk oston jälkeen.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
                                              Kyllä liike noi korjaukset joutuu maksaan et ei siitä huolta. Muistaakseni liike joutuu auton myynti hetkestä 6kk eteenpäin korvaamaan kaikki sellaset viat mitä ostohetkellä ei pystynyt havaitsemaan "silmämääräisesti". Itellä ainakin onnistu myyjän piikkiin korjaukset vielä 4kk oston jälkeen.
                                              Näin olen itsekin ymmärtänyt. Nuo vikakoodit paljastivat muutakin, kun vain tuon moottorivian. Kiitokset vielä Killerille vaivannäöstä. :)
                                              Muita vikakoodeja olivat mm. oikea? seisontajarru antoi vikakoodin, vasemmassa takavalossa oli jokin.. yhteyshäikkä?, kuskinpelinlämmitys ei toimi ja takana oikealla puolella ilmastoinnissa oli jotain fiilua.. :D Eli näitähän riittää.
                                              Nuohan on kaikki sellaisia, mitä ei koeajolla saa selville. Eiköhän tämäkin auto ajan kanssa saada kuntoon.

                                              6-vuotta vanha pöytäkone tökkii nyt niin pahasti, etten saa edes sähköpostia auki. Siellä olisi noi vikakoodit, jotta näkisi tarkemmin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tuo akun tyhjeneminenkin luultavasti generoi ns. turhia vikakoodeja, joten nyt kannattaisi varmaan ajella hieman että ne oikeat viat ilmenisivät ennen korjaamolle menoa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja JarnoN Näytä viesti
                                                  Tuo akun tyhjeneminenkin luultavasti generoi ns. turhia vikakoodeja, joten nyt kannattaisi varmaan ajella hieman että ne oikeat viat ilmenisivät ennen korjaamolle menoa.
                                                  Siis.. auto oli viimeviikolla korjaamolla, jossa vaihtoivat akun ja nollasivat vikakoodit. Sen jälkeen (eilen) luettiin vikakoodit uudelleen, ja joitain samoja oli tullut takaisin. Tottakai siellä oli muutama satunnainenkin joukossa, mutta niistä ei tarvinne juurikaan huolestua.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Sitten voisi melkein käskeä korjaamoa katselemaan noidenkin aiheuttajia, jos noinkin lyhyellä välillä pomppailevat uudelleen esiin.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jos satunnaiset tulee aina vain uudestaan, niin on jotain mätää niidenkin osalta.
                                                      Satunnaisuus voi tarkoittaa myös sitä, että vika ei ole ollut tarpeeksi kauan päällä edellisen nollauksen jälkeen, jotta se tulkittaisiin jatkuvaksi.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Eikös toi ehdota, että kannattais lukee myös ABS puolen koodit?
                                                        Toi missä lukee MIL ON sytyttää sen moottorin vikavalon.

                                                        Väittäsin, että on enemmän kuin yksi vika, joka pitäs korjata.
                                                        Flektin, laihalla käynti ja mitä ABS puolelta sitten löytyy.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          arvauksena: ABS puolelta luultavasti löytyy koodi, että missing torgue information from ECU.
                                                          Eli seosongelmien takia ESP ei saa vääntötietoa, mutta kannattaa ne ABS-kooditkin lukea ja nollata, jos siellä on jotain muuta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kyllähän mä noita huolella lukisinkin, ja yrittäisin tulkita, mutta kun tuo vikakoodien lukeminen ei itseltä onnistu, enkä niistä juurikaan ymmärrä. Ja mulla on tää auto ollut vasta runsaan viikon, joten siltäkin osin vielä hiukan vieras laite.

                                                            Täytyy sanoa huollon pojille, että lukevat koodit ja käyvät kaiken läpi huolella. Ei tässä muu auta.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Muista sanoa että lukevat molempien ECUjen vikakoodit, jää helposti lukematta jos ei ole tietoa tuosta autosta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X