Minkäslaisia kantoja/lamppuja tuollainen pre-facelift C5 syö? En ole aiemmin tuohon vaihdellut mitään tuikkuja, joten for dummies -tason ohjeista lisäpisteitä. Samalla vauhdilla varmaan kannattaa vaihtaa kaikki (=parkit, lyhyet xenonit, ja pitkät halogeenit)? Syksyn tullessa huomasin että xenonien valoteho on jossain surkean ja naurettavan välimaastossa. Onko niistä xenon-like -halogeeneista mihinkään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiMinkäslaisia kantoja/lamppuja tuollainen pre-facelift C5 syö? En ole aiemmin tuohon vaihdellut mitään tuikkuja, joten for dummies -tason ohjeista lisäpisteitä. Samalla vauhdilla varmaan kannattaa vaihtaa kaikki (=parkit, lyhyet xenonit, ja pitkät halogeenit)? Syksyn tullessa huomasin että xenonien valoteho on jossain surkean ja naurettavan välimaastossa. Onko niistä xenon-like -halogeeneista mihinkään?
Xenonit on D2S
Parkit 5W lasikanta.
Pitkistä en ole varma, olisko ollu H1?
Comment
-
Vieras
Comment
-
-
-
Onkos ihan normaalia, että S6 (C5) kun ajaa 120-130 km/h niin kierrokset on n. 3000 rpm? Kyseessä oli siis luonnollisesti tippiloota ja vaihde oli D:llä (tasaista vauhtia tasaisella ja moottori ja öljyt olivat jo lämpimät). Vaikuttaa hiukan korkeilta nuo kierrokset, kun bitukassa ei mielestäni noin korkealla ole vielä tuossa vaiheessa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestiMiksei xenon-sarjaa niille pitkille? Näyttäisivät xenoneilta ja valotehokin olisi parempi. :)
Comment
-
"Onkos ihan normaalia, että S6 (C5) kun ajaa 120-130 km/h niin kierrokset on n. 3000 rpm? Kyseessä oli siis luonnollisesti tippiloota ja vaihde oli D:llä (tasaista vauhtia tasaisella ja moottori ja öljyt olivat jo lämpimät). Vaikuttaa hiukan korkeilta nuo kierrokset, kun bitukassa ei mielestäni noin korkealla ole vielä tuossa vaiheessa. "
Kyllä ne jotain tuota luokkaa taitaa olla.
Comment
-
Nopeuksia eri vaihteilla ja kierroksilla voi katsella myös täältä: http://www.nordicaudi.com/index.php?...a1296.php&var=
Comment
-
Audiworldin mukaan välitykset on seuraavat:
S6 tiptronic (2002)
5. vaihde: 0.803:1
Perä: 2.727:1
A6 2.7bt tiptronic (2000)
5. vaihde: 0.742:1
Perä: 3.511:1
Pikainen laskutoimitus excelillä käyttäen renkaan piirinä 2,027 m (235/40R18) saadaan tulokseksi:
S6:
167 km/h @ 3000 rpm
A6 2,7bt:
140 km/h @ 3000 rpm
Olisiko ässässä siis turbiini luistanut?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiEikös tuollaiset puuhastelut ole laittomia? Ainakin ensi talvi mennään lyhyillä xenoneilla, ja loput lamput xenon-likeillä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestiJuu, niin on. Niin on myös auton lastuttaminen ilman muutoskatsastusta, mutta silti oon kuullu huhuja isoilta pojilta, että jotkut niin tekee. :) Yhden talven on nyt ollu 35W xenonit pitkissä, eikä ole kaduttanut. Ei kai ne ketään häikäise, kun nehän napsautetaan kohdatessa pois.
Comment
-
Minäpäs myös vilkaisen huomenna paluumatkalla täältä Cesiksestä täysin rempatulla askilla.
Askilla ajettu nyt noin 80km totaalirempan jälkeen ja ei taatusti luista sitten pätkääkään siellä missä ei pitäisi. Koeajo suoritettu Siguldan luonnonkauniissa maisemissa, missä nousut ja laskut on 10% luokkaa jyrkkyydeltään ;)
Ennen remonttia oli muistaakseni noin 2000-2100rpm reilun satasen mittarinopeudessa, eikä ylimääräisistä luistoista ollut ennen porsimistaan tietoakaan.
Edit: 1800rpm, 100km/h
235/35/19 rengastuksella. Tässähän on monta muuttujaa mukana, mutta näillä nurkilla liikutaan...
Comment
-
Kävin Audi liikkeessä, ja antoivat minulle ystävällisesti listan autoni varusteista ja selvittivät tuon aiemmin keskustellun Webasto homman; autossa on siis varuste nimeltään "parking heater" mutta ei varustetta "auxiliary heating". Eli vaikka valikossa lukeekin että Auxiliary Heating niin se on sittenkin eri juttu. Tässä ei siis ole ollut kaukosäädintä, ja että sen saisi pelaamaan, pitäisi ostaa sarja joka maksaa ~550€!
Ei kellään tulisi mieleen halvempaa vaihtoehtoa...??
Comment
-
Toisessa topikissa kyselin 4F A6:sen perään mutta taitaa olla niin, että pitää "tyytyä" C5 S6:seen...Nettiautossahan muutamia ässiä on myynnissä mutta hintahaarukka on aika laaja. Onko kannattavaa hakea S6 Ruotsista tai peräti Virosta?
Biturbo oli ennen tuota Passattia niin nyt haluttaisi siirtyä V8-maailmaan.
Comment
-
Vieras
Tällä verotuksella ei liene kovin järkevää, ellei löydä pilkkahintaan.
Paitsi ehkä alle 2001 rekisteröityjä.
Comment
Comment