Unohtuiko arto_s hyymiö?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
Yleisin syy vuodoille taitaa olla huohotuksen tukkeutuminen, kyllähän se öljy tiivisteistä läpi tulee kun kampikammiossa on liikaa painetta. Huohotuksen korjaus ja venttiilikoppien tiivisteiden vaihto lopetti vuodot omassa V6:ssa, eipä se kyllä muualta vuotanut alunperinkään.
Comment
-
Koodi:Ei pidä paikkaansa
Ja tähän se hymiö joka ei naura yhtään.
Comment
-
Näissä kun on noita tyyppiominaisuuksia, jotka on kalliita korjata, niin olisi mielenkiintoista kuulla hintaa operaatioille. Ajatellaan sellainen keskivertoskenaario, jolloin perus-Pentti ajaa autonsa korjaamolle ja palaa hakemaan korjatun auton. Paja ei nyt välttämättä ole se merkkiliikkeen yhteydessä oleva, mutta ei kuitenkaan se työkaverin autotallikaan. Eli kiinnostaisi hinnat operaatioille oikeassa korjaamossa oikeaan hintaan.
Automaateissa hajoaa laatikko. Paljonko kustantaa laatikon irroitus, korjaus ja kiinnitys? -- Noin 3k€
S6:ssa vuotaa kannentiiviste. Paljonko kustantaa remontti, jossa tuo ominaisuus korjataan? -- Noin 4k€ Tässä yksi hinnasto jakopäineen
Biturboon täytyy uusia turbot, paljonkohan tämä lysti maksaa?
Allroadiin uusi ilmajousitus, anyone?
Mitään tarkkoja lukemia en odota, koska näissä asioissa on muutama muuttuja, mutta jos jollain on vaikka omakohtaista kokemusta, niin olisi mielenkiintoista kuulla hintahaarukkaa. Sen tiedän, että oman V6 TDI:n mukana tuli ~3k€ kuitti nokkaremontista jakopäineen moottorikoneistamolta, joten suunnilleen sen verran kyseinen perus-Pentti saattaa joutua tuosta maksamaan.Viimeksi muokannut Sound; 22.9.2012, 21:38.
Comment
-
Automaateissa hajoaa laatikko. Paljonko kustantaa laatikon irroitus, korjaus ja kiinnitys?
S6:ssa vuotaa kannentiiviste. Paljonko kustantaa remontti, jossa tuo ominaisuus korjataan?
Biturboon täytyy uusia turbot, paljonkohan tämä lysti maksaa?
Allroadiin uusi ilmajousitus, anyone?
Mitä noihin öljyvuotoihin tulee, niin aiemmin meillä ollut 2.4 ei vuotanut mistään mutta tää nykyinen 2.8 on kärsinyt venakopan tiivisteen vuodosta.
Sanoisin, että vaikka autoa pitäisi miten hyvin, niin tuohon ominaisuuteen ei voi paljon vaikuttaa.
Ellei se sitten oikeasti johdu vain ja ainoastaan huohottimen tukkeutumisesta, mikä ei itsellä ainakaan näyttäisi olevan syy.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
Mitä noihin öljyvuotoihin tulee, niin aiemmin meillä ollut 2.4 ei vuotanut mistään mutta tää nykyinen 2.8 on kärsinyt venakopan tiivisteen vuodosta.
Sanoisin, että vaikka autoa pitäisi miten hyvin, niin tuohon ominaisuuteen ei voi paljon vaikuttaa.
Ellei se sitten oikeasti johdu vain ja ainoastaan huohottimen tukkeutumisesta, mikä ei itsellä ainakaan näyttäisi olevan syy.
Comment
-
S6 kansipahvien vaihdot lisättynä täydellisellä jakopääremontilla - hinnasto löytyy skannattuna ranetussaneerausketjusta.
e: Siis tuolta. Siinä on 140€ kansiin/jakopäähän liittymätöntä hommaa joka johtui jostain päin vittua asennetusta jälkiasennushälystä.Viimeksi muokannut hopsis; 14.9.2012, 08:24.
Comment
-
Aika alakanttiin tuo Spertsan arvio laatikorempalle.
Lootan peruskorjaus (siis muukin kuin valve bodyn vaihto) maksaa edulliseksi todetulla Recrolla n.1800€ (5HP19)- 2150€(5HP24) alvin kera. Hintaan laskettu TNT rahti 250€ ja öljyt 150€.
Turbiinin vaihto kunnostettuun maksaa esim. Vantaan Erikoisautossa 1600-1800€ (hinta kysytty 2011 kesällä). Turbiiin osuus tuossa n.500€.
Recron hintaan pitää siis lisätä laatikon irroitus ja paikalleen asennus. Tuon voisi kuvitella tonnin verran kustantavan jos käyttää referenssinä Erikoisauton hintaesimerkiä.
Turbiinin saa hintaan 350€ Recrolta ja 500€ Jn-Tradingilta Turusta.
Mun laskupään mukaan siis lootaremppa, jossa kaikki työ teetetään ulkopuolisella jää maksamaan minimissään 3000€.
Toki jos lootarempalla tarkoitetaan vain turbiinin vaihtoa kunnostettuun (ei uuteen) jää "laatikorempalle" hintaa se reilu puolitoista tonnia.
Comment
-
Silläkin uhalla että huomenna alkaa, mulla ei vuoda öljyä. Jos vaihdon yhteydessä laittaa ylämerkkiin, niin kymppitonnin vaihtovälillä ei tarvi lisätä, vaihtessa ollaan alamerkillä. Ja mitään käryjäkään ei tule.
Jossain vaiheessa vuoti venakopan tiivisteet ja ehkä jotkut stefatkin, mutta vaihdon jälkeen, kunhan muistaa laittaa liimaa venakopan kulmiin, ei enää.
Ja manuaali bitukan kulutus 12,5 seka-ajossa kaupunki/maantie 50/50 kohtuullisen raskaalla jalalla. Kolmen vuoden keskiarvolukema.
Comment
-
Automaatti-sedan ja kulutus oli minun ajossa alle 11. Ei ole minullakaan kevein mahdollinen tuo kaasujalka. Ei siell ihmeitä vuotojälkiä ollut, mutta oli joku ranettanut jotain tiivisteitä silikonilla. Uudet tilalle jakopäänremontin yhteydessä ja edelleen pitää. =)
Comment
-
No voihan hitto, kävin sitten koeajamassa -01 4.2:n. Ja voihan pojat että oli makea peli! On tosiaan ihan eri auto kuin V6:set, dieseleistä nyt puhumattakaan. Alkoi ihan vähän himottamaan...
Mutta yksi kysymys vielä; tuossa ei ollut moottorinlämmitintä ollenkaan (ollut lämpimässa tallissa Saksasta tuonnin jälkeen). Saako tuohon V8:iin ylipäänsä tavallista (ja edullista) lohkolämppäriä, vai pitääkö asentaa jokin onneton säteilylämmitin tai tolkuttoman kallis webasto tms.?
Nimim: myyty mies
Comment
-
Saa, mutta on hintava. Defalta löytyy letkuun asennettava vastus, mukana tulee joku läppäventtiilin tapainen estämään väärää kiertosuntaa, en muista onko siinä jopa pieni pumppu/ropeli. Vastussetti maksaa yli 300€ ja siihen tietty tolppasarja päälle.
Jari, mähän sanoin ettei niitä voi verrata saman päivänä toisiinsa ;)
Comment
-
Niin siis tarkoitiko että tuo letkulämmitin maksaa 300€, ja lohkosellainen vielä enemmän?
Oikeesti; tuon koeajon jälkeen pystyn hyvin perustelemaan itselleni miksi V8 on kaikkein järkevin ja edullisin kone tuohon autoon ;=)
Comment
-
Letkulämmitin sisähaaralla löytyy omasta. Jälkimmäisen asensin itse ja ensimmäinen oli jo ostaessa. Ei ole kiertovesipumppua mutta jos ei nyt olisi mitään lämmitintä niin ehdottomasti kokeilisin sitä Saksan eBayn ~100€ pakettia joka tuolta toisesta ketjusta löytyy.
Turhat ennakkoluulot on kaiken suurin este tällaisen auton ostolle jos oikeasti tietää että ajoa ei tule liian paljon. Nimim. viimeiset 4 vuotta pelkillä V8 S6:lla ajanut.
Comment
-
-
Nonni, nyt on V8 alla :=)
Osaisitteko suositella Jyväskylästä tai pääkaupunkiseudulta jotain hinta-laatu suhteeltaan hyvää asentamoa, josta siis saisi tuollaisen sopivan lämppärin paikalleen asennettuna?
Comment
-
Tämän kävin hakemassa poijjes: http://www.nettiauto.com/audi/a6/5011645
Oli mielestäni ikään, ajomäärään ja kuntoon katsoen ihan järkevän hintainen ostos. Ei ainakaan sen kalliimpi kuin kutoskoneiset, mutta ihan suht hyvin varusteltu.
Äsken muuten huomasin valikoita räplätessäni että siellä oli myös valinta "Auxiliary Heating", ja sen alta voi asetella kaikennäköisiä aikoja. Mitäs ihmettä tämä tarkoittaa? Voisikos tässä sittenkin olla jokin lämppäri jota ex-omistajakaan ei vaan ole tajunnut..? Vai viittaako tuo johonkin ihan muuhun?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AlliumPorrum Näytä viestiTämän kävin hakemassa poijjes: http://www.nettiauto.com/audi/a6/5011645
Oli mielestäni ikään, ajomäärään ja kuntoon katsoen ihan järkevän hintainen ostos. Ei ainakaan sen kalliimpi kuin kutoskoneiset, mutta ihan suht hyvin varusteltu.
Äsken muuten huomasin valikoita räplätessäni että siellä oli myös valinta "Auxiliary Heating", ja sen alta voi asetella kaikennäköisiä aikoja. Mitäs ihmettä tämä tarkoittaa? Voisikos tässä sittenkin olla jokin lämppäri jota ex-omistajakaan ei vaan ole tajunnut..? Vai viittaako tuo johonkin ihan muuhun?
Comment
Comment