Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Peiliensäätökytkin 4B0 959 565 A on tarkoitettu parkkiasentoon kääntyville että ei-kääntyville peileille. Eli se kytkin kääntyy siihen "klo 18" asentoon vaikka peilienkääntötukea ei peileissä olisikaan.
Siihen kytkimen päälle saa kahta eri peitelevyä joista toisessa se klo 18 kohta on tyhjä (= ei käänny peilit) ja toisessa on peilikääntöä merkkaava kuva.
Kahdessa edellisessä C5:ssa ei nuppi kääntynyt, kun ei ollut peilienkääntö ominaisuutta autossa.
Onko sitten toppari tuossa peitelevyssä.
Autoissasi on ollut tehtaalta lähtiessä peiliensäätökytkin 4B0 959 565 (A uupuu perästä). Tässä kytkinmallissa se numikka ei käänny sinne klo 18 tietämille.
Veikkaisin niin, että tehtaalta lähtiessä on autoihin lyöty kahta erilaista kytkintä (peitelevyä ei ole ollut erikseen vaan se on sisältynyt kytkimeen) ja nyt kun kytkimen ostaa merkkivaraosana, tarjotaan yhtä kytkintä kahdella erilaisella peitelevyllä.'
Saakos tämän ominaisuuden käyttöön, jos vaihtaa tuon kytkimen ja peitelevyn? Tarviikos tuota myös koodata jotenkin? Vois säästää parit kanttari ihottumat vanteista :)
Niin siis ainakin itse jahtasin tässä tuota apukuskin peilin kääntymistä alaspäin. Mulla kääntyy namiska sinne klo18, mutta siellä ei ole mitään merkkiä, mustaa vain. Pitääpä koittaa tuota painamista.
Parkkiasennon voi toki käsittää noinkin. Sissääntaittuvat peilit saa esim. ahtaassa parkkihallissa käännettyä oviin kiinni jolloin saa 10cm lisää tilaa. Peruuttaessa pari napsua alaspäin automaattisesti kääntyvät peilit taitaa olla premiumpien juttuja.
Niin siis ainakin itse jahtasin tässä tuota apukuskin peilin kääntymistä alaspäin. Mulla kääntyy namiska sinne klo18, mutta siellä ei ole mitään merkkiä, mustaa vain. Pitääpä koittaa tuota painamista.
Pitää olla penkit muistilla (namiska käännettynä oikealle ja pakki päällä), jotta tuo ominaisuus olisi. Katsoin ohjekirjasta tämän tiedon.
Jos viittaat Güntherin autofoorumeilla usein mainittuun "vollausstattung" termiin, niin käsittääkseni se voi tarkoittaa ihan mitä tahansa kun lie vain käytäjän ruksattavissa oleva täppä.
Ässä6 vai A6 Bt Nelikko! (Ostattelemassa)
Otsikon mukainen vehe hakusessa, hintahaitarissa 12000e-15000e
Mitä vikoja noista kannattaa etsiä?
Huoltojen/osien hinnat korjaamoilla (jakopää+samalla vaihdettavat kilkkeet Öljyt+suodattimet muut ns. pakolliset huollot)
Ässän ja aakkosen eroavaisuuksia on suurinpiirtein: ässässä 30heppaa enemmän tehoa sekä paremmin varusteltu auto.
Toki sieltä saattaa löytyä enemmänkin eroavaisuuksia, mutta nuo taitaapi olla ne suurimmat, vaikkakin aakkoseenkin on saanut ruksia ison kasan varusteita kun se on tilattu joskus.
Tippi laukeamaa melko varmasti 200-300tkm välimaastossa jos on noudatettu "Elinikäiset" öljyt linjaa.
Ässä6 vai A6 Bt Nelikko! (Ostattelemassa)
Otsikon mukainen vehe hakusessa, hintahaitarissa 12000e-15000e
Mitä vikoja noista kannattaa etsiä?
Huoltojen/osien hinnat korjaamoilla (jakopää+samalla vaihdettavat kilkkeet Öljyt+suodattimet muut ns. pakolliset huollot)
Olikos muuten kellään ihan käytännön kokemusta C5 kulutuksesta, eli V6 (2.4/2.8) vs. V8 (4.2)?? Eli jos ajoa tosiaan tulee vuodessa vain jotain 10-15tkm, tuleeko tästä merkittävää eroa? Mites vakuutuskulut?
2.5D:kin kiinnostaisi, mutta hieman pelottaa ostaa moinen yli 200tkm ajettuna, sen verran noissa tuntuu olevan pumppu, turbo yms. kalliita ongelmia.
Kulutusta nyt on turha miettiä sen enempää. Tuolla aiemminhan se on todettu että noilla kilometreillä ~500€ vuodessa. Eniten vaikuttaa se miten ajaa. Kasikoneisen saa todistetusti menemään alle kympin ja kutoskoneisen yli 30L/100 km. Vakuutukset on varmaankin kasikoneisessa suuremmat, voisin omani kertoa mutta S6 vakuutus ei kuitenkaan ole verrattavissa A6 vakuutukseen. Ainakaan jos vakuutusyhtiön mielipidettä kysyy vaikka kolaritilanteessa 4.2 A6 ja S6 ovat korjauskuluiltaan hyvinkin lähellä toisiaan.
Yksi huomionarvoinen ero käyttökuluihin tulee vuosimallista. 2001->eteenpäin vuotuinen vero lasketaan co2 lukemasta joka 4.2 koneessa on yli 300g. Vanhemmat menee kokonaispainon mukaan jolloin V6/V8 ero ei enää olekaan juuri mitään.
Omassa ässässä liikenne + kasko noin 1050€ täysillä bonuksilla ym. keskittämisalennuksilla. Min kulutus tasaisella n. 10l/100km, keskikulutus noin 12l/100km. Vero noin 230€, auto on rek. 2000 mutta vm. 2001.
Olikos muuten kellään ihan käytännön kokemusta C5 kulutuksesta, eli V6 (2.4/2.8) vs. V8 (4.2)?
Siinä mielessä on, että kaikki paitsi tuo 2,4 on ollut omistuksessa quattrona.
V6 bensa oli herrasmiesmäinen eli kulki mukavasti, mutta kulutti tehoon nähden paljon. Autolla kuitenkin massaa 1800kg. Ja V6 vuotaa aina jostain öljyä ;).
V6 diesel kulutti vähemmän, käytännössä mulla meni 8l täällä kylillä. Mun kilometreillä verojen kanssa tuli melkein kalliimmaksi ylläpitää. Ja tottakai vuoden sisällä piti ne nokatkin vaihtaa. Pahinta oli mun mielestä surkea alavääntö ja äkillinen tehonnousu. Paska täällä tasa-arvoisten risteysten ja hidastetöyssyjen mekassa. Matkassa mukava menijä ja kulutuskin jäi kuuteen litraan Putkon lastulla. Talvikäyttöä ajatellen myös omiin tarkoituksiini surkea tapaus. 5 kilometrin työ/päiväkoti matkalla auto ei käytännössä lämmennyt koko talvena käyttölämpöiseksi.
V8 bensa kulkee ja kuluttaa, vääntöä mahtavasti. Kyläajossa vie reilun 15 litraa, mutta matkalla "vain" kympin. Helppo ajaa taajamassa ja pitkä välitys edukseen matkalla.
V8 bensa on sellainen, joka V6 haluaisi olla ja pikkukorissa ehkä olisikin. Mutta kun ei ole.
Vakuutuksiin vaikuttaa niin moni asia ettei voi ihan suoraan sanoa. 32-vuotias mies täällä provinssissa ja 2000 vuoden S6 vakuutukset kustantaa 956,09€ + 1688,63€ ennen bonuksia ja muita alennuksia. Noin 2650€ siis peruskaskolla. 18-v mieshenkilöllä pääkaupunkiseudulla tai muuten kolariherkemmällä alueella varmasti enemmän.
Comment