Sitten on toinen porukka joka vaihtaa kerralla kaikki eikä mieti asia seuraavaan viiteen tai kymmeneen vuoteen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
Sitä sakkia minä en ymmärrä ollenkaan. Osissa säästetty raha suhteessa työn määrään on aika pieni. Toki jos kotona polven päällä ite tekee niin eihän se mitään maksa. Muuta kuin sen uuden keppisarjan aina ennen (tai jälkeen) vuosikatsastuksen.
Asiaan liittyen, onko Febi/Bilstein sarjassa kevytmiiniä ne kepit?
Comment
-
Comment
-
Hopsis: Itellä meni tosiaan pyöränlaakeri siellä Motoparkissa. Päätin pistää kaiken uusiksi edestä, kun oli sen verran huonossa hapessa tukivarret. Eli nyt tulee H&R:n jouset, bilsteinin iskarit, Lemförderin tukivarsisarja (http://www.ojanpera.net/index.php) ja uudet pyöränlaakerit molemmille puolille. Näissä kasikoneisissa on noi olka-akselit alumiinia, joten ainakin omassa oli kaikki tukivarret ja laakerit niin helvetin tiukassa, että meinas usko loppua, vaikka olka-akseli oli irti ja käytössä oli prässi, toho, 2kg pajavasara ja nippu ulosvetäjiä. Tällä hetkellä on kaikki purettuna (ehjänä jopa) ja kunhan rupee osia saapumaan, ni pääsee pistämään nippuun.
Hintaa tuli tälle hommalle noin 1500 euroa.
Edit: Ojanperän Lemförder-sarjan etummainen alatukivarsi ei sopinut paikoilleen. Pallonivelen kiinnityskartio on liian iso. Näissä alumiinitolpallisissa on teräsholkit, jonka seurauksena etummaisten alatukivarsien kartiot ovat pienemmät halkaisijaltaan. Eli tilausta tehdessä kannattaa tarkistaa onko olkatolppa alumiinia vai terästä.Viimeksi muokannut skuutti; 22.8.2012, 09:48.
Comment
-
Jos perushyvää perheautoa hankkii niin joku C4 pohjainen ratkaisu vois olla ihan yhtä toimiva, jos pääsee yli siitä että vuosimalli on viime vuosituhannelta. Niissä on huomattavasti yksinkertaisempaa rakennetta alustassa joten ylläpito- (ja hankinta-) kulut ovat pienemmät. Koriturvallisuus ja melutaso sisälle varmaan suurimmat erot uudempiin.
Comment
-
Yllättävää oikeastaan miten paljon noita 4.2 V8:jakin on myynnissä, ja niissä tuntuu olevan aina melkolailla hyvät varusteet. Nuo 2.4/2.8 mallit taasen tuntuvat melko usein olevan suht karvalakki malleja. Eli vaikka tehoilla ei niinkään ole mulle väliä, niin kunnon varusteista voisin kyllä vähän maksaakin. Onkohan tommonen V8 vanhemmiten ihan mahdottoman kallis pidettävä?? Syö toki paljon löpöä, mutta jos ajaa vain noin 10tkm vuodessa, ei siinä kovin suurta eroa ole. Voisi jopa olla edukkampi pidettävä/korjattava kuin wanha 2.7T...?
Comment
-
Nyt olen löytänyt sielunkumppanin.
Perusylläpitoon menee saman verran kuin muissakin konetyypeissä vaparina. Tulppia ja puolia joutuu ostamaan 2 enemmän. Oikeasti kalleimmat viat löytyy kuitenkin vaihdelaatikosta ja A6 4.2 on aina automaatti. Alustan palikat on pitkälti samaa, jarrut on vähän isommat ja kalliimmat mutta eipä niitä noilla kilometreillä kovin usein tarvi uusia. Ite totesin juuri ajaneeni tankillisella (>70 litraa) noin 600km, aikaa tähän on mennyt 6 viikkoa eli aivan yks paskan hailee mitä kuluttaa. Jos oikein saivartelee niin auton hankintahinta, vakuutukset ja verot laskien ajaisin taksilla joka aamu töihin halvemmalla.
Kulutus on varmasti sen 2-4 litraa enemmän kuin kutosturbossa eli vuositasolla 10tkm ajoilla ~500€.
Comment
-
Onko kuningas-dieseli varmasti kokonaan pois laskuista? :) Onhan nämä huonossa maineessa, nokat kuluu, pumppu laukeaa jne. Huono maine kuitenkin aikaansaa suht edullisen hankintahinnan ja halvalla voi löytää myös yksilön, jossa on kalleimmat remontit jo tehty pitkäksi aikaa. Sanoisin, että kun hieman tarkemmin valitsee, saa rahoille varmasti vastinetta. Omassa tapauksessani huonoilla bonuksilla on käyttövoimavero vähemmän kuin erotus vastaavan V8:n vakuutusmaksuissa. Joten dieselin tuoma pienempi kulutus on vain puhdasta voittoa.
Eihän tätä toki voi verrata bensa-V8:iin, mutta jos tehoilla ei niin ole väliä.. Vääntöähän tällainenkin tarjoaa kohtalaisesti, eikä nyt voi sanoa aina joutuvansa tientukkona ajeleen. Omani olen omistanut nyt vuoden ja reilut 20tkm huolettomia kilometrejä takana. Kaikenkaikkiaan dieseli on mielestäni "varmaa" tekniikkaa verrattuna bensakoneiden ärsyttäviin pikkuvikoihin. Dieselissä ei ole hajoavia EGT:itä, pienet imuvuodot/lambdaviat ei saa konetta rykimään ja nykimään, ei tarvitse pitää kontissa varapuolia mukana, talvella ei puske öljyjä pellolle huohottimen jäätymisen seurauksena jnejne. Turbon näistä saa syliin avaamalla konepellin eikä todistetusti ole huomattavaa vaikutusta, vaikka muutama venttiilikin puuttuisi pelistä. :D
Ei ole nyt tarkoitus aloittaa mitään väittelyä. Itsekin etsin vuosi sitten bensa-autoa, mutta kun sopiva yksilö sattui kohdalle, onkin siitä lähtien tankattu hanskat kädessä. Kaduttanut ei ole, mutta ei tuohon jatkuvaan autokuumeeseen tunnu tepsivän koskaan mikään.
Comment
-
Kokemuksia: Itellä 2.8bensa ja 2.5tdi, V6:sia siis molemmat. Jos pitää valita niin dieselillä liikenteeseen lähden, syy: vääntö eri planeetalta,tehoakin enemmän, kuluttaa n.4-5l sataselle vähemmän. Dieselissä kun on nokat ja pumppu kunnossa niin varsin luotettava kone (80tkm ilman isompia vikoja) kop kop.
Comment
-
Itsehän vaihdoin juurikin tuosta 2.5 diisselistä tähän kasiin. En mielelläni vertaa autoja samana päivänä toisiinsa.
Vaikkei teholla mullakaan täällä taajamassa muksuja kuljetellessa ole merkitystä, kasilla ajon "helppous" ja kunnon penkit ja yleinen varustetaso tekee autosta ihan erilaisen.
Käy kokeilemassa molempia niin tiedät.
Comment
-
kasilla ajon "helppous" ja kunnon penkit ja yleinen varustetaso tekee autosta ihan erilaisen.
Comment
-
Samat lisävarustelistat niissä on ollu, toki AR ollu lähtöjää kalliimpi, että ei oo niin paljoa persaukisia ollu ruksimassa suomivarusteita. Toki ei nuo recarot ihan joka päivä näissä tule vastaan, ei edes V8-malleissa.
Comment
-
Jos kallemmista ja mukavimmista varusteista lähtee, niin navi, recarot, eber ja automaattiloota (jos nämä löytyy samasta autosta, niin hyvin tod näköisesti on muutenkin kattava varustus). Sitten noita "pikkuvarusteita" on niin paljon, että ei vielä oo edes kaikkea keksiny :) esim vkl hiffasin vasta peilien parkkiasennon :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viestiJos kallemmista ja mukavimmista varusteista lähtee, niin navi, recarot, eber ja automaattiloota (jos nämä löytyy samasta autosta, niin hyvin tod näköisesti on muutenkin kattava varustus). Sitten noita "pikkuvarusteita" on niin paljon, että ei vielä oo edes kaikkea keksiny :) esim vkl hiffasin vasta peilien parkkiasennon :)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viestiMistä tuon löytää jos sellainen on?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiPeilien säätönupista löytyy asento. Kääntää osoittamaan taaksepäin.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiKääntyykö nuppi klo18 vaikka kyseistä ominaisuutta ei olisi? Ei näy PR-koodeissa, eikä kyseinen toiminto toimi :)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiOnko kyseinen ominaisuus lisävaruste, eli mainittuna PR-koodeissa? On sen verran elämää nähneen oloinen tuo kytkin, että voisin kuvitella sen olevan alkuperäinen.
Comment
Comment