Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Täälläkin taas konsonanttiaudi C5-koppaisena kummittelee mielessä.. Harmi vaan kun aina on joku romu esteenä pihassa kun on kovin kuume "uutta" autoa kohtaan päällänsä. Isäukko tosin, vannoutuneena mersumiehenä, on vähän jo tuota haagerttia silmäillyt.

    Btw. Missähän hinnoissa pyörii RS6:sen turbot?

    Comment


      Killeri kävitkos poistamassa tuon ässän? Jos et, niin ei kannata ajella enää sinne päin. On meinaa myyty pois. Itekki olin myöhässä kun kävin kyselemässä. Tai sitten vaan pelästyivät kun läppäri kainalossa kyselin ässää :D

      Comment


        RistoEe: en käynyt, kiitos infosta kuitenkin!

        Comment


        • Btw. Missähän hinnoissa pyörii RS6:sen turbot?
          Ei kellään siis tietoa? Hakukaan ei juuri palauttanut hyödyllisisä osumia ensisilmäyksillä..
          Edes osviittaa jos sais, onko alle vai yli tonnin kipale?

          Comment


          • Ebaysta näyttää löytyvän 500e kipale. Tästä

            Comment


            • Jaa nii ebay, pääs unohtuu.. :) Eipä noi siis ainakaan oo rajottava tekijä ostoa miettiessä..

              Comment


                Veikkaisin kyllä, että jos uudet haluaa, niin voisi olla jotain 1500e luokkaa kipale. Mutta saatanpa olla väärässäkin. :) Noiden käytettyjen laittamisen järkevyys on vähän niin ja näin.

                Comment


                  Lisäksi pitää aina muistaa ronsun kanssa yksi pikku juttu. Ei ostaja rahamies ole, vaan se joka sen pystyy ylläpitämään. Hyvä ettei tulppa/öljyhuolto ala ohjeella "irroita moottori"

                  Comment


                  • Noita ylläpitokustannuksia tässä juurikin ynnäilen, koska henk.koht. joudun turvautumaan ulkopuolisten apuun melkein kaikissa huoltohommissa.. Kai tuossa nyt aika paljon pystyy tekemään ilman motin pudottamista..? Esim. hihnanvaihdon. Ainakin saman ikäluokan S6:ssa onnistuu. Vaikkakin keulaa joutuu jonkun verran purkamaan..
                    Viimeksi muokannut KuiKelo; 12.5.2012, 10:31.

                    Comment


                      Eihän S6 ja RS6 luulisi jakopäähuollon osalta eroavan juurikaan toisistaan. Molemmista täytyy kuitenkin ottaa naama irti huoltoasentoon ja ronsussa ylimääräistä lienee ainoastaan välijäähdyttimet. Kai ne on ne pahamaineiset alustan ja vaihteiston vaivat jotka maksaa aina tonneja.

                      Comment


                      • Näistä "perusmallien" kulutuksista vielä. Olen kiinnostunut tuollaisesta 1.8t sedan mallisesta kulkineesta. Quattrokin hieman kiinnostaisi, vaikka varsinaista tarvetta nelkulle ei näille lakeuksilla ole.

                        Minkä verran on kulutuseroa 1.8t etu- ja nelivedon välillä? Millaiseen maantiekulutukseen tuo 1.8t menee? Jos haluaa pihistellä kannattaako unohtaa quattro suosiolla?

                        Comment


                        • AEB koneisella 3B passatilla pääsee kaveri 260 tonnia ajettuna mummoillessa alle 7l matkassa, 7,5-8l jos vähän ohitteleekin.
                          Quattro ottaa sen 5-7desiä/100km.

                          Osta 81kw AFN diesel jos pihistellä haluat, siihen saa PSI:llä tm ihan samanlaisen kulun kuin vakio 1.8T. Maantiekäytössä jopa paremman,ihan väännön ansiosta.

                          Comment


                            Elä raiskaa muuten mukavan auton ominaisuuksia yksinkertaisesti liian puhdittomalla 1.8t:llä, ennemmin dieseliä tai 2.8:a konepellin alle ihan mukavuussyistä. Ja toki vielä q:na :)

                            Comment


                              Tosin 2.8 on puhdittomampi kuin lastutettu 1.8T. :)

                              Comment


                              • Harmi vaan, ettei tuota A6:sta saa 1.9TDI quattrona :( Se ratkaisi sen, että itellä A4 1.9TDIq vaihtui isompikoriseen A6 1.8Tq:hun, joka oli mielestäni ainoa "järkikone", kun A6 oli kuitenkin ainoa valinta. No joo, kattelin kyllä passattejakin, niissä olis ollut tietysti 1.9TDI:tä 4motionina.

                                Mutta "Thumper": ehdottomasti quattro, se muutaman desin säästö etuvetoisen kulutuksessa ei mielestäni ole säästämisen väärti ;)

                                Comment


                                  Ja talvella viimeistään rupeaa miettimään, että oliko nyt järkevää säästää ja hankkia vajakki ;)

                                  Comment


                                    Mika, lastutetun 1.8t:n luonne ei vaan sovi C5-tyyliseen laivaan, varmasti on ihan oiva kone nelkkuun, mutta ei missää tapauksessa kutoseen.

                                    Comment


                                      Itse kummallakin koneella aakutosta ajaneena olen eri mieltä. 2.8 on jotenkin liiankin rauhallinen ja pehmeä. Lastutettu 1.8T tarjoaa kuitenkin melko alhaalta vääntöä kivasti. Eikä ole niin hengetön kuin 2.8.

                                      Comment


                                      • Kiitoksia infosta. Ei tuon käyttöauton tarvi mikään raketti olla minun käytössäni. Ajellaan sitten muilla peleillä jos tarvii mennä kovaa :)

                                        Aika vähän taitaa siis tuo Quattro lisätä kulutusta.

                                        Comment


                                          Kulutuksen puolesta 1.8T on noista kahdesta varmasti suositeltavin. Normaaliajossa käytettävillä kierroksilla (alle 3500 rpm) 2.8 on mielestäni mielekkäämpi kone kuin 1.8T. 2.8 etenee kevyen reippaasti jo pintakaasulla, kun 1.8T vaatii hieman enemmän kierroksia.

                                          Omat kokemukset 1.8T:stä rajoittuu lähinnä vanhempaan AEB-mottiin, uudemmissa versioissa on alavääntöä parannettu.

                                          Comment


                                          • S6 -01 tiptronic hankittu

                                            Tänään hain pois kuljeksimasta. Suomi-auto vm. 2001 (rek. 2000), 168tkm mittarissa, täydellinen huoltokirja.
                                            Ensikokemukset: paikaltaan lähtö ei tunnu niin ihmeelliseltä mursuun verrattuna mutta voi kiesus mitä menoa 100-> Koe-ajossa tajusin nopeuden vasta kun joku nopeushälytin piipitti 180kmh rajalla, tämä siis Porvoon motarin kiihdytysrampilla!!! Leveät 255/40 17" renkaat tuppaavat vetelemään aikas kivasti urissa ja ei ne kovin hiljaisetkaan ole.
                                            On autossa minor ongelmakin, etukajarit on mykät jostain syystä mutta teen siitä toisen topicin. (syy selvinnyt: väärä navi RNS-C asennettu)
                                            Viimeksi muokannut TN69; 15.6.2012, 21:25. Perustelu: väärä rengas koko...

                                            Comment


                                            • Etkös kuiteskin kiihdyttänyt suljetulla radalla.. ? ;)

                                              Comment


                                              • Joko me kohta kerrotaan mistä siihen saa vaihdelaatikkoremontin halvalla :-D

                                                Joo, oon vaan kade...

                                                Comment


                                                • Mitäs suotta Jarno, ei me paljoa tulemaan jäädä ;)

                                                  Comment


                                                  • Onneksi olkoon vain hankinnasta ja tervetuloa äs kuutosten omistajien joukkoon! :)

                                                    Comment


                                                    • Typerä virne naamalla...

                                                      Täytyy nyt todeta et ainoa keino saada tämä typerä virne pois naamalta on katsoa auton kulutuslukemia... S6 vie todellakin bensaa ja paljon, siihen kannattaa varautua jos aikoo hankkia. Sääli vain et etelän kuluneilla teillä noi 255 renkaat vetelee ikävästi ja rengasmelukin on... ärsyttävää. Mut tuo kasin laulu, unohtuu vetelyt, jurinat ja ruotsin euforiat... ittu, me gusta!

                                                      Comment


                                                        Teppo, paljonkos tuo sitten kuluttää täällä isolla kylällä ajaessa? Oma bitukka kun hörppää sitä 15-17 väliltä kuitenkin.

                                                        Comment


                                                        • Kaupungissa 20+, matka-ajossa min 10. Just tulin Jyväskylästä ja avg 13 risat. Kyllä se keskikulutus sinne 14-15 pintaan on.

                                                          Comment


                                                            Ok, eli aika samoissa tuon oman kanssa... näyttäis pitemmältä ajalta olevan 13-14 välissä keskikulutus. Vielä kun itse löytäis sopivan yksilön ja sais vielä oman vaihdossa :)

                                                            Comment


                                                            • Jyväskylässä oli ainakin yksi musta S6 -01 myynnissä pienillä kilometrilla, hintaa jotain 17k. Hyvin varusteltu mutta ei talvirenkaita.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X