Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jotenkin kuulostaa tuo avaimella lukittava systeemi avantissa turhalta? Sedanissahan se ehkäisee tavaratilaan murtautumisen sisäkautta.

    Comment


    • Reikä avaimelle on kummankin avausvivun akselin kohdalla, itse vivuissa siis tavallaan. Ehkäisee myös tahatonta avaamista, jos on esim. onnistunut pakkaamaan peräkontin ylitäyteen ja penkkiä ei saisi enää kiinni jos sen erehtyy avaamaan ;)

      Comment


        Juu ei niitä lukkoja farmarissa ole :) Idea on se, että mahdollinen huoltoavain avaa vain ovet ja käynnistää auton, mutta tavaratilaan sillä ei pääse etu- eikä takakautta.

        Comment


        • Mjaah, ehken nuo sit on onnistuttu paskomaaan vuosien varrella, kun eivät aukea. Tai jotain. :)

          Comment


          • Onko muuten C5:ttä saanut takapenkeillä, jotka ei kaadu?

            Luulin, että 3B/BG Passateissa on automaattisesti kaatuvat penkit mutta arvatkaa onko...

            Oli aika yllätys kun omasta meinasin penkit kaataa imuroidessa mutta hoksasin, että joku on pöllinyt ne kahvat kokonaan.
            Suksiluukku kyllä löytyy.

            Vinkkinä siis tällainen, että kannattaa tsekata tuokin autokaupoilla.

            Comment


              Saksalaisilla on perverssi taipumus, että ilman erillistä tilausta ei sedan mallisesta kopasta takapenkit kaadu. C4 sedan korissa ei edes ole ollut optiota, että saisi kaatuvat penkit. Yllättäen on sedan kori muuten aika paljon jäykempi avanttiin verrattuna :D

              Comment


                On kyllä täälläkin ollut olettamus, että penkit ovat kaatuvaa mallia automaattisesti. Tämä kyllä täytyy pitää mielessä jatkossa :)

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                  Saksalaisilla on perverssi taipumus, että ilman erillistä tilausta ei sedan mallisesta kopasta takapenkit kaadu. C4 sedan korissa ei edes ole ollut optiota, että saisi kaatuvat penkit. Yllättäen on sedan kori muuten aika paljon jäykempi avanttiin verrattuna :D
                  Sedan on vähemmän löysä, kuin avantti...

                  Comment


                  • Itseä ruvennut taas tuo C5-koppa kiinnostamaan niin mitenkäs onko facelift-mallissa ratin etäisyyden säätöä? Prefaceliftissä ei ainakaan käsittääkseni ole...

                    Comment


                      Riippuu kai varustelusta. Biturbossa oli.

                      Comment


                      • Mulla ainakin on prefaceliftissä, vieläpä sähköinen säätö muistilla.

                        Comment


                          onko facelift-mallissa ratin etäisyyden säätöä?
                          En ole vielä yhtään C5:sta nähnyt ilman, omassa pre-faceliftissa -01 löytyy.

                          Comment


                            On kai hyvänen jestas tuon ikäisessä jo varustetasosta riippumatta moinen ominaisuus. Sähöllä tai ranteella.

                            Comment


                              Täältäkin löytyy prefacelifti ja löytyy etäisyyden säätö, manuaalinen tosin, mutta löytyy kuitenkin.

                              Comment


                                Mulla on faceliftissä joku rajoitettu säätö kun sitä rattia ei saa tarpeeksi ylös ja ulos. :-p

                                Comment


                                  Vaihdat isompaa kirjainta mallimerkintään niin rupee löytyy koripalloilijallekin säätöjä.

                                  Comment


                                    Itse asiassa tuota munkin rattia vois puol senttiä nostaa ylemmäs mitä nousee :)

                                    Comment


                                    • No katos katos, ajelin tutun -99 v8 a6:sella ja siinä ei kyllä ratti liikkunu kun korkeussuunnassa. Ilmeisesti sitten viallinen yksilö.

                                      Comment


                                      • Olisko ollu säätö jumissa, käsittääkseni sellaistakin esiintyy.

                                        Comment


                                        • Villi arvaus ettei ole eteen/taakse liikuteltu sitten vuoden 2001. :D

                                          Comment


                                          • ainakin omassa (vm99) on kyllä korkeus ja etäisyyssäätö

                                            Comment


                                              Etäisyyssäätö on tainnut ollut vakiona B5:ssakin, ainakin Suomeen uutena myydyissä.

                                              Comment


                                                Varmaan tässä lähipäivinä käväsen katsastamassa S6, mitkäs on 4B ässän kompastuskohtia? Tai jotain tiettyjä asioita mitä kannattaa katsoa tarkemmin.

                                                Comment


                                                  Varmaan jo sata kertaa käyty läpi mutta öljynjäähdyttimen vesivuodot koneen oikealla puolella. Kannentiivisteet menee jossain vaiheessa vaihtoon mutta alkaa C5 ässät olemaan niin vanhoja että taitaa olla vähiinpäin kaikista jo korjattu. Tippilaatikollisissa on ilmeisesti ollut useammallakin jo iän tuomia ongelmia.

                                                  Sitten tietenkin mahdolliset sähköviat jotka johtuu siitä akkukaukalon tulvimisesta mutta sehän on C5-miehelle jo tuttua huttua.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                                    Varmaan tässä lähipäivinä käväsen katsastamassa S6, mitkäs on 4B ässän kompastuskohtia? Tai jotain tiettyjä asioita mitä kannattaa katsoa tarkemmin.
                                                    Hopsiksen listan lisäksi etuakseliston tukivarsia, koiranluita,jne....luulisin olevan itsestän selvyys C5-miehelle.
                                                    Niin..ja etujarruletkut vielä.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 9.5.2012, 18:54. Perustelu: Lisäys

                                                    Comment


                                                      Kyllähän nuo C5 tyyppiviat on tiedossa, mutta lähinnä nuo ässään liittyvät kiinnosti. Tuli jo sellaista faktaa kyseisestä autosta, että pahin into jo katosi :)

                                                      Comment


                                                        Jos ollaan ostamassa 12 vuotta vanha auto ei pitäisi "näin pienestä" pahin into katoa :D !!
                                                        BTW ajattelin itse käydä katsomassa tota.

                                                        Comment


                                                          Käyn varmaan huomenna töiden jälkeen katsomassa tuota. Voin sitten kertoilla lisää kokemuksia. Ja tuo Italia on autojen suhteen aika iso miinus omasta mielestä. Sekin vain mielikuva itsellä.

                                                          Comment


                                                          • Hyviä vehkeitä nämä ässät on, viimeisen päälle miellyttäviä ajaa. Kannattaa kuitenkin tonni tai kaksi pitää koko ajan tilillä, ihan näin varmuuden vuoksi :)
                                                            Jakohihnan vaihto maksaa sen reilu 1500-1700€ josta osat vajaan tonnin. Monesti näistä on pidetty melko huonosti huolta. Itsellä tosin ensimmäinen omistaja suomessa on ainakin kuittien perusteella parissa vuodessa korjaillut autoa yli kymppitonnilla. Kaksi seuraavaa vain ajelleet, joten nyt tässä korjaillaan edellisten omistajien perseilyjä.
                                                            Hintansa nämä tuntuu hyvin pitävän, mikäli vain ikinä enää saa kaupaksi :)

                                                            Comment


                                                              Tuplakonsonanttihan se kiiltää haaveissa, mutta kyllä tuo konsonanttikin jo vähän helpottais. Toisaalta mikään pakko ei ole vaihtaa, ja kulkupuoli ei taida hirveästi muuttua tuosta piristetystä biturbosta. Mutta katsotaan nyt viittiikö kuitenkaan alkaa vaihtamaan. Pitäisi kuitenkin melkein saada tuo nykynen vaihdossa pois, koska en jaksa pistää myyntiin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X