Allroadin nokalla on ainakin saanut vielä -05 tuota 2.5tdi. Perus a6 näyttää olevan 1.9tdi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
No en minä nyt tiedä onko se 2.7bit kovin paljon luotettavampi kuin 2.5tdi. Omat haasteensa molemmissa.
Omasta mielestä 2.5tdi on ihan Ok kone kunhan on varautunut ongelmiin VP44 ja/tai nokkien kanssa. Samoin tippi kestää minkä kestää ja kun hajoaa niin korjataan/korjautetaan.
Comment
-
Mulla olis tulossa -00 musta avant 2.7bit manuaali myyntiin. 277tkm ajettu, saksantuonti hyvillä varusteilla. Navi, kattoluukku, KW alustasarja, lastu, xenon ja muuta pientä. AVK projekti johonka pitää vielä sovittaa pellit kohalleen. Jakopään laitto olis ajankohtainen. Turbon akseleissa ei tuntunu välystä.
Comment
-
Ei sitä 2.5 tippuria kannata pelätä, jos ottaa oikean asenteen ja löytää laatikkoremontoidun yksilön. Täälä on ajettu jo ~100tkm ilma-aluistaisella pelkillä takajousi&kompuraremonteilla. Mutta kauhunsekainen kunnioitus pitää olla, ettei tuu yllätyksiä
Comment
-
Aloitin jo uuden ketjunkin A6 (C5) 1,9 tdi ostosta, mutta kyselenpä vielä täälläkin. Eli jos tuollainen manuaaliauto vuodelta 2002 on ajettu 330 tkm, minkälaiseen tekniikan kuntoon voi varautua. Tuo konehan on kai kestävimmästä päästä?
Löytyykö joltakin tm:n tai tuulilasin vertailuja A6 vastaan mersun ja volvon vastaavat mallit. Olisi ihan mielenkiintoista lukaista.
Comment
-
Veikkaisin että Modet lukitsee uuden ketjun aika nopeesti kun tämäkin täällä on.
Isompia kulutusosia AFN:ssä voi tulla vastaan mutta ei nekään mahdottomia maksa. Esim kytkin ja ahdin on mahdollisia.
Sanoisin että C5 tuolla koneella on niin hyvä auto ettei vastaavaa taida löytyä keltään. Tukivarret on ainoa heikkous, mutta niiden vaihto on ihan mukavaa hommaa loppujen lopuksi.
Comment
-
Tuota juuri mietin mihin Ville K viittasi eli putoaako laatuvaikutelma mersusta Audiin siirtyessä vai ei. Tuo sinkitty kori on juuri se, mitä vaihdolta haen. Ruosteen kanssa ei jaksa tapella. Neliveto olisi itsellekin mieleinen, mutta en ehkä paljoilla ajoilla jaksa tankata tuota isoa konetta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Timpsula Näytä viestiKyllä audi taitaa olla melko vapaa ruosteesta kun vertaa vaikka mersuun, täysin ruosteetonta autoa ei ehkä olekaan. Perheessä on 12 vuotta vanha A4, mittarissa 510 tkm eikä yhtään ruostetta. Melko hyvä referenssi!
Comment
-
Mersu on tosiaankin tehnyt monta asiaa hyvin, mutta kori ei kuulu näihin asioihin. :-) Itselle yksi tärkeimmistä ominaisuuksista autossa on sen hiljaisuus, siksi ykkösvaihtoehtona oli pitkään S80. Nyt A6 on kuitenkin alkanut tuntua parhaalta vaihtoehdolta ja etenkin luotettavuusnäkökulmasta. Kun vain saisi nelikon ja 1,9 tdi:n A6:na eikä vain A4:na. Tosin eipä saa S80:kaan nelikkona, kun puhutaan 10 vuotta vanhoista autoista.
Comment
-
En tiedä saako tässä ketjussa esitellä linkkejä, mutta tässä olisi aika herkku: http://www.nettiauto.com/audi/a6/6055944. Oliko näin, että tuo vaihdelaatikko on eri versioista "hitain"?
Comment
-
Terve kaikille! Ensimmäinen viesti tälle foorumille.
Tuli napattua lähikaupasta maltilliseen 15 vuoden ikään ehtinyt A6 2.4 sedan.
Kilometrejä kuitenkin aika vähänlaisesti, 183tkm. Hintaa jäi tingittynä ja katsastettuna 3200€. Huoltohistoria aukoton, suomi-auto.
Ensi vuoden aikana joutuu tekemään jakopään huollon, mutta pidän kohtuullisena hankintana. Tosin ilmastointi puuttuu.
Tällä ajelee ihan mielellään, vaikka verrokkina on -08 BMW E91.
POP-vakuutuksesta liikenne(bon 60%) ja osakasko yht 310€/vuosi, ei paha!
Vero näyttäis olevan 217€/vuosi.Viimeksi muokannut jyliaho; 10.12.2013, 21:53.
Comment
Comment