Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mä olen edelleen 1.8T softattuna kannalla. Vie tasan yhtä hyvin kuin V6 koneet ilman turboja. J ailman kauheaa kierrätystä.
    Toki V8 tai bit olis jees, mutta kuka sitten haluaa ja mitä.

    Comment


    • Äänestän V8 bittiä :)

      Comment


        2.8 + manuaali yhdistelmällä ajelee ihan mukavasti kaupungissa kierrättämättä konetta juurikaan yli 2000 kierroksen. 1.8T ei taida ihan kauheasti vääntää tuolla alueella, vaikka olisi softattu?

        Ensin mainittu vääntää 280 Nm@3200rpm, ettei siinä keskialueessakaan ihan valtavia eroja ole softatun 1.8T:n hyväksi. Toki siinä 1.8T:ssä tuntuu olevan enemmän potkua, kun vääntökäyrä kohoaa jyrkemmin. Huipputehoja varten V6:sta joutuu vinguttamaan vähän pitemmälle, mutta onko se arkiajon kannalta kovinkaan oleellinen seikka?

        Bensaa 1.8T:llä varmasti säästää. Jos nyt pitäisi valita, niin itse kallistuisin joka tapauksessa loppupään 2.5Tdi:n kannalle, juurikin parhaan kulku/kulutus -suhteen vuoksi. Sitten jos ajot on luokkaa 10 tkm/vuosi, niin kyllä se olisi V8 hankittava...
        Viimeksi muokannut alpi; 3.10.2013, 09:54. Perustelu: V8

        Comment


        • Pikkureikäkannella oleva 1.8T softattuna vääntää luultavasti väkevämmin 3200rpm kuin 2.8, aikalailla tasoissa ainakin ollaan käppyröissä.

          Comment


            Varmasti vääntääkin, tarkoitin lähinnä, että sen eduksi ei ole kuitenkaan kovin mainittavaa eroa. Reiluuden nimissä täytyy sanoa, että omat kokemukset softatusta 1.8T:stä koskee nimenomaan isoreikäkantista AEB:tä, tosin kevyemmässä korissa.

            Comment


            • Kyllä isoreikäisellä kannellakin täysi vääntö vakioturbolla on ennen 3200rpm, viive vain on pikkaisen isompi. Vielä napsun isommalla BEX:n ahtimellakin näin pitäisi olla (vielä hyllyssä), ja sitten jää 2.8 V6 selkeästi jo kakkoiseksi väännön ja tehon kanssa.

              Comment


                Ja lisätään nyt vielä, jos autoa on tuomassa ulkomailta, on faceliftien verot kohtuu komeat, koneesta riippumatta. Painon mukaan ei saa tuotua 3.0 konetta. Pre-faceliftin tuonnissa en näe mitään ideaa, ellei nyt löydä sitä helmeä sokean papin tallista, kyllä facelift on sen verran paremman näköinen.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                  V6-vaparibensat on kuminauhoja, jotka eivät tee muuta kuin juopottele bensalla.
                  Rohkenen olla eri mieltä. Kyllä aika pienellä panostuksella saa ihan likennevirrassa mukana pysyvän pelin.

                  Comment


                    Pienellä panostuksella noista muista (paitsi V8) saa ohjuksia...

                    Comment


                    • Lyhyen vai pitkän kantaman? :) Pelimerkejä on kuitenkn pistettävä kehiin kaikissa enemmän, kuin pelkkä softa. Jos autoa hakee ihan normaaliin ajoon, niin eiköhän 2.8 vaparin tehot riitä aivan hyvin ja tuskin talouskaan polttoaineisiin kaatuu. Ajelee vaikka E85:lla, jos ahdistaa. Aika perusvarmaa tekniikkaa löytyy ilman suurempaa remppaamista. Vielä tuohon vääntöön, niin itsellä ei ainakaan ole pakkomiellettä lähteä ohittamaan 5:lla, vaan voin heittää kolmostakin silmään. Ei se aivan posketonta vinguttamista ole, että ohi pääsee. Kuitenkin tuon 5:sen vääntökin riittää aivan hyvin kaupungissakin pyörittelyyn.

                      Comment


                        2.8 E85:lla kuuluu ehdottomasti luokkaan lyhyen kantaman ohjukset ;)

                        Comment


                        • Heh...nämä jutut kun kaikki lukee niin vanhaa yli 10 vuotta olevaa A6 C5 kiesiä ei uskalla ostaa ollenkaan, ei millään koneella ja varsinkaan Multitronicilla:))

                          Vakavasti sanottuna on tarkoitus päivittää 2. auto hieman isompaan budjetilla 5-6 k€. Vaihtoehtona 2002-2003 (facelift) A6 2.4 tai 1.8T koneella, myös 1.9 TDI on mahdollisuutena, mielellään kuitenkin bensiini ja tässä tapauksessa riittää vajaavetoinen koska 2.4 q autossa loppuu kulku ja kulutus karkaa vielä ylemmäs. Kilometrejä tulee niin vähän, että sen suhteen 2.4 voisi mennä (alle 10 tkm/vuosi). 2.5 TDI ei ole mieluisin vaihtoehto ja varsinkaan quattrona, koska q asiat hoidetaan tallissa viereisessä parressa seisovalla möhköllä. 2.8 koneisia on vähän tarjolla, jos ollenkaan.

                          Tarjonta on tällä hetkellä se, että valtaosa on juuri noita 2.4 koneellisia. Kansa haluaa näistä eroon, koska kulutus/kulku/verotus asiat eivät ole suuripäästöisen auton kannalla nykyään. Meille tällä ei ole väliä.

                          Itse ajattelin, että hankinnan kriteerit keskittyvät n. 200 tkm ajomäärä (ei paljon yli), auto on Audi ja malli A6 Avant, huollot kunnossa (jos multi, niin öljyt vaihdettu säännöllisesti ja koeajo ehdoton ok, vaihteiston toiminta normaali), ja muuten suhteellisen siisti. Sillä ei niin väliä, mikä kone löytyneessä yksilössä on, mielellään kuitenkin tomaatti laatikko, sopii mielestäni tämän luokan autoon paremmin. Itse kuvittelisin, että tämän hintaluokan auton ostossa näillä kriteereillä kiesi alle ja se on siinä. Sitten mitä tulee korjattavaa myöhemmin, se on sen ajan murhe ja vanhoissa tulee aina.

                          Tuleeko kansalla muuta mieleen, mitä pitäisi ottaa huomioon? Vieläkö saatte käännettyä mielipiteen jonnekin muualle:))

                          Comment


                          • Faceliftissä 2.8 on korvautunut 3.0 moottorilla, sen takia niitä ei ole tarjolla.

                            Comment


                            • 1.8 ei oikeen tule kysymykseen, kun pakkohan se on moottorin kokoa kasvattaa samalla, kun auton koko kasvaa. :D
                              Ei muutenkaan istu omaan ajatukseen A6 noin pienel koneella.

                              Eiks faceliftit ollut 2002 eteenpäin?

                              2.5tdi, johon tehty nokkaremppa. Eikös ole silloin ns. "tasoissa" B-koodilla alkavien 2.5tdi koneiden kanssa?

                              ps. Tätä kuolaan http://suchen.mobile.de/auto-inserat...Mileage=200000
                              Ei varmaan ihan riitä 12k budjetti.

                              plus tää http://suchen.mobile.de/auto-inserat...Mileage=200000
                              Onko toi oikea hinta (siis ei olisi pommi) vai kuuluisko olla 1k enemmän?
                              Uhhh toi nahkasisusta <3
                              Viimeksi muokannut pellepoliisi; 3.10.2013, 17:26.

                              Comment


                              • Se 3.2 on kyllä upea. Haet sen ja lopetat jahkailun. Tullin Mahti-random generaattori antaa verotusarvon.
                                edit_Diesel kuulostaa kyllä halvalta. perinteisesti sitä mobilen halvinta ei kannata ostaa..

                                edit_ asiavirhe, eihän se missään Ranskassa ollut. en osaa englanniksi käyttää mobilea eli FR on ensirekisteröinti ja 12/2005 ei ole ainakaan postinumero...heh :D luin vähän hätäisesti. ei ollu eka kerta kun joku linkittää englanninkielisestä mobilesta ja kommentoin tyhmiä...
                                Viimeksi muokannut kontio; 3.10.2013, 21:25.

                                Comment


                                • Hienoja autoja, malli vaan taitaa karata tämän "C5 ostamassa aiheen" ulkopuolelle eli ovat C6 malleja.

                                  Jepulis, taidatte olla oikeassa, A6 C5 facelift 2002 toi mukanaan mm. 2.8 loppumisen ja tilalle 3.0 bensiini, sen vuoksi niitä ei tietenkään ole listoilla. Itseasiassa 1 kpl 3.0 on tällä hetkellä myynnissä, näin kohtuu kilometreillä eli aika vähän näitä tarjolla.

                                  edit: Kysymys:

                                  Kuka muistaa mikä paketti tai vastaava toi mukanaan A6 C5 faceliftiin puskureiden ja kylkien alaosan maalauksen korinväriseksi? Itse kuvittelin tai luulin että facelift, mutta joitakin 2002 tai 2003 on tullut vastaan varmasti "uudella keulalla" mutta puskurin ja kylkien alaosat ovat silti harmaat. Suurin osa 2002 facelift ja siitä eteenpäin ovat tietenkin maalattuja alas asti.
                                  Viimeksi muokannut masademasa; 4.10.2013, 12:04.

                                  Comment


                                    Enpäs äkkiseltään löytänyt omista varustekoodeista tuota alas asti maalausta. Ja infoksi vielä, että myös prefaceliftejä on saanut alas asti maalattuna, vaikka niitä ei nyt taideta hakeakkaan.

                                    Comment


                                      Jos ne Lada-helmat onkin lisävarustekoodin takana?

                                      Comment


                                        Tai värikoodin takana? Tyyliin ulkokuorelle ilmoitettu kaksi väriä, jos muovin väriset helmat.

                                        Comment


                                        • Pääosin taas prefacelift on harmailla helmoilla, tässä kuitenkin yksi poikkeus jossa on maalattu alas saakka. Voihan tietenkin olla, että on maalautettu jälkeenpäin...


                                          http://www.nettiauto.com/audi/a6/5953455

                                          Comment


                                          • Eiköhän nuo jälkeenpäin ole maalattu. Takaa löytyy myös faceliftin valopaneeli ja S6 ovilistat.

                                            Comment


                                            • Lainaampa tätä puuta, kun en uutta viitsi aloittaa. Eli off-topicina C6:n hankintaa mietin. Eli olen vaihtamassa BMW E39:stä (525 DA, 2001) ja osasyy autonvaihdolle olisi vaihto huolettomampaan ja pienempikulutuksiseen. Kiikarissa näin ollen joku "2,0 TDI" (merkkiä ei sidottu), ei välttämättä Audi, mutta se yksi vaihtoehto. Nyt olisi yksi tuollainen C6 kiikarissa ja 2,0 TDI (BKP) 3C-Paskatin kanssa painineena olisin muutaman täsmäkysymyksen heittänyt C6een liittyen. Eli budjetti (ei veny, koska ylimääräiset rahat menee osakkeisiin ja muitakin sopivia autoja tarjolla) rajaa hankinnan noihin alkupään malleihin. Niissä on käsittääkseni vielä pumppusuutinkoneet(?). Ovatko yhtä vikaherkkiä kuin Paskatissa - tai siis onko noita paljon porukka vaihtanut - ja meneekö omaan piikkiin? Entäs tämä Paskatissa kuuluisi tasapainoakselisto + turbo + öljy pumppu remontti... onko ajankohtainen myös C6sissa? Näiden kanssa tuli omaan piikkiin jumppaa noin 7 tonnin edestä vuoden ja ajetun 20 tkm:n aikana 100 tkm poljetussa tuoreen puoleisessa Paskatissa, joten vahingosta viisastuneena päätin udella, esiintyykö noissa Audin värkeissä samaa ja miten maahantuoja suhtautuu niiden korvaamiseen.

                                              Kiitoksia mahdollisista vastauksista etukäteen - ja anteeksi off-topic...

                                              Comment


                                              • Itsekkin juuri maalautin helmat auton värisiksi samalla kun ruostehommat tehtiin pois. Prefaceliftissä tietääkseni helmoja ei ole ikinä korinvärisenä tehtaalta lähtiessä ollut, mutta faceliftiä sitten on sekä että.

                                                Helmojen maalauttaminen ei normaali taksalla ole oikeen kannattavaa hommaa, helposti paukkuu pari tonnia maalaamosta laskua. Mutta toisaalta piristää autoa sen 5vuotta nuoremmaksi.

                                                Comment


                                                • 4F/C6 keskustelua löytyy jo tuolta:
                                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103222

                                                  Comment


                                                    Tämmönen löytyi haku-napin takaa, laitappa sinne kysymys:
                                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65195

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7
                                                      eiköhän 2.8 vaparin tehot riitä aivan hyvin
                                                      Kyllähän alle kolmensadan hevosenkin toimeen tulee, mutta on se aikamoista kituuttamista. :)

                                                      Comment


                                                      • Nyt kun muutenkin livetään sivuraiteille, niin heitänpä löylyä minäkin kyselemällä itsestäänselvyyksiä.

                                                        Olen tässä ns. puusta katsoen lueskellut tätäkin topiccia, ja silti ei ole ihan täysin selvinnyt missä vaiheessa tuli tuo prefacelift.

                                                        Onko prefaceliftimalli siis se jossa on valkoiset mittarivalot ja digitaalikello?
                                                        Mitä muuta on eroa ns. vanhempaan malliin?

                                                        Faceliftin erot on kyllä tiedossa, joten ei niistä sen enempää.

                                                        Comment


                                                        • prefacelift = vanhempi malli -97 - 01
                                                          facelift = uudempi 01 - 05

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                                                            Kyllähän alle kolmensadan hevosenkin toimeen tulee, mutta on se aikamoista kituuttamista. :)
                                                            Kuka väittää, että mulla alle 300:n jää? :)

                                                            Comment


                                                            • Mutta mitäs muita muutoksia tapahtui -00, kun esim. umpiot vaihtuivat erilaiseksi?
                                                              Vai muuttuiko mikään?

                                                              Niitä näyttäisi kuitenkin olevan kolmea eri mallia, 97-99, 00-01 ja 02-05.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X