Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sarvijaakko Näytä viestiKetjun otsikko käsittää C5:n, eli voisiko päätellä että se?
Comment
-
Multitronic/Tiptronic erottaminen facelift vaihdevalitsimen kulissista
Kaveri on etsimässä C5 Avant faceliftiä.
Onko näin että tuosta vaihteenvalitsimen kulissista ei erota kumpi on kyseessä multi vai tippari?
Onko jossain faktatietoa siitä että mitä moottori-laatikkovaihtoehtoja on olemassa?
Onko fakta niin että kaikki Quattrot on Tiptronicilla + 132 kW 2.5 TDI?
Comment
-
No niin, viimeinkin bemarissa olis kaupallista toimintaa näkyvissä. Noita S6:sia manuaalina on taas Saksassa olemattomasti tyrkyllä nin seurannut noita bitukoitakin tuossa sivusilmällä. Onko facelift tekniikaltaan niin paljon parempi pre-faceliftiä, että siitä kannattaa samanlaisilla varusteilla maksaa 2000-3000eur enemmän? Pre-faceliftejä löytyy mukavasti pienillä metreillä ja kaikilla itselle tärkeillä varusteilla n.6000eur pintaan, mutta faceliftit menee enemmän ajettunakin hyvillä varusteilla yli 7000eur eli Suomeen tuotuna veroineen kaikkineen hintaa tulee melkein kolme tonnia enemmän.
Comment
-
Kävinpäs tänään paikallisten autoliikkeiden tarjontaa läpi ja kohdalle osui A6 C5 Allroad. 2.7bit koneella ja automaatilla. 257tkm ajettu. isokasa merkkiliikkeen huoltokuitteja. Mustaharmaa nahkasisusta. Väriltään musta. Turbot oli jossain vaiheessa vaihettu. Mitään erikoista huomioitavaa. Alustan kompura uusittu, yks pussi vuotaa mut sekin korjataan. Kannattaako tälläseen ryhtyä.
Comment
-
OK. Bongasin vastaavan nettiautosta ja kyselinkin siitä, mutta ilmoittivat maanantaina , että auto on myyty.
Tästä siis puhuin:
http://www.auto1.fi/audi/allroad/129930
Comment
-
Morjens kaikille.
Tuli hankittua ensimmäinen audi (A6 avant 2.4 multitr. -04) ja kokemus tällä hetkellä vain positiivinen.
Mittarissa 200tkm, yksi omistaja ja Suomi-kärry. Nahkapenkit yms. huippu kunnossa ja muutenkin huoltokirja ajantasalla.
Ohjekirja sanoo, että 95 bensalla kulkisi, mitä muut laittelee kutos koneen tankkiin?
Toinen kysymys koskee uudenpaa mallia. Liikkeessä olisi ollut A6 avant -07 myytävänä kanssa ja siinä taitaa tuo kone olla 2.0. Mikä on parempaa uudemmassa audissa tuohon ostamaani verrattuna ja mitkä asiat on muuttunut huonommaksi? Kulutus vissiin ainakin alentunut, entä teho/ suorituskyky?
Comment
-
Toinen kysymys koskee uudenpaa mallia. Liikkeessä olisi ollut A6 avant -07 myytävänä kanssa ja siinä taitaa tuo kone olla 2.0. Mikä on parempaa uudemmassa audissa tuohon ostamaani verrattuna ja mitkä asiat on muuttunut huonommaksi? Kulutus vissiin ainakin alentunut, entä teho/ suorituskyky?
2.0? siis 2.0 TFSI? Se on koneena ymmärtääkseni aika hyvä; sopuisa kulutus ja varsin riittävä kulku.Varmasti menee paremmin kuin 2.4.
Jossei itse tykkää askarrella niin monilla on mennyt hermot B5/C5 ja 3B passattien tukivarsihommiin, niistä varmaan pääsee eroon jos vaihtaa uudempaan.
Comment
-
Ei siitä haittaa ole, mutta yleensä nahkapenkit lämpee siinä ajas istuttaviksi, kun auto käy klaseja ravatessa ja persgrillien ollessa päällä.
Edit: toki riippuu myös talvivaatetuksesta, mutta näin tarkenee ihan ilman pitkiä kalsonkeja
Comment
-
Nahkapenkit näyttävät hyviltä, mutta siihen se jää. Talvella pirun kylmät, kesällä hiostavat.
Vaativat jatkuvaa huolenpitoa ja vanhemmiten ulkonäkö huononee nopeastikin.
Avossa ehdoton se nahkasisustus on jos sade yllättää, helppoa pyyhkiä kuivaksi.
Sisälämppäri on sekä mukavuus- että turvallisuuskysymys, suosittelen lämpimästi.
Comment
-
Ööh...
mä arvostan nykyisiä nahka-alcantaroita koska
a) urheilemasta kun tulee niin ei ole niin justiinsa että onko suojapyyhettä tms mukana
b) töissä kun työmaalla joutuu pyörimään ja sitten kantaa sen betoni yms-pölyn farkkujen mukana autoon niin nahkapenkit on tosi huolettomat, menee kangaspenkit ihan kauheiksi kun sitä pölyä tarttuu niihin pikkuhiljaa
c) voi syödä jäätelöä yms. Viimeksi kun kangaspenkeillä kaveri söi Snickersin niin jouduin sijoittamaan 200€ kärcherin tekstiilipesuriin. (se oli muutenkin ihan hyvä ostos että en ole katkera)
Ja alcantara paikkaa myös sen kylmä/hiostava ongelman.
Mutta muutenhan nuo kaikki pätee nahkapenkkeihin yleisesti, ja valitsen kyllä mieluummin huolettoman käytön kuin sen että on kangas on ehkä mukavampi.
Toisaalta kyllä isä käyttää ihan surutta volkkariaan eikä se ulkopuolisen silmiin kovin likaiselta näytä, että miten se nyt sitten ottaa...
Comment
-
Mutta on olemassa vielä se kolmas vaihtoehto, eli jäähdytettävät&lämmitettävät nahkatuolit. Joissain on myös hieronta :)
Kyllä ilman persgrillejä pärjää. Dieselit pitää siitä usein huolen, että kun on tarpeeksi kylmä, saa pistää toppahousut muutenkin talvella jalkaan.
Comment
-
En ole nahkapenkeistä mitään muuta positiivista huomannut kuin paskan putsaamisen helppouden, joka kunnon kangaspenkiltäkin on melkein yhtä helppo putsata. Kangaspenkki on paljon paremman näköinenkin, varsinkin kun auto on 10vuotta vanha vaikka olisi nahkaa huollettukkin.
Itsellä ei siis nahkasisusta ole missään nimessä vaihtoehto, A6:siakin joutui pari hyvältä tuntuvaa yksilöä skippaamaan sisustan nahkaisuuden takia.
Comment
-
Meillä taas Caddyssä kangaspenkit on aivan hirveän näköset, kun niillä on istuttu märissä vaatteissa.
Ja niitä ei saanut penkeille tarkotetulla pesuaineella puhtaaksi.
Nahalle saa entisöintipaketteja joilla saa naarmut pois. Porukoiden A8:n vaaleat nahkapenkit tuli fiksattua moisella setillä.
Comment
-
Tää nahat vs. kankaat alkaa saamaan jo samaa säveltä, kuin kitkat vs. nastat.. ;D
Itsellä ollut molempia ja tälläkin hetkellä lötkössä nahat ja B8:ssa kankaat. Henk.koht. ei ole mitään eroa hikoilun tai kylmyyden suhteen, jos ja kun miltei joka autossa on nykyään persgrillit ja kylmästöinti.
Comment
Comment