Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Löytyisikö jotakin listaa siitä, mikä kaikki muuttui faceliftin myötä? Autowiki on tämän korimallin kohdalla varsin vaitonainen kasvojenkohotuksesta.

    Comment


      Jos luet tätä aihetta taaksepäin, niin jopa tältä sivulta löytyy asiasta.

      4B korissa on kyllä järjestäen etukaaret kukalla ja vielä useammin pokkaus mätä, eli jos hyvän tahtoon niin uudella lokarilla pääsee alkuun.

      Comment


      • Niin meinasin ihan listaa, missä ne on lueteltu. Olen lukenut tämän koko ketjun läpi ja muutamia asioita tulee tosiaankin ilmi.

        Comment


        • FAQ:stä taitaa löytyäkin koottuna nuo kaikki keskeiset muutokset. Pienet ovat muutokset tässä mallissa, täytyy sanoa. :)

          Comment


            Lähinnähän tuolla faceliftillä yhdenmukaistettiin ulkonäköä B6 A4:n kanssa. Facelift vuosimallista 2002 alkaen, eli loppuvuodesta 2001 käyttöönotetut on jo faceliftillä.

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti

              4B korissa on kyllä järjestäen etukaaret kukalla ja vielä useammin pokkaus mätä.
              Se on kun on liian pienet vehkeet :)

              Comment


                No kulutuksessa on onneksi sen verran eroa, että pikkukoneisen omistajalle jää yhden lokariremontin verran rahaa käteen vuodessa :)

                Comment


                • Vuosimalli 2002 ainakin näyttää pärjäävän ruostevertailussa todella hyvin (http://www.hs.fi/autot/a1305633166341). Tässä mielessä on erikoista, että jokaisessa (järjestään, kuten pulla totesi) olisi kaaret kukalla ja pokkaukset mätiä. Näin voi tietenkin olla joissakin yksilöissä, mutta ei kai nyt sentään kaikissa? Eikö näissäkin vuosimalleissa jo ollut hyväksi havaittu sinkitty kori?

                  Comment


                  • faceliftissä eroa vanhempaan ainakin, etu ja takavalot, puskurit edessä ja takana, faceliftissä ollut saatavilla korinväriset puskurin alaosat ja helmat, sivupeilit, konepelti ja maski, mittaristo, sisustan materiaalit, ratti, vaihdekepin nuppi, takaheijastinpaneeli, tekniikkapäivitykset/uudet moottorit, pakoputkenpäät näkyvillä, ilmastoinnin paneeleissa ja soittimissa taitaa olla eroja myös, ainakin rns-e navi. mitähän muuta? vanteet?
                    Viimeksi muokannut juudas; 11.12.2013, 21:15.

                    Comment


                      No mitä noita nyt on nähnyt vuosien mittaan, niin reilusti yli puolessa on kukkaa kaarissa, niin prefacelift kuin facelifteissä. Juuri kaverin 180tkm ajetusta 2003 jäi kaaren pokkaukset käteen. Ja tuo kukkahan lähtee kivasti sieltä kaaren sisältä ja kun tulee näkyviin, on jo "myöhäistä".
                      Lehtien vertailut jättäisin omaan arvoonsa.

                      Comment


                        Aika kattava lista se jeesuksen myynyt pisti jo.
                        Ilmastoinnissa on automaattinen sisäilman kierto joka haistelee kabiiniin tulevaa ilmanlaatua.
                        Mittaristoon otettiin takapakkia kun tuli näitä made in France with italian quality parts, siis Jaeger/Magneti Marelli. Myös sisustan materiaalit kokivat takapakkia, eli niissä on sama ongelma kun B6:ssa, pinnoite lähtee/kuluu pois ikuunoiden katkaisijoista, ilmastoinnin paneelista, jne.
                        Hinnat alkaen kone tuli sitten 2.0 96 kw. 1.8T:ssa ollut sihtiongelmia, mitä prefaceliftissä ei vältämättä (AEB/APU), myös uusimmissa 1.8T, mm. AWT, jakohihna pyörittää vesipumppua, vanhemmissa apulaitehiihna.
                        Tukivarsi ongelma taas ei pitäisi olla niin kuin prefaceliftissä.

                        Comment


                          Nuo etulokarit taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Exässä ('00) ei muuten näkynyt kukkaa missään, mutta toisessa lokarissa pieni patti maalin alla. Eli kuten pulla sanoi, lähtee sieltä sisältä ja kun tulee näkyviin asti niin on jo myöhäistä. Eipä tullut itselläkään painepesurilla kovin läheltä tohotettua. :D

                          Joko tuo RNS-E muka tuli 2002 C5:seen? Miksi näissä B6:sissa sitten mennään vielä RNS-D:llä? RNS-C taitaa löytyä pre-facelift C5:sista.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                            Tukivarsi ongelma taas ei pitäisi olla niin kuin prefaceliftissä.
                            Omassa vm. 2000 yksilössä oli vielä reilut 200 tkm ajettuna iso kasa tukivarsia tehtaan jäljiltä, ja nytkin menivät vaihtoon kuluneiden puslien, ei pallonivelten takia. Olisiko tuo tukivarsiongelma siis enemmänkin ensimmäisten vuosimallien ongelmia?

                            Comment


                              Juu eipä oo vm. 2000 kukkasia kaarissa eikä kyllä muuallakaan. Alatukivarsista taitaa 3 olla vielä alkuperäisiä ylimmäiset kaikki kertaalleen vaihdettu, raidetangon päitä on mennyt useampi kierros. Kilometrejä n.290k ja tippikin alkuperäisessä kuosissa, lootan öljyt kylläkin vaihdettu säännöllisesti. Kokonaisuutena aika viaton.

                              Comment


                                Lahden sepälle:
                                Mullakin omassa ('99) vielä alkuperäisiä tukivarsia, ainoastaan kahdesta olen maksanut. Raidetankopäät vaihdettu kahdesti kampanjana ja taimmaiset alatukivarret kerran, myöskin kampanjana. Kilsoja 253tkm.

                                Comment


                                • Rns-e tuli kai 2003.

                                  Siitä hyvin varusteltu c5.

                                  http://www.nettiauto.com/audi/a6/6015844

                                  Comment


                                    Vuosimalli ja mallivuosi on vähän eri asia. Minusta facelift tuli mallivuoteen 2002 eli 2001 loppupuolella vuotta käyttöönotetut olisi niitä. Vaiko peräti mallivuoteen 2003?

                                    Comment


                                    • Juudaksen linkittämää "huippuvarusteltua" kun katselee niin omaan ei voi olla kuin tyytyväinen. :)
                                      Tuon jenkkituonnin sisustassa on ihan hirveä harmaan, beigen ja puunvärin sekoitus, ja vielä nuo sohva malliset penkit. Ulkoa tuo on toki ihan siistin ja asiallisen oloinen. Ja kokonaisuutenakin varmasti monen varttuneemman audistin mieleen. :)
                                      Viimeksi muokannut kakkoskuski; 13.12.2013, 12:02. Perustelu: typo

                                      Comment


                                      • Näitähän löytyy näköjään automaattina myös 1,9 tdi-koneella: http://www.nettiauto.com/audi/a6/6107764. Nuo co2-lukemat ovat ihan naurettavan pienet, pitävätkö paikkansa? Noiden perusteellahan kulutuksen pitäisi olla lähempänä viittä kuin kuutta litraa.

                                        Onko nämä multit tämän koneen jatkona samassa kestävyysluokassa kuin suuremman koneen jatkona?

                                        Comment


                                        • Kyllä kulutus pitää paikkansa ainakin aika lähelle. Mä pääsen tällä omalla vähän alle 5l matka-ajossa, 156g tais olla päästöt.

                                          Eihän se Multi ikinä mikään luotettavuuden riemuvoitto ole...

                                          Comment


                                          • Nelikko Audi olisi hakusessa ja vaihdossa tarjottiin kyseistä A6 c5 (http://www.nettiauto.com/audi/a6/6030392)

                                            Mitä erityisesti tuon ikäisestä autosta ja noilla kilometreillä kannattaa tarkistaa? Onko isoja huoltoja tiedossa noilla kilometreillä? Asioita mihin kiinnittää huomiota koeajolla?

                                            Comment


                                              Vaihdelaatikon huolloista kannattaa kysellä, ja jos ei ole mitää todisteita, niin jättäisin tuommoisen hinnat alkaen mallin kauppaan. Jos on joskus edes öljyt vaihdettu laatikkoon, niin koeajolla tunnustella vaihteiden vaihtumista, ja laatikko pitää ajaa lämpöiseksi väh 10km lenkillä.

                                              Comment


                                              • Olikos 2.4i mahdollisesti perso öljylle? Edelliseltä omistajalta kun sitä kysäisee, pieni syöntihän ei mitään haittaa.
                                                Tukivarsia tulee ja menee,mutta ikävä se suoraan pajalle on ajaa eli katsastusmieheltä vois käydä kysymässä akuutit remontit. Eikös sen kohta sais katsastaa.

                                                Mutta toi laatikkohan siinä se ainoa isompi mahdollinen ongelma on

                                                Comment


                                                • Miten nämä 2,5 tdi V6-koneet (11/2002 eli facelift) kestävät nokka-akseliremontin jälkeen, eli onko mahdollista, että saman homman joutuu tekemään vielä uudestaan? Auto, joka on kiikarissa, on nyt alle 250 tkm ajettu ja siihen on jo tehty tuo nokka-akseliremppa.

                                                  Comment


                                                    Jos remontti on tehty kunnolla ja laadukkaita osia käyttäen, on uusien nokkien kesto vähintään samaa luokkaa kuin alkuperäisten. Myös käyttö/ajotyylillä ja laadukkailla öljyillä voi edesauttaa uusien nokkien kestoa.
                                                    Viimeksi muokannut Lipponen; 17.12.2013, 15:23. Perustelu: pilkkuja ja typoja

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Kontio
                                                      Mä pääsen tällä omalla vähän alle 5l matka-ajossa, 156g tais olla päästöt.
                                                      Hei, toihan ei mene ihan lineaarisesti, mulla menee 12,5 sadalla ja päästöt on jotain 280. :-p

                                                      Mutta kuten olen useasti todennut, mikä hauska nyt ilmaiseksi tulisi?

                                                      Comment


                                                      • Minkälainen näissä facelifteissä on muuten tuo ajotietokoneasia? Onko se vakio vai lisävaruste? Löytyykö rangea, kulutusta ym. tietoja?

                                                        Comment


                                                        • Dieselöljy tuottaa litraa kohden enemmän CO2 grammoja kuin bensa.

                                                          Comment


                                                          • Ei ole ajotietokone vakiovaruste.
                                                            Viimeksi muokannut Garcia; 7.2.2014, 15:07. Perustelu: ...

                                                            Comment


                                                            • Ok. Ilmeisesti suurella näytöllä varustetussa mittaristossa on ajotietokone, pienellä näytöllä ei ole.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X