2000 vuosimalliin tapahtui ainakin mittariston muutos digikellolliseksi ja muutenkin vähän modernimmaksi, kuten A4:ssäkin. Umpioiden linssit kasvoivat vähän isommiksi, mutta ulkoisesti ne säilyivät yhteensopivina. Muista muutoksista ei tietoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
Kaks tyhmää kysymystä tähän väliin:
2.8 termarin vaihto, siihen ei tainnut olla mitään oikotietä onneen? Pari vuotta sitten jouluna vaihdettiin hihnarempan yhteydessä termari ja nyt ei taaskaan lämpö nouse :(
Sekä sopiikos tollaset 16" ET42 vanteet pyörimään? Tarttis talvikitkoille jotain nyt kohtapuolin saada.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiOnko muuten kaikissa C5:ssa mm. valaistut tuuletinräppänöiden säätörullat. Vai ovatko ne osa jotain valopakettia tms.?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viestiTermarin taisi saada vaihdettua ilman jakopään purkamista, mutta taitaa olla melko hankala homma. Jokuhan tässä taannoin (viime talvena?) taisi moisen operaation tehdä 2.7bittiin. Onko anturivika suljettu pois?
Noi vanteet pitäis kyllä mennä, eikös nuo ihan orkkis kokoa ole?
Alkuperäinen ET on muistaakseni 35, tuolla 42:lla vaihtoehtoja olisi enemmän (edullisia) myynnissä. Nimim. talvirenkaiden yksi vanne kierona viime talvesta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juudasTaitaa olla remmi ja viinat käytössä
Mikolle: Näytäs mulle formulatyyppinen 2.8 rinkeli(tai Volkkari)kone, joka kiertää jonnekin 15 kilon paremmalle puolelle. :-)
Comment
-
Moro!
En kehdannut tehdä uutta aihetta niin kysäisen vähän aiheen vierestä.
Olen ostamassa Audi S6 autoa, vuodelta 96 eli ei tosiaankaan uusi. AAN kone ja korimalli kai se C4. Mitä autosta kannattaisi ehdottomasti tarkastaa? Tyyppivikoja?
Autossa kolahtaa jokin perässä/kardaanissa liikkelle lähtiessä (ainakin vähänkin rajummin lähtiessä), mikä mahtaisi olla vikana ja onko tyypillistä? Myös toinen tuulettimen propelleista on poistettu, se hihnavetoinen, onko yleinen "modi"?
Kiitos! Toivottavasti saadaan mustakin Audi "harrastaja" baijerilaisten jälkeen.
Comment
-
Morjesta.
Tarkoittamasi S6 on tosiaankin vanhempaa C4 korimallia ja pohjautuu hyvin pitkälle aikaisempaan audi 100/S4 malliin. Yhteneväisyydet tässä ketjussa keskusteltuun C5 ovat olemattomat joten tästä ketjusta tuskin paljon vastauksia löytyy.
AAN moottori on vanhanliiton 5-sylinterinen turbokone joka on tämänkin foorumin virittäjien suosiossa.
Suosittelen lukemaan esim ketjun http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=66477. Haulla löytyy kyllä tietoa myös kardaanin välyksistä ynnä muista korimallia koskevista seikoista.
Suositeltavia hakusanoja hakuun voisivat olla mm. C4, Urs4, Urs6 AAN, 2.2T, tukilaakeri jne.
Tervettuloa siis foorumille ja toivottavasti "sorrut" olymppia volkkareihin. Suomen talvessa eron Baijerin tuotoksiin huomaa selvimmin.
Comment
-
Nyt se on ostettu. 2002 vuosimallin A6 2.4 multitronic avant kauppakassi. Tulomatkalla etelästä ajotietokoneen mukaan matkakulutus 7,2. Autolla ajettu 186 tkm, kohtuullisen tai ainakin keskimäärin vähemmän ajetun yksilön löysin. Menee ensi viikolla multin öljynvaihtoon, vaikka vaihteisto näyttäisi pelaavan nyt aivan normaalisti, varmuuden vuoksi.
Käytetyssä on tietenkin aina kaikkea, moottorinohjauselektroniikan valo syttyi palamaan muutaman sadan ajokilometrin jälkeen. Selvitellään ensi ma piuhoissa, mistä se tulee. Jospa se ei ole kovin vakavaa kun kaikki pelaa ja autocheck valvonnan mukaan kaikki on ok. Marmorin mukaan näissä on ollut katti vikoja, mutta voihan se olla muutakin. Toisessa putkessa ennen kattia verkko on hieman revennyt, mutta sormituntumalla siitä ei vuoda pakokaasua.
Varusteita oli tässä yksilössä kohtuullisesti, vaikka ne eivät olleet tässä ostoksessa se tärkein kriteeri. Nahkasisustus löytyy, kolmipuolainen ratti vaihteenvalitsimilla, navi, puhelin, tavarapaketti, irroitettava vetokoukku, alkuperäiset xenonit, sähköpenkit, takaistuinten lämmitys jne. Käytön jälkiä on, mutta eihän tässä uutta autoa oltukaan ostamassa.
Comment
-
On siinä ns. "tippari" läpyskät. Itseasiassa voisi sanoa, että painikkeet. Molemmilla puolilla on sekä + että - painikkeet, sellainen keinukytkin. Toiminta sama kuin tipparissa, kun käytät niin menee manuaalipuolelle. Et koske vähään aikaan niin palaa D-asentoon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viestivarmaan asia peli mutta mites multitronicissa voi olla vaihteenvalitsimet?
Comment
-
Mikäs tässä mättää vai mättääkö mikään, kun 2004-mallisia C5 Avantteja 2.5TDI:llä, nelivedolla ja automaatilla ei ole tuotu Suomeen kuin vissiin yksi kappale? 2004 taisi olla faceliftin viimeinen vuosi, joten varusteet lienevät ns. kohdallaan.
Meneekö verot jotenkin tappiin? Noitahan saisi Saksasta jopa alle 7500 euroa, alle 200 tkm ajettuna.
Kotiin laivattuna (siis itse Saksassa käymättä ) kulut 1500 ja verot arvaten luokkaa 3500 euroa. Potissa siis 11500, johon vielä talvitassut (800 euroa) ja lämppäri (200 euroa). Jaa, katsastusket sun muut, pannaan varuiksi 500 euroa. Siis noin 13000 ja noheva pitkän matkan talvipeli alla? Vai?
Nettiautossa noita on kaksi 11500 ja 13000 euroa, mutta vaatimattomammilla varusteilla. Ei kai ne tuosta verotusarvoa laske?
Comment
Comment