Matka-ajossa 1.8T:n ja V6-koneen kulutusero on noin litran luokkaa, mutta kaupungissa tuo 3 litraa pitää varmasti paikkansa. 2.4 ja 2.8 V6 kuluttuvat normaaliajossa saman verran, mutta 2.8 antaa hieman enemmän vastinetta kulutukselle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6:sta (C5) ostamassa
Collapse
X
-
Väittäisin ettei ehjä V6 vie yli 3L/100km enempää kuin 1.8T. Näistä on tässä ketjussa väännetty aiemminkin joten ei toisteta sitä mantraa enempää. Ajotottumukset vaikuttavat kulutukseen enemmän kuin valittu moottori.
Jos pelkkä paperilla ilmoitettu polttoaineen kulutus olisi se ainoa mittari niin valinta olisi helppoa. Todellisessa maailmassa vakio 1.8T vie nätisti ajaen varmasti aika vähän mutta runtatessa viekin helposti enemmän kuin se isompi vapari. Käyt vaikka kerhomiitissä tai autoliikkeessä vielä koeajamassa niin selviää itellekin että minkä luonteinen kone sopii omaan käyttöön paremmin. Minä tykkään ison vaparin insta-torque väännöstä kun saa sen 300Nm jo tyhjäkäyntikierroksilla, saman saa siitä 1.8 turbostakin aika helposti mutta ei oikein alle 3000rpm.
Comment
-
Välitykset ja moottorin luonne vaikuttaa todella paljon ajon mukavuuteen. 1.8T etenkin vanhempana versiona (ei sähkökaasu), esim. AEB on todella hengetön alakierroksilla. Automaattiin yhdistettynä kaukana ajonautinnosta. Tiheällä 6-vaihteisella manuaalilla uudempi 1.8T on siedettävä, mutta A6 quattron massalla silti aika heikkovääntöinen. V6 tai V8 sopii tuohon koriin selvästi paremmin.
Comment
-
Sen verran laitan lusikkaani tähän soppaan ja toistan itseäni, että se biturbo on mielestäni vieläkin vaihtoehto tuolle vaparikutoselle. Kulutusero ei ole ihmeellinen, jos sitä nyt ylipäänsä on ja vääntöä on tarjolla ihan eri tavalla.
Comment
-
Kiitos jätkät...Saitte taas mulle tämän autokuumeen päälle. Olen nimittäin sellaset 7 vuotta kuolannut A6 avant 1.8TQ `04-05 AKA facelift laitosta alle . Ei tää nimittäin lopu. Nykyinen peli < on ollut kymmenettä vuotta nyt alla ja todella vähän mitään oikeita ongelmia. Pannu on pomminvarma ja kokemusta välissä on yhdestä Pasuunastakin joka on ex-vaimolla nykyään. Kone on siis tasan tarkkaan tiedossa. Toimii. Pitäs vaan raapia myös takaa ja olla farkku, kun joskus tarvii jotain roudata. Tämän aamuinen sutiminen kävi TAAS sen verran hermoon että hurrinpojalla olis just yksi peli mulle. En muuttais kuin sisustan sävyn jos voisin. Mutta täysin ok tuokin.
Mistä revin välirahan onkin iiihan eri juttu, en mistään. Mutta on se kori ja tekniikka vaan niiiin kyrväkäs. Piste.
Comment
-
Kunpa itselläkin olisi joskus sama auto noin kauan. Tähän mennessä ei yksikään auto ole ollut kahta vuotta kauempaa ja harvoinpa noissa kaupoissa voitolle jää. Ensin pari vuotta laittaa autoa kuntoon ja sitten vaihtoon ja sama ruljanssi uudestaan. Eihän tässä ole mitään järkeä.
Comment
-
Niin, kohta olen 10 vuotta ajellut tällä joten on osoittautunut vähän liiankin hyväksi autoksi. Kuten sanottu niin vain sutiminen ja joskus tilan puute vituttaa. Mutta harvoin.Pääasiassa vain kuluvaa osaa vaan on vaihdettu ja autoa on varusteltu ajan saatossa sen verran että ei taida raaskia luopua.
Jälkiasenteista:Alusta,hälyt,webasto,ilmastointi,h ifit,alut,s.lasit taakse.
Comment
-
Taisin joskus 2000-luvun keskivaiheilla käydä katsomassakin Teukan aakkosta. Juuri sen jälkiasenteisen ilmastoinnin takia. Itse vaihdoin silloin autoa, koska se oli helpompaa. Teukka ei vieläkään ole näköjään vaihtanut. Siitä vain ruotsinmaalta täysin varusteltu tilalle, suosittelen!
PS. Muista se kardaani varustelistalta DS.
Comment
-
Esim. 1.8T vs. 2.4 ja 2.8 V6 koneet?
Comment
-
Teukalle kysymys: Minkä hintaiseksi tulee ilmastoinnin jälkiasennus?Viimeksi muokannut 8866; 22.1.2013, 22:16.
Comment
-
-
V-koneen hihnan vaihto maksaa jotain kiloeuron pyörteissä, neloskoneeseen varmaan pari kolme sataa vähemmän. Öljyä kutoseen menee enemmän, joten öljyn vaihto on pari kolme kymppiä kalliimpi per laaki. Suodattimien hinnassa ei lie dramaattista eroa.
Muita korjauskuluja tulee varmaan jossain kohtaa alipane- ja huohotinletkujen antautuessa. Näitä löytyy kaikista, mutta turbojen järjestelmät ovat asteen kaksi monimutkaisempia ja täten vikapaikkoja on enemmän. Samoin turbot on kuluvaa kalustoa, joiden eliniän ennuste riippuu käytöstä ja huollosta.
V-koneissa on enemmän liikkuvia osia, joten vikaantuvaa on enemmän. Murheita lienee ollut lähinnä joidenkin biturbojen nokkien kanssa, ei kuitenkaan samassa mittakaavassa kuin dieseleissä. Nokkaketjun kiristäjiö on joskus mennyt, mutta niitä paukkuu käsittääkseni useammin neloskoneissa. V-koneissa luonnollisesti kaksi kappaletta moisia. Turboissa myös enemmän anturointia ja sähköisiä toimilaitteita, jotka aikaa myöten voivat porsia.
Comment
-
Huoltokustannuksista vielä syttytulpat maksaa sahapukkiin joko 1.5x tai 2x sen mitä neloskoneeseen ja lambdoja on kaksi. Kuuluvat kai perushuoltoihin joskaan ei ihan joka vuosi pidä uusia. Jokos C5 aikakauden 1.8T ampuu puolia rikki vai onko se vasta uudempien kohkotuksia? Puolat tosin maksavat ~40€ pala marmorilla ettei ihan älyttömistä kustannuksista puhuta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiHuoltokustannuksista vielä syttytulpat maksaa sahapukkiin joko 1.5x tai 2x sen mitä neloskoneeseen
Comment
-
Noniin nyt on ollut perjantaista lähtien vuosimallin 1998 vajaaveitoinen A6 1.8T koneella alla.
Vaikutti ihan asialliselta laitokselta hintaansa nähden (4200e) ja kilometreistä huolimatta (272tkm) mikään ei lotissut tai kolissut ja alustakin näytti siistille.
Edellinen omistaja on vaihtanut jakohihnan 220tkm kohdalla joten vielä on ihan kivasti kilsoja edessä ennen seuraavaa. Öljyt, suodattimet, tulpat ja ilmamassamittari 271tkm kohdalla ja muutenkin näytti että huollot on ajallaan tehty. Seuraava katsastuskin vasta 05/2014.
Olen melkoisen tyytyväinen hankintaani, vaikka pieniä puutteitakin löytyy. mm. ajotietokoneen näytöstö puuttuu jonkun verran viivoja ja ilmeisesti jossain kohtaa autoa vähän kolhittu kun etupuskuri pikkaisen irvistää. Täytyy keväämmällä oikaista tuo kun ei ole tiloja duunailla tälleen talvella.
Sunnuntaina sitten illalla hyppäsi airbägin valo tauluun ja kävin sitten pomolla luetuttamassa koodin. Airbag-keskustelua lukeneena jollain muullakin oli tuo vänkärinpuolen sivubägin laukasija herjan aiheuttajana ja täytyy nyt sitten perehtyä asiaan tarkemmin...
Comment
-
No niin, nyt on tuo E39 bemari kaupan ja het kun menee nin lisätään Suomen S6 manuaali-kantaa yhdellä. Saksan tarjontaa tuossa kartoitellu ja kyllähän sieltä varmaan sopiva löytyy. Tuttu on jo lähtökuopissa, mutta on erittäin vahvasti suuntautunu noihin baijerilaisiin. Mitäs noista sit kannattas paikanpäällä tsekata? Toisekseen minkälaisia remontteja on sit aikaa myöden odotettavissa eli mitä kohteita näistä kaikista jossain kohtaa joutuu korjaan?
Comment
Comment