Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audiliikkeet eivät ottaneet Audia vaihdossa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ja mitä tässä sitten voi tehdä, jos ei löydy Audiliikkeitä jotka ottaa auton vastaan ja vielä kohtuullisella hyvityksellä.
    Pakko yrittää myydä pois ja mennä taas nahkahousujen tarjontaa katsomaan.
    Lie ihan hyvä vaihtoehto. Ilmeisesti on tarpeeksi asiakkaita jotka tuo sen peruscorollan / mondeon mielellään vaihdossa.

    Mulla ainakin mennyt maku ihan täysin autoliikkeisiin, ainakin jos yhtään vanhempaa autoa olisi katsomassa. Eri sitten jos ostaa / antaa vaihdossa 2-3v ikäistä.

    Ja onhan se niin, liike joka myy tuontiautoja, tuontiautot on parempia kuin "loppuunajetut" suomiautot. Kun taas suomiautoja myyvän mielestä kaikki tuontipelit on ruuvattuja paskoja sun muuta.

    Comment


    • #32
      Tuo Suomalaisten autokauppojen vaihtoautovalikoima on yksi syy, miksi sitä vanhaakaan autoa ei kannata tarjota sinne autokauppaan. Mitä sitä sinne vie, kun ei niillä ole mitään mielenkiintoista myytävää. Papan vanhaa perus-korollaa lohkolämmittimellä ja jotain koiran kusemaa "kolopallo" farmaria, jossa ei ole edes sähköikkunoita... Tuskin edes yhtään kunnollista nelivetoa alle 20k? luokassa, jos jotain pihalla ruostuvaa kansivikaista (ja silti ylihintaista) Patrollia ei oteta lukuun.

      Jos eivät ota kasi-ässiä vaihdossa, niin eihän niitä tai vastaavia erikoisempia autoja etsivät asiakkaat astu koskaan edes liikkeeseen sisään. Ruosteisten karvalakkimallien Suomiauto-paraati lumisella vaihtoautopihalla ei meikäläistä houkuta edes ilmaiselle pullakahville mihinkään autoliikkeeseen. Muutama Corvette, ehkä joku Suburban tms ja A8, S8, S4 tai jopa RS4 johtaisi varmasti visiittiin. Aina parempi, jos ovat tuotuja jostain sellaisesta maasta missä niitä valmistetaankin ja osataan myös korjata...

      Comment


      • #33
        Viime päivien lehtijuttuihin jos on uskomista, ei vaihdossa haluta enään mitään autoa, edes merkkiliikkeissä.

        Delta-Autokin tarjoaa 1% rahoituskorkoa ilman käsirahaa jopa käytettyihin autoihin. Tämä kertoo karun totuuden käytettyjen autojen paisuvasta varastoista.

        Miksi siis ostaa uutta autoa merkkiliikkeestä, kun kahden vuoden päästä olet heille riesa vaihdokkeinesi?

        Comment


        • #34
          Auton vaihtaminen liikkeessä tuntuu juuri nyt olevan erittäin vaikeaa. Tietenkin vaihto onnistuu, että annat autosi vaihdossa usean tonnin alihintaan. Auton hinnalla tarkoitan auton oikeaa hintaa, en ylihinnoiteltua pyyntihintaa. Valtaosalle ihmisistä tuntuu olevan epäselvää mikä on oman auton todellinen arvo, yleensä oma auto kuvitellaan paremmaksi kuin muiden vastaavat.

          Vuosi sitten autoa ostaessani tuntui, ettei liikkeet aina halua myydä autojaan edes suoralla kaupalla ja rahat muovipussissa (eli käteisellä).

          Ihmettelen vain, kun autoalalla itketään ettei kauppa käy, niin joskus peiliinkatsominen voisi riittää. Aina ei ole edes kyse hinnasta, vaan usein pelkkä palvelu riittäisi.
          Sana palvelu (tai edes sen yrittäminen) riittää monta kertaa korvaamaan tuotteen korkeamman hinnan ja/tai sen puutteet. Moni tuntemani välttää autonvaihtoa viimeiseen asti, kun autokauppiaat ovat enimmäkseen olevinaan parempia ihmisiä kuin me muut.

          Sama palveluhaluttomuus on ikävä kyllä usealla muullakin kaupan alalla. Itse vältän liikkeitä joissa olen saanut huonoa palvelua.

          Comment


          • #35
            Taitaa yksi ongelma olla myös asiakkaiden korvien välissä. Vieläkin näkee liikenteessä jos jonkinlaista 80-luvun kippoa, jotka olisi pitänyt romuttaa jo 10v sitten! Tietysti monille auton on vain kulkuväline eikä siihen panostaminen kiinnosta, mutta luulisi ihmisten sen verran voivan ajatella ympäristöä, omaa ja kanssamatkustajien turvallisuutta ja Suomen autokannan yleisilmettä ettei tarvitsisi sillä 50euron Ekkerillä ajella vaan panostaa esim. 1000e ja hankkia edes hieman uudempi auto? Kuitenkaan kovinkaan monille auton vaihto ei tunnu olevan rahasta kiinni esim. tuossa <3000e hintaluokassa.

            On taitanut loppuunajokulttuuri saada niin suuren jalan sijan Suomessa viime laman aikaan, että sitä on vaikea nyhtää pois. Lisäksi nykyisellä veromallilla eivät liikkeet ole halukkaita ottamaan juuri suurikoneisia bensavehkeitä vaihdossa tai sitten niistä hyvitetään todella huonosti. Oman Audin kun vahdoin tähän uuteen sanoi myyjä, että heille oli tarjottu useampaa bensavehettä vaihdossa, mutta eivät halunneet ottaa. Lähes 300tkm ajettu diiseli kiinnosti silti ja vielä ihan ok hyvityksellä verrattaessa muiden liikkeiden tarjouksiin.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
              ...luulisi ihmisten sen verran voivan ajatella ympäristöä, omaa ja kanssamatkustajien turvallisuutta ja Suomen autokannan yleisilmettä ettei tarvitsisi sillä 50euron Ekkerillä ajella vaan panostaa esim. 1000e ja hankkia edes hieman uudempi auto?

              Aivopesu näyttää toimivan... Se on jännä, että suositellaan ostamaan laadukkaita työkaluja tai kodinkoneita, ettei ympäristö turhaan kuormitu romulla.
              Samaan aikaan toitotetaan, että kaikkien pitäisi ostaa uusi auto, kun se on ympäristölle hyväksi -se on meidän kaikkien etu.
              Paskan marjat! Uudet autot on niin läpeensä täyttä jöötiä, että itse pyrin ainakin viimeiseen asti olemaan sekaantumatta sellaiseen.

              Moni miettii turvallisuutta autokaupassa, mutta tuntuu ettei kovinkaan moni enää liikenteessä.
              Vedetään sillä pankin omistamalla autolla reikä päässä, kun on niin hiton kiire ei mihinkään.

              Minä ajan vanhalla autolla ja nukun yöni hyvin.
              Viimeksi muokannut audiq; 9.5.2008, 17:25.

              Comment


              • #37
                Miten me "Niemet" ajattelemme saman lailla ko asiasta:)

                Totta tosiaan, ajan vain käytetyllä enkä ikinä osta uutta.

                Nykyiseni käypä arvo on n 3500-4000 ?, mutta minulle 10000 ?:)

                Comment


                • #38
                  Samoilla linjoilla. Just tällä viikolla avokille tuli postissa tarjous jostain diisseli alfasta, hinta vain jotain 37t euroa... Mietittiin siinä sitten että jos olis oikeasti sen verran rahaa, että ton verran vois laakista pistää autoon, niin sitten ton hintasta vois ehkä harkita. Mutta muuten ei oikeastaan mitään järkeä. Meidän kohdalla meille riittää varsin hyvin -00 V6 Passatti ja tää mun -93 V8 Audi.
                  Luultavasti kumpaakin (tai ainakin audia :-)) on tuskallisen vaikea myydä myöhemmin, mutta se on sen ajan murhe...

                  Comment


                    #39
                    Olenkin selvästi ajautunut täysin oikeaan merkkiin, kun kanssa-Audeilijat ajattelevat näemmä hyvinkin pitkälti samalla tavalla, kuin itsekin ajattelen. Tuohon Jussin sanomaan:
                    Moni miettii turvallisuutta autokaupassa, mutta tuntuu ettei kovinkaan moni enää liikenteessä.
                    Vedetään sillä pankin omistamalla autolla reikä päässä, kun on niin hiton kiire ei mihinkään.
                    Lisäisin vielä, että vaikka auto olisi kuinka turvallinen, onnistuu ihmiseltä turvavarusteluiden ulosmittaaminen alta aikayksikön. Ihmisen toimintatapoja ja käyttäytymistä kun on kuitenkin lopulta lähes mahdoton ennakoida autoa suunnitellessa. Eli aivan kuten Jussi sanoikin, turvallinen auto -> ajetaan päättömämmin. Okei, aika kovaa yleistämistä tuli taas, mutta toivottavasti edes vähän asiaakin.

                    Comment


                      #40
                      Toisaalta, kun vertaan -71 escorttia -04 a4:een ajan kyllä kovempaa tällä a4:ella tillannenopeuksia.
                      En kuitenkaan usko että ulosmittaan turvamarginaaleja. Sitä tehtiin nuorena noilla vanhakoppaisilla :)

                      Comment


                      • #41
                        Merkkiliikeillä ei ole tapana ottaa vaidossa ns, tuonti Autoa siitä kyse joka pätee myös monilla muilla merkeillä.
                        Ihan asiallista hyvitystä ovat USA:n tuonneistakin tarjonneet ja nimenomaan Audi liikkeissä.

                        Comment


                        • #42
                          eiköhän tuo liene ihan perus matematiikkaa niin merkkiliikkeissä kuin jobbareillakin.
                          Kohderyhmät ja ostajakunnan profiilit eroavat ja niinpä myös kelpuutettava kalusto on toisenlaista.
                          Jobbarit myy halvempaa/vanhempaa ja erikoisempaa settiä.
                          Ja merkkiliikeet pyrkii hoitamaan 2-4 vuotiaat, 12 tusinassa laitteet.
                          Ainahan se on niin, että kun sinä lähdet tarjoamaan jotain jollekin toiselle, niin se on huonompi, koska haluat sen, mitä sillä toisella on(ihan hiekkalaatikko psykologiaa).
                          Ja kun se toinen sitten myy sitä, mitä se ei alunperin halunnut, niin se onkin muuttunut hienoksi ja haluttavaksi.
                          Kyse on kaupankäynnistä.
                          Ei ehkä kannata lannistua ekasta tyrmäyksestä.
                          Ei kauppamieskään usko kuin vasta sen seitsemännen EI:n. 6 ekaa kaikuvat kuuroille korville.
                          Sitkeästi vain tyrkytät sitä V8 Audiasi sinne merkkiliikkeeseen, niin kyllä siitä varmaan johonkin kompromissiin päästään. :-) tai sitten ei, mutta ainakin on yritetty. Kaupan vääntämisen pitäisi olla hauskaa.
                          Ei tämä ole hauskaa:
                          1: osta
                          2:en
                          1:*jupisee* haukun tuon pas*ia*sen netissä lyttyyn.

                          tämä on hauskaa:
                          1: osta
                          2: en
                          1: mikset osta
                          2: kun en saa sitä myytyä
                          1: mikset saa myytyä, oletko huono myyjä?
                          2: en, mutta kun ei ole ostajia
                          1: olenhan minäkin ostanut
                          2: mutta...
                          1: osta
                          2: en
                          1: mikset osta?
                          2: kun...
                          Ja tätä jatkat kunnes auto alkaa kelpaamaan
                          myyjätkin tykkää kun saavat vähän vaihtelua päiviinsä :-)

                          Comment


                          • #43
                            Jussi on kyllä oikeassa, että uusi auto kuormittaa valmistuskustannuksiltaan, yms. ympäristöä enemmän kuin vanha auto. Kuitenkin jokaisen auton elinkaaressa tulee eteen se vaihe, jossa auto pitää joko a.) entisöidä b.) paalata. Kommenttini koskikin lähinnä näitä x+200 paikasta hitsattuja katiskoja, joita aina vaan hitsataan ja korjataan lisää leimalle päästäkseen. Ei tuollainen ole enää turvallinen vehje kolarissa vaikka miltä kannalta katsoo eikä esim. valojen tai ajettavuuden kannalta muutenkaan liikenteessä. Poikkeuksiakin toki on, kuten juuri huolella korjatut tai entisöidyt vanhat autot.

                            Toisaalta tuskin tulen ikinä itsekään ostamaan täysin uutta autoa, sillä 2-4v vanhan vastaavan saa 30% halvemmalla eikä vaikkapa 50tkm ajettu vehje varmasti paljon häpeä uudelle.

                            Comment


                            • #44
                              Minä en ainakaan ikinä pystyisi ostamaan uutta autoa. On hyvä, että on olemassa ihmisiä, jotka niitä ostavat, muutenhan kävisi niin, ettei niitä olisi käytettynä ostaa ollenkaan. Eikä kunnan virkamiehellä olisi mitään Allroadeja tai A3tq:ta varaa ostaa uutena muutenkaan.

                              Comment


                              • #45
                                Itse vaihdoin viime joulukuussa autoa. Paikallisesta merkkiliikkeestä löyty nykynen kulkine ja ottivat mukisematta vanhan vaihdossa. Auto oli tuontiauto B5 1.8T avant. Ajettu 252tkm, huoltokirja ja muut kuitit ym oli mukana. Hyvityskin oli melko sama mitä muista liikkeistäkin olisin saanut.

                                Comment


                                  #46
                                  Aina on hyvitykset/välirahat ollut selkeästi paremmat muualla kuin Audi Centereissä.

                                  Eihän tälläisiä vanhoja rotteloita mielellään ota vastaan, joilla itse joutuu ajelemaan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Luulisi että ollaan pikkuhiljaa tilanteessa, että on vaan pakko ottaa tuontiautojakin vaihdossa. Oma ajokki ei myöskään kelvannut Audi-Centerille vaihdossa kun tuossa tuli kerran asiaa tiedusteltua. Ymmärrettäviä syitähän nuo takuuhommat ym. ovat sinällään. Pelataan varmanpäälle eikä oteta turhia riskejä. Laittaa vaan mietityttään fiktiotilanne, että menisi ostamaan vaikkapa uutta S-Audia isolla rahalla niin mitähän ne sanoisi siinä vaiheessa kun kysyisi että otatteko tämän parin vuoden kuluttua takaisin vaihdossa. Vähän niin kuin myydään sellaista mitä ei oteta takaisin. Jotenkin ristiriitaista.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ittellä oli kanssa ongelmia myydä A6 4.2Q -01 kilometrejäkin oli vaan 120t. Liikkeet ei suostunu antamaan tarjouksia ja samat sepostukset oli että liian iso kone. Netti autossa onnisti sitten lopulta.

                                      edit. Tuli tuosta takuu hommasta mieleen, itse ostin kyseisen auton liikkeestä ja pari kuukautta kerkesi ajamaan ennenkö etuvetarit sano poks. Kiitos liikkeelle siitä että korvas ilman taistelua. Oli laskussa sen verran isoja lukuja että olis jääny auto hetkeks seisomaan jos omaan pussiin olis osunu.

                                      Comment


                                        #49
                                        Eipä tuo ole kilpailijallakaan sen paremmin. Entinen työnantaja henkeen ja vereen mersumies ja ässiä sielläkin on jo vissiin kolmas peräkkäin menossa. Edellinen S400CDI oli uutena reippaasti yli 100k€ Tampereen Veholta uutena ostettuna ja sit kun tuli tämä nykyinen malli ja tyrkytti ~80 tkm ajettuna vaihdossa niin tarjosivat vajaata 40k€. Sanoisinko että LOL.

                                        Auton haki lopulta joku ryssä suoralla kaupalla firman pihasta pois. Tarkkaa hintaa en tiedä mutta kuulemma lähemmäs 60k€ sai yksityiseltä. Paljonkohan olisi maksanut kulkea taksilla tuo 80 tkm...?

                                        Comment


                                          #50
                                          Muuttoauto=tuontiauto, siis vaikka olisit itse ostanut tuon merkkiliikkeestä aivan uutena ja tuonut sen suomeen itse niin vaihdossa ei tuolle anneta mitään arvoa. Tuostakin kokemusta...
                                          Kyllä kaverin muuttoaudi Audicenterille kelpas ja sai vielä hyvän tarjouksenkin. Miks ei olis saanut, kun samasta liikkeestä oli vielä ostettu uutena.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Aikanaan Saksasta ostettu, muuttoautona Suomeen tuotu Audi kelpasi aikanaan suoralla kaupalla Laakkoselle oikein hyvin. Paperit tehtiin henkilön kanssa, joka toimii nykyisin konsernin toimitusjohtajana.

                                            Comment


                                            • #52
                                              hopsis : 1,43€/km, ( http://www.taksiliitto.fi/taksiliikenne/hinta/ ), nopsaan päässälaskien mittarilla ajo ois kuitenki tullu kalliimaksi.

                                              Comment


                                                #53
                                                On kyllä sanalla sanoen hieman erikoista "konsernin" toiminta...
                                                *ei koske suoraan audia, mutta samaa merkkiliikettä*
                                                Eli ystäväni oli vaihtamassa perheen ja kilometrien kasvaessa -07 suomihistoriaista (60tkm ajettu - liikkumisturva voimassa) perusbensa golffiaan saman ikäiseen diisselipassattiin. Vähän saatiin ihmetellä kun merkkiliikkeen vaihtoautohallin ja tien toisella puolella olevan muun merkkiliikkeen välirahahinnaoissa identtisten passattien (molemmat suomiautoja vw:llä 120 ajettu -07 ja ****n 92 ajettu -08) välillä oli melkein 3000€ eroa. Vieläpä niin päin että ****lta sai halvemmalla. Ei tuo mun mielestäni mennyt ihan niinkuin piti.

                                                Mä ymmärrän, että merkkiliikkeillä on kovemmat pyyntihinnat autoissa kuin kusenhajuisestasuntovaunusta trokaavalla kaiffarilla. Ymmärrän että tilanne olisi ollut eri jos olisi uutta oltu ostamassa ja senkin ymmärrän että en mä omaa romuani menisi sinne tyrkyttämään vaihdossa. Mutta en tajua kuinka paljon merkkiliikkeellä on varaa laiminlyödä asiakasta joka haluaa ostaa saman merkkisen auton ja vielä merkkiliikkeestä.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X