Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audiliikkeet eivät ottaneet Audia vaihdossa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audiliikkeet eivät ottaneet Audia vaihdossa!

    Törmäsin erittäin mielenkiintoiseen ilmiöön, kun kävin läpi juuri autonvaihtoprosessin.

    Audimiehenä mielessäni oleellisesti oli, että vaihdokki löytyy Audia myyvästä autoliikkeestä, koska sieltä luultavasti saa parhaan asiantuntemuksella arvioidun välirahan, kun ottaa vastineena jonkin hallissa tyrkyllä olevista vaihdokeista.

    Toisin kuitenkin kävi!

    Tyrmistyksekseni sain kokea, että eri puolilla suomea sijaitsevat kolme eri Audiliikettä peräjälkeen kieltäytyi kokonaan ottamasta Audia vaihdossa vaikka auto oli lähes virheetön ja historia oli aukoton, lisäksi olin itse ostanut sen Audiliikkeestä suomesta. Mitään välirahaa ei siis edes tarjottu.
    Mainittakoon tässä välissä, että kyseessä oli siis vm. 2000 Audi A6 avant, 4.2 Q, tiptr. käytännössä kaikilla varusteilla ja 135 tkm ajettuna. Historia löytyi kokonaisuudessaan Audin kansainvälisestä tietokannasta.
    Syyt miksi autoa ei liikkeissä kelpuutettu, olivat kuulema ne, että se oli liian isolla bensakoneella ja sille ei enää löydy ostajia, kun verotus suosii nyt dieseleitä. Lisäksi pelkäsivät, että jos se laukeaa uudella omistajalla niin saavat takkiin kaupoista, kun maksavat korjauskustannukset. Näin on kuulemma käynyt liian usein. Lisänä vielä todettiin, kun kyseessä on vielä tuontiauto niin, ei kiitos.

    Kertooko tämä Audin laadusta jotain? Miten on mahdollista, että liikkeet myyvät isokoneisia Audeja kehujen saattelemana, mutta eivät suostu ottamaan niitä kuitenkaan enää takaisin myyntiin…

    Noh, sain kuitenkin ihan hyviä tarjouksia muita saksalaisia merkkejä myyviltä liikkeiltä ja kaupat syntyivätkin heti, kun sopiva ja luotettava vaihdokki löytyi ja jota myyneen liikkeen palvelu oli myös todella ainutlaatuisen hyvää ja ystävällistä. Kiitokset vielä kyseiselle liikkeelle. Mainittakoon nyt vielä se, että tällaista liikettä oli aivan turhaa hakea pk-seudulta.

    Vaihdettuani pois Audileiristä, seuraan kuitenkin mielenkiinnolla keskusteluita foorumilla ja kerron tarvittaessa mielelläni kokemuksia erimerkkisen uuden ajokkini eroavaisuuksista hyvässä ja pahassa verrattuna VAG-perheen tuotteisiin, kunhan pääsen ensin tutuksi tuon Eemelin kanssa.
    Viimeksi muokannut Vision; 1.2.2008, 12:00. Perustelu: typo

  • #2
    Tulitko Pohjanmaalle vaihtaan?

    Comment


    • #3
      Tuli mieleen esim. fiatin tai ladan ostajat: mikään muu liike ei huoli niitä myöhemmin vaihdossa kuin ko. merkkejä myyvät liikkeet, joten olet kierteessä, josta ei pääse irti. Tämä on varmaan se vastakkainen kierre: vaikka tahtoisitkin, et saa enää ajaa haluamallasi merkillä.

      Comment


      • #4
        Sanotaanko vaikka näin, että olisin mielellään tullut... mutta jätetään koko prosessin osalta kaikki nimet ja paikkakunnat mainitsematta niin ei tarvitse vastata oikeudessa liiketoiminnan haittaamisesta nostettuun juttuun. Vaikka tapahtumat ovatkin tosia, eikä edes liioiteltuja niin paree olla huutelematta liikoja, kun tarina sai kuitenkin onnellisen lopun.

        Vastauksena siis -03 tq:lle
        Viimeksi muokannut Vision; 1.2.2008, 13:49. Perustelu: osaamattomuus

        Comment


        • #5
          Merkkiliikeillä ei ole tapana ottaa vaidossa ns, tuonti Autoa siitä kyse joka pätee myös monilla muilla merkeillä.

          Onnekisi näin menettävät monta kauppaa.
          Tosin ns joppareiden kauppa kukoistaa ja suomalaisten
          ei tarvi ajaa karvalakkimalleilla ym.

          Jonkun ajan päästä alkaa tuontiautot kiinostaan varmasti.

          Monta uutta autoa ostaneena en enään osta yhtään ns Suomi autoa

          Ps rahat ei riitä edes uuteen suommessa valmistettuun tyytyminen tuonti peleihin.

          Ennen oli muuttoautot ok nykyään nekin on ns tuontiautoja vaikka
          vv-autosta ostettu ja tuotu muutoautona takaisin siitäkin esimerkki.

          Comment


          • #6
            Ennen oli muuttoautot ok nykyään nekin on ns tuontiautoja vaikka
            vv-autosta ostettu ja tuotu muutoautona takaisin siitäkin esimerkki.
            Millähän tätä on tuossa tapauksessa mahdettu perustella?
            Kiinnnostaa vaan, kun omani olen muuttoautona tuonut juurikin tuolla samalla kaavalla.

            Comment


            • #7
              Vision: Ei kai kiitoksista joudu oikeuteen?

              Comment


              • #8
                Toi on kyllä niin kovin jännä juttu tuo tuontiauto... Ingolstadt lienee edelleenkin paikka, jossa valtaosa Quattroista tehdään, joten jännä juttu jos ne sieltä jollain muulla pelillä Suomeen tulee kuin laivalla.

                Lisäksi suomen audin huoltoliikkeistä karmaisevia kauhutarinoita lukeneena ei hirveästi tee mieli katsella näitä "suomessa valmistettuja Audeja". Taitaapi olla enemmänkin kaupankäynnissä käytettävä termi tuo suomiauto. Myyntihetkellä tuontipeli on hyvin varustettu ja tarkasti huollettu ja ostettaessa varmaan vähän epämääräinen ja mittariakin kopeloitu. Tämä kertoo mielestäni varsin paljon yleisesti suomalaisten automyyjien selkärangasta ja luotettavuudesta.

                -Virolaisetko "huijareita"-

                Comment


                • #9
                  Mun mielestä tässä ei kyl ole tehty mitään väärää. Eihän kauppiaan tarvitse huolia autoa vaihdossa ihan sen takia et on omaa merkkiä. Ei o järkeä ottaa vaihdossa autoa, josta ei pääse eroon kuitenkaan. Toinen vaihtoehto on että siitä tarjotaan vaihdossa niin vähän ja pannaan myyntiin niin edullisesti, että joku sen saattaa poistaa. Suurin osa jengista, jotka ostaa vaihtoautoa katsovat aina kuitenki sitä hinta/kulutus/ylläpito hintaa. Lahdenkin laakkosella on hemmetin timmissa kunnossa oleva ja hienon näköinen A6 2.7 BiT Avant kaupan ollut ties kuinka kauan ja vaik hintaaki on täs parin kk aikana tiputettu jo 4ke niin silti ei mee kaupaksi.

                  Mut joo tässä pienet kaksi senttia. Vähän vielä häkeltynyt tuosta R8:sta mitä tuli äske käytyä ihmettelemässä.
                  Viimeksi muokannut okkim; 20.7.2011, 15:21. Perustelu: Poistettu turhat rivitykset.

                  Comment


                  • #10
                    Itsekin muutama vuosi valmistuksen jälkeen Suomeen laivatun Audin uudehkona omistajana olen miettinyt montakohan näitä alkuperäisen kysyjän 4.2 A6:sia tänne on tuotu uutena. Kellään tietoa, onko yhtään?

                    Kävin koeajamassa paria suomi-A6 biturboakin uutta etsiessä. Toisessa oli ihan minimivarusteet (kangaspenkit, yhdet vanteet, ei lämmintä, ei xenoneita) ja toisessa huoltovalo paloi (ties kuinka kauan palanut), kesärenkaat alla joulukuussa, paljon pikkuvikoja ja omistaja ei vastannut mitään reiluun viikkoon. Kun samaan hintaan sai täysin varustellun tuonti-V8:n niin ei voinut olla kiinnostumatta... Saa nähdä miten käy, kun tästä joskus tahtoo eroon. Siis jos tahtoo ;)

                    Edit: Katsomassa --> koeajamassa

                    Comment


                    • #11
                      Itsekin suosin noita tuontiautoja juuri tuon varustelun takia. Suomen verotus pitää nuo ns. suomiautot melkoisen karvalakkimalleina. Miksi ihmeessä ostaa kallis, huonoilla varusteilla oleva suomiauto, kun saa samaan rahaan tai halvemmalla paljon paremmin varustellun auton ulkomailta?

                      Comment


                      • #12
                        Suomen verotus pitää nuo ns. suomiautot melkoisen karvalakkimalleina.
                        Verotus, ostovoima ja lopulta maahantuojan hinnoittelu viimeistelevät tilanteen. Erityisesti lisävarusteet ovat aivan poskettoman hintaiseksi hinnoiteltuja syystä tai toisesta, ilmeisesti ei kiinnosta myydä varusteltuja autoja.

                        Osasyynä saattaa olla Tullin tapa määrittää verotusarvo, aika usein saat autoon tilattua "LuxusEdition" tjsp. varustepaketin ilmastoinnilla yms. "edullisesti" kun taas uutena yksittäistuotuun autoon Tulli mitä ilmeisimmin laskisi verotusarvon yksittäisten varusteiden hinnoilla. Joita ei käytännössä kukaan maksa todellisuudessa.

                        Comment


                        • #13
                          Tämä on niin tuttua ja myös täällä lapissa olen törmännyt vastaavaan.
                          Itse olin myymässä silloin bemariani (540i 4,4l v8) ja yksikään liike ei kelpuuttanut ja syyt oli 1. liian iso bensakone 2. tuontiauto.

                          Onneksi sain auton myytyä yksityiselle ja tuntui ostaja ainakain ostohetkellä ihan tyytyväiseltä autoon...
                          Saa nähdä miten sitten joskus, kun myy tuon s8:in pois?
                          Tuon myynti voi ehkä olla helpompaa, kun auto on "jotain tavallisesta poikkeavaa" eikä vain perus kiesi isolla myllyllä...
                          Saa nähdä sitten.

                          Comment


                          • #14
                            En sinänsä ihmettele tänä päivänä jos tuollaista tarjotessa ei kauppias riemusta kilju. Janoinen auto, ja tosiaan jos alkaa tekniikka reistata, niin maksaa maltaita korjaaminen. Ja kuitenkin autokauppias joutuisi jonkinsortin takuun sillekin antamaan, kun eteenpäin sen möisi. Ne suhdanteet, ne suhdanteet....

                            Sitä helposti aina luulisi, että varsinkin ns. omaan merkkiin ne kaupat helpoimmin syntyy, mutta aina se ei mene niin.

                            Comment


                            • #15
                              Yksi syy voisi olla myös se että väliraha jää pienemmäksi jos vaihdossa tarjoaa jotain jonka arvo on ainakin laskennallisesti kasvanut autoveropäätöksen myötä. Siinä jos on vielä vaihtamassa hintaa laskeneeseen dieseliin...

                              Vastaavasti jos viet sinne dieseliä vaihdossa on vaihdokin arvo laskenut poskettomia ja väliraha on lähes samaa luokkaa kuin ennen veropäätöstä.

                              Tätä normaalia autoliikkeiden vedätystä.

                              Comment


                              • #16
                                Noita 8 malleja on nyt todella vaikea myydä. Omani on melko vanha jo, mutta taatusti yksi parhaista, ellei jopa paras, kunnon suhteen =) Huollettu pilkun tarkasti, kaikki kuluva vaihdettu yms. mutta menepä tarjoamaan tuota vaihdossa, ei onnistu millään ja jos onnistuu niin hyvitys on jotain aivan naurettavaa. Ei edes vaihto vastaavaan uudempaan onnistu...

                                Ainoa keino on saada tuo myytyä yksityiselle, mielellään sellaiselle, joka tuntee merkin/mallin entuudestaan hyvin ja osaa arvostaa autoon tehtyjä huoltoja/korjauksia. Pommeja ostavat ne joilla ei ole rahaa sijoittaa hiukan kalliimpaan, mutta kunnossa olevaan yksilöön.

                                Comment


                                • #17
                                  Voin kyllä kuvitella että ei näitä kaseja kannata ihan joka liikkeessä kaupata/yrittää vaihtaa...
                                  Mutta onneksi aina löytyy niitä jotka arvostaa muutakin, kuin sitä olematonta bensankulutusta.
                                  Itsekkin olen kyllä melko tarkka autojeni kanssa ollut ja aina olen huoltanut jos jotain pientä on ollut esim. nyt odotan uutta puhaltimen moottoria tuohon ässään, kun sattui ettei sitä löytynyt hyllystä koko Suomesta, kun se pörhön kautta tilattiin...
                                  Kun pilaa vähän ajonautintoa, kun kojelaudasta kuuluu vinkuva ääni niinkuin amazonin viidakosta heinäsirkkojen paritteluaikana. :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aika turha kai näitä erikoisempia malleja on tyrkyttää muihin kuin erikoisautoja myyviin liikkeisiin. Jos niihinkään.

                                    Silloin kun itselläkin oli ässä myynnissä, niin kyselin parista merkkiliikkeestä vaihtoja.
                                    Muutama sanoi suoraan ei kiitos, vaikka toi on Suomi-auto.

                                    Sinänsä se on mielestäni parempi sanoa ei kiitos, kuin tehdä kuten ne muutamat liikkeet (siis merkkiliikkeet), että pari tonnia tästä vois hyvittää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No, -92-mallinen Cabrio 2.3:lla bensavitosella oli paikallisen merkkiliikkeen mielestä kyllä kelvollinen myyntiin, mutta hyvitys 36.000 euron autoon oli tasan nolla. Eli käy vaihdossa, mutta mitään ei makseta. Ymmärrän, että oli vaikea myytävä, mutta vaikka 5000 euroakin olis riittänyt. Ei kauppa välirahasta ollut kiinni, mutta tuon tarjouksen otin puhtaana v***uiluna. Saas nähdä, kun nykyinen Ässä on nimenomaan muuttoauto, niin onko sekin kohta muuttunut tuontiautoksi...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Muuttoauto=tuontiauto, siis vaikka olisit itse ostanut tuon merkkiliikkeestä aivan uutena ja tuonut sen suomeen itse niin vaihdossa ei tuolle anneta mitään arvoa. Tuostakin kokemusta...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuo on tosiaan hyvin erikoista, sillä yleensä veroedun takia valitaan muuttoautoksi hieman kalliimpi malli, paremmilla varusteilla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No eipä oikeastaan sillä lähestulkoon kaikki tuontiautot on paljon paremmin varusteltuja kuin suomiautot, joten muuttoauto ja tuontiauto ei sillä lailla eroa toisistaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Se ero noilla on, että muuttoauton myyjänä on useimmiten ensimmäinen omistaja, joten auton historia on tiedossa, toisin kuin joissakin tuontiautoissa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mistäs suomenniemen kolkasta löytyy Audiliike, joka ottaa tuontiauton vaihdossa?

                                                Tuntuu niin juntilta.
                                                Haluat uuden pakasta vedetyn Audin mutta samaan konkurssiin moni haluaa vanhasta eroon esim. kauppasumman osasuoritteena.
                                                Mutta homma tyssää siihen kun tuontiautosi ei käy vaihdossa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Suurin osa autokauppiaista tuntuu olevan keskitason kaupparatsuja.

                                                  Itse tekisin kohtuu katteella ennemmin useita kauppoja viikossa ja hommaisin hyvän asiakaskannan ja maineen, kuin miten nyt monessa paikassa toimitaan.

                                                  Käytiin paku kauppaa Vantaan VW/Audi centerissä ja myyjät erittäin asiallisia.

                                                  Sitten kun tuli vaihtohinnat puheeksi niin alkoi vähän naurattaa.

                                                  Sanotaanko näin että toisessa autossa 6 tuhatta alle käyvänhinnan ja toisessa 4-5.

                                                  Ja prosenteiksi muutettuna 20%-30% alle normaali kauppahinnan.

                                                  Osaavia kaupparatsuja kyllä kerta kaikkiaan.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tuohan yleensä johtuu henkilöstön palkkioperusteista. Monesti nuo palkkiot ovat tuotto sidonnaisia joka taas johtaa tuohon järjettömään vedätykseen. Toisissa liikkeissä jotka hakevat kasvua, myyntipalkkiot ovat parhaimmillaan kappale perusteisia, joten kaikki autot kannattaa myydä. Nythän ainakin pikkuautojen ostaminen on jokseenkin hankalaa, kun monissa liikkeissä niitä ei ole myynnissä oikeasti. Tämä tuli koettua, kun vaimokkeelle kauppakassia olimme ostamassa, ei niitä oikeasti myydä ja jos asiakas vielä erehtyy kysymään lisävarusteista, niin silloinhan kyseessä on jo ihan selkeä hankalatapaus, joka ei kuitenkaan mitään osta...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eipä paljoa puristele, vaikka eivät ottaisi ässääni vaihdossa, kun en varmaan koskaan sitä autoliikkeeseen vie vaihtoon. Syy ei ole se, että en Audista luopuisi, vaan syy on luultavammin se, että en osta autoa autoliikkeestä, en ainakaan Suomesta.

                                                      Ässän kulutuksesta on automyyjän turha jupista mitään, samassa teholuokassa ja samalla varustetasolla ei mikään muukaan auto kulje merkittävästi vähemmällä bensamäärällä. Vastineeksi noihin kulutukseen liittyviin autoliikkeen argumentteihin voi aina sanoa, että "on todella valitettavaa, että asiakasprofiilinne edustaa sitä alempaa luokkaa, jolle auton kulutus merkitsee jotain...taidan todellakin olla väärässä liikkeessä...tämä imago ei sovi minulle, hyvästi."

                                                      Totuus lienee kaikille enemmän ajaville on, että juuri auton kulutuksen kautta polttoainevero on se mikä käy eniten kukkarolle. Siinä ei pikkuhuollot, vakuutukset ja rengasvalinnat paljoa venettä keikuta. Menovesi ne rahat vie...ja niin tehokkaasti, ettei parempaan autoon ole vertaa, eikä oikein haluakaan mokomien pääomakulujen ja kalliiden huoltojen takia (takuun säilyttämiseksi). Ostan vanhan raadon ja teen loput itse puusta.
                                                      Ison kasin bensakulujen lohdutukseksi voin aina vertailla karvalakkimallin patalaiskan 240 Volvon kulutukseen: 12-14L/100km. Audilla herraskaiseen tyyliin mukavasti ja ripeästi liikkuen aina alle 13L/100km.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuonti- ja muuttoautojen kohdalla joutuvat kauppiaat ennen pitkää ottamaan uuden kannan. Suurinpana riesana lienee paikallinen vastuullisuus myydyistä tuotteista tuolla kauppiaan puolella. Sinänsä täysin paradoksaalinen yhtälö siinä onko auto ostettu Hangossa vai Hampurissa, kun olen sillä 5v kurvannut ei autokauppias siitä vehkeestä mitään tiedä. Aivan turha vedota siihen ettei tuontivehkeiden historiaa tunneta kun paikallisetkin ovat vieraita.

                                                        Toisaalta osataan sitä paikallisistakin olla pihalla. Ex-Touaregia kun syksyllä kierrätin tarjoiltiin vaihtoarvona ~60ke merkkiverstaalla ja muualla paitsi veijo-veholla satkun vierasmerkkiseen ongelmavaihtoautoon vaihtoarvona 44ke! Yllättäen en jättänyt itseäni pidemmäksi aikaa veijon neuvottelupöytään.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                                          Mistäs suomenniemen kolkasta löytyy Audiliike, joka ottaa tuontiauton vaihdossa?
                                                          Ainakin Joensuusta. Ja lienee mennyt jo kaupaksikin tuo entinen kotteroni. Että ei ne tuontiautot niin huonoja ole...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Hyvä, ainakin yksi löytyy :)

                                                            Viitateen oliver juttuun...
                                                            Luulisi, että autokauppiaan silmissä meikäläisen tuoma vaihtoauto on ihan hirvittävä vaihtoehto.
                                                            Jos siinä on 80tkm:een saakka merkkiliikkeen huoltokirja ja väli 80-140tkm on muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta minun merkitsemiä huoltoja täynnä, niin kumpaanhan se uskoo.
                                                            Tuskin minua.

                                                            Ja mitä tässä sitten voi tehdä, jos ei löydy Audiliikkeitä jotka ottaa auton vastaan ja vielä kohtuullisella hyvityksellä.
                                                            Pakko yrittää myydä pois ja mennä taas nahkahousujen tarjontaa katsomaan.

                                                            Ei kai noita tapauksia mahdottoman paljon ole mutta se johtaa väistämättä siihen, että kauppiaiden - muiden muassa - on tarkistettava kantaansa hieman.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X