Samoin sammuttelee ja käynnistelee Audikin hybrid ajotilassa mutta mitään öljyanalyysia tai vastaavaa ei varmasti ole kukaan tehnyt. Vaihtaa öljyjä taajempaan jos tuo pelottaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C8 ostamassa.
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiToi pelkällä sähköllä ajaminen onnistuu tosiaan em. ohjeen mukaisesti mutta kaasun kanssa on tosiaan syytä olla varovainen. Melko ärsyttävää, kun bensakone lähtee tulille, jos vahingossa polkaisee liikaa kiihdytyskaistalla tai muussa tilanteessa. Olisi hienoa, kun olisi mode, jolla mennään pelkällä sähköllä niin kauan, kuin akussa riittää virtaa.
- 1 like
Comment
-
Jatkan vielä kyselemistä, kun ei oikein asia avaudu. Minkälainen jousitus on farkku mallissa, rautajouset vai ilma, edessä tai takana. Vai onko ilma-alusta lisävaruste. Jos ajatellaan ihan perusfarkkua, onko takana ilma vai rautajouset.
Comment
-
Jos kaikki automaatilla ja A/C kytkimestä päällä niin toimii myös ilmastointi automaattisesti. Kolme eri asentoa? Onko siellä valittavissa jotku eco, normal jne. perussäädöt?
Tämän lisäksi on näytöllä se oikeanpuoleinen A/C Max kytkin, jonka toimintaa en ole edes ehtinyt ihmettelemään mutta kait se kytkee ilmastoinnin jotenkin täysteholle tms?
Joka tapauksessa logiikka on outo. Miksi kaksi eri A/C-painiketta joissa eri modeja. Mielestäni riittäisi sama mitä oli edellisessä C7 eli yksi nappi ilmastoinnille, josta kompura kytkeytyy päälle/pois päältä.
Comment
-
Enpä ole omassa autossani tuollaista edes huomannut! Laittanut automaatille säädöt ja siinä olleet kokoajan kesät talvet.
Mutta veikkaan A/C vihreä valo = ilmastointi eco tilassa, A/C punainen valo = ilmastointi normal tilassa ja A/C valo pois = ilmastointi pois päältä. A/C Max on tuo mitä Pekka jo laittoi.
E. Testattu kun napissa vihreä valo niin myös symboli muuttuu A/C EcoViimeksi muokannut välkky; 5.5.2024, 22:19.
- 1 like
Comment
-
Juu, näin tuo ilmastointi näkyy toimivan. Viikonloppuna oli jopa kelejä, jolloin sitä pystyi testaamaan :) Mutta olen kyllä edelleen sitä mieltä, että kylmästöinnion toimintalogiikka on outo, kun neljä eri ilmastointimodea pitää jakaa kahden eri painikkeen alle. Itse tykkäisin, jos A/CMax painikkeen alta löytyisi joku toinen usein käytetty toiminto ja kaikki ilmastointimodet löytyisivät A/C painikkeen alta.
Comment
-
Autosta (A6 55 TFSI e Avant 2022) puuttuu harmillisesti lisävaruste, jota kaipaan. Eli se kuolleen kulman varoitin (blind spot detector), joka peileissä vilkuttelee, kun siellä joku on. Minkähänlainen homma tuollainen olisi jälkiasentaa. Tutkat autossa kuitenkin on eli perusvalmius pitäisi jo olla. Uudet sivupeilit niillä varoitusvaloilla varmaan tarvitsi ja ehkä jotain muuta säätämistä? Kellään kokemuksia tällaisesta muutoksesta. Lisensillä ostettava lisäoptio tämä kait ei ole?
Ja toinen kysymys akusta. Minkälaisia rangenäyttöjä saatte auton näyttöön näillä ilmoilla, kun akku täysin latingissa. Eilen näytti jopa 75km mikä on hämmentävän paljon. Tuosta toki lähtee 10km hyvin nopeaan tahtiin liikkeelle lähtiessä mutta kuitenkin. Parhaimmillaan olen päässyt korkeisiin 17kWh/100km/h kulutuksiin kehätieajossa tikkarinopeuksilla. Esim. Espoo - Vuosaari Kehä III pitkin, vajaa 70km menee yhdellä latauksella. Mitä muilla?
Comment
-
Kufatecin infoissa on jotain kaapelisarjoja ja peilien vilkut. Sen lisäksi koodausdongeli. Sitten on jotain esitarvittavia varusteita, mitkä on myös lueteltu:
https://kufatec.com/en/complete-kit-...-a6-4a/43010-5
Comment
-
Pikkuakullinen 55 TFSI e on näyttänyt parhaimmillaan 58 km rangea joskus kesäkelillä. Tuo näyttö yrittää jollakin logiikalla ennustaa edellisten ajojen perusteella tulevaa rangea mutta olen huomannut että käytännössä siihen ei ole luottamista.
Oikeasti olen päässyt 25-55 km sähköllä riippuen kelistä jne jne.
- 1 like
Comment
-
Kufatecin infoissa on jotain kaapelisarjoja ja peilien vilkut. Sen lisäksi koodausdongeli. Sitten on jotain esitarvittavia varusteita, mitkä on myös lueteltu:
https://kufatec.com/en/complete-kit-...-a6-4a/43010-5
Comment
-
Näköjään myös C8 jatkaa vuosikymmenten katkeamatonta Team Doorhandle perinnettä.
Takaoven ulkokahvasta kuului avatessa pieni krapsahdus ja kahvan päädystä lähti joku pieni muoviosa irti. On ne tasalaatuisia, kasarilta lähtien jotain solkkausta vag-konsernin ovenkahvoissa ja lukoissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtlaine2 Näytä viestiTosiHemmo oletko miten päivittänyt kartan Audiin?
Comment
-
Eipä ole tullut vastaan, mistä ajoakun koon saisi selville, mutta jos ei muuta, niin sähkörangesta (kun akku on täynnä) näkee ainakin; pienemmällä alle 60km ja isommalla yli. Itsellä pieniakkuinen A7 ja parhaimmillaan tainnut näyttää 59km kun edellinen ajo ollut kieli keskellä suuta ajettu työmatka n. 16kWh/100km keskikulutuksella.
- 1 like
Comment
-
Eipä ole tullut vastaan, mistä ajoakun koon saisi selville, mutta jos ei muuta, niin sähkörangesta (kun akku on täynnä) näkee ainakin; pienemmällä alle 60km ja isommalla yli. Itsellä pieniakkuinen A7 ja parhaimmillaan tainnut näyttää 59km kun edellinen ajo ollut kieli keskellä suuta ajettu työmatka n. 16kWh/100km keskikulutuksella.
Comment
-
https://www.audi-mediacenter.com/en/...6-and-a7-13756
02/2021 kerrotaan "The plug-in hybrids Audi Q5 TFSI e and Audi Q5 Sportback TFSI e as well as the A6 Sedan, A6 Avant, and A7 Sportback now have a 17.9 kWh lithium-ion storage battery in the rear instead of their previous gross capacity of 14.1 kWh. "
Myös jos tehoksi mainitaan jossain dokumentissa 195kW se tarkoittanee suurempaa akkua.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiTodellista ajoa olen päässyt pikkuisen yli 70km, kun keskikulutus on huidellut näytön mukaan korkeissa 17kw/h/100km lukemissa. Isommalla 19kwh akulla pitäisi periaatteessa päästä 100km tuolla kulutuksella.
Ja noiden laittamiesi lukujen perusteella autossasi on varmasti isompi 17.9 kWh (brutto) ajoakku.
Comment
-
Hyvät perustelut. On se kait uskottava auton olevan isommalla akulla. Moottoriteho on Trafin tietojen mukaan 195kW ja manuaalin valmisteleiman/PR-koodien mukaisesti 270kW. Mutta edelleen kiinnostaisi tietää, jos joku keksii keinon millä auton tiedoista voi varmistaa akun koon. Tästä olisi hyötyä heilekin, jotka ovat ostamassa 2021/2022 vaihteeseen osuvaa autoa ja sen akun koko ei varmuudella ole tiedossa.
Comment
-
Eikö se akun koko vaihdu mallivuoden myötä? eli sarjanumeron mallivuotta ilmaisevasta merkistä voisi päätellä? Ajattelenko liian helposti asiaa?
Comment
-
Moikka! Tuli ostettua tuossa maanantaina 50TFSI versio 2021 mallia. Automyyjä sanoi, että tässä autossa moottorin lämmityksen talvella hoitaa ILP.
Nyt kun oli enemmän aikaa perehtyä autoon, niin tutkiskelin nappuloita ja toimintoja.
Millainen nappula siinä pitäisi olla, mistä tuo ILP. hoitaa seisontalämmityksen eli moottorin esilämmityksen ja lämmittää auton sisältä?
Itse en ole löytänyt, kuin seisontailmastoinnin kohdan.
Comment
Comment