Alkuperäinen kirjoittaja Rik3
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C8 ostamassa.
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja KVikstedt Näytä viesti
Studiojoukkueelle kysymys tuosta TDI MHEV koneesta (DDVE ja DDVB); onko noissakin vielä murheena jakoketjun kiristinten löystyminen eli rallatus kylmäkäynnistyksessä 150-250Mm ajojen jälkeen? Entä onko noilla molemmilla moottoriversioilla kaverina DSG vaihteisto (ja sen tunnetut heikkoudet/ongelmat mekatroniikassa)?
Comment
-
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A6_C8#Dieselmotoren
Tuolta taulukosta löytyy 45 TDI (10/2020-->) DDVB jossa S-tronic.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtlaine2 Näytä viestiVielä ? 21" kesärenkaat lienevät 35-profiilia, onko jollain alla 21" ja miltä ajo niillä tuntuu?
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiTuossa taulukossa DDVE ja DDVB on kyllä 8-portaisella tipillä? Kutosdieselit 45TDI ja 50TDI.
Comment
-
Hyvä taulukko, saa olla tarkkana
VW EA897evo2 > VW EA897evo3 n.10/2020
DDVB on korvannut pienempitehoiset rinnakkaismallit DDVE ja DDV, jolloin teho on laskenut ja vaihteisto vaihtunut.
Ja samalla 210kW versio on saanut uuden moottoritunnuksen DMGA.
Mitähän teknistä eroa moottoriversioissa on?
Äkkiseltään olisi voinut luulla, että allroad ja S6 olisi ollut tuplaturbolla, mutta siinä onkin "sähkökäyttöinen kompressori ja 700 Nm vääntömomentti". Mielenkiintoinen rakenne.
Urealaitteista, C8, DDVB 210kW.
F mallin ohjainlaite on poistunut varaosavalikoimasta n.04/2023. Ja Korvautunut K mallin ohjainlaitteella, jolloin vaihtoon menee myös säiliö ja syöttöyksikkö. Sattuneesta syystä minulla on ylimääräisenä F mallin osia, ohjainlaite, säiliö, syöttöyksikkö, jollakin vialla, ehkä olisi vielä korjattavissa??
Comment
-
Juuri kun pääsin kehumista, niin sitten tulikin ongelmia. Pitkä tarina lyhyesti. Laitoin taakkatelineet katolle ja syttyi vikavalo, ilman mitään ilmoitusta miksi ja hävisi itsestään seuraavana päivänä, joten ei aiheuttanut toimenpiteitä. Muutaman päivän päästä reissuun boxi katolla ja n. 100km jälkeen iski kojelautaan kaikki mahdolliset vikailmoitukset (voimalinjahäiriö, ajonvakautushäiriö, vaihdelaatikkohäiriö jne.), mutta auto kulki ihan normaalisti. Eri vaiheiden jälkeen päädyttiin Audille Hämeenlinnaan, jossa auto tutkittiin, mutta vikaa ei löytynyt. Nollasivat vikailmoitukset ja sanoivat, että kovaa ajoa vaan. Pääsimme Audin pihasta 500m ja auto hyytyi tienposkeen, ja hetken kikkailun jälkeen huoltoneuvoja sai auton päälle ja takaisin Audille. Siirrettiin boxi kaverin autoon, jonka jälkeen huomattiin, että auto toimii taas normaalisti. Tehtiin reissu ilman ongelmia, paitsi takaisintulomatkalla teki pari kertaa saman, josta selvittiin "virrat pois ja avain riittävän kauas autosta" kikalla. Reissun jälkeen otin taakkatelineet pois ja auto toimi viikon ihan ok, kunnes tänään taas sama ongelma kesken ajon, joka toistui useita kertoja ja pääsin hädin tuskin kotiin. On kyllä merkillinen ongelma. Nyt odottelen myyjältä vastausta, voinko viedä auton Audille uudelleen syyniin heidän piikkiin.
Comment
-
Alkaa toivottavasti talvikausi ja webastointi olemaan pikkuhiljaa takanapäin. Olen nyt hiukan alle 15tkm ajanut omaan 40 TDI:hin lokakuun puolestavälistä lähtien. Fuelion tankkauksista laskema todellinen kulutus koko siltä ajalta 6,298L/100km. Webastointi ja nurkka-ajo nostaa jonkun verran kulutusta, pienin yksittäinen tankkausväli on mennyt kulutuksella 5,22L/100km jota pidän noin isolle autolle aika pienenä. Nämä siis todellisia tankkauksista laskettuja, auton oma atk näyttää kalibroimattomana noin puolen litraa pienempiä lukemia ruudulla. Se ei varmaankaan osaa huomioida polttoainelämmittimen kulutusta, talvipakkasilla käytin sitä ajon aikanakin aika paljon kun tuntuu että ilman lisälämmitintä ei lämmöt nouse vielä puolen tunnin ajollakaan kunnolla.
Comment
-
Hämmentävää, laskin kulutuksen tankkauksien litrojen perusteella matkalta Juva - Rantasalmi - Espoo, n. 330km. Keskikulutus tältä taipaleelta oli 6,13l/100km. Ilmeisesti auton tietämyskone oli pessimistisellä tuulella, kun hänen mielestä kulutus oli pikkuisen yli 7l/100km, kuten edellisessä postauksessani todettiin. Toki pitää huomioida maltillinen matkanopeus mutta silti. Uskomattoman pieni kulutus tälle tonnikeijulle.
- 1 like
Comment
-
Kartat saa päivitettyä manuaalisesti myös USB-tikulla, karttapäivityksen voi ladata ilmaiseksi my.audi portaalista. Tarvitset minimissään 32gb tikun.
Päivitys tapahtuu laittamalla tikku kyynärnojan USB-porttiin(vaihtoehtoisesti voi käyttää sd-korttia), taisi jopa itse kysyä tuon jälkeen että on löytänyt päivityksen haluatko suorittaa sen.
Suosittelen auton olemaan tämän aikaa latauksessa, sillä itsellä päivitys kesti 2h(hidas usb-tikku, suosittelen nopeaa/laadukasta) ja autossa tulee olla virrat tuon ajan päällä.
- 1 like
Comment
-
Viimeksi päivitin tammikuussa, ja yhä näyttää pystyvän lataamaan ihan ilmaiseksi.
Seuraava klausuuli on manuaalilatauksen alla:
Ensimmäiset karttapäivitykset ovat sinulle ilmaisia. Saat tietoa siitä täällä heti kun ne umpeutuvat. Huomaa, että käyttämättömät päivitykset umpeutuvat automaattisesti. Ellet suorita päivityksiä, edellä mainittujen järjestelmien virheetöntä toimintaa ei voida taata.
Eli epämääräisen "ensimmäiset" määrän päivityksiä voi ladata ilmaiseksi, myös connect lisenssin umpeutumisen jälkeen. Tarkoittaako sitten yhtä, kahta, kolmea tai mitä, en tiedä.
Varsinkin, kun tuo päivitysversio sama 2024 minkä latasin jo aiemmin, mutta ainakin minimissään siis yhden kerran voi päivittää kartat ilmaiseksi manuaalisesti.
Comment
-
Hei, olen uusi täällä. Vakavassa harkinnassa Audi A6 ostaminen. Nyt jotenkin olen selvittänyt moottori kryptiikan, niin siitäpä kysymys. Ihan pelkkää bensamoottorilla olevaa autoa on lähes mahdoton löytää (MHEV), siis uuden karheaa, 2020 luvun autoa. Siispä pakko tyytyä lataushybridiin. Onko Audi raadilla kokemusta siitä, kuinka Audin tekniikkaa lisää bensaa moottoriöljyn sekaan, siis kun ajetaan hybridillä? Kuinka hyvin onnistuu pelkällä sähköllä ajaminen ja akun loppuessa pelkällä bensalla. Nythän puhutaan näistä 2,0 l bensakoneista.
Comment
-
Tarkoitan lähinnä sitä, että kuljettaja voi auton asetuksilla päättää, millä käyttövoimalla mennään. Pääkysymys oli kuitenkin se bensan meneminen moottoriöljyn sekaan. Tämä kysymys lähinnä siksi, että toisen saksalaismerkin hybridi ajotila, sammuttelee ja käynnistelee oman proseduurin mukaisesti ja tämä aiheuttaa öljyn bensaantumisen, varsinkin kylmällä ja kaupunkiajossa. Siksi kysymys ajamisen onnistumisesta, että voiko helposti "pakottaa" menemään joko bensalla tai vain sähköllä (rangen puitteissa tietenkin). Vähän monimutkaisesti kirjoitettu.
Comment
-
Toi pelkällä sähköllä ajaminen onnistuu tosiaan em. ohjeen mukaisesti mutta kaasun kanssa on tosiaan syytä olla varovainen. Melko ärsyttävää, kun bensakone lähtee tulille, jos vahingossa polkaisee liikaa kiihdytyskaistalla tai muussa tilanteessa. Olisi hienoa, kun olisi mode, jolla mennään pelkällä sähköllä niin kauan, kuin akussa riittää virtaa. Pelkällä bensalla pääsee satavarmasti, kun pistää Sportin päälle ja keppiä oikealle eli ajaa manuaalilla. Pelkkä Sporttimode ilman manuaalia mielestäni aina välillä sammuttaa bensakoneen esim. liikennevaloissa tai sitten muistan väärin.
Mites muuten toi ilmastointi toimii. Kytkeytyykö se automaattisesti, jos kabiinin lämpötila ylittää asetetun vai pitääkö se laittaa manuaalisesti päälle A/C-kytkimestä? Siinäkin näytti olevan kolme eri asentoa.
Comment
-
#Pääkysymys oli kuitenkin se bensan meneminen moottoriöljyn sekaan. Tämä kysymys lähinnä siksi, että toisen saksalaismerkin hybridi ajotila, sammuttelee ja käynnistelee oman proseduurin mukaisesti ja tämä aiheuttaa öljyn bensaantumisen, varsinkin kylmällä ja kaupunkiajossa.# eli luultavasti sotkee bensaa öljyn sekaan, niinkuin muutkin bensahybridit.
Comment
Comment